Sogndal - LSK, 12. mars klokka 17

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Pad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2022
    • 780

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Tromsø har vel ikke akkurat imponert noen? Føler vi har gode muligheter både mot Start og Tromsø – men det sier bom stopp i semien om man holder på sånn her.
    Problemet er at det blir i Tromsø.

Kommentar

• DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4359

[QUOTE=Kanarivogel89;n961807]

Tromsø har vel ikke akkurat imponert noen? /QUOTE]

Det samme kan man vel si om oss!
      Elska þetta félag

Kommentar

• Dumbo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2004
        • 522

Tromsø har vel ikke akkurat imponert noen? Føler vi har gode muligheter både mot Start og Tromsø – men det sier bom stopp i semien om man holder på sånn her.
        Det sier uansett stopp i semifinalen mot Glimt.

Ille å skrive det, men vi får vel holde med Rosenborg i kveld

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2371

En rar kamp. Så den forskøvet, da måtte håndtere noen ting på hjemmefronten. Undrer meg over at ingen nevner Garnås. I første omgang hvor nesten alle var rævva, var vel han kanskje den svakeste. Vant han i det hele tatt en duell? Gang på gang tapte vi dueller ved innlegg, og han var som regel den nærmeste som ikke gjorde det han skulle. De eneste som leverte til bestått i første omgang var MHC (tok det han skulle og noen hærlige TV-redninger), Adams - kun takket være målet, og Knudsen (ikke på sitt beste, men bedre enn de fleste andre). Ranger, Garnås og Ibra de verste i første omgang. Åsen og Dragsnes statiske, og innleggene rufsete. Synes Ranger og delvis Ibra spilte seg opp i andre. Første omgang tror jeg ble ødelagt av at vi fikk et veldig tidlig mål og trodde at ting skulle bli enkelt. I andre omgang synes jeg egentlig vi kontrollerte kampen greit, men det var veldig lite imponerende. Kan Tønnesen være et alternativ for Åsen hvis det fortsetter like svakt? Noen gode cornere, ellers var det syltynt.

Dommer Kai Erik Steen ledet kampen på sedvanlig vis, med lederegenskaper og kroppsspråk som en regnvåt puddel. Gjorde alt han kunne for å gjøre en kjempeenkel kamp så vanskelig som mulig. Var i og for seg konsekvent i linja, ved at han lot en god del åpenbare frispark gå begge veier.

Kommentatoren var muligens enda dårligere enn samtlige aktører på banen, noe som krever noe helt spesielt. At han konsekvent ikke ser forskjell på Ranger og Ibra, bommer på TLO og Ranger, Ibra og Garnås(!), Dragsnes og Ibra, er smått imponerende. Greit nok å ikke kjenne spillerne av utseende, men da har man jo mulighet til å se på nummeret på drakta.

Tromsø i neste, satser på at dette var "Viking"-kampen, og at neste kamp blir "Haugesund"

Kommentar

• Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4686

[QUOTE=DoubleHi5;n961809]

Tromsø har vel ikke akkurat imponert noen? /QUOTE]

Det samme kan man vel si om oss!
            Absolutt. Har ikke hevdet noe annet heller. Mener bare at kampen vil være helt åpen, til forskjell fra Pad som hauser opp et ganske så pill råttent TIL. De jubla som besatt etter å ha slått Start på straffer. For vår del var seieren et eneste stort skuldertrekk. Ingen som brydde seg en dritt da dommeren blåste av. Alle var forbanna over prestasjonen vår – det kunne man se. Her er man nok veldig gira på å reise kjerringa neste helg. Så får tiden vise om vi får det til. Digg med ny tellende kamp om en uke er det uansett

Så kan vi i mellomtiden le av Lolsenborg

Kommentar

• Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2969

[QUOTE=Kanarivogel89;n961814]
              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Lolsenborg
              Dagens beste!

Kommentar

• Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2969

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                Kommentatoren var muligens enda dårligere enn samtlige aktører på banen, noe som krever noe helt spesielt. At han konsekvent ikke ser forskjell på Ranger og Ibra, bommer på TLO og Ranger, Ibra og Garnås(!), Dragsnes og Ibra, er smått imponerende. Greit nok å ikke kjenne spillerne av utseende, men da har man jo mulighet til å se på nummeret på drakta.
                Han brukte en halv omgang på å skjønne at det var Ibra som gikk ut, og ikke Dragsnes.

Kommentar

• Tvilling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 1483

Åsen nevner at kulde og snø gjorde at ball og støvel måtte tørkes av ved dødball. ..og at det gjorde at ballen oppførte seg annerledes..
                  Tror de da bør trene ute hele kommende uke før Tromsø..?!

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2371

Opprinnelig skrevet av Tvilling
                    Åsen nevner at kulde og snø gjorde at ball og støvel måtte tørkes av ved dødball. ..og at det gjorde at ballen oppførte seg annerledes..
                    Godt poeng, jeg så plutselig ikke så svart på været vi har i dag

Kommentar

• kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2444

Opprinnelig skrevet av Tvilling
                      Da må Sogndal ha trent spesifikk på dette. Høres ut som en meget billig bortforklaring. Er vel bare å si at prestasjonene var ræva. Mer spiselig det.

Uroen jeg har er hvordan vi fremstår. Null fremgang og tilpasning av spillere til nytt system. Ifjor var vi fortsatt litt underdog og hadde et overaskelsesmoment. Inntil lagene fant mottrekk. Nå fortsetter vi i den samme forutsigbare banen. Da vil vi slite mer med å få poeng. Og dessverre ser det ut til at vi fortsatt skal ha en tilpasse oss motstanderen, les defensiv, innstilling til kampene. Ikke gå ut å ta kommandoen. Selv ikke mot et lag i en divisjon lavere...
                      Igår ble vi nøytralisert og tidvis utspilt av kjappere og et mer arbeidsvillig Sogndal. Til slutt gikk de heldigvis tom for krefter noe som gjorde at Tobias og Uba-Uba fikk muligens herje litt mer enn de ville ha gjort hvis de hadde startet. Men minst en av dem bør starte så vi har litt x faktor på banen.

Kommentar

• DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4359

Fotball skal spilles på gress, ikke plastikk. Ferdig snakka! Sånn som de har ødelagt cupen, blir det nå et norgesmesterskap i plastikkfotball. Der har vi aldri vært gode. Det positive får være at vi vinner "alt", uansett hvor mange muligheter vi lar motstanderne få!
                        Elska þetta félag

Kommentar

• EPA
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Aug 2013
                          • 220

Det frustrer stort å se at de spiller Knudsen på midten i 6'er rollen. Han dropper ikke ned i mellomrommet for å fungere som oppspillspunkt for midtstopperne, og mulig jeg har gått glipp av noe men jeg så ikke at han gikk i mann mer enn maks 2 ganger i løpet av kampen for å vinne balen og lage brudd. Han virker mer redd for beina sine enn å vinne ball på midtbanen...

Kommentar

• BD
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2006
                            • 1446

Opprinnelig skrevet av EPA
                            Det frustrer stort å se at de spiller Knudsen på midten i 6'er rollen. Han dropper ikke ned i mellomrommet for å fungere som oppspillspunkt for midtstopperne, og mulig jeg har gått glipp av noe men jeg så ikke at han gikk i mann mer enn maks 2 ganger i løpet av kampen for å vinne balen og lage brudd. Han virker mer redd for beina sine enn å vinne ball på midtbanen...
                            Jeg synes Knudsen løser den rollen godt, men kanskje ikke i kombinasjon med Ibrahimaj og Åsen.

Særlig Ibrahimaj har vært skuffende i det jeg har sett så langt. Han har fått et stempel på seg for å være god defensivt, men det er på bakgrunn av hva som forventes av en ving. Kravene til en indreløper er annerledes og det er mindre rom for feil i press og posisjonering. Han hadde nok fungert bedre som indreløper med en mer defensiv 6-er, og ikke en allrounder, som Knudsen er.

Kommentar

• EPA
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2013
                              • 220

Opprinnelig skrevet av BD

Jeg synes Knudsen løser den rollen godt, men kanskje ikke i kombinasjon med Ibrahimaj og Åsen.

Særlig Ibrahimaj har vært skuffende i det jeg har sett så langt. Han har fått et stempel på seg for å være god defensivt, men det er på bakgrunn av hva som forventes av en ving. Kravene til en indreløper er annerledes og det er mindre rom for feil i press og posisjonering. Han hadde nok fungert bedre som indreløper med en mer defensiv 6-er, og ikke en allrounder, som Knudsen er.
                              Løser godt er vel å dra det langt.
                              kjønner at de skal jobbe sammen for å vinne ball, men slik det er nå har vi ingen som vinner eller prøver å vinne ball i midtbaneleddet. De løper ved siden av motstandere og dekker rom uten at noen går i ballfører for å presse frem unøyaktige pasninger eller ta ball. Når midtbanen til Sogndal faktisk klarer å tre gjennom oss og spille rundt os i store deler av kampen blir jeg skeptisk/redd for hva motstandere med enda bedre spillere på midtnen kommer til å gjøre med oss. Nå var det langt fra bare Knudsen som var dårlig i går, og jeg så kampen fra tribunen bak mål slik at det er lett å miste litt oversikt... Problemene var mange, og høyresiden var helt katastrofe første omgang med unntak av de første 3-5 minuttene. Er likevel ganske sikker på at vi ikke kan spille Knudsen i den rollen i mange kamper uten å få svi, og alternativene er ikke akkurat mange.

Kommentar

Working...