Sander Moen Foss, heter "han fra Sandefjord", og vi må forvente at det er gode sjanser for at både han, Skjærvik og Rogers vil bli gode fotballspillere. Men vi trenger jo også minst dobbel dekning i forsvaret, skal vi dømme ut fra årets sesong! Moen Foss fyller for øvrig 25 på nyttårsaften, dagen før han blir LSK-spiller!
Sesongen 2023
Collapse
X
-
Kommentar
-
Oppfattet det ikke sånn. Husket det ikke selv, og måtte google! Men tenkte at vi må begynne å lære oss navnet siden han snart er fugl!Elska þetta félag👍 1Kommentar
-
Hva tror folk blir stoppertrioen neste år? Om det blir Roseth - Gabrielsen - Foss Moen så betyr det at Skjærvik og Rogers fortsetter på benk. Vi har da kjøpt oss Rotasjonsspillere til nesten 10 millioner. Vanskelig å se at noen at noen som helst av de bak der har noe videresalgspotensiale også.
Synes for så vidt at troppen mangler noen unge som er i skorpa, utenom Skogvold. Det blir nok ingen 50 mill salg igjen i nær fremtid, så her må vi bruke pengene godt i vinter.Kommentar
-
Hva tror folk blir stoppertrioen neste år? Om det blir Roseth - Gabrielsen - Foss Moen så betyr det at Skjærvik og Rogers fortsetter på benk. Vi har da kjøpt oss Rotasjonsspillere til nesten 10 millioner. Vanskelig å se at noen at noen som helst av de bak der har noe videresalgspotensiale også.
Synes for så vidt at troppen mangler noen unge som er i skorpa, utenom Skogvold. Det blir nok ingen 50 mill salg igjen i nær fremtid, så her må vi bruke pengene godt i vinter.👍 2Kommentar
-
Bekymringen min er nok knyttet tett til at de er (for LSK) relativt store investeringer og dersom de da ikke også er salgsobjekter MÅ løfte laget her og nå. Så skjønner jeg at det er nyanser og at de løfter andre spillere i form av konkurranse, men heller ikke de gutta er noe å hente kroner på. Skjærvik er 23 og må nesten ta steg fort om han skal være et salgsobjekt.👍 1Kommentar
-
Helt enig i forhold til Roseth. Han er bankers. Når det gjelder Ruben, så lurer jeg på om han passer bedre på høyre stopper enn sentralt. Fra høyresiden vil han ha bedre muligheter til å bli med fremover, samtidig som jeg tror Skjærvik passer vel så bra sentralt. Rogers ser jeg primært som et alternativ på høyre, og Moen Foss må jeg se mer av før jeg vil plassere han noe sted.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Helt enig i forhold til Roseth. Han er bankers. Når det gjelder Ruben, så lurer jeg på om han passer bedre på høyre stopper enn sentralt. Fra høyresiden vil han ha bedre muligheter til å bli med fremover, samtidig som jeg tror Skjærvik passer vel så bra sentralt. Rogers ser jeg primært som et alternativ på høyre, og Moen Foss må jeg se mer av før jeg vil plassere han noe sted.
Moen Foss er en god allrounder som spiller mye venstre stopper i en forsvarsfirer per nå. Så vidt jeg veit er han høyrebeint, og bør være bedre på høyre, men kan gjøre det bra i alle posisjonene bak der.
Roseth - Ruben - Moen Foss er den treeren jeg har mest trua på, forutsatt at Garnås forsvinner. Tre spillere med gode basisferdigheter med ballen, pluss hode- og duellkraft. Brukbart med fart også.Kommentar
-
Styreleder Morten Kokkim har snakket med Svesengen. Han er sitert på følgende: – Vi skal ha på plass en ny trener før sesongen starter i april neste år.
Jeg håper han er feilsitert. For sesongen starter ikke i april, den starter i januar! Hvis vi ikke har på plass en trener snarest mulig etter at oppkjøringen starter i januar, er jeg redd vi kaster bort enda et år. Men det tror jeg ikke vil bli tilfelle.
For øvrig har jeg fortsatt en følelse av at det kan være en avtale med Helstrup, men at de i så fall selvfølgelig ikke vil si noe mer om det før etter sesongen.Elska þetta félag👍 2Kommentar
-
Styreleder Morten Kokkim har snakket med Svesengen. Han er sitert på følgende: – Vi skal ha på plass en ny trener før sesongen starter i april neste år.
Jeg håper han er feilsitert. For sesongen starter ikke i april, den starter i januar! Hvis vi ikke har på plass en trener snarest mulig etter at oppkjøringen starter i januar, er jeg redd vi kaster bort enda et år. Men det tror jeg ikke vil bli tilfelle.
For øvrig har jeg fortsatt en følelse av at det kan være en avtale med Helstrup, men at de i så fall selvfølgelig ikke vil si noe mer om det før etter sesongen.
Angående Helstrup, så er han sikkert ett av navnene på blokka og en god kandidat, men er han virkelig gira på å komme til oss dersom Tromsø spiller seg til Europa? Det ser jo veldig ut som de vil klare det.Kommentar
-
Jeg velger å tro at det er Svesengen som er litt sensasjonsmaker her. Kanskje Kokkim har sagt "serien", kanskje har han sagt "i god tid"?
Men hvis de mener at de kan vente til nærmere seriestart, bør, nei MÅ, de allerede ha på plass muntlige avtaler med flere solide forsterkninger.
Hva Helstrup tenker, er umulig å vite. Men jeg vil jo tro at han også tenker at LSK har et større potensiale til å etablere seg i toppen, enn det Tromsø har. Sistnevnte vil nok fortsatt være en klubb som kan ha enkelte gode sesonger, men neppe bli en etablert toppklubb. Men det kan jo være at han har sagt at de kan snakke videre etter sesongen og i så fall vil nok en eventuell Europaplass friste. Det er for øvrig verdt å merke seg at det fortsatt er en klausul om utkjøp i kontrakten hans, selv etter forlengelsen. Men det er kanskje sånn det har blitt med alle trenerne nå?
Det ble også skrevet her på forumet, av en som hadde møtt Eirik Bakke uka før han kom til oss i et bryllup (?) at han hadde sagt at han var 99 prosent sikker på at Helstrup ville bli LSK-trener fra neste år. Det kan jo tolkes som han hadde fått beskjed om det før han tok den midlertidige trenerjobben. Men de prater og de prater, så det er ikke godt å ikke vite, som en svært god venn av meg pleide å si!
Hvis Eirik Bakke er en reell kandidat, kan han jo "bare" sørge for at laget presterer godt resten av sesongen, så er vel saken klar?Elska þetta félagKommentar
-
Står dette i artikkelen:
"
– Vi skal ha på plass en ny trener før sesongen starter med trening i januar neste år, fastslår han.
"👍 4Kommentar
-
Flott! Da har Svesengen forandret teksten. Det var det jeg håpet Kokkim hadde sagt. Når artikkelen ble lagt ut sto det april. Da er jeg beroliget!Elska þetta félag👍 4Kommentar
-
Det ble også skrevet her på forumet, av en som hadde møtt Eirik Bakke uka før han kom til oss i et bryllup (?) at han hadde sagt at han var 99 prosent sikker på at Helstrup ville bli LSK-trener fra neste år. Det kan jo tolkes som han hadde fått beskjed om det før han tok den midlertidige trenerjobben. Men de prater og de prater, så det er ikke godt å ikke vite, som en svært god venn av meg pleide å si!
Hvis Eirik Bakke er en reell kandidat, kan han jo "bare" sørge for at laget presterer godt resten av sesongen, så er vel saken klar?Kommentar
-
Legendarisk kommentar i Fotballextra som intro til Enga-Bart: "Sjelden jeg har gleda meg så mye til en kamp mellom et Rævva hjemmelag og et Rævva bortelag".👍 2Kommentar
-
En tenkt samtale mellom Simon og Geir i sommer...
Simon: Geir, jeg har snakket med styret. Vi har blitt enige om at du kan gjøre en bedre jobb for Lillestrøm - i Vålerenga
Geir: ...
Rotte? Muldvarp? Jeg bare spør👍 1Kommentar
-
Jeg spør: om Bakke faktisk tar vålerenga ned i år. Er han ikke da en av de største trenerlegendene i Fuglas historie?I år så tar vi alt👍 4Kommentar
-
Anses det som kampfiksing hvis LSK stiller et åpenbart svakt andrelag eller tar det helt med knusende ro og taper i siste runde mot Sandefjord og sender søpla ned?
Søpla tapte jo mot Mjøndalen i siste serierunde i nedrykkssesongen, noe som til slutt skulle sende oss ned. De syntes sikkert det tapet var helt greit.👍 3Kommentar
-
Anses det som kampfiksing hvis LSK stiller et åpenbart svakt andrelag eller tar det helt med knusende ro og taper i siste runde mot Sandefjord og sender søpla ned?
Søpla tapte jo mot Mjøndalen i siste serierunde i nedrykkssesongen, noe som til slutt skulle sende oss ned. De syntes sikkert det tapet var helt greit.
I går ble jeg i korte glimt imponert over hvor gode enga framsto, før jeg kom på hvor elendige bartene er.👍 2Kommentar
-
Har ingen problemer med at vi kjører på halv maskin mot Sandefjord. Her snakker vi om et lag som med knappe ressurser spiller positiv fotball, mot et lag som tross økonomisk bloddoping ikke presterer en dritt (og attpåtil trenes av en overløper). Om Sandefjord trenger 6-0 mot oss, så håper jeg de får det.👍 1Kommentar
Kommentar