Sesongen 2023

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lillelord
    Medlem
    Møteplager
    • Aug 2004
    • 95

Opprinnelig skrevet av TheFugl
    Jeg tror ikke Eirik Bakke er rett mann verken langsiktig eller kortsiktig. Han beviste ikke særlig mye trenermessig i Sogndal etter å ha vært der i 7 sesonger. Og 7 sesonger er mer enn god nok tid til å få pekepinn på trenerkvalitet/trenernivå. Synes heller ikke han imponerer stort i intervjusettinger med taktikkspørsmål, det blir litt Runar Kristinsson vibes noen ganger med "vi må jobba lita hårdare".

Han er ikke en dårlig trener, men jeg mener LSK må satse høyere enn dette og få inn en som har bevist mer.

I et kortsiktig perspektiv gi meg Tom Nordlie 10/10 ganger over Eirik Bakke.

Langsiktig kan kanskje Mikkjal Thomassen være et bra valg, Helstrup likeså.
    Gi mannen en sjanse. Det er svært vanskelig å forutse hvoran trenere vil gjøre det i ulike klubber. Kjetil Knutsen fikk eksempelvis sparken i både Fyllingen og Åsane, før han endte opp som assistenttrener og senere hovedtrener i B/G. Erik Horneland trekker seg fra RBK pga manglende resultater og svak tendens. Kåre Ingebrigtsen får fyken i B/G, blir så det nærmeste Eggen i RBK før han igjen får fyken som Brann-trener etter ett år.

Eirik Bakke har etter mitt skjønn like gode forutsetninger som noen andre for å lykkes med et korttidsprosjekt - han spiller 343/352, og er litt mer direkte og fysisk i tilnærmingen, som burde passe LSK bra. Har vanskelig for å se at vi kunne fått inn noen andre på korttidskontrakt som åpenbart ville vært bedre. Er heller ikke gitt at det ville blitt en bedre løsning med en lengre ansettelse akkurat nå, men Mefsin muligens på vei ut burde vi ideelt sett hatt ny sportssjef før ny trener.

Kommentar

• Pad
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2022
      • 780

Jeg tror ikke Eirik Bakke er rett mann verken langsiktig eller kortsiktig. Han beviste ikke særlig mye trenermessig i Sogndal etter å ha vært der i 7 sesonger. Og 7 sesonger er mer enn god nok tid til å få pekepinn på trenerkvalitet/trenernivå. Synes heller ikke han imponerer stort i intervjusettinger med taktikkspørsmål, det blir litt Runar Kristinsson vibes noen ganger med "vi må jobba lita hårdare".

Han er ikke en dårlig trener, men jeg mener LSK må satse høyere enn dette og få inn en som har bevist mer.

I et kortsiktig perspektiv gi meg Tom Nordlie 10/10 ganger over Eirik Bakke.

Langsiktig kan kanskje Mikkjal Thomassen være et bra valg, Helstrup likeså.
      At man ga Nordlie jobben før kampene mot Start er fortsatt den verste avgjørelsen Mesfin tok. Med den forhistorien hans så skulle det aldri skjedd.
      Mikkjal Thomassen blir nevnt av flere, men er jo ikke akkurat underholdning han serverer i Fredrikstad. En haug av U og kun 23 mål på 18 kamper. Og nå med Hoseth så viser det seg at det Klaksvik-laget er mulig å vinne med.

Kommentar

• TheFugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2006
        • 442

Opprinnelig skrevet av Lillelord

Gi mannen en sjanse. Det er svært vanskelig å forutse hvoran trenere vil gjøre det i ulike klubber. Kjetil Knutsen fikk eksempelvis sparken i både Fyllingen og Åsane, før han endte opp som assistenttrener og senere hovedtrener i B/G. Erik Horneland trekker seg fra RBK pga manglende resultater og svak tendens. Kåre Ingebrigtsen får fyken i B/G, blir så det nærmeste Eggen i RBK før han igjen får fyken som Brann-trener etter ett år.

Eirik Bakke har etter mitt skjønn like gode forutsetninger som noen andre for å lykkes med et korttidsprosjekt - han spiller 343/352, og er litt mer direkte og fysisk i tilnærmingen, som burde passe LSK bra. Har vanskelig for å se at vi kunne fått inn noen andre på korttidskontrakt som åpenbart ville vært bedre. Er heller ikke gitt at det ville blitt en bedre løsning med en lengre ansettelse akkurat nå, men Mefsin muligens på vei ut burde vi ideelt sett hatt ny sportssjef før ny trener.
        Selfølgelig skal mannen få en sjanse, det aller beste er om han lykkes skikkelig. Det hadde vært helt fantastisk. Sitter dog med en følelse at dette ikke passer.

Godt mulig Bakke har en uante kvaliteter alla Horneland/Knutsen men dette mener jeg burde ha kommet mer til syne enn det gjorde iløpet av 7 sesonger i Sogndal. Skal sies han rykket opp første sesong, ned igjen andre, deretter stabilt i OBOS lag.

Trenere har en nivå og jeg tror det finnes mange andre kandidater som er bedre egnet.

Kan dra en sammenligning med ansettelsen av Moyes i Manchester United. Mannen kom fra over 10 år som trener i Everton, hvor Everton landa rundt midt på tabellen i hele hans tid så vidt jeg kan huske. Samme gjorde United under Moyes. Det var hans nivå.

Jeg tror 7 sesonger er god nok tid i en klubb som Sogndal som er et godt OBOS lag, til å nogenlunde se hvor treneren står. Og jeg mener LSK må se på en hylle høyere.

Men vet jo aldri, kan jo ta steike feil her.

Kommentar

• TheFugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2006
          • 442

Opprinnelig skrevet av Pad

At man ga Nordlie jobben før kampene mot Start er fortsatt den verste avgjørelsen Mesfin tok. Med den forhistorien hans så skulle det aldri skjedd.
          Mikkjal Thomassen blir nevnt av flere, men er jo ikke akkurat underholdning han serverer i Fredrikstad. En haug av U og kun 23 mål på 18 kamper. Og nå med Hoseth så viser det seg at det Klaksvik-laget er mulig å vinne med.
          Vet ikke hva du mener med forhistorie her, tenker du Avaldsnes eller tidligere med LSK?

Mikkjal tok et middelmådig Klaksvik lag til å bli det beste laget på Færøyene. Dette ble gjort over mange år. Og han ligger ann til opprykk nå. Synes de kampene jeg har sett av Fredrikstad har vært bra med tanke på spill.

Men gjorde er raskt google søk og det kommer opp at han er anmeldt for trusler på Færøyene. Det er vel et av svina på skogen.

Kommentar

• Pad
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2022
            • 780

Vet ikke hva du mener med forhistorie her, tenker du Avaldsnes eller tidligere med LSK?

Mikkjal tok et middelmådig Klaksvik lag til å bli det beste laget på Færøyene. Dette ble gjort over mange år. Og han ligger ann til opprykk nå. Synes de kampene jeg har sett av Fredrikstad har vært bra med tanke på spill.

Men gjorde er raskt google søk og det kommer opp at han er anmeldt for trusler på Færøyene. Det er vel et av svina på skogen.
            "Saken" i Avaldsnes ja. Ikke slik at han skal nektes adgang på Åråsen, men som hovedtrener og den mest fremtredende personen utad og i media kan man ikke ha slik bagasje mener vertfall jeg.

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4359

"Saken" i Avaldsnes ja. Ikke slik at han skal nektes adgang på Åråsen, men som hovedtrener og den mest fremtredende personen utad og i media kan man ikke ha slik bagasje mener vertfall jeg.
              Ja, vi har jo livstidsstraff i Norge...
              Elska þetta félag

Kommentar

• Pad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2022
                • 780

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Ja, vi har jo livstidsstraff i Norge...
                Du mener det er helt uproblematisk å ansette han som hovedtrener?

Kommentar

• *eLSKerLSK*
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2005
                  • 484

Selvfølgelig! Dersom han er den som anses å gjøre jobben best blant aktuelle kandidater.

Kommentar

• DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4359

Jeg mener at det må være en tid for å "tilgi" og legge ting bak seg. Jeg håper de som er så endeløst og evigvarende fordømmende som enkelte er, aldri har gjort eller kommer til å gjøre noe galt!
                    Elska þetta félag

Kommentar

• Zindrinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2019
                      • 632

Jeg mener at det må være en tid for å "tilgi" og legge ting bak seg.
                      Den normale gangen er vel at man først beklager, og så blir tilgitt. Jeg har ikke hørt noen beklagelse fra Tom, kun sett ting bli forsøkt sveipa under teppet.
                      Når det er sagt er det vel hundre andre grunner til å ikke ansette nordlie i klubben igjen som går foran dissa personalsakene hans.

Kommentar

• TheFugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2006
                        • 442

I Avaldsnes saken har vi kun hørt en side av saken. Må være veldig forsiktig med å ta alt for god fisk.

Kommentar

• Zindrinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2019
                          • 632

I Avaldsnes saken har vi kun hørt en side av saken. Må være veldig forsiktig med å ta alt for god fisk.
                          Tja, vi har hørt den islandske spilleren sin side, Avaldsnes sin side, Josimar sin gravejournalistikk sin side, den eneste vi mangler er Toms side, men han vil ikke uttale seg.

"Josimar er kjent med innholdet i meldingene som er sendt fra Tom Nordlie til Magnúsdóttir. Mange er av seksuell karakter. Vi er også kjent med at spilleren måtte flytte ut av boligen sin og inn hos venner da trakasseringen økte i styrke. Nordlie skal ha sendt opp mot 30 tekstmeldinger til Hólmfríður Magnúsdóttir på under en time på det verste."

Men dette har ingenting med LSK 2023 å gjøre, vi gikk for Eirik og skal være glade for det. Jeg håper vinnermentaliteten og vinnerønsket hans kan gjøre underverker for resten av sesongen. De fleste andre lag har nok sett hvor hardt vi sliter med å spille oss ut bakfra under press og kommer til å presse oss enda hardere og høyere den siste 3-delen av sesongen. Begynner vi å slå langt og krige som helter etter første, annen og tredjeballer skal både søppel og bart og annet rask som kommer til Åråsen i høst få smake juling! Så kan det heller være de som slår støttepasninger i øst og vest mens vi kriger og lager faen for dem! Gleder meg allerede

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2371

Dette laget mangler noen kvaliteter som man skulle hatt inn 1. august. Vi har det snilleste laget i hele ligaen, ikke mange smeller og blåmerker som blir gitt bort i dag heller. Gi meg noen som løper ned stopperen totalt unødvendig, en som dytter backen ut over sidelinjen og som kjefter på motstanderens trener. Også må vi ha det treigeste laget i ligaen. Sett opp to blokker av noen midtstoppere og dette LSK-laget skal slite med å skape noen som helst. Må inn enn ving/spisstype som har ferdighetene til å dra av eller løpe fra noe som helst.
                            Vi har en spiss som løper ned stopperen helt unødvendig. TLO gjorde dette både mot TIL og Viking Garnås er heller ikke fremmed for å ta ut en motspiller bare for å føkke med ham.

Men enig med deg, du vinner ikke kamper (og i hvert fall ikke mesterskap) med å være snill gutt. Det skal balanseres, men kynismen i det laget vi har hatt på banen i de siste kampene er jo helt fraværende. Harde mottak gutta sier det greit. Det er 11 snille blonde gutter med midtskill - gi meg en serber eller islending (fritt sitat)

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2371

Opprinnelig skrevet av MortenA

Tja, Garnås gir en del julig. Ruben er heller ikke lett å skubbe på, men jeg er enig i at vi skulle hatt en Wehrmann på midtbanen.

En annen ting jeg håper Eirik Bakke tar tak i er mangelen på bevegelse rundt ballfører. Alle andre lag har spillere som løper, ikke jogger, inn i rom rundt ballfører og gjør seg spillbare. Vi har seks mann som jogger til et punkt som de tilsynelatende har fått instruks om å stå på når ballen er på forskjellige steder på banen. Nordlie har etterlyst motsatte bevegelser så lenge jeg kan huske, men det har ikke blitt en tøtt bedre. Når eneste spiller som er ledig er keeper, så blir det en støttepasning. Vi så de få gangene vi spilte ball hurtig i lengderetning, så slet Viking i mye større grad, men det skjedde kun noen få ganger. Videre må egne femmetere enten utvikles eller skrotes. Vi spiller på oss altfor mange brudd imot til at det er lønnsomt. Det virker som at planen er å spille stopper ved cornerflagg og så til kant, evt. til Hoff på sekstenmeteren, men der stopper planen. Andre lag har da videre bevegelser og pasningsalternativer planlagt, mens vi svirrer rundt og spiller medspillere i trøbbel. Vi har nok duellkraft i Lehne, Åsen og Dragsnes til at vi kan slå langt i deres område og la Ibrahimaj og Hoff plukke andreballer.
                              Det er ikke nødvendigvis noe galt med planen. Det er noe galt med utførelsen. Hver spiller trenger tilsynelatende 3-4 touch for å få kontroll på ballen. Da har motstanderen fått reposisjonert seg mellom hver pasning. Målet med å spille seg ut bakfra er å lokke motstander fram for å skape ubalanse. Når pasningskvaliteten er så lav, balltempoet ditto, er den eneste ubalansen vi skaper vår egen. Typisk leder hver av disse situasjonene til et balltap ved at førstemann får en litt trang pasning, men har grei kontroll, sender den videre til det ene pasningsalternativet han har (som følgelig er lett og lese), han blir presset, sender en enda litt dårligere pasning til neste mann som dermed trenger enda litt mer tid, og da er det i gang. Til slutt mister vi ballen enten ved at vi bare må klarere, eller enda værre slår en feilpasning på tvers. Gang på f**** gang.

I fjor så vi stoppere som dro av en mann i tilsvarende situasjoner, og begynte å avansere. Dette var mulig fordi de fikk ballen rettvendt, og med nok tid til at motstander ikke hadde nådd helt opp i presset. Gabrielsen gjorde også det en del ganger i vår. I går var vel Slørdal den eneste som faktisk prøvde på dette, og faktisk også lyktes.

Kommentar

• DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4359

Jeg håper Sander Moen Foss kan bli den Forsvarssjefen med stor F vi så sårt trenger! Jeg trodde, som sikkert mange andre, at Ruben skulle være det. Der mener jeg han har skuffet. Ruben er utvilsomt en god spiller, men han opptrer noen ganger på en så "arrogant" og nonchalant måte, at han etter min mening sprer usikkerhet i stedet for trygghet, slik av virkelig sjef skal gjøre. Hvis Ruben kan legge av seg dette, og akseptere at en annen er "sjefen over alle sjefer" og innse at han ikke er såå briljant at han kan spille på så små marginer som han noen ganger gjør, vil han bli et større aktivum for klubben i årene fremover.
                                Elska þetta félag

Kommentar

• DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4359

Til lsk.no sier Eirik Bakke følgende om hvordan han ønsker Lillestrøm skal fremstå:

- Jeg liker høy intensitet, aggressiv spillestil og at det går fort fremover. Jeg liker å fylle på med mye folk i boks, at vi kommer til mange innlegg og at vi står høyt i banen så ofte som mulig. Vi skal være et vanskelig lag å møte.

Hvis han klarer å endre litt i retning av dette i løpet av vikariatet, vil vi kanskje slippe å se den overdrevne trillinga med små marginer i eget forsvar (som altfor ofte har gått galt) og oftere se at laget prøver å utfordre eller spille igjennom folk når vi har muligheten, i stedet for å spille bakover, bakover og til siden så ofte som det blir gjort.
                                  Elska þetta félag

Kommentar

• kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2444

Til lsk.no sier Eirik Bakke følgende om hvordan han ønsker Lillestrøm skal fremstå:

- Jeg liker høy intensitet, aggressiv spillestil og at det går fort fremover. Jeg liker å fylle på med mye folk i boks, at vi kommer til mange innlegg og at vi står høyt i banen så ofte som mulig. Vi skal være et vanskelig lag å møte.

Hvis han klarer å endre litt i retning av dette i løpet av vikariatet, vil vi kanskje slippe å se den overdrevne trillinga med små marginer i eget forsvar (som altfor ofte har gått galt) og oftere se at laget prøver å utfordre eller spille igjennom folk når vi har muligheten, i stedet for å spille bakover, bakover og til siden så ofte som det blir gjort.
                                    Fagre ord. Spørsmålet er vel heller om vi har spillere til å gjennomføre det

Edit:
                                    Ibra, Ranger, Edh og Dragen. Hvilke andre? Skogvold muligens

Kommentar

• DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 4359

Opprinnelig skrevet av kunden

Fagre ord. Spørsmålet er vel heller om vi har spillere til å gjennomføre det

Edit:
                                      Ibra, Ranger, Edh og Dragen. Hvilke andre? Skogvold muligens
                                      Tja. Blir spennende å se hva han kan bidra med. Jeg har ingen formening om hva han eventuelt får til. Forventer lite, håper på mer!

Hvis vi har en halv startelver som kan spille mer på en slik måte, må jo det være en god begynnelse! I tillegg må vi vel kunne forvente at TLO også kan bidra litt? Tønnesen? Mads?
                                      Elska þetta félag

Kommentar

• G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3308

Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                                        Men dette har ingenting med LSK 2023 å gjøre, vi gikk for Eirik og skal være glade for det. Jeg håper vinnermentaliteten og vinnerønsket hans kan gjøre underverker for resten av sesongen. De fleste andre lag har nok sett hvor hardt vi sliter med å spille oss ut bakfra under press og kommer til å presse oss enda hardere og høyere den siste 3-delen av sesongen. Begynner vi å slå langt og krige som helter etter første, annen og tredjeballer skal både søppel og bart og annet rask som kommer til Åråsen i høst få smake juling! Så kan det heller være de som slår støttepasninger i øst og vest mens vi kriger og lager faen for dem! Gleder meg allerede
                                        Stemmer helt med mine tanker, bare formulert enda bedre. Jeg har stor tro på (den eneste) Bakke helt til det eventuelt er motbevist. Mentalitet er bare så jævlig undervurdert.

Kommentar

• Pad
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2022
                                          • 780

Jeg håper Sander Moen Foss kan bli den Forsvarssjefen med stor F vi så sårt trenger! Jeg trodde, som sikkert mange andre, at Ruben skulle være det. Der mener jeg han har skuffet. Ruben er utvilsomt en god spiller, men han opptrer noen ganger på en så "arrogant" og nonchalant måte, at han etter min mening sprer usikkerhet i stedet for trygghet, slik av virkelig sjef skal gjøre. Hvis Ruben kan legge av seg dette, og akseptere at en annen er "sjefen over alle sjefer" og innse at han ikke er såå briljant at han kan spille på så små marginer som han noen ganger gjør, vil han bli et større aktivum for klubben i årene fremover.
                                          Om du fortsatt har tro på Foss så for all del ikke se den involveringen på 1-1 målet til Molde. Sjeldent sett mer saltstøtte selv nedi divisjonene.

Kommentar

Working...