Hvis du virkelig mener det kan du ikke ha sett så mange kamper i fjor - alternativt er du fryktelig dårlig til å telle Som andre har påpekt her, har han ofte ikke fått ballen, eller har fått den i dårlige posisjoner. De gangene han får rom slo han gode innlegg også i fjor. Ikke hver gang, men prosentvis relativt bra. Han evner også å piske ballen inn på en måte du i dagens stall bare ser hos Tønnesen, og i mindre grad hos Åsen. Det er ingen som plutselig har skrudd på en ny fot på Ranger. Jeg påpekte også i fjor at det var en av Rangers styrker framfor Edh.
Tromsø - LSK søndag 19. mars klokka 17
Collapse
X
-
-
Hehe, må være digg å kunne komme slengende innom med kommentarer nå når kampens hete har lagt seg Selv har jeg ikke selvdisiplinen til å holde meg unna forumet når vi spiller, og da er veien mellom himmel og helvete veldig kort. Tok nok i litt i overkant mot stakkars Lars her.
Ranger har for øvrig en helt grei fot, ikke noe mer. Produserer alt for få målpoeng for en vingback i 3-5-2/3-4-3. Fikk gode arbeidsforhold mot en isolert TIL-back, uten at jeg skal ta noe fra ham av den grunn. Leverte strålende fra 45 minutter og ut. Får håpe dette er starten på noe stort for ham. Fungerte veldig godt i tospann med Tobias.👍 1Kommentar
-
Hmmm, lese litt i regelboka? En forsvarsspiller kan ikke sette noen i offside ved å stå bak dødlinja. Det er kun offensivt man kan benytte seg av dette. Det er for øvrig et tveegget sverd, da du i teorien kan bli straffet (gult kort) for å ha forlatt spillebanen uten dommers tillatelse. Den typiske situasjonen er duell hvor en eller flere spillere havner inni målet, evt. over dødlinja ved siden av målet. Hvis en forsvarsspiller ligger inni målet telles han med, og det kan bare bli offside hvis keeper er ute av posisjon. Derimot vil den offensive spilleren ikke bli straffet for å ligge inne i målet, men han må selvfølgelig ikke delta i spillet eller forstyrre motstander.👍 1Kommentar
-
Tja, å være bananskall har i en del tilfeller fungert bedre for oss enn å skulle la være å skli på det samme. Det blir steintøft, men det er mulig. Vi scorer jo minst to mål i hver kamp så langt. Problemet er at forsvaret vårt tilsier 5 baklengs mot Glimt. Om problemet egentlig er forsvaret eller manglende støtte fra midtbanen er jeg usikker på. Frustrerende å se på når vi verken angriper ballen eller klarer å plukke opp folk.Kommentar
-
Brann ser steingode ut, dessverre. Får bare krysse fingrene for at den sedvanlige implosjonen kommer om ikke lenge.Kommentar
-
Ranger har for øvrig en helt grei fot, ikke noe mer. Produserer alt for få målpoeng for en vingback i 3-5-2/3-4-3. Fikk gode arbeidsforhold mot en isolert TIL-back, uten at jeg skal ta noe fra ham av den grunn. Leverte strålende fra 45 minutter og ut. Får håpe dette er starten på noe stort for ham. Fungerte veldig godt i tospann med Tobias.
Forhåpentligvis viser kampen i dag at vi er i fred med å utvikle en mer balansert angrepsspill.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
-
Det er argument med modifikasjoner at han produserer for lite målpoeng. Med utgangspunkt i posisjon og antall spilte minutter så er det lett å være enig, men i fjor var vi ekstreme i å angripe på venstresiden. Ballen kom kun over til høyre når laget hadde behov for å strekke ut motstanders forsvar litt før nye angrep med Åsen og Dragsnes. Ofte så man laget trekke Ranger ned på stopperplass og sideforskyve Garnås og Ogbu mot venstre slik at Petterson kunne bli med fremover. Det ekstreme fokuset på å angripe til venstre gjør det nærmest umulig å kritisere Ranger for mangelen på målpoeng. Hadde vi hatt et balansert angrep på begge sider, så hadde jeg vært enig i at det var et problem men det er det. Jeg sa det flere ganger i fjor, men slik vi spilte i fjor kunne vi hatt Trent-Arnold på høyrekanten vår, og han ville sett ut som en gjennomsnittlig Obos-spiller.
Forhåpentligvis viser kampen i dag at vi er i fred med å utvikle en mer balansert angrepsspill.
Uansett håper jeg nå Ranger kan fortsette i samme spor framover. I motsetning til resten av kjeksen vi har på HB, så er i det minste Lars pålitelig mtp. skader. Bank i bordet. Synes han så veldig bra ut der han lekte seg nedover krittet sammen med Svendsen. Tror de to kan bli en veldig fin duo. Backen til TIL ble i hvert fall voldsomt svimmel etter hvert.👍 1Kommentar
-
Joda, høyresiden har ligget i overkant brakk, men så angrep vi vel også i større grad fra venstre fordi denne siden både var langt mer kreativ og samtidig hvassere. Dragsnes/Åsen/Pettersson er og forblir en langt mer fryktinngytende trio enn Ranger/Garnås/hvem-nå-enn-han-siste-som-ble-satt-utpå-der var. Om det var et uttalt mål at vi skulle angripe fra venstre, så skyldtes jo dette at man anså sjansene for mål som større enn hvis man angrep likt fra begge sider.
Uansett håper jeg nå Ranger kan fortsette i samme spor framover. I motsetning til resten av kjeksen vi har på HB, så er i det minste Lars pålitelig mtp. skader. Bank i bordet. Synes han så veldig bra ut der han lekte seg nedover krittet sammen med Svendsen. Tror de to kan bli en veldig fin duo. Backen til TIL ble i hvert fall voldsomt svimmel etter hvert.
Husker også første vinteren Lars var tilbake fra Ull/Kisa hvor det så lovende ut med en høyreside med han, Knudsen og DG, men så ble han langtidsskadet. Håper også at Ranger kan vise mer av det samme. Med et mer balansert angrep tror jeg det også vil bli mer plass for venstresiden slik at den også blir mer skapende.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
👍 2Kommentar
-
Litt OT men litt minner fra svunne tider tåler man velLast edited by kunden; 22.03.2023, 04:44.👍 5Kommentar
-
Mot BG fordi det var første opplevelse, og mot Brann fordi stemningen snudde så enormt på Ullevål..De rød/hvite var i stort flertall (i alle fall i svingen der vi stod), og tilslutt så var det vi gul/svarte som overdøvde alt som var (tenkte vi i alle fall) (dumt med glasskår som ble kastet på oss, men det var mye brune flasker hos de den gang)
Så la oss gjenta det hele på noen få uker, tenker nå jeg. Gjenta bedriften fra 2017, .. fordi det er mulig!! (Inntil det motsatte er bevist..)👍 1Kommentar
Kommentar