Nydelig av unge Skaarud
Treningskamper 2023
Collapse
X
-
-
Irriterer meg at vi ikke har gjort en dritt på høyresiden så langt i vinter. Lå brakk i hele fjor, og slår sprekker gang på gang defensivt her.Kommentar
-
-
Fikk bare sett rundt 25 min.
La merke til at det ble spilt ball fra midtstopper til lagkamerat som var under press med fare for brudd i mot, noe det ble da Kamma med en gang pasningen gikk, dekka alt og pressa på.
Trenger ikke spille ball hele tia. Icing er en måte å forhindre brudd. Så kan man heller stå og kjefte på manglende bevegelse mens motstanders keeper drøyer tid ved utspark, om man ikke spiller tilbake til egen keeper og starter nevnte kjeftesmelle da.
Ellers hører jeg noen oppstartslyder fra et Uba Charles hype-tog...👍 1Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Fikk ikke med meg første fem, men han gjorde fryktelig mange svake valg utover i omgangen. Nærteknikken spilte heller ikke på lag. Virket litt tung i beina. Han kommer seg nok.Last edited by Kanarivogel89; 11.02.2023, 14:18.👍 1Kommentar
-
Ruter om fra treningstråden:
Spennende at Tobbe starter. Me like.👍 3Kommentar
-
-
Hadde ikke urettferdig om vi hadde putta ett eller to i første. Ranger har levert et par gode innlegg, men spissene mangler bittelitt flyt. Flora har hatt en stor sjanse, vi har vel hatt to-tre, men ingen 100%.
Akkurat på avslutningssituasjoner så går det an å skylde litt på tunge bein etter hard trening, de siste 2-3 prosentene med sprut har mye å si der👍 1Kommentar
-
-
👍 3
Kommentar
-
Grei kamp. Kunne putta 6-7 mål dersom vi hadde vært effektive. Målene til Flora er en tabbe fra Mathisen og en retur på dødball. Stresser ikke all verden over sånne baklengs i en treningskamp.
Fint å se bredden i troppen. Ikke markant svakere ellever som avslutter kampen selv om vi gjorde 8 bytter. Overraskende sterkt innhopp av Slørdahl, og jeg synes Ylldren viser seg som et veldig godt alternativ på topp.
Blir spennende å se prestasjonene nå som hardkjøret slipper opp litt.👍 5Kommentar
-
Grei kamp. Kunne putta 6-7 mål dersom vi hadde vært effektive. Målene til Flora er en tabbe fra Mathisen og en retur på dødball. Stresser ikke all verden over sånne baklengs i en treningskamp.
Fint å se bredden i troppen. Ikke markant svakere ellever som avslutter kampen selv om vi gjorde 8 bytter. Overraskende sterkt innhopp av Slørdahl, og jeg synes Ylldren viser seg som et veldig godt alternativ på topp.
Blir spennende å se prestasjonene nå som hardkjøret slipper opp litt.
- Igjen slipper vi inn på bortimot alt.
- Synes fortsatt ikke vi ser særlig kjemi mellom Adams og TLO
- Gjennomgående solid, men med noen stygge glipper som skaper sjanser imot
- Uba skadet? Muligens preget at noe hele veien, men synes han falt litt gjennom i dag.
Pluss:
- Dominerer kampen mot det som sannsynligvis var årets beste motstand
- Overraskende hvor godt vi henger med etter 8 bytter. Tidvis var det heller en heving av nivå. På papiret er det vel bare Lundemo og Tønnesen som er "50/50" konkurrent til 11er på den plassen de kom inn.
- Bedre samhandling offensivt, og slipper til veldig lite defensivt
- Ulrik og Tobias viser begge seg fram i kamp om plassen (men tipper den går til Ibra)
- Dragsnes er et kjempeaktivum involvert i alt som skjer på venstresiden (men det er lov å slå innlegg også )
- Et par glipper, men ellers en meget god kamp av Ranger. Synes han viser mer ro og oversikt enn tidligere
- Igjen gode spillvendinger, på et helt annet nivå enn vi så i fjor. Gabrielsen, Garnås og Lundemo synes jeg utmerker seg her, men det var flere andre som også viste fram nydelige crossere
- Tønnesen bør kanskje spille (ref kommentar fra Vogel89), men Dragsnes og Roseth er også dønn solide. Her har vi et luksusproblem.
- Ibra er et reelt alternativ på topp, og Skogvold faller på ingen måte igjennom
- Synes Slørdal framstår som en helt akseptabel backup for Gabrielsen (i den grad det trengs, og han er villig til å leve med minimal spilletid)
Bekymringer:
- Vi må regne med at Knudsen forsvinner halvveis. Lundemo begynner å vise seg fram for alvor, men har han 90 minutter i seg uke etter uke?
- Vi må regne med at Adams forsvinner halvveis. Ibra kan fylle rollen som hengende spiss og scorer et fint mål i dag. Men kan han erstatte målpoengene?
- Får vi en skadefri Edh tilbake med en fortsatt utvikling? Rangers toppnivå er svært bra, men han svinger for mye, og har en spillestil som holder akuttmottaket på tå hev
- Skulle gjerne sett at Smultringen hadde reell konkurranse. Det er da han har vært best. Skjærstein er bare ikke god nok
- Vi har mye talent i troppen, klarer vi å gi dem nok spilletid på høyt nivå slik at de ikke stagnerer?
👍 14Kommentar
-
Håper virkelig det er vi som får ut potensialet i Tobias, for noe av det han driver i 1.omg er det ingen som gjør i Eliteserien.
Ellers så ligner det jo veldig på i fjor på samme tid. Virker noe tungt, og spillet fremover preges av at mange ikke er i form enda.Kommentar
-
- Tønnesen bør kanskje spille (ref kommentar fra Vogel89), men Dragsnes og Roseth er også dønn solide. Her har vi et luksusproblem.
- Synes Slørdal framstår som en helt akseptabel backup for Gabrielsen (i den grad det trengs, og han er villig til å leve med minimal spilletid)Kommentar
-
Det har jeg på ingen måte glemt. Ville likevel tro at han først og fremst skal utfordre Garnås. Tviler på at Ruben er signet for benken. Men uansett, Bakke sier jo nesten rett ut i RB i dag at Slørdal må et annet sted for å spille fotball.Kommentar
Kommentar