Sesongen 2023
Collapse
X
-
Når det er sagt, blir det litt trist å ta farvel med en av kontinuitetsbærerne i LSK. Dragen har jo pinadø aldri vært skada, og starta så så si alle kampene siden han kom til klubben. Ønsker ham alt hell og framgang i sin nye klubb, det skal bli spennende å følge!👍 8Kommentar
-
Lite glad i det jeg ser skjer om dagen... Må da være mulig å få inn spillere på prøvespill før overgangsvinduet åpner og ikke dra de inn siste ukene, og når vi i tillegg mister spillere som har rutine, og ikke er skadeplaget er det vanskelig å være positiv.
Det er vel ingen tvil om at vi det siste året har byttet oss dårligere og ikke bare litt, men ganske massivt dårligere.
Jeg skjønner at det er slik det fungerer å være langt nede i næringskjeden, men når vi til stadighet mister topp eliteserieklasse og erstatter de med uprøvde spillere med minimal eller ingen erfaring er det umulig å ta inn på de beste. Beklager å si det, men å selge for 100 mill og erstatte med unger uten erfaring er god business, men vil dessverre også dumpe oss ned fra alle muligheter i forhold til Europaspill på både kort og lengre sikt.
Viking har sagt nei til 40 mill for Brekalo, henter inn klasse og viser at de virkelig går for det... Vi velger å kjøre så safe i forhold til pengebruk og ser så mye fremover at jeg blir helt kvalm. Det må da være mulig å ha to tanker i hodet på en gang, eller går vi for å slå rekorden på flest år i Eliteserien igjen og sikter på middelhavsplass de neste 50 åra?
Nå skal det satses på neste år igjen, og det høres fint ut det... problemet er bare at neste år kommer, og dersom vi er så heldige å finne gull med noen av de vi henter nå så forsvinner de selvfølgelig neste sommer. Gjett hva vi gjør da? Akkurat det samme om igjen, og satser på 2025👍 1Kommentar
-
"Frederiks spidskompetencer er at han er lynhurtig og har en fantastisk venstrefod.."
Kilde: https://hobroik.dk/frederik-elkaer-forlaenger-til-2025/
Kommentar
-
Lite glad i det jeg ser skjer om dagen... Må da være mulig å få inn spillere på prøvespill før overgangsvinduet åpner og ikke dra de inn siste ukene, og når vi i tillegg mister spillere som har rutine, og ikke er skadeplaget er det vanskelig å være positiv.
Det er vel ingen tvil om at vi det siste året har byttet oss dårligere og ikke bare litt, men ganske massivt dårligere.
Jeg skjønner at det er slik det fungerer å være langt nede i næringskjeden, men når vi til stadighet mister topp eliteserieklasse og erstatter de med uprøvde spillere med minimal eller ingen erfaring er det umulig å ta inn på de beste. Beklager å si det, men å selge for 100 mill og erstatte med unger uten erfaring er god business, men vil dessverre også dumpe oss ned fra alle muligheter i forhold til Europaspill på både kort og lengre sikt.
Viking har sagt nei til 40 mill for Brekalo, henter inn klasse og viser at de virkelig går for det... Vi velger å kjøre så safe i forhold til pengebruk og ser så mye fremover at jeg blir helt kvalm. Det må da være mulig å ha to tanker i hodet på en gang, eller går vi for å slå rekorden på flest år i Eliteserien igjen og sikter på middelhavsplass de neste 50 åra?
Nå skal det satses på neste år igjen, og det høres fint ut det... problemet er bare at neste år kommer, og dersom vi er så heldige å finne gull med noen av de vi henter nå så forsvinner de selvfølgelig neste sommer. Gjett hva vi gjør da? Akkurat det samme om igjen, og satser på 2025
Frederik Holst skulle jo være helt enormt god. Nå spiller han for Helsingborg som ligger på nedrykksplass i Superettan.
Fotball er mer komplisert enn at det bare er å hente store navn.
Vi skal ikke satse som Viking akkurat nå. Det er det ikke verdt sånn ståa er nå. Du kan godt si at de henter klasse, men det er altså to tidligere helter som vender hjem. Mer tilfeldig enn noe annet at de kommer nå. Bell kommer billig fordi han floppa totalt i Danmark og Adegbenro kommer som bosmann etter å ikke ha fått det til i Kina. Ellers har de henta «ungen» Langås fra OBOS. Dog viser de baller når det gjelder Brekalo – det skal dem ha.👍 6Kommentar
-
Nå skal det satses på neste år igjen, og det høres fint ut det... problemet er bare at neste år kommer, og dersom vi er så heldige å finne gull med noen av de vi henter nå så forsvinner de selvfølgelig neste sommer. Gjett hva vi gjør da? Akkurat det samme om igjen, og satser på 2025
Det er vanskelig å signere ferdig vare når spillestil og formasjon kan være forskjellig fra neste år.
👍 4Kommentar
-
Var Akor, Ogbu, Kairinen m.fl. topp eliteserieklasse da vi hentet dem? Nei, de var «unger». Ogbu hadde «floppa» i RBK, Adams var uprøvd på høyere nivå enn OBOS og Kaan var i kulda i FCM.
Frederik Holst skulle jo være helt enormt god. Nå spiller han for Helsingborg som ligger på nedrykksplass i Superettan.
Fotball er mer komplisert enn at det bare er å hente store navn.
Vi skal ikke satse som Viking akkurat nå. Det er det ikke verdt sånn ståa er nå. Du kan godt si at de henter klasse, men det er altså to tidligere helter som vender hjem. Mer tilfeldig enn noe annet at de kommer nå. Bell kommer billig fordi han floppa totalt i Danmark og Adegbenro kommer som bosmann etter å ikke ha fått det til i Kina. Ellers har de henta «ungen» Langås fra OBOS. Dog viser de baller når det gjelder Brekalo – det skal dem ha.
Hadde vi derimot kommet til Europa hadde pengene faktisk utgjort en forskjell, og kunne også kanskje utsatt noen spillersalg ved å 1. Friste bedre spillere 2. Tilby bedre lønn 3. Si nei til salg 4. Gjøre klar for neste steg og muligens utfordre BG/MFK om tronen.
Sier ikke løsningen er å hente store navn hele tiden, men man skulle jo tro at det hadde vært mulig å få tak i feks Elias Hagen eller noe i den duren om viljen var derKommentar
-
Helt enig i det du sier, de var også unge og uprøvd når de ble hentet. Saken er bare at så fort våre spillere blir gode nok og beviser at de har noe som ligner på klasse forsvinner de, og det vil skje med de vi henter nå også. De som flopper blir faset ut sakte mens de spiller noen minutter her og der, og de gode forsvinner så fort det blir lagt noen kroner på bordet. Saken er dessverre at vi fortsetter å bli der vi er med litt mer penger i lomma, men ikke nok til at det utgjør noen forskjell.
Hadde vi derimot kommet til Europa hadde pengene faktisk utgjort en forskjell, og kunne også kanskje utsatt noen spillersalg ved å 1. Friste bedre spillere 2. Tilby bedre lønn 3. Si nei til salg 4. Gjøre klar for neste steg og muligens utfordre BG/MFK om tronen.
Sier ikke løsningen er å hente store navn hele tiden, men man skulle jo tro at det hadde vært mulig å få tak i feks Elias Hagen eller noe i den duren om viljen var der👍 2Kommentar
-
I år ser toget ut til å ha passert sagdalen allerede, men dette er en trend og jeg frykter overgangsvinduet neste sommer allerede! Vi mister kvalitet hver eneste gang vi er i posisjon, og de gangene vi frykter nedrykk henter vi inn spillere med kvalitet for å redde stumpene.Kommentar
-
Tviler på at de andre som får inn 30-200 millioner på Europaspill sitter på gjerdet og venter på oss. Greit at ting tar tid, men konkurransen blir stadig rikere og rikere. Å tro at vi skal selge for 100 mill hvert år er utopi, så måten å få inn penger uten å måtte selge er å få noen kamper utenfor norges grenseKommentar
-
Estimert pris for Rogers iflg. TV 2s overgangssenter: 9 mill.
Dette har de dratt ut av røven, eller? Har jo vært snakk om 5 mill hele veien.
Meget solid signering vil jeg si. Legger ikke stor vekt på at han har underprestert i RBK i år. Men ni millioner vil være voldsomt.
Edit: Justert til 5 mill. nå ser jeg. Godt!Last edited by Kanarivogel89; 01.09.2023, 03:29.Kommentar
-
Helt korrekt, og det er et bra poeng. Saken er bare at det var det samme i fjor hvor vi faktisk rotet bort en topp tre plassering ved å gjøre ingenting alt for lenge. Faktisk så lenge at sjansen gikk fra oss mens vi satt stille i båten for å unngå å gjøre noe overilt.
I år ser toget ut til å ha passert sagdalen allerede, men dette er en trend og jeg frykter overgangsvinduet neste sommer allerede! Vi mister kvalitet hver eneste gang vi er i posisjon, og de gangene vi frykter nedrykk henter vi inn spillere med kvalitet for å redde stumpene.👍 1Kommentar
-
Vi har en realistisk sjanse på en fjerdeplass, som ikke garanterer europaplass - og en mye mindre realistisk sjanse på en tredjeplass som gjør. Hvis vi skulle gått glipp av muligheten til å selge spillere som åpenbart har lyst til å prøve seg i utlandet og er på utgående kontrakt hadde vi gått glipp av millioner uten at vi kan regne med å få de igjen neste år gjennom deltakelse i Europa-mesterskap.👍 3Kommentar
-
Viking har en realistisk mulighet til å vinne serien i år, for første gang på veldig lenge. De har uansett en høyst realistisk sjanse til å tjene inn mer enn de 40 millionene gjennom deltakelse i Europa-mesterskap neste år.
Vi har en realistisk sjanse på en fjerdeplass, som ikke garanterer europaplass - og en mye mindre realistisk sjanse på en tredjeplass som gjør. Hvis vi skulle gått glipp av muligheten til å selge spillere som åpenbart har lyst til å prøve seg i utlandet og er på utgående kontrakt hadde vi gått glipp av millioner uten at vi kan regne med å få de igjen neste år gjennom deltakelse i Europa-mesterskap.Kommentar
-
Jeg er veldig positivt til signeringene dette vinduet. Men det må vel komme inn en spiss i løpet av kvelden? Hva om Lehne Olsen skader seg eller blir suspendert. Eller om både Lehne og Skogvold er ute en periode? Hva du?
Så jeg skjønner ingenting om det ikke kommer inn en spiss til.👍 1Kommentar
-
Jeg er veldig positivt til signeringene dette vinduet. Men det må vel komme inn en spiss i løpet av kvelden? Hva om Lehne Olsen skader seg eller blir suspendert. Eller om både Lehne og Skogvold er ute en periode? Hva du?
Så jeg skjønner ingenting om det ikke kommer inn en spiss til.Kommentar
Kommentar