Sesongen 2023

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • plantemiddel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2012
    • 831

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Frykter trenersituasjonen gjør at mange takker nei til oss. Det er ikke normalt at det skjer lite, spesielt ikke når vi har solgt for såpass mye den siste tiden.
    Strengt talt er det helt normalt. Hva skjedde i fjor på denne tida? Signerte vel Lundemo i slutten av juli som ikke har spilt pga skader. Uba Charles, TLO og Simsir helt på slutten av august. Noen flere?

Kommentar

• Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4686

Opprinnelig skrevet av plantemiddel

Strengt talt er det helt normalt. Hva skjedde i fjor på denne tida? Signerte vel Lundemo i slutten av juli som ikke har spilt pga skader. Uba Charles, TLO og Simsir helt på slutten av august. Noen flere?
      Nornalt, kanskje, men det er ingen god ting. Ovegangsvinduet åpnet i august, men man kan lande avtaler hele året. Nå er det snart bare et par uker igjen og i slutten av august er det ti kamper igjen. Det blir mindre og mindre hensiktsmessig å hente spillere. Disse vil først og fremst bli bidragsytere fra og med neste sesong.

Kommentar

• Pad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2022
        • 780

Opprinnelig skrevet av plantemiddel

Slørdahl, Ranger, Røsler, Helland, Svendsen, Taylor, Fridjonsson, Åsen. Det var benken man gikk inn i august med ifjor. En helt annen situasjon enn hvor man var i år.
        Skogvold, Slørdahl, Lundemo, Uba, Henriksud og Neto var benken i år før man gikk inn i vinduet. Kan ikke sammenligne situasjonen faktisk og når man vet hvordan det gikk utover våren ifjor, så burde det skremt alle inne på Åråsen når man ser benken pdd.

Kommentar

• Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2199

Jeg syntes vi allerede nå bør egentlig tenke mest 2024 og fremover . Denne sesonger er jo på en måte nesten over alt…vi er og blir ett lag på øvre halvdel , men nesten uten mulighet og potensiale til å bli topp 4.
          Jeg tror og faktisk håper ledelsen tenker noe av det samme? Da har vi god tid til å gjøre de forhåpentligvis rette valgene , for at vi skal kunne kjempe i toppen 2024?
          Last edited by Playboy1; 10.08.2023, 09:04.

Kommentar

• plantemiddel
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2012
            • 831

Opprinnelig skrevet av Playboy1
            Jeg syntes vi allerede nå bør egentlig ‘kun’ tenke 2024 og fremover . Denne sesonger er på en måte over , vi er og blir ett lag på øvre halvdel , nesten uten mulighet og potensiale til å bli topp 4.
            Jeg tror og faktisk håper ledelsen tenker noe av det samme? Da har vi god tid til å gjøre de forhåpentligvis rette valgene , for at vi skal kunne kjempe i toppen 2024?
            Kjenner jeg er ganske likegyldig til resten av sesongen, så for min del bryr jeg meg ikke så mye hva en gjør. Men jeg lurer virkelig på hvilke avgjørelser som er vanskelige nå som blir så forbanna mye lettere om seks måneder. Tar det virkelig seks måneder å finne en hovedtrener? Har man ingen liste over spillere som er aktuelle på kort og lang sikt? Som kunne ha kommet inn og styrket oss før siste rest av medaljehåp forsvant i Tromsø.

Jeg er enig i at en må tenke langsiktig, men det å ikke å ta avgjørelser og agere er også ganske kostbart. Dersom klubben gir blanke i resten av sesongen så vil det bety et stort milliontap i form av tapte billettinntekter, mindre tv-kamper, dårligere plassering på tabellen gir lavere inntekter fra NTF, lavere sponsorinntekter neste år osv osv.

Kommentar

• fredpet76
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2004
              • 1273

Meningsløst å mene at sesongen egentlig er over og samtidig vise likegyldighet. En positiv nyhet er at Ruben trente for fullt i dag. Står han de neste treningene fram mot kampen, så er han aktuell, skriver LSKs fysioterapeut Geir Kåsene til NTB.

Kommentar

• *eLSKerLSK*
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 484

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                Meningsløst å mene at sesongen egentlig er over og samtidig vise likegyldighet. En positiv nyhet er at Ruben trente for fullt i dag. Står han de neste treningene fram mot kampen, så er han aktuell, skriver LSKs fysioterapeut Geir Kåsene til NTB.
                Vinner vi på søndag er vi 6 poeng bak Viking. Vesentlig større overraskelser skjer stadig vekk. Norsk tipping holder oss som favoritter. Det snur fort i fotball. Ikke bare for klubben vår.

Jeg fatter ikke at noen gidder å gå på Åråsen om sesongen anses for å være over. Jada, jeg vet at noen liker å se treningskamper, men disse er vesentlig mer interessante i sesongoppkjøringen enn som en del av sesongen.

Kommentar

• Zindrinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2019
                  • 632

Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

Vinner vi på søndag er vi 6 poeng bak Viking. Vesentlig større overraskelser skjer stadig vekk. Norsk tipping holder oss som favoritter. Det snur fort i fotball. Ikke bare for klubben vår.
                  Veldig enig, TL er så jevn og full av overraskelser! Man har vel alltid håpet sjøl om man ikke alltid har trua?!

Kommentar

• Pad
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2022
                    • 780

Det viktigste som skjer ut sesongen er at Tromsø havner utenfor Europa. Da tror jeg Helstrup tar turen sørover.

Kommentar

• Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4686

Fjerdeplassen blir viktigere i år enn i fjor. Molde er så å si garantert en finaleplass, og jeg ser ikke for meg Bakke og Co slå ut Glimt i semifinalen. Klart det kan skje, men jeg anser mulighetene for Europa-spill ved fjerdeplass som uvanlig gode. Her skal vi være med og kjempe hele veien inn. Får vi stabla Ruben på beina til søndagen, så får jeg litt mer trua mot et litt svekket Viking. På Åråsen har vi langt bedre statistikk mot siddisene. Vinner vi på søndag, så er vi med igjen. Minner om at det fortsatt skal deles ut 39 poeng før sesongen er over. Alt kan skje, men vi er avhengig av å satse litt.

Det som er krise med spillerlogistikken er at vi visste at august ville bli en ekstremt tøff måned. Tromsø borte, Viking hjemme, Godset borte (hvor vi aldri vinner) og Brann hjemme. At vi ikke stiller bedre forberedt står til stryk.

Kommentar

• fredpet76
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 1273

Leste et svar på Twitter fra Mesfin der han startet med å skrive noe som dette: "Dette er den hyggeligtse meldingen på lenge... " før han fullførte svaret sitt. Da skrev han bl.a hvor vanskelig det er å finne rett kandidat på trenerrollen etc. Dette var da et konstruktivt innlegg som Simon svarte på.

Med det så mener jeg at man kanskje bør holde fingra borte fra tastaturet, og heller gjøre andre ting enn å skrive det en tenker om en er litt frustrert.

Kommentar

• Pad
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2022
                          • 780

Så spørs det om Bakke får inn noen spillere. Lukter vel lån mtp at han kun er permanent.

Kommentar

• BD
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2006
                            • 1446

Lillestrøm har sikret Eirik Bakke (45) som hovedtrener ut sesongen. Men det kan skje helt andre ting i lederkabalen på Åråsen i løpet av kort tid.

Nok en grunn til at Mesfin ikke har hatt tid til å hente inn nye spillere…

Plutselig var vi en klubb i oppløsning.

Kommentar

• Kjøttkaka
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2012
                              • 335

Ingen sportsdirektør, midlertidig trener og knapt nok spillere.

Her blir det en voldsom jobb å gjøre framover.

Kommentar

• trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7154

Er det fjerdeplass eller cupgull man må ha for å få indrefileten i europacupfotball, dvs. kvalifiserende runder i Conference League?
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7154

Opprinnelig skrevet av BD
                                  https://www.vg.no/sport/fotball/i/eJ...-det-er-dialog

Nok en grunn til at Mesfin ikke har hatt tid til å hente inn nye spillere…

Plutselig var vi en klubb i oppløsning.
                                  Nei da. Vi har masse spenn på bok, en sterk UA-avdeling og et godt lag. Men vi må treffe med ny, permanent hovedtrener og finne en sportsdirektør som kan jobben sin. Vi kan neppe håpe å finne en av Mesfins format, men jeg syns vi ser bra forspent ut. Jeg husker perioden 2007-2019 godt nok til at jeg iallfall ikke klager.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4686

Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Er det fjerdeplass eller cupgull man må ha for å få indrefileten i europacupfotball, dvs. kvalifiserende runder i Conference League?
                                    Fjerdeplass dersom ett av lagene som allerede har kvalla til Europa gjennom serien tar cupen. Altså må Molde eller Glimt vinne cupen og samtidig ende topp tre i serien. Dersom dette ikke skjer, er fjerdeplassen verdt like lite verdt som i fjor.

Kommentar

• Lillelord
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Aug 2004
                                      • 95

Opprinnelig skrevet av trigz

Nei da. Vi har masse spenn på bok, en sterk UA-avdeling og et godt lag. Men vi må treffe med ny, permanent hovedtrener og finne en sportsdirektør som kan jobben sin. Vi kan neppe håpe å finne en av Mesfins format, men jeg syns vi ser bra forspent ut. Jeg husker perioden 2007-2019 godt nok til at jeg iallfall ikke klager.
                                      Har vi egentlig en sterk UA-avdeling? Vi har for tiden ingen landslagsspillere på U18 eller yngre, og bortsett fra Skogvold har vi vel ingen som veldig tydelig banker på a-lagsdøra. Neto og de andre kan selvfølgelig vise seg å bli bra, men de har ikke fått vise noe som helst, selv med den skadesituasjonen vi har hatt, og det sier vel sitt. Er nok av andre eliteserieklubber som gir 16- og 17-åringer betydelig spilletid, en del som starter også som Nypan og Hovland. (Vi har Skaarud i bakhånd, men han teller jeg ikke da han vel har vært skadet i hele år).

Kommentar

• MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3564

Det er fort gjort å bli negativ når vi har store skadeproblemer, to tap på de tre siste og skal møte et Viking i storform. Men de neste kampene er mer overkommelig. Vi har heng på medaljene fortsatt så det er litt tidlig å skrote sesongen, selv om jeg er tilbøyelig til å være enig.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• plantemiddel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2012
                                          • 831

Skal vi ta medalje må vi forbi enten Viking, Glimt eller Molde. Anser det som ganske urealistisk. Fjerdeplassen kan kanskje gå, men da må både Tromsø og Brann kollapse i løpet av høsten. Forsåvidt ikke helt urealistisk det.

Tipppet fugla på sjetteplass før sesongen startet og anser det fremdeles som det mest realistiske sånn som ståa er nå.

Kommentar

Working...