Sesongen 2023

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugggel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2020
    • 522

Opprinnelig skrevet av knut
    Tom Nordlie er den eneste som har kommet med poenget: "Hadde LSK møtt noen bedre enn Sogndal, hadde de mest sannsynlig heva seg".

Legger meg på linja til Nordlie, enn så lenge.

For hadde LSK møtt Hurdal, hadde det jaggu vært 1-1 til pause der og.

Blir spennende når serien starter!
    Det er et godt poeng selvsagt, men samtidig kanskje også kjernen i problemet. Vi evner ikke i betydelig grad å være spillemessig overlegen mot motstandere vi skal være bedre enn. Før vi knekker den koden ser jeg ikke hvordan vi skal ta steg som lag og klubb.

Kommentar

• Kingrock
      Medlem
      Bøffel
      • Aug 2022
      • 35

Opprinnelig skrevet av knut
      Tom Nordlie er den eneste som har kommet med poenget: "Hadde LSK møtt noen bedre enn Sogndal, hadde de mest sannsynlig heva seg".
      Dette synes jeg er veldig problematisk. For det første er jeg ikke helt enig. Jeg tror ikke nødvendigvis at LSK hadde vært bedre dersom man møtte bedre motstand på søndag. Vi møte Viking for et par uker siden (vesentlig bedre motstand), og vi ble ganske så avkledd. Jeg tror vi hadde blitt løpt i senk dersom vi hadde møtt Viking på søndag.
      Skal vi bli et topplag, må vi også vise at vi tåler å spille mot antatt svakere motstand. Det var ingen grunn til at ikke LSK skulle "kjøre over" Sogndal i en tellende kamp. Kampen på søndag kunne vi fort ha tapt, med litt mer marginer i mot.

Jeg håper jeg tar feil, men jeg synes vi ser mye av det samme som i høst, temposvakt og usikkerhet ved samhandling i laget.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2372

Opprinnelig skrevet av Kingrock

Dette synes jeg er veldig problematisk. For det første er jeg ikke helt enig. Jeg tror ikke nødvendigvis at LSK hadde vært bedre dersom man møtte bedre motstand på søndag. Vi møte Viking for et par uker siden (vesentlig bedre motstand), og vi ble ganske så avkledd. Jeg tror vi hadde blitt løpt i senk dersom vi hadde møtt Viking på søndag.
        Skal vi bli et topplag, må vi også vise at vi tåler å spille mot antatt svakere motstand. Det var ingen grunn til at ikke LSK skulle "kjøre over" Sogndal i en tellende kamp. Kampen på søndag kunne vi fort ha tapt, med litt mer marginer i mot.

Jeg håper jeg tar feil, men jeg synes vi ser mye av det samme som i høst, temposvakt og usikkerhet ved samhandling i laget.
        Supporternes forsesong i et nøtteskall, i konstant flyt mellom håp og angst...

Det er neppe et eneste medlem i forumet her som ikke hadde vært mer bekvem om vi hadde kjørt over Sogndal. Selvfølgelig hadde det vært bedre. Likevel, det er ikke tilfeldig at vi vant. Vi hevet oss betraktelig i andre omgang selv om det ikke akkurat var bra. Vi skapte mer, og vi slapp til mindre. I kamptråden var det en som skrev "heldigvis ble Sogndal slitne utover kampen" (sitat etter hukommelsen, gadd ikke lete det fram). Det har ingenting med flaks å gjøre. Vi er et bedre lag, Sogndal brukte mye krefter på å holde kampen jevn. Klart de ble slitne. Hadde du sagt at vi fort kunne ligget under ved pause hadde jeg vært enig. Selv om 2. omgang ikke akkurat var imponerende, var jeg aldri særlig stressa.

Vi spilte en forferdelig kamp mot Viking. Alle er enige om det. Man kan bruke enkeltkamper tidlig i (for)sesongen som bevis for det meste. Vi kjørte over Sandefjord (spillemessig, om ikke resultatmessig) i første treningskamp. De på sin side grusa Odd i cupen, et Odd-lag som i hvert fall gjorde det bedre enn Fugla på høsten i fjor. Vi klarte 2-2 mot Viking for kort tid siden, som var klart bedre enn RBK i cupen.

Jeg er ikke superbekymret, men ser definitivt at noen ting må rettes på raskt. Åsen/Dragsnes er ekstremt tamme, med noen få unntak. Ibra/Ranger har fortsatt liten kjemi. Angrepet er mer balansert enn i fjor, men det virker som om det er fordi dynamikken på venstresiden er ganske dvask, snarere enn at det går så bra på høyresiden. Forsvaret slipper til for mye i perioder, i andre perioder ser det tett ut helt til det ikke gjør det. Vi slipper alltid inn mål. TLO og Adams scorer jevnt og trutt, men samhandlingen er fortsatt i beste fall tvilsom. Å komponere midtbanen rett MÅ være den største hodepinen. Det er langt i fra åpenbart at vi skal starte som vi gjorde mot Sogndal. Utfordringen med de tre i midten er at de alle er vanskelig å sette ut, samtidig som det ikke akkurat gnistrer. Høyestenivået er ganske bra, laveste nivået er so-so.

På plussiden: Vi har fått inn en del gode spillere, selv om de kanskje ikke kommer til å dominere spillet, har vi en jevnere stall som gjør oss mindre avhengig av enkeltspillere. Vi har noen jokere som kan endre kampbildet. Det manglet vi på høsten i fjor. Svendsen er den mest åpenbare, men også Tønnesen er spennende. Kunne han være et alternativ til Åsen hvis han har en dårlig dag? Mange spillere kan brukes på flere plasser. Det gir fleksibilitet, men kan også bidra til at rollene blir uklare.

Håper og tror vi vil se en bedre prestasjon på søndag. Om det holder, vil tiden vise

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2372

Opprinnelig skrevet av Fugggel

Det er et godt poeng selvsagt, men samtidig kanskje også kjernen i problemet. Vi evner ikke i betydelig grad å være spillemessig overlegen mot motstandere vi skal være bedre enn. Før vi knekker den koden ser jeg ikke hvordan vi skal ta steg som lag og klubb.
          Så sant, likevel: Personlig er jeg overbevist om at vi hadde sett mye bedre ut i denne kampen hvis vi ikke hadde scoret etter 1 minutt. Det gjør noe med hodene til folk, spesielt i kamper hvor man forventes å være bedre. Jeg merket det selv, da vi fikk den tidlige ledelsen så jeg for meg en storseier. Man skal ikke slippe seg mye ned før det blir vanskelig mot et OBOS lag. Når det er sagt, vi må helt klart bli bedre til å takle kamper vi er forventet å vinne.

Kommentar

• MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3569

Det er relativt poengløst å sammenligne høstsesongen i fjor med nåværende status. Mye har skjedd i løpet av vinteren. Bare se på oss; Igbo, Mathew og Kairinen er borte. 25+% av førsteelleveren. Vi er et meget forandret lag. Jeg har ikke fulgt med på Odd, men regner med at det har vært utskiftninger der og.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4686

Leser i RB at Adams fikk seg en trøkk i første minutt mot Sogndal og ikke var med på trening på onsdag. De tror han blir klar til kampen på søndag, men skulle han vært tatt av tidligere mot Sogndal?

Kommentar

• Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1467

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Leser i RB at Adams fikk seg en trøkk i første minutt mot Sogndal og ikke var med på trening på onsdag. De tror han blir klar til kampen på søndag, men skulle han vært tatt av tidligere mot Sogndal?
                Han sa jo også at han ikke merket noe særlig til det k kampen, på grunn av adrenalinet. Vanskelig å tenke seg at det er så veldig slvorlig, akkurat..

Kommentar

• Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4686

Opprinnelig skrevet av Sailor Man

Han sa jo også at han ikke merket noe særlig til det k kampen, på grunn av adrenalinet. Vanskelig å tenke seg at det er så veldig slvorlig, akkurat..
                  Neida, men alvorlig nok til at han måtte stå over trening tre dager senere. Kjipt om han ikke er 100% mot Tromsø. Scoringsraten til spissduoen vår (scoring hvert 50. minutt) har liksom vært beholdningen i vinter.

Kommentar

• Pad
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2022
                    • 780

14 utespillere på treningen før Tromsø kampen. Selvfølgelig noen skader, men dette er spillere som Edh, Vindheim, Lundemo og Solberg som har slitt med skader tidligere og man ikke kan være sikre på at vil være med i store deler av sesongen. Ser rett og slett tynt ut pdd. På benken mot Tromsø sitter altså Tønnesen, Slørdahl, Svendsen og Skogvold. Hvorfor ikke ta med noen fra jr-lagene?

Kommentar

• Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4686

Opprinnelig skrevet av Pad
                      På benken mot Tromsø sitter altså Tønnesen, Slørdahl, Svendsen og Skogvold. Hvorfor ikke ta med noen fra jr-lagene?
                      Hva med Skjærvik? Voldsomt tynn benk dette ja. Kjenner jeg blir litt kritisk til salget av Mathisen… Her må noen inn! Lundemo er det jo bare å gi opp virker det som. Er ikke til å regne med i det hele tatt.

Edit: Leser at Skjærvik er syk. Det var jo synd, men godt det ikke er snakk om flere skader.
                      Last edited by Kanarivogel89; 18.03.2023, 14:12.

Kommentar

• fredpet76
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 1274

Uba er også med nordover.

Kommentar

• Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1491

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                          Uba er også med nordover.
                          Da tipper jeg det blir positivt og gjerne avgjørende

Kommentar

• Pad
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2022
                            • 780

Med Glimt i Semifinalen kommer det altså i løpet av 14 dager, Molde H, Glimt H, VIF B og Glimt H. For noen dager det kan bli.

Kommentar

• Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4686

Opprinnelig skrevet av Pad
                              Med Glimt i Semifinalen kommer det altså i løpet av 14 dager, Molde H, Glimt H, VIF B og Glimt H. For noen dager det kan bli.
                              Seks poeng (mot Molde og Søpla) og ut i semien er min spådom. Glimt spiller oss ut gang på gang.

Kommentar

• DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4361

Seks poeng (mot Molde og Søpla) og ut i semien er min spådom. Glimt spiller oss ut gang på gang.
                                Vi har ikke tapt på forhånd! Kampene skal uansett spilles først. Vi får håpe de ikke får like mye dommerhjelp hver gang.
                                Elska þetta félag

Kommentar

• Kingrock
                                  Medlem
                                  Bøffel
                                  • Aug 2022
                                  • 35

Det var litt av en berg- og dalbane i går. Jeg gikk fra å fastslå at årets lag kommer til å bli middelhavsfarer på tabellen til å faktisk få litt trua igjen. Jeg må si det var imponerende å se hvordan laget hevet seg etter pause, og tidvis var det bare ett lag på banen. Ikke at det er det viktigste i verden, men i går tok vi også Tromsø på utholdenhet. Jeg synes LSK virker meget godt trente.

MEN, leverer vi mye slike 1.omganger blir dette dessverre ikke nok. Se på Brann den første halvtimene i går. De kommer til å feie oss av banene med det tempoet der. De er ikke en drømmemotstander i en evt. cupfinale.
                                  Jeg tror vi kommer til å slite mot raske, presise lag. Derimot viste gårsdagens kamp at vi trolig blir vanskelig å spille mot, og mot jevne lag er det stor sjanse for at vi drar det i land.

Jeg håper gårsdagens kamp var den "perfekte treningskamp" der de virkelig fikk kjørt seg og fikk mye spilletid. Det er masse de kan bruke i treningene der og inn mot seriestart. Dette blir en spennende sesong......kanskje for spennende?!

Kommentar

• Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4686

Opprinnelig skrevet av Kingrock
                                    Det var litt av en berg- og dalbane i går. Jeg gikk fra å fastslå at årets lag kommer til å bli middelhavsfarer på tabellen til å faktisk få litt trua igjen. Jeg må si det var imponerende å se hvordan laget hevet seg etter pause, og tidvis var det bare ett lag på banen. Ikke at det er det viktigste i verden, men i går tok vi også Tromsø på utholdenhet. Jeg synes LSK virker meget godt trente.

MEN, leverer vi mye slike 1.omganger blir dette dessverre ikke nok. Se på Brann den første halvtimene i går. De kommer til å feie oss av banene med det tempoet der. De er ikke en drømmemotstander i en evt. cupfinale.
                                    Jeg tror vi kommer til å slite mot raske, presise lag. Derimot viste gårsdagens kamp at vi trolig blir vanskelig å spille mot, og mot jevne lag er det stor sjanse for at vi drar det i land.

Jeg håper gårsdagens kamp var den "perfekte treningskamp" der de virkelig fikk kjørt seg og fikk mye spilletid. Det er masse de kan bruke i treningene der og inn mot seriestart. Dette blir en spennende sesong......kanskje for spennende?!
                                    Jess, sitter igjen med mange av de samme tankene.

Mitt håp er at førsteomgangen i går ga B&M skikkelige svar på hva som virker og hva som ikke virker. Ville vært synd om de siste 45 + 30 bare var et blaff, for vi så rett og slett ut som et helt annet lag etter pause. Spiller vi som etter pause, ender dette med medaljekamp. Spiller vi som i første omgang, blir det i aller beste fall en 7. plass.

Godt de fortsatt har tre uker på seg til å justere. Og enda er det to uker igjen av overgangsvinduet. Jeg mener vi er nødt til å få inn et alternativ til Knudsen/Lundemo. Sistnevnte er veldig vanskelig å regne med, og Knudsen er her bare fram til sommeren. Håper ryktene om at de har sluttet å lete ikke stemmer.

Kommentar

• P0P_Corn
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Apr 2004
                                      • 181

Enig med mye av to siste talere. Så to fine tendenser:

Likte spesielt godt hvordan Ruben avverget farlige overganger og angrep fra Tromsø da vi sto høyt med laget og Tromsø vant ballen, eller slo langt for å forsøke å straffe oss på dette. Her mener jeg vi er betydelig styrket i forsvaret opp mot de vi hadde bak i fjor. Roseth gjorde også en god figur i denne delen av spillet.

Likte også forspillet før 2-2 målet, hvor man først forsøker seg på venstre side, for deretter å vri over på høyre til Ranger, med en langpasning og innlegg i boks. Uten sammenligning for øvrig, men et trekk Man City bruker en god del når de har vedvarende press over tid, slik vi også hadde i går. Håper vi kan utnytte slike spillvendinger oftere i år, slik at angrepsstillet balanseres enda bedre. Tilsvarende vending over til ventre om vi lykkes i etablere noe spill på høyre side.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4686

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Vi har ikke tapt på forhånd! Kampene skal uansett spilles først. Vi får håpe de ikke får like mye dommerhjelp hver gang.
                                        Du har selvsagt helt rett. Jeg satte meg ned for å se den mye omtalte 2. omgangen til Bodø mot Viking, og jeg ble ikke så imponert som jeg trodde jeg skulle bli. Defensivt så de rufsete ut, og de fleste av målene deres kom jo etter hårreisende individuelle feil fra Vikingene. Skaper ikke stort utenom scoringene (som det riktignok var fem av). Masse trilling av ball.

Glimt var gode de altså (og Viking ditto feige), men framstod på ingen måte uslåelige. Spiller vi som i de siste 45 + 30 i går så har vi alle muligheter her.
                                        Last edited by Kanarivogel89; 20.03.2023, 15:51.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2372

Du har selvsagt helt rett. Jeg satte meg ned for å se den mye omtalte 2. omgangen til Bodø mot Viking, og jeg ble ikke så imponert som jeg trodde jeg skulle bli. Defensivt så de rufsete ut, og de fleste av målene deres kom jo etter hårreisende individuelle feil fra Vikingene. Skaper ikke stort utenom scoringene (som det riktignok var fem av). Masse trilling av ball.

Glimt var gode de altså (og Viking ditto feige), men framstod på ingen måte uslåelige. Spiller vi som i de siste 45 + 30 i går så har vi alle muligheter her.
                                          Godt å tenke på at vi aldri har hårreisende individuelle feil defensivt

Kommentar

Working...