Treningskamper 2023

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4729

Jøje meg, Skogvold. At en spiss kan avslutte så svakt da

Dragen henter seieren hjem nå. To sterke redninger av Mads.

Kommentar

• Oldtimer
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2011
      • 316

Opprinnelig skrevet av plantemiddel
      Skjønner at det er treningskamp og at resultatet ikke betyr noe. Men når Bakke i et intervju rett før kamp skriver at gjengen er "veldig påskrudd" hadde jeg sett for meg et annet kampbildet. Skrudde av dritten etter 30 minutter da jeg har bedre ting å gjøre.
      Gjorde jeg også.. skiftet til lagsprint damer, så da forstår alle desperasjonen! Men herrene vant!

Kommentar

• MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3632

Tidvis mye rot og risikabelt spill. Regner med at Bakke strammer inn det når seriestart nærmer seg. Kampen er det ikke så mye å si om. Regner med at det tunge bein forklarer mye. Det jeg tar med meg er at Roseth og Tønnesen virker stort sett solide. Viking angrep mye på deres side, men synes de klarte seg ganske bra. Mathisen og Ibrahimaj slet som indreløpere, i hvertfall når vi ikke setter fart fremover. Begge lider nok av å spille lavere i banen enn hva som er optimalt. Adams tar en del feil valg, men jobber hardere enn Lehne som var veldig usynlig. Resten var helt på det jevne.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2477

Ingen oppløftende kamp. Som andre klarte jeg ikke følge med samtlige 90min.
          Viking trillet ball i hatt med oss. Virket kvikkere og mer ballsikre. Spilte seg enkelt til store sjanser og kunne fort hatt 3-4 mål til etter førsteomgang.
          Det positive er at spissene våre putter. Men noe mer enn det kan jeg ikke finne

Kommentar

• DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4429

Det positive med gårsdagens kamp, er at denne "kollapsen" kom nå. Som Bakke sier til rb er det veldig sjeldent siden han overtok laget (aldri før?) at det har vært så lett å bryte oss ned defensivt. Når både trenere og spillere er så ærlige om dette, bør det være en forholdsvis overkommelig oppgave å stramme til og sørge for at laget finner seg selv igjen.
            Elska þetta félag

Kommentar

• Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4729

Opprinnelig skrevet av kunden
              Ingen oppløftende kamp. Som andre klarte jeg ikke følge med samtlige 90min.
              Viking trillet ball i hatt med oss. Virket kvikkere og mer ballsikre. Spilte seg enkelt til store sjanser og kunne fort hatt 3-4 mål til etter førsteomgang.
              Det positive er at spissene våre putter. Men noe mer enn det kan jeg ikke finne
              Det positive får være at alle var enige om at kampen var langt unna godkjent. LSK på sosiale medier: "Ikke den beste dagen på jobb, men vi må bare jobbe på videre". Dette skrev de altså selv om vi faktisk ikke tapte kampen (vi vant endog straffesparkkonkurransen, uten at det er verdt så mye).

Skjær i sjøen støter man alltid på under oppkjøringa. Kanskje hadde de fått spesielle instrukser fra G&P som ikke funket spesielt bra? Vi får håpe de sitter igjen med flere svar enn spørsmål, for det så veldig shaky ut hver gang Viking gikk i angrep, spesielt i første omgang.

Det virket som det var en del rusk i maskineriet. Åsen manglet og vi roterte litt fra kampen mot Flora (Tønnesen for Dragsnes, Mathisen for Åsen, Lundemo for Knudsen). Håper vi kan få satt en skikkelig førsteellever snart. Jeg mener Knudsen er nødt til å spille. Tronet øverst på veldig mange statistikker for oss i fjor. Håper det er uttalt mål å få ham hjem på lenger kontrakt når låneoppholdet hans er over til sommeren.

Håper på denne startelleveren mot Sogndal:

Mads
              Garnås - Gabrielsen - Roseth
              Vindheim - Ibrahimaj - Knudsen - Åsen - Dragnses
              Adams - TLO

Jeg vil tro Skjærvik kommer til å puste Garnås i nakken fram mot seriestart. Vindheim/Ranger blir en annen interessant duell. Jeg håper Lars kan heve seg litt nå som han har fått en skikkelig utfordrer. Vindheim bør ta plassen ganske greit hvis ikke.

Kommentar

• G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3372

Er det bare jeg som gir Lundemo flere plusser i boka i den perioden han spilte?

Kommentar

• maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1328

Savnet av Mathew kommer til å være stort denne sesongen. Vi kommer til å slippe in flere mål. Det er jeg sikker på, men håper på spisser som scorer en del. Vindheim er spennede og kan gjøre at vi blir litt mindre forutsigbare på den kanten.

Kommentar

• Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2205

Opprinnelig skrevet av G-Man
                    Er det bare jeg som gir Lundemo flere plusser i boka i den perioden han spilte?
                    Syntes han åpnet bra.
                    Men etter hvert syntes jeg også han ble svakere , sammen med de fleste andre i gult og svart.
                    Men syntes ikke han var blant de dårligste hos oss da , totalt sett sånn midt på treet prestasjon vel.
                    Men noen fullgod erstatter for Matthew kan jeg ikke se han som , men det er heller ikke noen andre i dagens LSK Stall.
                    Kanskje bortsett fra Knudsen evt , men han håper jeg er tiltenkt en litt mer offensiv rolle ?

Kommentar

• kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2477

Opprinnelig skrevet av Playboy1

Men noen fullgod erstatter for Matthew kan jeg ikke se han som , men det er heller ikke noen andre i dagens LSK Stall.
                      Kanskje bortsett fra Knudsen evt , men han håper jeg er tiltenkt en litt mer offensiv rolle ?
                      Jeg synes Uba har vist lovende takter, men er kanskje noe ujevn. Men han virker å ha mere tempo enn Mathew.

Lundemo gjorde seg absolutt ikke bort. Har dog ikke tempo som sin forsje. Han er en litt mindre slepen utgave av mester Johan Andersson, men det vist vi fra før.

Det som bekymrer meg mest er at vi virker å legge opp til en kontetaktikk istedenfor å ta grep om spillet selv. Har ikke noe imot dette i vanskelige bortekamper, men jeg vil ikke
                      se det på Åråsen. At vi legger oss bakpå slik vi har sett en del av de siste årene. Skal vi ha noe blangt topp 4 å gjøre må vi styre kampene. Og da må vi få de temposterke spillerne
                      til å finne hverandre Mulig dette er en utopi med dagens stall. Tenker på Knudsen, Uba, Mathisen ,Svendsen. Summen av disse blir kanskje at vi/de blir for lette, men er lei den gampefotballen og sniletrillingen i bakerste ledd før det kommer en kriseløsning med langpasning opp mot spissene som stort sett renner ut i kniks og nada.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2401

Det mest positive: På papiret stilte vi med en femmer på midten som holder bra eliteserienivå (Tønnesen-Mathisen-Lundemo-Ibra-Ranger) hvor vi har 5 fullgode alternativer eller foretrukne valg (Dragsnes-Åsen-Knudsen-Svendsen-Vindheim). På en skadefri dag kunne vi startet med disse 5 i stedet uten å være svekket - kanskje til og med styrket. I tillegg har vi unge talenter som Uba, Solberg og "smykket"

Det mest negative: Har vi 10 midtbanespillere "på det jevne", hvor ingen er gode nok til å heve laget opp blant topp 3 i eliteserien, men alle er gode nok til å kunne spille uten at det er en krise? Bredden er det ingenting å si noe på, men vi trenger noen som hever snittet også.

Dillemmaet: Tønnesen framstår som vesentlig bedre enn Dragsnes på det Dragsnes er dårlig på. Gode innlegg, og gønner på der Dragen ofte nøler. Defensivt foretrekker jeg Roseth på venstre stopper framfor Tønnesen, selv etter en forferdelig feilberegning som ga Viking en stor mulighet. Når Åsen er litt så-som-så trenger vi Tønnesen for å få innlegg i boksen fra venstre. Ellers blir det bare dilling med ballen. Dragsnes er likevel vanskelig å sette ut, og det ender fort med at Tønnesen blir et andrevalg på begge plassene, selv om vi etter min oppfatning trenger ham på banen.

Kommentar

• MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3632

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                          Det mest positive: På papiret stilte vi med en femmer på midten som holder bra eliteserienivå (Tønnesen-Mathisen-Lundemo-Ibra-Ranger) hvor vi har 5 fullgode alternativer eller foretrukne valg (Dragsnes-Åsen-Knudsen-Svendsen-Vindheim). På en skadefri dag kunne vi startet med disse 5 i stedet uten å være svekket - kanskje til og med styrket. I tillegg har vi unge talenter som Uba, Solberg og "smykket"

Det mest negative: Har vi 10 midtbanespillere "på det jevne", hvor ingen er gode nok til å heve laget opp blant topp 3 i eliteserien, men alle er gode nok til å kunne spille uten at det er en krise? Bredden er det ingenting å si noe på, men vi trenger noen som hever snittet også.

Dillemmaet: Tønnesen framstår som vesentlig bedre enn Dragsnes på det Dragsnes er dårlig på. Gode innlegg, og gønner på der Dragen ofte nøler. Defensivt foretrekker jeg Roseth på venstre stopper framfor Tønnesen, selv etter en forferdelig feilberegning som ga Viking en stor mulighet. Når Åsen er litt så-som-så trenger vi Tønnesen for å få innlegg i boksen fra venstre. Ellers blir det bare dilling med ballen. Dragsnes er likevel vanskelig å sette ut, og det ender fort med at Tønnesen blir et andrevalg på begge plassene, selv om vi etter min oppfatning trenger ham på banen.
                          Lundemo var god som ballfordeler. Som ballvinner er han nok noen steg bak Mathew. Ellers vil nok midtbanen vår i utgangspunktet være Ranger-Ibrahimaj-Lundemo-Åsen-Dragsnes når det drar seg til. Det er også verdt å merke seg at i treningskamper får spillerne gjerne spesielle oppgaver som skal løses, eller de har fått ordre om div. ting som f.eks. å holde igjen pga skadeforebygging/kjenninger som gjør at vi ser dårligere ut enn hva tilfellet faktisk er.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Svart og gul
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2004
                            • 468

Opprinnelig skrevet av MortenA

Lundemo var god som ballfordeler. Som ballvinner er han nok noen steg bak Mathew. Ellers vil nok midtbanen vår i utgangspunktet være Ranger-Ibrahimaj-Lundemo-Åsen-Dragsnes når det drar seg til. Det er også verdt å merke seg at i treningskamper får spillerne gjerne spesielle oppgaver som skal løses, eller de har fått ordre om div. ting som f.eks. å holde igjen pga skadeforebygging/kjenninger som gjør at vi ser dårligere ut enn hva tilfellet faktisk er.
                            Helt utenkelig at Knudsen ikke er en del av midtbanen. Han er vel den første som blir satt opp av de tre sentrale.

Kommentar

• gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3248

Forventa 11'er mot Haugesund:

Mads
                              Espen-Ruben-Martin
                              Lars-Ylldren-Magnus-Gjermund-Vetle
                              Thomas-Akor

gilbert

Kommentar

• Playboy1
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 2205

Helt andre tendenser idag enn forrige kamp.
                                God Åpning , 1-0, Vetle

Kommentar

• Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2205

2-0 Lehne , vi blir farlige på dødball i år også.

Kommentar

• Pad
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2022
                                    • 791

Kan ikke være tvil om at Åsen skal ta dødballene og ikke drive å rote rundt på 1. stolpe.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2401

Jaja, når motstanderne ikke evner å skape noe er det fint at vi har en bak som tar ansvar

Kommentar

• Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2205

Latterlig svakt av MHC

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2401

Er det hos meg, eller er det dårlig linje ut fra Marbella også?

Kommentar

Working...