Sesongen 2023

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4686

Sves melder i Dødball at det fortsatt jaktes en sentral midt. Flott! Har vært utrolig stille angående den posisjonen i hele vinter. Har det i hele tatt blitt nevnt et navn? Noen rykter om at Vebjørn Hoff takket nei, men ellers kommer jeg ikke på noe.

Ellers er det jævla mye melding fra Blaker'n i den poden. Espejord foran Lehne og Adams, du liksom

Kommentar

• Tvilling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 1483

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
      Sves melder i Dødball at det fortsatt jaktes en sentral midt. Flott! Har vært utrolig stille angående den posisjonen i hele vinter. Har det i hele tatt blitt nevnt et navn? Noen rykter om at Vebjørn Hoff takket nei...
      RB.NO skriver nå st LSK jobber med å f0 Vegar Hoff ut av kontrakten, og at Odd også viser interesse..

Noen tanker?

Kommentar

• Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1459

Opprinnelig skrevet av Tvilling
        RB.NO skriver nå st LSK jobber med å f0 Vegar Hoff ut av kontrakten, og at Odd også viser interesse..

Noen tanker?
        Tv2 melder at han er mer eller mindre klar for oss. Signerer en treårskontrakt i morgen. Interessant, tenker jeg, at det bare er tre år. Hadde det vært en heftig overgangssum ville nok kontrakta vært lengre.

Kommentar

• Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4686

Har du sett! Dette vil være en finfin signering. Vært klasse alle andre steder enn RBK. Voldsomt til norsk stall vi har i år

På tide å gjøre enda mer gull ut av RBK-gråstein

Kommentar

• fredpet76
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 1273

En etterlengtet signering i såfall. Veldig bra!
            Perfekt erstatter for Matthew.

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4359

Fra dagens artikkel om Vebjørn Hoff i TA:

Hoff tok det endelige valget om å bli Lillestrøm-spiller tirsdag ettermiddag, får TA opplyst. Dermed ble det også klart at han ikke returnerer til Skagerak arena.

Trolig reiser Hoff til Åråsen i løpet av onsdagen for å gjennomføre den medisinske testen og signere en treårskontrakt med sin nye klubb. Både personlige betingelser og det sportslige tilbudet skal være avgjørende faktorer for at Hoff velger Lillestrøm.

RBK har hele tiden vært klare på at de ønsker seg to millioner kroner i overgangssum for Hoff.

Elska þetta félag

Kommentar

• Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1459

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Fra dagens artikkel om Vebjørn Hoff i TA (se nyhetstråden for link):

Hoff tok det endelige valget om å bli Lillestrøm-spiller tirsdag ettermiddag, får TA opplyst. Dermed ble det også klart at han ikke returnerer til Skagerak arena.

Trolig reiser Hoff til Åråsen i løpet av onsdagen. Der vil han gjennomføre den medisinske testen og signere en treårskontrakt med sin nye klubb. Både personlige betingelser og det sportslige tilbudet skal være avgjørende faktorer for at Hoff velger Lillestrøm.

Hoff har stått øverst på Odds ønskeliste helt siden han returnerte til Rosenborg i vinter etter låneoppholdet i Skien.

Etter det TA erfarer har Odd strukket seg så langt de kan for å hente Hoff, men på grunn av den økonomiske situasjonen i skiensklubben, og det faktum er at de befinner seg i rød sone, har det vært vanskelig å matche det Lillestrøm kan tilby både Hoff selv og Rosenborg.

RBK har hele tiden vært klare på at de ønsker seg to millioner kroner i overgangssum for Hoff.

To millioner - der er en sjukt god deal for en så god spiller i dagens marked. Jeg hadde ikke blitt overraska hvis han hadde kosta oss fem.

Kommentar

• Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4686

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Dette er jo loppemarkedspris for en midtbanegeneral med 200 kamper i Eliteserien. Kun RBK som ikke har klart å få ut potensialet hans. Akkurat det bør ikke overraske noen...

Håper dette er nøkkelen som får midtbanen til å sitte litt bedre. Da ser alt plutselig mye lysere ut. Knudsen kan skyves fram som indreløper. Spørsmålet er da hva som skjer med Åsen/Ibra. Jeg mener sistnevnte må vike for Magnus. Åsen er altfor viktig for laget til at vi kan sette ham ut. Ibra, Svendsen og Uba (og Edh, som jeg lanserer som indreløper i spillertråden hans) er ekstremt deilige folk å kunne sette inn hvis det skulle knipe. Alle disse sitter helt ytterst på benken dersom formen til de andre skulle svikte.

Nei, nå kommer optimismen snikende, gitt!

Lite sidespor: Håper ikke dette betyr at skaden til Lundemo er verre enn antatt. Den lille smellen han fikk (mot Haugesund?) har allerede tatt mye lenger tid enn den burde...

Kommentar

• kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2444

Dette er jo loppemarkedspris for en midtbanegeneral med 200 kamper i Eliteserien. Kun RBK som ikke har klart å få ut potensialet hans. Akkurat det bør ikke overraske noen...

Håper dette er nøkkelen som får midtbanen til å sitte litt bedre. Da ser alt plutselig mye lysere ut. Knudsen kan skyves fram som indreløper. Spørsmålet er da hva som skjer med Åsen/Ibra. Jeg mener sistnevnte må vike for Magnus. Åsen er altfor viktig for laget til at vi kan sette ham ut. Ibra, Svendsen og Uba (og Edh, som jeg lanserer som indreløper i spillertråden hans) er ekstremt deilige folk å kunne sette inn hvis det skulle knipe. Alle disse sitter helt ytterst på benken dersom formen til de andre skulle svikte.

Nei, nå kommer optimismen snikende, gitt!

Lite sidespor: Håper ikke dette betyr at skaden til Lundemo er verre enn antatt. Den lille smellen han fikk (mot Haugesund?) har allerede tatt mye lenger tid enn den burde...
                    Lundemo tviler jeg på vi ser særlig til. Det samme med Vindheim. Sistnevnte burde vi returnere. Skaden skulle være leget noe som viste seg å være bløff. Det må da finnes garantier, klausuler eller forsikringer mot slikt?
                    Utvalget vårt virker enormt. Problemet er at vi har en hang til å handle inn kjeks. Derfor er det tynt allikevel. Eks benken mot TIL.
                    Noen som har oversikt og kan tegne opp sannsynlige posisjoner på de forskjellige spillerne. Hva er deres beste eller foretrukne posisjon.

Kommentar

• Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4686

Opprinnelig skrevet av kunden

Lundemo tviler jeg på vi ser særlig til. Det samme med Vindheim. Sistnevnte burde vi returnere. Skaden skulle være leget noe som viste seg å være bløff. Det må da finnes garantier, klausuler eller forsikringer mot slikt?
                      Utvalget vårt virker enormt. Problemet er at vi har en hang til å handle inn kjeks. Derfor er det tynt allikevel. Eks benken mot TIL.
                      Noen som har oversikt og kan tegne opp sannsynlige posisjoner på de forskjellige spillerne. Hva er deres beste eller foretrukne posisjon.
                      Vindheim dro på seg en strekk. Det kan skje hvem som helst… Får da være måte på krisemaksimering.

Angående oversikten, så er vel den noe sånt (rangert fra førstevalg og bakover, gitt at alle er skadefrie):

Keeper: MHC/Skjærstein/Sveinhaug
                      Høyre vingback: Edh/Vindheim/Ranger
                      Høyre midtstopper: Garnås/Slørdahl
                      Sentral midtstopper: Gabrielsen/Skjærvik
                      Venstre midtstopper: Roseth/Tønnesen
                      Venstre vingback: Dragsnes/Murugesapillai
                      Høyre indreløper: Knudsen/Ibrahimaj/Solberg
                      Sentral midt: Hoff/Lundemo
                      Venstre indreløper: Åsen/Uba/Bergum
                      Høyre spiss: TLO/Svendsen
                      Venstre spiss: Adams/Skogvold

Spillere som Bergum og Murugesapillai får neppe særlig spilletid. Førstnevnte forsvinner nok. Tok de likevel med sånn at ingen er glemt. Dette er gjort med utgangspunkt i Gilberts oversikt over stallen, så spillere som Balatoni og Skaarud er ikke med i betraktningen enn så lenge. Ønsket heller ikke å sette opp én spiller på flere plasser, selv om vi har flere "poteter" i laget. Tønnesen kommer til å spille vel så mye VVB som VMS, Knudsen kan gå ned som sentral midt ved behov og Svendsen er et vel så godt alternativ på indreløperplass som spiss, bare for å nevne noen.

Ellers blir det veldig vanskelig å si hvem som kommer til å spille høyre vingback. Per i dag er den plassen Ranger sin, men jeg mener han er svakest av de tre vi har å rutte med. Edh bør spille hvis han er skadefri mener jeg, men Vindheim ble hentet inn for å gi Eskil god til på å komme seg tilbake. Eskil utgjør yngrebølgen i klubben sammen med Knudsen og MHC og er en vi skal satse på. Målet må være at han gjør U-21 plassen til sin foran neste mesterskap. Kanskje kan Skogvold melde seg på yngrebølgen i løpet av sesongen og. Skal ha scoret godt med mål på trening gjennom vinteren.
                      Last edited by Kanarivogel89; 22.03.2023, 12:15.

Kommentar

• kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2444

Vindheim dro på seg en strekk. Det kan skje hvem som helst… Får da være måte på krisemaksimering.

Angående oversikten, så er vel den noe sånt (rangert fra førstevalg og bakover, gitt at alle er skadefrie):

Keeper: MHC/Skjærstein/Sveinhaug
                        Høyre vingback: Edh/Vindheim/Ranger
                        Høyre midtstopper: Garnås/Slørdahl
                        Sentral midtstopper: Gabrielsen/Skjærvik
                        Venstre midtstopper: Roseth/Tønnesen
                        Venstre vingback: Dragsnes/Murugesapillai
                        Høyre indreløper: Knudsen/Ibrahimaj/Solberg
                        Sentral midt: Hoff/Lundemo
                        Venstre indreløper: Åsen/Uba/Bergum
                        Høyre spiss: TLO/Svendsen
                        Venstre spiss: Adams/Skogvold

Spillere som Bergum og Murugesapillai får neppe særlig spilletid. Førstnevnte forsvinner nok. Tok de likevel med sånn at ingen er glemt. Dette er gjort med utgangspunkt i Gilberts oversikt over stallen, så spillere som Balatoni og Skaarud er ikke med i betraktningen enn så lenge. Ønsket heller ikke å sette opp én spiller på flere plasser, selv om vi har flere "poteter" i laget. Tønnesen kommer til å spille vel så mye VVB som VMS, Knudsen kan gå ned som sentral midt ved behov og Svendsen er et vel så godt alternativ på indreløperplass som spiss, bare for å nevne noen.

Ellers blir det veldig vanskelig å si hvem som kommer til å spille høyre vingback. Per i dag er den plassen Ranger sin, men jeg mener han er svakest av de tre vi har å rutte med. Edh bør spille hvis han er skadefri mener jeg, men Vindheim ble hentet inn for å gi Eskil god til på å komme seg tilbake. Eskil utgjør yngrebølgen i klubben sammen med Knudsen og MHC og er en vi skal satse på. Målet må være at han gjør U-21 plassen til sin foran neste mesterskap. Kanskje kan Skogvold melde seg på yngrebølgen i løpet av sesongen og. Skal ha scoret godt med mål på trening gjennom vinteren.
                        Flott oversikt! Kudos!
                        Vi ser allerede overlap ettersom Knudsen og Ibra virker å være favoritter hos B&M. Liker hardtarbeidende spillere/spillerstil. Knudsen er kanskje mer krydder.

Ja, jeg krisemaksimerer ang Vindheim. Dessverre er det slik at noen spillere er mer utsatt enn andre og pdd har vi to som bæres inn på sykestua så fort noe glor olmt på de - Lundemo og Vindheim. En strekk er jo ikke uvanlig men noen av den typen er ofte tilbakevendende. Tiden får vise. Det får bli en bonus hvis han får spillertid.

Uba virker veldig langt unna pdd. Blir en ny Eric Taylor er jeg redd. Virker ikke det som det er så mye plass til den type spillere. Svendsen er jo også relativt langt unna fast plass. Vi trenger sårt en eller to med x-faktor for vi blir tidvis veldig statiske og forutsigbare. De nevnte blir ikke akkuratt bedre av enkelte 5-10min innhopp i beste fall. Uba virker jo som en bra ballvinner også. Men når man ser på konkurransen iflg oversikten til Der Vogel så gir det mening. Til en viss grad hvis man da ikke rokkerer litt i formasjonene

Kommentar

• BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1446

Jeg har jo sett Hoff spille noen kamper, men han ser ikke ut til å ha gjort noe voldsom inntrykk på meg... Så er det noen som kan si litt om konkrete egenskaper - utover at han kan spille anker og indreløper, har god arbeidskapasitet og at han er en mer defensiv-orientert spiller?

Er han rask på de første meterne? Sterk? Uredd? Taktisk god? Teknisk? Godt overblikk? Ro?

Og forresten - har han egenskapene til å være et midlertidig alternativ på høyre vingback hvis det kniper? Det er jo ikke utenkelig at Vindheim og Edh ikke er kampklare i noen måneder til, samtidig som vi kan ha et "luksusproblem" på midtbanen, særlig hvis Lundemo blir tilgjengelig og/eller Uba slår igjennom.

Kommentar

• Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1459

Flott oversikt! Kudos!
                            Vi ser allerede overlap ettersom Knudsen og Ibra virker å være favoritter hos B&M. Liker hardtarbeidende spillere/spillerstil. Knudsen er kanskje mer krydder.

Ja, jeg krisemaksimerer ang Vindheim. Dessverre er det slik at noen spillere er mer utsatt enn andre og pdd har vi to som bæres inn på sykestua så fort noe glor olmt på de - Lundemo og Vindheim. En strekk er jo ikke uvanlig men noen av den typen er ofte tilbakevendende. Tiden får vise. Det får bli en bonus hvis han får spillertid.

Uba virker veldig langt unna pdd. Blir en ny Eric Taylor er jeg redd. Virker ikke det som det er så mye plass til den type spillere. Svendsen er jo også relativt langt unna fast plass. Vi trenger sårt en eller to med x-faktor for vi blir tidvis veldig statiske og forutsigbare. De nevnte blir ikke akkuratt bedre av enkelte 5-10min innhopp i beste fall. Uba virker jo som en bra ballvinner også. Men når man ser på konkurransen iflg oversikten til Der Vogel så gir det mening. Til en viss grad hvis man da ikke rokkerer litt i formasjonene
                            Det er skikkelig konkurranse i en god del posisjoner nå, og det er jeg i alle fall glad for. Svendsen får plass på laget hvis han fortsetter å prestere som mot TIL, men det gjenstår jo å se om han klarer å levere stabilt på et høyt nivå.

det gjenstår jo også å se hva som skjer med Uba. Absolutt ikke gitt at han blir en hit hos oss, men vi er et topplag i Eliteserien nå, og det er vanskeligere å spille seg inn på laget enn før. Sånn spillerstallen ser ut nå er det ikke sannsynlig at han får veldig mye spilletid kommende sesong, men det er vel så mye et styrketegn i troppen som at trenerne ikke liker spillertypen etc. Han er ung, kom fra 3 nivå i Sverige og kom hit for tre måneder siden, klart vi ikke skal stole på at han leverer i år.

Kommentar

• kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2444

Hoff om veien tilbake etter akillesskaden:

Det er gått snart fem måneder siden Vebjørn Hoff ble alvorlig skadet på RBK-trening. I denne minidokumentaren får du se eksklusive bilder av selve skadesitua...

Kommentar

• Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4686

Flott oversikt! Kudos!

Litt avhengig av hva planen til Magnus er videre, så bør han spille mener jeg. Jeg har et håp om at han bryter kontrakten med Rostov til sommeren og signerer for oss. Gir i hvertfall ingen mening at han skal tilbake dit. Samtidig er han ikke på det nivået at han er "for god" hverken for LSK eller ES – ennå. Han kommer riktignok til å bli det dersom skadene holder seg unna. I Glimt-systemet tror jeg Knudsen hadde herja noe enormt for eksempel. Ibrahimaj er selvsagt ren luksus å kunne sette inn mot slitne ben. Og da har jeg ikke nevnt hverken Svendsen eller Uba ennå. Snakk om luksusproblem vi har på midten nå plutselig.

Apropos sistnevte, så er Uba her på en lengre kontrakt. Taylor var her på et seks måneders lån uten noen som helst forpliktelse eller risiko for klubben, akkurat som med Cissé. Jeg tror vi har en langtidsplan for Uba, men det er klart det vil ta mer enn et par måneder å venne seg til fotball på et såpass mye høyere nivå. Jeg vil hevde Eliteserien er bedre enn Allsvenskan for tiden, så ikke bare er det to nivå opp, det er også en tøffere liga. Uba kommer seg han, men han trenger nok denne sesongen på seg for å ta nivået. Man ser at han er vant til å ha mye bedre tid, noe han også har kommentert i intervjuer med LSK/RB. Det fotballtekniske råmaterialet er veldig bra, men han trenger å utvikle seg ganske mye taktisk. Dette er relativt normalt for afrikanske spillere. Ogbu var helt håpløs i begynnelsen da han kom til Rosenborg for eksempel. 2024 kan bli Ubas år, så får han få noen innhopp her og der denne sesongen.

Angående spillestilen til Uba, så vet jeg ikke hvor mye du har sett av ham. Han beskrives av mange som en ny Mathew, men jeg mener han potensielt har langt bedre offensive kvaliteter med ball enn det Mathew hadde. Veldig godt driv med ball i beina og har flere ganger tatt seg enkelt forbi motstander i treningskampene i vinter. YouTube-klipp fra tiden i Ljungskile vitner også om en spiller som liker å utfordre. Jeg, med mitt noe begrensede grunnlag, mener han er bedre som indreløper enn 6er i dagens formasjon.

Til slutt, angående Vindheim, så er jeg enig i at det er bekymringsverdig at han uttalte til RB da han kom at han "har slitt med noen muskelskader" den siste tiden. Transfermarkt melder at han var ute med "unknown injury" i fem måneder, fra august til desember. Twitter-bermen sier han ble skadet i sommer, kom tilbake og spilte litt for B-laget, før han slo opp skaden igjen i oktober. Urovekkende i så fall. Skal da ikke være mulig å være så kjeks at man drar på seg skade på andre trening med klubben når man hevder at man var "100 prosent" frisk?... Vi får se. En Vindheim i form vil utvilsomt puste nytt liv inn i høyresiden vår.

Generelt føler jeg det er mange av gutta som har kommet inn som ikke har fått vist seg fram ennå. Skjærvik ble neppe henta for 4,5 mill for å sitte på benken. Utrolig spennende spiller som kan gi oss en ekstra dimensjon i oppspillingsfasen. Vindheim vil gi oss et nytt gir på HVB dersom han får rista av seg skadene, og Hoff tror jeg vil passe som hånd i hanske som 6er sånn som vi ønsker å spille nå. Var eminent mot oss i oktober (riktignok i en indreløperrolle). Håper vi får se alle disse tre mot Odd neste lørdag, selv om jeg tviler på at Vindheim blir klar før i slutten av april en gang.

Sves må komme med en skadeoppdatering nå føler jeg. Det nærmer seg sesongstart, og vi trenger å vite hvem som blir klare.

Kommentar

• kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2444

^^ Hvis det blir en femmer på midt så høres Knudsen, Hoff og Uba spennende ut.

Enig i dine observasjoner ang Uba. Men har han tålmodighet til å sitte på benken når han åpenbart vil gå rett inn på de fleste ES lag. Han er garantert interessert å komme seg videre også. Dessuten synd å la et slikt potensiale forbli ubrukt. Men dette er basert på det jeg har sett av han i oppkjøringa. Men det har uten tvil dannet seg en kjerne av untouchables i 11ern. På godt og vondt.
                                  Er redd for at store navn skyver ut talent og kvalitet når eller hvis man kommer i den situasjonen.

Ingen tvil om at Tobias glimrer enda mer når han kommer inn mot slitne bein. Sånn sett en super-sub men neppe noe han vil være fornøyd med. Tipper dette blir hans siste sesong hos oss. Det er snakk om å holde 90,min men hva med de andre på laget. Leverer de optimalt gjennom hele kampen. Problemet er vel heller at han har for få defensive fibre, om noen, og det er det som er påkrevd hvis han da ikke spiller ren spiss eller kant i 343

Kommentar

• EPA
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2013
                                    • 220

^^ Hvis det blir en femmer på midt så høres Knudsen, Hoff og Uba spennende ut.

Enig i dine observasjoner ang Uba. Men har han tålmodighet til å sitte på benken når han åpenbart vil gå rett inn på de fleste ES lag. Han er garantert interessert å komme seg videre også. Dessuten synd å la et slikt potensiale forbli ubrukt. Men dette er basert på det jeg har sett av han i oppkjøringa. Men det har uten tvil dannet seg en kjerne av untouchables i 11ern. På godt og vondt.
                                    Er redd for at store navn skyver ut talent og kvalitet når eller hvis man kommer i den situasjonen.

Ingen tvil om at Tobias glimrer enda mer når han kommer inn mot slitne bein. Sånn sett en super-sub men neppe noe han vil være fornøyd med. Tipper dette blir hans siste sesong hos oss. Det er snakk om å holde 90,min men hva med de andre på laget. Leverer de optimalt gjennom hele kampen. Problemet er vel heller at han har for få defensive fibre, om noen, og det er det som er påkrevd hvis han da ikke spiller ren spiss eller kant i 343

Uten åsen på banen vil ha dårligere lederegenskaper, innlegg og dødball, så han mener jeg er klink inntil det motsatte er bevist. Skulle gjerne sett mer av Svendsen og tror nok det blir tilfellet når Akor selges og de enten legger om til 343 eller veksler på å benytte Skogvold, Yldren og Svendsen sammen med Lehne.
                                    Dersom Svendsen noengang holder 90 i det tempoet han setter opp blir jeg overrasket, men å spille han mer enn 20 bør være mulig. Skal ikke kimse av å kjøre han fra start heller med det resultat at motstanderne blir mye fortere slitne og vi får det enklere i andre omgang. Sist kamp varte han i nesten 50 minutter og jeg er ganske sikker på at Tromsø hatet det når han kom inn.

Jeg er ikke verdens største Knudsen fan, og mener det han tilfører i beste fall er flytting av ball som kan utføres av andre.. Når det er sagt hender det at han er jævlig god, men som oftest er det heller motsatt og han har en tendens til å miste ball fordi han skal være fiks for deretter å jogge halvhjertet tilbake (spesielt fra 60 og utover), og han er også typen som håper ballen skal sprette litt heldig i hans retning istedenfor å gå i duellen eller markere (gjøres også i eget felt). 3 mål og 3 målgivende var det han fikk til i fjor, og det er alt for lite basert på hvor mye han spiller og samtidig som han hylles til stadighet.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4686

Må huske på at Knudsen fortsatt er veldig ung. Han er like gammel nå som det Kaan var da han kom til klubben, for å sette ting litt i perspektiv. Fort gjort å glemme siden han fikk debuten allerede under Lennartson. Virker som han har vært i klubben en liten evighet allerede.

Breivik i Molde, Jørgensen i Odd og Vetlesen i Glimt er vel indreløperne rundt samme alder i serien som man kan påstå er bedre enn Knudsen. Tagseth i Rosenborg vil jeg si er rundt samme nivået. Ikke verst selskap for Magnus å være i
                                      Last edited by Kanarivogel89; 23.03.2023, 16:59.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4686

Noen ufiltrerte tanker om overgangsvinduet, stallen 2023 og veien videre, med særlig henblikk på talentarbeidet i klubben:

Regner med stallen er satt og at det ikke kommer flere store overganger nå. Ser man på vintervinduet, så har følgende kommet inn:

Gabrielsen (31)
                                        Vindheim (28)
                                        Hoff (27)
                                        Tønnesen (26)
                                        Roseth (25)
                                        Skjærvik (23)
                                        Nwokoma (21)

Alder følger Gilbert-modellen, altså er de eller blir de alderen i parantes i løpet av året.

Det er for så vidt fint at vi henter rutinerte spillere i sin beste alder, men jeg skulle ønske vi også var litt mer på hugget når det gjaldt å hente inn morgendagens helter. Ser Glimt nå, etter å først ha hentet inn Syver Skeide fra Hødd, er i ferd med å sikre seg Nosakhare Dahl fra Kåffa. Uba er den yngste som har kommet inn hos oss, og han ble for så vidt signert allerede i sommer. Skjærvik er fortsatt bare 22 en stund til og kan sånn sett muligens fortsatt regnes som et talent, men da tøyer man definisjonen på talent en del.

Er det sånn at vi mener ungguttene på laget har tatt såpass store steg at de er ment å utfordre de etablerte? Jeg tviler. Skogvold kan vokse mye med tillit, men jeg ser ikke hvem andre som skal ta steget i år. Sitter jo og håper på Solberg, men han virker utrolig skadeplaget. Balatoni er et stort talent, men vil være et sjettevalg på midtstopperplass. Passer best med et utlån i år siden veien fram er så lang. Skaarud er først og fremst ving og trenger nok å legge på seg muskler før han er klar for minutter på toppnivå. Får trent langt mer med laget når han er ferdig på ungdomsskolen til sommeren. 2024 kan bli hans år. Murugesapillai er et fint talent, men kommer neppe til å få mange sjanser nå som vi har både Dragsnes og Tønnesen i hans posisjon.

Blokkerer vi litt i overkant mye for talentene våre sånn som vi holder på nå? For så vidt ikke noe helt nytt. Man kan jo spørre seg om Edh i sin tid ville fått gjennombruddet om det ikke var for alle skadene på HB. Mads måtte utkonkurrere tre keepere før man stolte på ham. Knudsen ble lånt ut til Kisa etter å ha hjulpet oss opp igjen fra OBOS. Det blir litt for mye tilfeldigheter rundt arbeidet vårt med å få fram talenter.

Jeg synes klubben la seg på en kul linje da vi henta Seferi og Brunes i 2021. Greit at Seferi ikke har tatt nivået og Brunes ikke fikk mange sjansene før han ble solgt (for en ganske så god sum), men jeg synes det var et godt forsøk fra klubbens side. Vi gjentok bedriften litt i sommer da vi signerte Solberg og Uba, men i vinter har det vært tyst. Afrika-satsingen ligger også brakk. Jeg mener vi skal være på de største talentene i OBOS og spesielt PostNord. Her har vi råd til å bomme. Seferi og Brunes kom vel for noen hundre tusen kroner. De tre millionene vi fikk for Brunes alene kan dekke opp for langt flere talenter fra lavere nivåer. Forhåpentligvis kan Espen Olsen, med sitt store nettverk og sin inngående kjennskap til norsk fotballs lavere nivåer, hjelpe til med å lokke talentene til Åråsen. Jeg håper vårt nye speiderteam kartlegger hardt i det stille om dagen.

Er ikke nødvendigvis meningen å kritisere klubben med dette innlegget – det drives godt for tiden – men jeg sitter og håper litt på en overraskelse den neste uken. Hadde vært strålende å få inn et godt talent eller to før overgangsvinduet stenger. Ville vært krydderet som gjorde et godt overgangsvindu til et strålende ett. Veldig fort gjort at vi sitter her med eldrebølgen om en sesong eller to om vi fortsetter på denne måten. Lehne og Gabrielsen på femårskontrakter er sterke signeringer, men det må ikke bli normalen at vi henter gamle helter i trettiårene på lange kontrakter. Jeg vil veldig gjerne ha Lille-Bukken hjem i løpet av de neste par årene en gang jeg altså, men det vil også komme med en liten bismak i munnen hvis han står i veien for spisstalentene våre. Lehne og Fredrik på topp vil bli overkant gamlehjem relativt fort.
                                        Last edited by Kanarivogel89; 24.03.2023, 14:22.

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3564

Opprinnelig skrevet av EPA

Uten åsen på banen vil ha dårligere lederegenskaper, innlegg og dødball, så han mener jeg er klink inntil det motsatte er bevist. Skulle gjerne sett mer av Svendsen og tror nok det blir tilfellet når Akor selges og de enten legger om til 343 eller veksler på å benytte Skogvold, Yldren og Svendsen sammen med Lehne.
                                          Føler meg ganske sikker på at vi endrer til 3-4-3 dersom Akor selges. Eneste grunn til at vi la om til 3-5-2 var fordi vi ikke kan sette TLO eller Akor på benken. Åsen og Ibrahimaj kommer mer til sin rett som vinger fremfor indreløpere.

Dersom vi evt skal fortsette i 3-5-2 etter et salg, så blir det hentet en erstatter med mindre vi ligger i ingenmannsland og velger å benytte de overnevnte.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

Working...