Uba Charles Nwokoma

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4530

    Spillertråd Uba Charles Nwokoma

    Tar meg friheten til å opprette en spillertråd for vår nye nigerianer, all den tid han har vært klar for klubben i flere måneder.

    Dukket opp en ny skrytevideo av ham på YouTube. Nivået er riktignok ikke all verden i Ettan, men han virker å ligge et knepp over de fleste der ute. Mer overraskende er det at han har såpass mange offensive involveringer. Beskrivelsene av Uba som en ny Mathew tegner kanskje ikke et helt fullstendig bilde? Eller fokuserer kanskje akkurat denne skrytevideoen utelukkende på offensive involveringer?

    Uansett, synes Uba ser veldig lovende ut, og håper han vil ta nivået allerede i år.

  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2276

    #2
    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
    Tar meg friheten til å opprette en spillertråd for vår nye nigerianer, all den tid han har vært klar for klubben i flere måneder.

    Dukket opp en ny skrytevideo av ham på YouTube. Nivået er riktignok ikke all verden i Ettan, men han virker å ligge et knepp over de fleste der ute. Mer overraskende er det at han har såpass mange offensive involveringer. Beskrivelsene av Uba som en ny Mathew tegner kanskje ikke et helt fullstendig bilde? Eller fokuserer kanskje akkurat denne skrytevideoen utelukkende på offensive involveringer?

    Uansett, synes Uba ser veldig lovende ut, og håper han vil ta nivået allerede i år.

    https://www.youtube.com/watch?v=eAKQ0PpMheU
    Forsiktig optimist, men husk at Jesper W også så bra ut på Youtube.

    Påfallende mange enkle dragninger som gikk hjem her. Får meg til å tenke at enten er han spillertypen som får vanskelige ting til å se enkelt ut, eller så er nivået forferdelig dårlig i ettan.

    Kommentar

    • hthaug
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2004
      • 432

      #3
      Likte rykket hans, og en del pasninger som åpner opp forsvaret. Er positiv her, virker som om han virkelig vil ha kula.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4530

        #4
        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

        Forsiktig optimist, men husk at Jesper W også så bra ut på Youtube.

        Påfallende mange enkle dragninger som gikk hjem her. Får meg til å tenke at enten er han spillertypen som får vanskelige ting til å se enkelt ut, eller så er nivået forferdelig dårlig i ettan.
        Skal så absolutt ta YouTube-videoer med et godt lass salt ja. Seferi herja f.eks. på tilsvarende nivå i en alder av 17, men har fortsatt til gode å ta nivået i ES to år senere.

        Kommentar

        • Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2148

          #5
          Men var det ikke denne spilleren som hadde overbevist stort på LSK Trening da , Slik at Helland og co hadde uttalt at han må vi prøve å sikre oss , eller noe lignende?

          Kommentar

          • lsk_rob
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Mar 2016
            • 139

            #6
            Opprinnelig skrevet av Playboy1
            Men var det ikke denne spilleren som hadde overbevist stort på LSK Trening da , Slik at Helland og co hadde uttalt at han må vi prøve å sikre oss , eller noe lignende?
            Det stemmer! Flere av spillerne som sa det etter treningsperioden han hadde tidligere iår.

            Kommentar

            • banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2018
              • 437

              #7
              Aftonbladets sportsdel Sportsbladet kåret Uba Charles som den nest beste spilleren i Division 1, og best i Ettan Södra, i år:
              Dette er beskrivelsen:

              "2. Uba Charles Nwokoma, 20, Ljungskile SK, mittfält
              Central mittfältare med stor arbetskapacitet och är även en bra bollvinnare.
              Får räknas som det bästa nyförvärvet i Ettan Södra denna säsong, spelade förra säsongen i FC Linköping City.
              Var otroligt bra under vårsäsongen, vilket innebar att norska klubben Lilleström SK skrev ett kontrakt med honom som gäller från och med 1 januari 2023."

              Kilde: https://www.aftonbladet.se/sportblad...22-han-ar-bast
              PS! Han som ble kåret til den beste i Division 1, Elias Durmaz, ryktes klar for AIK.

              Og samme avis hadde en spådom 10 runder før sesongavslutning om hvordan de forskjellige klubbene ville ende på tabellen. De skrev da følgende om Ljungskile:

              "4. Ljungskile SK
              Truppen såg i tunnaste laget ut inför säsongen, men här har klubben lyckats fint och fått in många fina utländska nyförvärv.
              Laget har gått bra hela säsongen och kommer till slut hamna på en riktigt fin fjärdeplats.
              Bäst i laget har den centrala mittfältaren Uba Charles Nwokoma varit, en spelare som nästa säsong kommer spela för Lilleström SK i Norge."

              Kilde: https://www.aftonbladet.se/sportblad...sarhosten-2022

              Så vi får håpe at han tar nivået i Lillestrøm og Eliteserien raskt og blir like toneangivende her


              Last edited by banan; 13.12.2022, 15:31. Begrunnelse: Skrev feil divisjon, så rettet opp til Division 1

              Kommentar

              • banan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2018
                • 437

                #8
                Kommer fram at han var skadet siste del av sesongen. Får ikke håpe det er en langvarig skade:

                "Ljungskile SK (5)

                Vår grannklubb LSK slutade femma med 47 poäng efter att ha tappat fart sista delen av säsongen. Mycket på grund av en tunn trupp, där seriens kanske bästa mittfältare Uba Charles, som sålts till norska Lillestrøm SK, inte kunde delta i spel i slutet av säsongen pga skada. Erik Lund leder åter laget nästa år och det är alltid intressant att se hur truppen byggs, ofta med många spännande men okända spelare."

                Kilde: https://oddevold.se/nyheter/vara-mot...an-sodra-2023/

                Kommentar

                • fredpet76
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 1249

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av banan
                  Kommer fram at han var skadet siste del av sesongen. Får ikke håpe det er en langvarig skade:

                  "Ljungskile SK (5)

                  Vår grannklubb LSK slutade femma med 47 poäng efter att ha tappat fart sista delen av säsongen. Mycket på grund av en tunn trupp, där seriens kanske bästa mittfältare Uba Charles, som sålts till norska Lillestrøm SK, inte kunde delta i spel i slutet av säsongen pga skada. Erik Lund leder åter laget nästa år och det är alltid intressant att se hur truppen byggs, ofta med många spännande men okända spelare."

                  Kilde: https://oddevold.se/nyheter/vara-mot...an-sodra-2023/

                  Han spilte de siste 30 minutter i deres siste seriekamp, så tyder på at skaden ikke er veldig alvorlig.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4530

                    #10
                    Bare jeg som synes denne karen er enormt spennende? For et driv han har med ballen i beina! Greit nok at han var litt slækk på 1-0 i går, men han var ikke akkurat alene om å ha skylden for den baklengsen. Håper vi fortsetter å gi ham sjanser selv om vi nå er ute av cupen. Ligger ikke langt bak de andre på indreløper'n om dagen vil jeg hevde.

                    Kommentar

                    • Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2148

                      #11
                      Litt spent på Uba Charles denne sesongen. Kan dette bli hans gjennombrudd sesong tro ?
                      Nye trenere og alle bør stille med blanke ark. Samt vi har ikke all verdens av gode indreløpere pr d.d , så sjanser til å vise seg frem bør jo absolutt være tilstede.

                      Kommentar

                      • Lillelord
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Aug 2004
                        • 79

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Playboy1
                        Litt spent på Uba Charles denne sesongen. Kan dette bli hans gjennombrudd sesong tro ?
                        Nye trenere og alle bør stille med blanke ark. Samt vi har ikke all verdens av gode indreløpere pr d.d , så sjanser til å vise seg frem bør jo absolutt være tilstede.
                        Synes han virket skarp det lille jeg så av spillsekvensen på dagens trening. Tror fortsatt det kan være en klassespiller der.

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2276

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Lillelord

                          Synes han virket skarp det lille jeg så av spillsekvensen på dagens trening. Tror fortsatt det kan være en klassespiller der.
                          Veldig enig. Så ikke alt, grenser for hvor spennende det er når man knapt nok klarer å identifisere mer enn halvparten av spillerne, men Uba så bra ut. Det han gjør ca 33:38 inn i sendingen er verdt å se for de som har tilgang. Virket generelt pigg og trives både med og uten ball på de små flatene de trente på i den sekvensen.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4530

                            #14
                            Både Lehne og Garnås melder at Uba «Carles» er den som har imponert mest så langt i år. Dette blir Ubas år – merk mine ord!
                            Last edited by Kanarivogel89; 06.02.2024, 00:46.

                            Kommentar

                            • WAK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 966

                              #15
                              Tønnesen melder også at Uba er en av de som har imponert mest denne sesongen. Nevner vel blant annet at det er ikke en som har klart å passere han mann mot mann.

                              Hvor kommer egentlig Uba til å bli brukt. I Sverige ble han vel mest brukt på midtbanen mens i LSK har han vel mest spilt ving/back.

                              Kommentar

                              • banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2018
                                • 437

                                #16
                                Spilte høyreback mot FFK, så om han blir brukt samme plass mot Tenerife så er det vel to streker under høyreback. Og han er jo helt perfekt i den rollen med taktikken som brukes nå, som back defensivt og indreløper offensivt.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9449

                                  #17
                                  Dagens kanarifugl uten tvil! Frisk og villig!

                                  Resultatet fra den kåringa vi hørte på stadion er void grunnet drikking på jobb eller no.

                                  Kommentar

                                  • Dole
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 1572

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    Dagens kanarifugl uten tvil! Frisk og villig!

                                    Resultatet fra den kåringa vi hørte på stadion er void grunnet drikking på jobb eller no.
                                    Du kan høre begrunnelsen i Studio Åråsen.

                                    Men enig i at Uba var positiv.

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2148

                                      #19
                                      Vår klart. beste idag . Regner med han blir ennå
                                      bedre , med mer erfaring på denne plassen. Gjør Fortsatt noen merkelige valg ,men i forhold til resten av lag kameratene , blir jo dette bare småtteri. Totalt sett en godt gjennomført kamp av Charles.

                                      Kommentar

                                      • AB40
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Aug 2015
                                        • 59

                                        #20
                                        Synes Uba gjør en positiv kamp mot KBK, ønsker å gå fremover og kjører på.
                                        Synes han tidvis ser veldig ensom ut der, noe som er hensikten når Kitolano skal gå innover, men føler han blir litt vel eksponert når KBK da kontrer på den siden, når Garnås er høyre midtstopper.

                                        Alt i alt en god opptreden, kan bli ålreit dette!

                                        Kommentar

                                        Working...