Tromsø - LSK søndag 19. mars klokka 17

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2364

Opprinnelig skrevet av Egumen

What? Han la jo flere gode innlegg i dag enn i hele fjor. Håper det fortsetter, men synes det har vært veldig dårlig tidligere.
    Hvis du virkelig mener det kan du ikke ha sett så mange kamper i fjor - alternativt er du fryktelig dårlig til å telle Som andre har påpekt her, har han ofte ikke fått ballen, eller har fått den i dårlige posisjoner. De gangene han får rom slo han gode innlegg også i fjor. Ikke hver gang, men prosentvis relativt bra. Han evner også å piske ballen inn på en måte du i dagens stall bare ser hos Tønnesen, og i mindre grad hos Åsen. Det er ingen som plutselig har skrudd på en ny fot på Ranger. Jeg påpekte også i fjor at det var en av Rangers styrker framfor Edh.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2364

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Hehe, må være digg å kunne komme slengende innom med kommentarer nå når kampens hete har lagt seg Selv har jeg ikke selvdisiplinen til å holde meg unna forumet når vi spiller, og da er veien mellom himmel og helvete veldig kort. Tok nok i litt i overkant mot stakkars Lars her.

Ranger har for øvrig en helt grei fot, ikke noe mer. Produserer alt for få målpoeng for en vingback i 3-5-2/3-4-3. Fikk gode arbeidsforhold mot en isolert TIL-back, uten at jeg skal ta noe fra ham av den grunn. Leverte strålende fra 45 minutter og ut. Får håpe dette er starten på noe stort for ham. Fungerte veldig godt i tospann med Tobias.
      Enig i at han produserer for få målpoeng, men han må nesten få ballen for å kunne produsere. I fjor kom han på overlap etter overlap uten å få ballen. Han fikk gode arbeidsforhold i dag, men jammen skapte han dem selv også. Halvparten av gangene finta han jo backen på rævva før han slo innlegget. I fjor hadde han ekstremt dårlige arbeidsforhold. Hadde han vært litt klokere hadde han vært en strålende ving. Defensivt er det litt mer å ta tak i...

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2364

Opprinnelig skrevet av kunden

Da må denne ev stå bak dødlinja inntil frisparket tas for ikke å oppheve en potensiell offside eller at motstanderlaget kan stå enda lengre inn i feltet
        Hmmm, lese litt i regelboka? En forsvarsspiller kan ikke sette noen i offside ved å stå bak dødlinja. Det er kun offensivt man kan benytte seg av dette. Det er for øvrig et tveegget sverd, da du i teorien kan bli straffet (gult kort) for å ha forlatt spillebanen uten dommers tillatelse. Den typiske situasjonen er duell hvor en eller flere spillere havner inni målet, evt. over dødlinja ved siden av målet. Hvis en forsvarsspiller ligger inni målet telles han med, og det kan bare bli offside hvis keeper er ute av posisjon. Derimot vil den offensive spilleren ikke bli straffet for å ligge inne i målet, men han må selvfølgelig ikke delta i spillet eller forstyrre motstander.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2364

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
          Lillestrøm-Bodø/Glimt i semien. For inntil fem år siden var dette en typisk bananskall-kamp. Nå er det vi som er bananskallet. Ja ja. Sic transit gloria mundi.
          Tja, å være bananskall har i en del tilfeller fungert bedre for oss enn å skulle la være å skli på det samme. Det blir steintøft, men det er mulig. Vi scorer jo minst to mål i hver kamp så langt. Problemet er at forsvaret vårt tilsier 5 baklengs mot Glimt. Om problemet egentlig er forsvaret eller manglende støtte fra midtbanen er jeg usikker på. Frustrerende å se på når vi verken angriper ballen eller klarer å plukke opp folk.

Kommentar

• Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4666

Brann ser steingode ut, dessverre. Får bare krysse fingrene for at den sedvanlige implosjonen kommer om ikke lenge.

Kommentar

• MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3492

Ranger har for øvrig en helt grei fot, ikke noe mer. Produserer alt for få målpoeng for en vingback i 3-5-2/3-4-3. Fikk gode arbeidsforhold mot en isolert TIL-back, uten at jeg skal ta noe fra ham av den grunn. Leverte strålende fra 45 minutter og ut. Får håpe dette er starten på noe stort for ham. Fungerte veldig godt i tospann med Tobias.
              Det er argument med modifikasjoner at han produserer for lite målpoeng. Med utgangspunkt i posisjon og antall spilte minutter så er det lett å være enig, men i fjor var vi ekstreme i å angripe på venstresiden. Ballen kom kun over til høyre når laget hadde behov for å strekke ut motstanders forsvar litt før nye angrep med Åsen og Dragsnes. Ofte så man laget trekke Ranger ned på stopperplass og sideforskyve Garnås og Ogbu mot venstre slik at Petterson kunne bli med fremover. Det ekstreme fokuset på å angripe til venstre gjør det nærmest umulig å kritisere Ranger for mangelen på målpoeng. Hadde vi hatt et balansert angrep på begge sider, så hadde jeg vært enig i at det var et problem men det er det. Jeg sa det flere ganger i fjor, men slik vi spilte i fjor kunne vi hatt Trent-Arnold på høyrekanten vår, og han ville sett ut som en gjennomsnittlig Obos-spiller.

Forhåpentligvis viser kampen i dag at vi er i fred med å utvikle en mer balansert angrepsspill.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4666

Opprinnelig skrevet av MortenA

Det er argument med modifikasjoner at han produserer for lite målpoeng. Med utgangspunkt i posisjon og antall spilte minutter så er det lett å være enig, men i fjor var vi ekstreme i å angripe på venstresiden. Ballen kom kun over til høyre når laget hadde behov for å strekke ut motstanders forsvar litt før nye angrep med Åsen og Dragsnes. Ofte så man laget trekke Ranger ned på stopperplass og sideforskyve Garnås og Ogbu mot venstre slik at Petterson kunne bli med fremover. Det ekstreme fokuset på å angripe til venstre gjør det nærmest umulig å kritisere Ranger for mangelen på målpoeng. Hadde vi hatt et balansert angrep på begge sider, så hadde jeg vært enig i at det var et problem men det er det. Jeg sa det flere ganger i fjor, men slik vi spilte i fjor kunne vi hatt Trent-Arnold på høyrekanten vår, og han ville sett ut som en gjennomsnittlig Obos-spiller.

Forhåpentligvis viser kampen i dag at vi er i fred med å utvikle en mer balansert angrepsspill.
                Joda, høyresiden har ligget i overkant brakk, men så angrep vi vel også i større grad fra venstre fordi denne siden både var langt mer kreativ og samtidig hvassere. Dragsnes/Åsen/Pettersson er og forblir en langt mer fryktinngytende trio enn Ranger/Garnås/hvem-nå-enn-han-siste-som-ble-satt-utpå-der var. Om det var et uttalt mål at vi skulle angripe fra venstre, så skyldtes jo dette at man anså sjansene for mål som større enn hvis man angrep likt fra begge sider.

Uansett håper jeg nå Ranger kan fortsette i samme spor framover. I motsetning til resten av kjeksen vi har på HB, så er i det minste Lars pålitelig mtp. skader. Bank i bordet. Synes han så veldig bra ut der han lekte seg nedover krittet sammen med Svendsen. Tror de to kan bli en veldig fin duo. Backen til TIL ble i hvert fall voldsomt svimmel etter hvert.

Kommentar

• MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3492

Joda, høyresiden har ligget i overkant brakk, men så angrep vi vel også i større grad fra venstre fordi denne siden både var langt mer kreativ og samtidig hvassere. Dragsnes/Åsen/Pettersson er og forblir en langt mer fryktinngytende trio enn Ranger/Garnås/hvem-nå-enn-han-siste-som-ble-satt-utpå-der var. Om det var et uttalt mål at vi skulle angripe fra venstre, så skyldtes jo dette at man anså sjansene for mål som større enn hvis man angrep likt fra begge sider.

Uansett håper jeg nå Ranger kan fortsette i samme spor framover. I motsetning til resten av kjeksen vi har på HB, så er i det minste Lars pålitelig mtp. skader. Bank i bordet. Synes han så veldig bra ut der han lekte seg nedover krittet sammen med Svendsen. Tror de to kan bli en veldig fin duo. Backen til TIL ble i hvert fall voldsomt svimmel etter hvert.
                  Jeg ser absolutt argumentet med å angripe på venstresiden, men vi har tidvis vært så ensporet at vi har gått oss fast der uten å vise evne til å endre taktikk. Dersom ballen har blitt spilt over til høyre, så har det kun vært for å forsøke å strekke motstanders forsvar litt ut før ballen på død og liv skulle tilbake til venstre. Mitt argument har vært at på grunn av taktikken som har vært lagt opp, så blir det feil å kritisere Ranger, og til dels Edh når han har spilt på høyre, for lite målpoeng. Det ville vært det samme som å sette Svendsen som midtspiss og klage over at han taper hodeduellene.

Husker også første vinteren Lars var tilbake fra Ull/Kisa hvor det så lovende ut med en høyreside med han, Knudsen og DG, men så ble han langtidsskadet. Håper også at Ranger kan vise mer av det samme. Med et mer balansert angrep tror jeg det også vil bli mer plass for venstresiden slik at den også blir mer skapende.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1480

Får håpe på cup-reprise fra finalene 1977 + 78!
                    LSK slo som kjent Bodø/Glimt 1-0 i -77, og Brann 2-1 i -78
                    La historien gjenta seg!

Kommentar

• Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2962

Opprinnelig skrevet av Tvilling
                      Får håpe på cup-reprise fra finalene 1977 + 78!
                      LSK slo som kjent Bodø/Glimt 1-0 i -77, og Brann 2-1 i -78
                      La historien gjenta seg!
                      Jeg var på begge de to cupfinalene. :-) Vidar Hansen snudde Branns ledelse i 78 med to seine skåringer. Glemmer det Aldri!

Kommentar

• kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2429

Jeg var på begge de to cupfinalene. :-) Vidar Hansen snudde Branns ledelse i 78 med to seine skåringer. Glemmer det Aldri!
                        Så begge på tv. Husker Brann kampen best. Mulig fordi den gjorde opp litt for mitt største fotball traume til dags dato. Da vif snøt oss for seriegullet uka før. Vi trengte kun å slå middelhavsfarer, dog bitter nabo, for å ta tredje seriegull på rad. Vi begynte bra men kampen snudde og det ble 1-3 og Start seriemester. Verdt å nevne er at vi et par kamper tidligere borte mot Start utliknet Start til 3-3 i siste minutt. Mye utur mao. vif supporterne stod forresten der KFL står idag. Fotball traume nr to kom i cupfinalen to år senere. Kråka satte skapet på plass etter det igjen. Jeg var dog på begge Bislett oppgjørene 5-1 & 1-3. DIallo hadde regien i begge på godt og vondt.

Litt OT men litt minner fra svunne tider tåler man vel
                        Last edited by kunden; 22.03.2023, 04:44.

Kommentar

• Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1480

Ja, vi var noen der..om vi ikke nødvendigvis var i flertall Seiersgleden var minne for livet!!
                          Mot BG fordi det var første opplevelse, og mot Brann fordi stemningen snudde så enormt på Ullevål..De rød/hvite var i stort flertall (i alle fall i svingen der vi stod), og tilslutt så var det vi gul/svarte som overdøvde alt som var (tenkte vi i alle fall) (dumt med glasskår som ble kastet på oss, men det var mye brune flasker hos de den gang)

Så la oss gjenta det hele på noen få uker, tenker nå jeg. Gjenta bedriften fra 2017, .. fordi det er mulig!! (Inntil det motsatte er bevist..)

Kommentar

Working...