Dessverre har det vært så mye oppmerksomhet rundt dette nå at Nøff gjerne setter igang undersøkelser om kampfiksing hvis det skjer noe som helst som kan oppleves som unormalt. På tide å gi Skjærvik sjansen igjen? Gjør han det bra er det flott, gjør han en avgjørende tabbe er det jo bare å vise Nøff videoer fra tidligere kamper.
Sesongen 2023
Collapse
X
-
-
Jeg tror Lillestrøm går ut mot Sandefjord for å vinne uansett hva utfallet blir for Vålerenga, men jeg føler meg ganske sikker på at vi taper den kampen uansett. Vi har jo selv vunnet viktige kamper mot mye bedre lag som KBK og Molde i situasjoner der vi var avhengige av å vinne for å berge plassen. Når et lag er desperate etter å vinne, og det andre laget allerede er i feriemodus, så pleier det å være nok for å veie opp for eventuell kvalitetsforskjell.
LSK-spillerne sin sesong er i stor grad over allerede, og etter Haugesund-kampen allerede ble det jo snakket om at spillerne er slitne og lei. Hvis vi reiser til Sandefjord uten noe som helst å spille for, og de er desperate, så er det nesten garantert at LSK taper uansett. Jeg tror faktisk vi har stærre sjanse til å vinne om vi stiller med unge talenter og reserver som har noe å bevise framfor om vi stiller med antatt sterkeste ellever.👍 9Kommentar
-
LSK kommer dårligst ut av trenerbyttet av de seks klubbene i Eliteserien som har byttet hovedtrener i løpet av sesongen:
Lagenes poengsnitt
Slik har poengsnittet gått opp eller ned for eliteserieklubbene som har skiftet trener denne sesongen:
AALESUND +0,82:
Med Lars Arne Nilsen (5 kamper): 0
Med Marius Bøe (midl.)/Christian Johnsen (22): 0,82
HAUGESUND +0,72:
Med Jostein Grindhaug (21): 0,95
Med Sancheev Manoharan (6): 1,67
STABÆK +0,29:
Med Lars Bohinen (19): 0,84
Med Bob Bradley (8): 1,13
ROSENBORG +0,05:
Med Kjetil Rekdal (10): 1,3
Med Svein Maalen (17): 1,35
VÅLERENGA −0,18:
Med Dag-Eilev Fagermo (10): 1
Med Jan Frode Nornes (midl.) og Geir Bakke (17): 0,82
LILLESTRØM –0,2:
Med Geir Bakke: 1,67
Med Simon Mesfin (midl.)/Eirik Bakke: 1,47
Så har jo sjølsagt alt sin forklaring: Vårt trenerbytte var ikke frivillig, vi har mista mye mer enn bare en trener i denne perioden (Akor, MK, hele momentet i augustvinduet ett.) pluss at poengsnittet til Mesfin/EB er nest høyest av samtlige nye trenere.
Statistikk er akkurat hva det er - tall, avhengig av kontekst. Latterlig å skrive at "bare Lillestrøm " når søplas snitt (GB) er 0,82, mens vårt snitt (Mesfin og EB) er 1,47.
Hele fem matematikk- og statistikk-genier i VGs sportsredaksjon måtte til for å koke sammen dette makkverket. God bedring, VG!
Kilde: VG (åpen)
Alternativ overskrift I: E.B er mye bedre enn Byggmester Bob
Alternativ overskrift II: G.Bs snitt halvert etter byttet til Oslo ØstKommentar
-
[OFFTOPIC]
Nå får jeg sikkert en advarsel fra moderator (verdt det) , men ikke helt klar på hvordan jeg drar med meg diskusjon over i en annen tråd.
Alternativ overskrift I: E.B er mye bedre enn Byggmester Bob
Alternativ overskrift II: G.Bs snitt halvert etter byttet til Oslo Øst
Du klikker på "sitat", klipper ut ALT som kommer opp på toppen (fra og med [QUOTE=... til og med .../QUOTE]) og limer det inn på toppen av den nye tråden. Og gjør oppmerksom på at du tar denne diskusjonen fra en annen tråd.
Isipisi.
[/OFFTOPIC]👍 1Kommentar
-
[STILLOFFTOPIC]
[QUOTE=Kroktåa;n967107][OFFTOPIC]
Jeg får utfordre Katta for å gi en kort forklaring på hvordan du tar en diskusjon over i en annen tråd:
Du klikker på "sitat", klipper ut ALT som kommer opp på toppen (fra og medOpprinnelig skrevet av ... til og med .../QUOTE) og limer det inn på toppen av den nye tråden. Og gjør oppmerksom på at du tar denne diskusjonen fra en annen tråd.
Isipisi.
[/OFFTOPIC]
[/STILLOFFTOPIC]👍 1Kommentar
-
[QUOTE=Lars Henrik Dahl;n967110][STILLOFFTOPIC]
[OFFTOPIC]
Jeg får utfordre Katta for å gi en kort forklaring på hvordan du tar en diskusjon over i en annen tråd:
Du klikker på "sitat", klipper ut ALT som kommer opp på toppen (fra og med
Behørig notert. Vurderte å ta med instruksjonen over til en annen tråd bare for å teste ut, men det hadde kanskje vært å strekke strikken
[/STILLOFFTOPIC]👍 2Kommentar
-
Hvor på Intility er det mest kos (innvendig) å være dersom det går dårlig mot Stabæk? Østblokka er utsolgt.👍 1Kommentar
-
Jeg mener det er bedre dersom f.eks. Skogvold og Furaha får hver sin omgang ved siden av Lehne fremfor å sette de sammen, osv. La talentene dele tid i samspill med de etablerte.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 3Kommentar
-
Helt klart! Det var like mye et ønske om å avgi poeng som å se de unge få prøve seg, ikke 100% seriøst ment heller. Men nå kan det se ut som vi slipper å tenke på søplas nedrykk i sistekampen uansett, de klarer det helt fint på egen hånd før siste runde👍 1Kommentar
-
Enga-Stabæk 0-0, samtidig som Sandefjord slo Rosenborg borte. Da er Sandefjord 3 poeng foran, med bedre målforskjell. Slår Sandefjord oss i siste runde er Vålerenga minst på kvalik.Kommentar
-
De er trolig heldige som møter et HamKam som ikke har noe å spille for i neste runde.Kommentar
-
Kommentar
-
I år så tar vi altKommentar
-
Etter dagens latterlige forestilling så blir det særdeles viktig å vise seg frem i de to siste. Hvem vil egentlig til en klubb som viser klare tegn på ett holdningsproblem. Ett tap mot Sandejord vil være nok ett tegn på det!👍 2Kommentar
-
Når man ser Glimt feire sitt tredje gull med Knutsen så viser det hvor ufattelig viktig det er å treffe med trener med en tydelig og klar filosofi. Pluss på 2 sølv der som viser hvor utrolig det er det han har gjort der oppe.
Ryktene går fortsatt om Helstrup, noe jeg tror kan bli bra. Jeg ønsker meg samtidig at vi tør å satse med noen skikkelig klassesigneringer neste år og faktisk sier at vi går for medalje. Fram med kassa å være litt kjekke.I år så tar vi alt👍 3Kommentar
-
Fordi LSK er en klubb med engasjement, landets beste supportere og historie. Bør være motivasjon nok å være den første til å reise en gammal storhet til der den hører hjemmeI år så tar vi alt👍 2Kommentar
-
Timingen jobber fryktelig imot oss her.
Ser han muligheten til å lage et nytt Bodø i Tromsø nå, tipper jeg det frister mer enn å fly rundt i ingenmannsland på Østlandet.
Hvis ikke LSK tar en VIF og kaster life changing money etter'n da.👍 1Kommentar
-
Du vet vel like lite om Bakkes mellommenneskelige egenskaper som meg. Men utad så virker han å være godt likt.
Og at taktiske egenskaper er veldig tett knyttet opp mot resultater skal det vel godt gjøres å krangles så mye om.
Så om hans mellommenneskelige egenskaper scorer høyt og han hadde kunne slått i bordet med en serie med særdeles oppløftende resultater, så skal man være særdeles glad i å argumentere for å ikke være enig i at han hadde hatt gode kort på hånda med tanke på å få forlenget inneværende kontrakt.
Så med variable resultater så mener jeg fortsatt at hans eneste mulighet for å kunne lande en kontakt som en outsider hadde vært en overbevisende seier mot Molde, samt oppløftende spill i de to siste kampene.
Så jeg tror at toget gikk for hans del med tapet i kveld.
Jeg har vært på gjerdet angående Bakke hele veien, og jeg er helt enig i det du sier. Dette var en taktisk fadese. Greit nok at Ruben virket å gjøre alt han kunne for å hjelpe Molde, men vi spilte rett i hendene på motstanderen. Molde er et glorifisert kontringslag – et sabla godt et sådan – og vi lot dem få holde på akkurat slik de liker. Der Bakke og Myhre utviste den defensive rigiditeten og kynismen man trenger for å slå Molde, kjørte Bakke på og tømte midtbanen gang på gang. Noen vil kanskje hevde Bakke bør få kudos for å «spille sitt spill» og ikke ta hensyn til motstanderen, men det blir uansett en veldig fattig trøst når kampen endte med total lekestue for Molde.
Vi har vært glade i å unnskylde Bakke med at han ikke har spillerne han trenger til å hamle opp med topplagene, men altså… Vi har en målforskjell på 2-11 på fire kamper mot S08, Brann, Glimt og Molde og en målforskjell på 11-15 totalt siden Bakke tok over. Det er ikke sånn at vi plutselig disponerer en OBOS-stall, og vi burde fortsatt vært mye mer slagkraftige enn vi har vært siden Eirik tok over. Vi var meget gode mot et latterlig elendig RBK. Ellers har vi levert noen OK kamper (VIF og muligens Godset). De resterende åtte kampene har vært pill råtne. ALLE målene våre under Bakke, med unntak av Bollys enmannsprestasjon mot Enga, har kommet enten etter dødball eller innlegg fra venstresiden v/Åsen eller Tønnesen. Det er så utrolig ensformig og langt fra godt nok. Vi har én streng å spille på. Når denne ryker, ser vi helt planløse ut. Bakover tar vi enormt med risiko, og vi har en midtbane som ikke henger sammen overhodet. Avstandene i laget er i tillegg totalt krise. Lehne var helt alene med fem Molde-spillere hver gang han mottok ballen i første omgang. Innen sirupsgutta på midtbanen hadde fått trukket etter, hadde vi mistet ballen igjen, og Molde kunne kjøre nok et brudd. Totalt utklasset.
Jeg blir virkelig enormt skuffa om vi forlenger med Bakke. Da vil jeg hevde vi kaster bort mye av den positive utviklinga vi har sett siden nedrykket. Jeg blåser i hvor likandes han er. Trenere måles ut ifra resultater, og her har Bakke skuffet stort. Vi har tatt 13 av 30 poeng (poengsnitt på 1,3) siden han tok over. Dette er langt unna det man kan forvente fra et lag som har som mål å etablere seg i toppen. Jeg takker Eirik for at han steppet inn og loset sesongen i havn – 6. plass vil isolert sett være en helt OK sluttplassering – men veiene våre skilles forhåpentligvis ved nyttår. Dette er ikke mannen som vil ta klubben vår steget videre, og vi har ikke råd til å bomme når vi skal ansette ny trener. Da er det rett tilbake i sumpa igjen.
👍 6Kommentar
Kommentar