1. Runde: LSK - Godset; 10.04.23, kl. 17.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2477

Opprinnelig skrevet av pattriot

"– Slik jeg ser det oppe i mitt hode er det trist for oss, trist for seriestarten og trist for alle som er glad i norsk fotball egentlig. Også er det både kjedelig og trist for Godset som nå sannsynligvis mister både to og tre kamper til. For det må være såpass alvorlighetsgrad her at de ikke kan være klare om ei uke nå, sier treneren."
    Høres veldig sarkastisk ut, spør du meg.

Kommentar

• bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3049

Dette er jo faktisk helt ubegripelig. Om de hadde hatt 10 spillere med lett forkjølelse så hadde det vært noe annet? Hvor mange spillere har ikke spilt med sykdom tidligere? Vi er ferdige med corona. Man kan ikke avlyse kamper fordi en liten del av laget er sjuke. Helt sikker på at flere av de som er positive ikke hadde merka at de var sjuke engang om ikke hele laget blei testa
      I år så tar vi alt

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2401

Opprinnelig skrevet av kunden
        Burde vel være mulig å få til kamp på onsdag. Eller skal Godset ha 1mnd rekonvalens med oppkjøring? Så fort de har tømt Otrivinen så bør de komme seg tilbake på banen. Ingen jeg kjenner, og selv de i 40-50åra merker ikke annet enn 1-2 med lett forkjølelse når de har testet + på covid. Dette er en skandale. Men det bør gire opp fansen enda mer. Porsjelen banners og sanger, som nevnt, er defo på sin plass.
        Det er ganske stor forskjell på å føle seg litt halvtufs - surre seg inn på kontoret likevel - ta en ekstra kopp kaffe og kjøre en dag på halv maskin, og det å drive toppidrett. Meningsløs sammenligning.

Kommentar

• fredpet76
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2004
          • 1286

Høres veldig sarkastisk ut, spør du meg.
          Kan hende, men han har jo rett. Godset kan ikke stille lag neste helg, den saken bør være grei når de søker om utsettelse grunnet Covid. Da kan de heller ikke ha fellesøkter etc kommende uke.

NFF er jo også delaktig her selvsagt. Om en tar for seg de europeiske ligaene, hvor mange kamper er utsatt grunnet Covid i 22/23 sesongen? Er det bare oss eller?
          Last edited by fredpet76; 09.04.2023, 18:50.

Kommentar

• Raskolnikov
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1453

Heldigvis er Strømsgodset klare for fellestrening igjen i morgen. Var bare akkurat de treningene i påvente av å få utsatt kampen som ikke kunne gjennomføres.
            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9579

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
              Heldigvis er Strømsgodset klare for fellestrening igjen i morgen. Var bare akkurat de treningene i påvente av å få utsatt kampen som ikke kunne gjennomføres.
              Andrelaget har kamp på tirsdag og.

​​​​​​

Kommentar

• kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2477

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Det er ganske stor forskjell på å føle seg litt halvtufs - surre seg inn på kontoret likevel - ta en ekstra kopp kaffe og kjøre en dag på halv maskin, og det å drive toppidrett. Meningsløs sammenligning.
                Skal man drive å avlyse kamper fordi et par spillere er pjusk til enhver tid får man aldri avviklet serien.

Jeg skriver om en post tidligere idag. Istedenfor å maskere vanlige skader er jeg nå sikker på at et par sentrale spillere føler seg uvvel og ikke helt i slag. Så har resten testet seg. Sikkert flere uten symptomer. Så har de kokt sammen denne ideen om at halve laget ligger utslått av covid. Det lukter svindel lang vei og NFF falt for den.

Forresten er disse testene forelagt NFF eller er de beskyttet av tausehetsplikt av personlige opplysniger ?

Kommentar

• DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4429

Forresten er disse testene forelagt NFF eller er de beskyttet av tausehetsplikt av personlige opplysniger ?
                  Det er nok hjemmetester. Man må stole på det spillerne sier, vet du.

Elska þetta félag

Kommentar

• knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9579

Igjen er det føkkings inkompetansen til NFF som regjerer!

Detta kunne man akseptert da covid stod på som værst og renska opp i svenske pensjonsforpliktelser.

Nå er det så jævlig passé ass.

​​​​​​Jævla Godset så sjansen sin, tok'n og NFF aksepterte!

"Amatører, idioter, pappskaller og hengerumper!"

Kommentar

• bjarmann
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3049

For å si der sånn. Godset skal virkelig få høre det fra stadion når de endelig kommer til Åråsen. Jævla møkkaklubb. Bare å begynne å tenke ut tifo
                      I år så tar vi alt

Kommentar

• G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3372

Har noen sett en liste over hvilke spillere dette gjelder? Tenker da spesielt hvor mange av disse som ville ha vært aktuelle for å spille mot oss. Har også lyst til å se hvor mange av disse døddsyke spillerne som faktisk stiller på neste trening.

Kommentar

• Zindrinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2019
                          • 666

Opprinnelig skrevet av knut

"Amatører, idioter, pappskaller og hengerumper!"
                          Hør hør!

Kommentar

• kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2477

Flere som mistenker ugler i mosen

Kommentar

• Dole
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 1651

Opprinnelig skrevet av G-Man
                              Har noen sett en liste over hvilke spillere dette gjelder? Tenker da spesielt hvor mange av disse som ville ha vært aktuelle for å spille mot oss. Har også lyst til å se hvor mange av disse døddsyke spillerne som faktisk stiller på neste trening.
                              Jeg regner med at de som kommer med bastante uttalelser har fått en slik innsikt.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4729

Klubblegen til Godset er ute og sier at de følger Olympiatoppens plan for opptrening av Covid-smittede idrettsutøvere. Altså skal det brukes like mange dager på opptrening som man har vært syk. FHI melder at mild til moderat Covid-19 har en gjennomsnittlig varighet på 1-2 uker. Dersom dette begynte å ulme på fredag, kan kanskje noen av de spillerne som først ble syke teste negativt til helga. Likevel, siden flere spillere ble smittet lørdag og søndag, vil flere av spillerne fortsatt være symptomatiske et par uker til. Deretter skal de ha en like lang opptreningsperiode som de var syke før de er kampklare igjen. Dette vil ta tid. Tre-fire uker før hele troppen er kampklar igjen er såvisst ingen overdrivelse av Bakke.

Nei, hvis ikke kampen til Godset mot Aafk til helga også utsettes, så roper jeg bullshit av hele greia. Da har drammenserne virkelig malt seg opp i et hjørne her.
                                Last edited by Kanarivogel89; 10.04.2023, 08:39.

Kommentar

• maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1328

Jeg klarer ikke å irritere meg altfor mye over utsettelsen. Det er dårlig vær, matta får hvile litt til og det er kun noen få dager til lørdag. Dessuten får jeg tid til å venne meg til TV2 som leverandør av eliteserien. Det er mye verre. Kampstart kl. 17 og 19:15. Streaming av kamper, så det er klart kampene må starte tidligere siden forsinkelsen på streamen nærmer seg en time. Streaming blir aldri så godt som liniær tv. Vi finner oss bare i det fordi vi ikke har noe annet valg. Jeg gruer meg intens mye til å høre kaklingen til Marius Skjelbæk om hatter og neser. Simen Stamsø Møller fremstår alltid som "pauseinnslaget" i MGP. Solveig Gulbrandsen er så kjedelig i sine analyser. Persongalleriet til TV2 er omtrent like friskt og nyskapende som 4 timer med en tv sendt Oscar galla. Det finnes noen unntak som Anne Sturød, Morten Langli og Jesper Mathisen. Lykke til TV2. Overrask meg.
                                  Last edited by maxpayne; 10.04.2023, 10:23.

Kommentar

• Dumbo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2004
                                    • 523

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                    Klubblegen til Godset er ute og sier at de følger Olympiatoppens plan for opptrening av Covid-smittede idrettsutøvere. Altså skal det brukes like mange dager på opptrening som man har vært syk. FHI melder at mild til moderat Covid-19 har en gjennomsnittlig varighet på 1-2 uker. Dersom dette begynte å ulme på fredag, kan kanskje noen av de spillerne som først ble syke teste negativt til helga. Likevel, siden flere spillere ble smittet lørdag og søndag, vil flere av spillerne fortsatt være symptomatiske et par uker til. Deretter skal de ha en like lang opptreningsperiode som de var syke før de er kampklare igjen. Dette vil ta tid. Tre-fire uker før hele troppen er kampklar igjen er såvisst ingen overdrivelse av Bakke.

Nei, hvis ikke kampen til Godset mot Aafk til helga også utsettes, så roper jeg bullshit av hele greia. Da har drammenserne virkelig malt seg opp i et hjørne her.

Veiledningen fra Olympiatoppen sier at "Utøvere uten symptomer (kun positiv test på Covid-19) og utøvere med kun lokale symptomer kan gjøre en treningstest så snart de føler seg klare. Vi har tradisjon for at eliteutøvere i utholdenhetsidretter står over trening de første 2-3 dagene selv ved lette lokale symptomer."

Videre "En tommelfingerregel er å bruke like mange dager på bygge opp treningsmengden til normalen som antall dager du har vært ute av trening."

Det er med andre ord ingen ting her som tilsier at utøvere nødvendigvis skal være avskåret fra fysisk aktivitet i ukesvis.

Forøvrig er det vel ingen betingelse at hele troppen skal være friskmeldt før neste kamp spilles? Det viktigste vil være å få kontroll på situasjonen, noe de neppe har så lenge det stadig dukker opp nye smittetilfeller.

Generelt bør man ha ganske gode grunner for å mistenkeliggjøre at folk lyver på seg sykdom.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4729

Opprinnelig skrevet av Dumbo

Veiledningen fra Olympiatoppen sier at "Utøvere uten symptomer (kun positiv test på Covid-19) og utøvere med kun lokale symptomer kan gjøre en treningstest så snart de føler seg klare. Vi har tradisjon for at eliteutøvere i utholdenhetsidretter står over trening de første 2-3 dagene selv ved lette lokale symptomer."

Videre "En tommelfingerregel er å bruke like mange dager på bygge opp treningsmengden til normalen som antall dager du har vært ute av trening."

Det er med andre ord ingen ting her som tilsier at utøvere nødvendigvis skal være avskåret fra fysisk aktivitet i ukesvis.

Forøvrig er det vel ingen betingelse at hele troppen skal være friskmeldt før neste kamp spilles? Det viktigste vil være å få kontroll på situasjonen, noe de neppe har så lenge det stadig dukker opp nye smittetilfeller.

Generelt bør man ha ganske gode grunner for å mistenkeliggjøre at folk lyver på seg sykdom.

Det kan være. Jeg gjenga kun informasjonen fra klubblegen til Godset. Dersom formålet er å få bukt med smitten, så er man jo nødt til å vente til disse 10+ spillerne som har testet positivt (nok en testet positivt før trening i dag) tester negativt. Da kommer fort kampen mot Aafk for tidlig.
                                      Last edited by Kanarivogel89; 10.04.2023, 13:21.

Kommentar

• Zindrinho
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2019
                                        • 666

Nå har ikke godset lenger behov for å avlyse treningene, kanpen er jo allerede utsatt.. forbanna svin ass, Oddere hele gjengen.
                                        " Ny Godset-spiller testet positivt for korona

Strømsgodset sliter med et stort koronautbrudd i troppen. Mandag formiddag ble en spiller sendt hjem fra trening med positiv test, melder Drammens Tidende
                                        ​"

​​​

Kommentar

• kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2477

Opprinnelig skrevet av Dumbo

Det viktigste vil være å få kontroll på situasjonen, noe de neppe har så lenge det stadig dukker opp nye smittetilfeller.

Få kontroll på situasjonen? Kontroll på viruset. Lykke til. Det vil alltid dukke opp nye tilfeller. Viruset er blant oss vil aldri forsvinne.

Er også uenig i det siste utsagnet. Hvorfor ligger Norge skyhøyt over andre land når det gjelder sykefravær? Vi er en nasjon med skulkere og har elendig arbeidsmoral!

Det får vi sikker være uenig om og at kampen er utsatt får man ikke gjort noe med. Det positive ramset maxpayne opp. Så det er KUN streaming!? Fader knuse!!! Er helt enig i at linear-TV er overlegent når det kommer til kvalitet. TV2 har heller ikke Live-studio for ES og OBOS? Eller er det også kun på stream OG i fotballpakka!? Synes forresten streamen er elendig i Basis. Hakker som bare det.

Kommentar

Working...