Sogndal - LSK, 12. mars klokka 17
Collapse
X
-
Ille å skrive det, men vi får vel holde med Rosenborg i kveldKommentar
-
En rar kamp. Så den forskøvet, da måtte håndtere noen ting på hjemmefronten. Undrer meg over at ingen nevner Garnås. I første omgang hvor nesten alle var rævva, var vel han kanskje den svakeste. Vant han i det hele tatt en duell? Gang på gang tapte vi dueller ved innlegg, og han var som regel den nærmeste som ikke gjorde det han skulle. De eneste som leverte til bestått i første omgang var MHC (tok det han skulle og noen hærlige TV-redninger), Adams - kun takket være målet, og Knudsen (ikke på sitt beste, men bedre enn de fleste andre). Ranger, Garnås og Ibra de verste i første omgang. Åsen og Dragsnes statiske, og innleggene rufsete. Synes Ranger og delvis Ibra spilte seg opp i andre. Første omgang tror jeg ble ødelagt av at vi fikk et veldig tidlig mål og trodde at ting skulle bli enkelt. I andre omgang synes jeg egentlig vi kontrollerte kampen greit, men det var veldig lite imponerende. Kan Tønnesen være et alternativ for Åsen hvis det fortsetter like svakt? Noen gode cornere, ellers var det syltynt.
Dommer Kai Erik Steen ledet kampen på sedvanlig vis, med lederegenskaper og kroppsspråk som en regnvåt puddel. Gjorde alt han kunne for å gjøre en kjempeenkel kamp så vanskelig som mulig. Var i og for seg konsekvent i linja, ved at han lot en god del åpenbare frispark gå begge veier.
Kommentatoren var muligens enda dårligere enn samtlige aktører på banen, noe som krever noe helt spesielt. At han konsekvent ikke ser forskjell på Ranger og Ibra, bommer på TLO og Ranger, Ibra og Garnås(!), Dragsnes og Ibra, er smått imponerende. Greit nok å ikke kjenne spillerne av utseende, men da har man jo mulighet til å se på nummeret på drakta.
Tromsø i neste, satser på at dette var "Viking"-kampen, og at neste kamp blir "Haugesund"👍 4Kommentar
-
[QUOTE=DoubleHi5;n961809]
Så kan vi i mellomtiden le av Lolsenborg👍 2Kommentar
-
Kommentatoren var muligens enda dårligere enn samtlige aktører på banen, noe som krever noe helt spesielt. At han konsekvent ikke ser forskjell på Ranger og Ibra, bommer på TLO og Ranger, Ibra og Garnås(!), Dragsnes og Ibra, er smått imponerende. Greit nok å ikke kjenne spillerne av utseende, men da har man jo mulighet til å se på nummeret på drakta.Kommentar
-
Kommentar
-
Uroen jeg har er hvordan vi fremstår. Null fremgang og tilpasning av spillere til nytt system. Ifjor var vi fortsatt litt underdog og hadde et overaskelsesmoment. Inntil lagene fant mottrekk. Nå fortsetter vi i den samme forutsigbare banen. Da vil vi slite mer med å få poeng. Og dessverre ser det ut til at vi fortsatt skal ha en tilpasse oss motstanderen, les defensiv, innstilling til kampene. Ikke gå ut å ta kommandoen. Selv ikke mot et lag i en divisjon lavere...
Igår ble vi nøytralisert og tidvis utspilt av kjappere og et mer arbeidsvillig Sogndal. Til slutt gikk de heldigvis tom for krefter noe som gjorde at Tobias og Uba-Uba fikk muligens herje litt mer enn de ville ha gjort hvis de hadde startet. Men minst en av dem bør starte så vi har litt x faktor på banen.
👍 1Kommentar
-
Fotball skal spilles på gress, ikke plastikk. Ferdig snakka! Sånn som de har ødelagt cupen, blir det nå et norgesmesterskap i plastikkfotball. Der har vi aldri vært gode. Det positive får være at vi vinner "alt", uansett hvor mange muligheter vi lar motstanderne få!Elska þetta félagKommentar
-
Det frustrer stort å se at de spiller Knudsen på midten i 6'er rollen. Han dropper ikke ned i mellomrommet for å fungere som oppspillspunkt for midtstopperne, og mulig jeg har gått glipp av noe men jeg så ikke at han gikk i mann mer enn maks 2 ganger i løpet av kampen for å vinne balen og lage brudd. Han virker mer redd for beina sine enn å vinne ball på midtbanen...👍 1Kommentar
-
Det frustrer stort å se at de spiller Knudsen på midten i 6'er rollen. Han dropper ikke ned i mellomrommet for å fungere som oppspillspunkt for midtstopperne, og mulig jeg har gått glipp av noe men jeg så ikke at han gikk i mann mer enn maks 2 ganger i løpet av kampen for å vinne balen og lage brudd. Han virker mer redd for beina sine enn å vinne ball på midtbanen...
Særlig Ibrahimaj har vært skuffende i det jeg har sett så langt. Han har fått et stempel på seg for å være god defensivt, men det er på bakgrunn av hva som forventes av en ving. Kravene til en indreløper er annerledes og det er mindre rom for feil i press og posisjonering. Han hadde nok fungert bedre som indreløper med en mer defensiv 6-er, og ikke en allrounder, som Knudsen er.Kommentar
-
Jeg synes Knudsen løser den rollen godt, men kanskje ikke i kombinasjon med Ibrahimaj og Åsen.
Særlig Ibrahimaj har vært skuffende i det jeg har sett så langt. Han har fått et stempel på seg for å være god defensivt, men det er på bakgrunn av hva som forventes av en ving. Kravene til en indreløper er annerledes og det er mindre rom for feil i press og posisjonering. Han hadde nok fungert bedre som indreløper med en mer defensiv 6-er, og ikke en allrounder, som Knudsen er.
kjønner at de skal jobbe sammen for å vinne ball, men slik det er nå har vi ingen som vinner eller prøver å vinne ball i midtbaneleddet. De løper ved siden av motstandere og dekker rom uten at noen går i ballfører for å presse frem unøyaktige pasninger eller ta ball. Når midtbanen til Sogndal faktisk klarer å tre gjennom oss og spille rundt os i store deler av kampen blir jeg skeptisk/redd for hva motstandere med enda bedre spillere på midtnen kommer til å gjøre med oss. Nå var det langt fra bare Knudsen som var dårlig i går, og jeg så kampen fra tribunen bak mål slik at det er lett å miste litt oversikt... Problemene var mange, og høyresiden var helt katastrofe første omgang med unntak av de første 3-5 minuttene. Er likevel ganske sikker på at vi ikke kan spille Knudsen i den rollen i mange kamper uten å få svi, og alternativene er ikke akkurat mange.👍 1Kommentar
Kommentar