1. Runde: LSK - Godset; 10.04.23, kl. 17.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9539

Opprinnelig skrevet av EPA
    2. Sves nevner minst 2-3 ganger i Studio Åråsen at pasningen fra Tønnesen er upresis og at Knudsen misser i mottaket... Er det mulig? Den pasningen er ca 10 cm foran Knudsens fot og han skal ha kontroll på den 100 av 100 ganger, men neida dette er det vi får med Knudsen som anker. Så skjer jo feil på feil i etterkant av dette som igjen forårsaker selve målet, men dersom de andre spillerene ikke kan stole på at vi klarer å trille ball i forsvar uten å miste ball blir det vanskelig å sende folk forover i banen!
    Korrekt!

Første baklengsmålet er 100% Knudsen.

Der kan Blakern si "Den ballen tar jeg imot 10 av 10 ganger!"

Knudsen skulle selvfølgelig også dratt på seg et gult i "duellen" etterpå med Brunes, men feiga ut siden Garnås dukka opp.

Nydelig avslutningsteknikk av Ipalibo Jack på målet.

Kommentar

• bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2994

2. Sves nevner minst 2-3 ganger i Studio Åråsen at pasningen fra Tønnesen er upresis og at Knudsen misser i mottaket... Er det mulig? Den pasningen er ca 10 cm foran Knudsens fot og han skal ha kontroll på den 100 av 100 ganger, men neida dette er det vi får med Knudsen som anker. Så skjer jo feil på feil i etterkant av dette som igjen forårsaker selve målet, men dersom de andre spillerene ikke kan stole på at vi klarer å trille ball i forsvar uten å miste ball blir det vanskelig å sende folk forover i banen!
      Sves er vel ikke ukjent for å ha sine favoritter. Knudsen er vel en av disse på nåværende lag. Da skal det minst 3 klønete selvmål til før han er et gram kritisk. Å mene at det er noen andre enn Knudsen sin feil bør kvalifisere til sparken som sportsjournalist
      I år så tar vi alt

Kommentar

• Pad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2022
        • 760

Opprinnelig skrevet av knut
        Korrekt!

Første baklengsmålet er 100% Knudsen.

Der kan Blakern si "Den ballen tar jeg imot 10 av 10 ganger!"

Knudsen skulle selvfølgelig også dratt på seg et gult i "duellen" etterpå med Brunes, men feiga ut siden Garnås dukka opp.

Nydelig avslutningsteknikk av Ipalibo Jack på målet.
        85% Knudsen og 15% Garnås som skaper rommet Jack får, man er tross alt i noen lunde balanse når han mister ball der.

Kommentar

• MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3492

Opprinnelig skrevet av bjarmann

Sves er vel ikke ukjent for å ha sine favoritter. Knudsen er vel en av disse på nåværende lag. Da skal det minst 3 klønete selvmål til før han er et gram kritisk. Å mene at det er noen andre enn Knudsen sin feil bør kvalifisere til sparken som sportsjournalist
          At Åsen fikk 8 på børsen, og Lehne fikk 6 er vel bekreftelse dersom noen skulle tvile.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• e.d
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 688

For en avslutning på kampen! Herlig trøkk og mentalitet hos spillerne. Åsen var god igår med mye bra innlegg/cornere. Synes det var en del farlige og marginale oppspill på egen banehalvdel fra forsvaret til sentral midtbane i første omgang. Mye bedre i 2. omg. Synes det blir litt tynt og lite folk på midtbanen for enten var kantspillerne nede i forsvar når godset angrep-, eller fremme som vinger når LSK angrep.
            synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2962

Opprinnelig skrevet av kunden

Dragsnes står i offside i det ballen slås inn (mot Garnås). Men han regnes ikke med i spillet.

Det er vel også Dragsnes det sjekkes med VAR forut 3-3

Men hva med (høyre kneet til) Akor på 4-3? Blir jo fullstendig paranoid pga VAR og fordi Akor har overtatt TLOs rolle som offside-general. Mulig det er Valsvik som opphever men det er 4 spillere som står snorrett i den situasjonen og kameravinkelen gjør det vanskelig å avgjøre.
              Gudhjelpes! Dragsnes er ikke på noe tidspunkt nærmere ballen enn 3 meter fra corneren slås til ballen ligger i nota. Han er også svært langt unna å stå i siktlinja mellom keeper og ballen.

Du skriver altså "man faktisk er ganske heldig som scorer et mål jeg mener er offside på 1-0".

Nei, målet er ikke offside, ikke i nærheten. Dragnses var på et tidspunkt, da ballen var langt unna ham og ikke var i nærheten av ham i sekundene etterpå, dytta inn i en offsideposisjon – 3-4 meter unna der ballen til enhver tid befant seg. Men SKÅRINGA til Garnås var IKKE offside. Hadde du hatt en tøddel fotballforståelse hadde du forstått dette.

Det parodiske ligger i viljen du og enkelte andre har i å svartmale nær sagt alt mulig rart med LSK.

Kommentar

• *eLSKerLSK*
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 472

Opprinnelig skrevet av Kroktåa

Gudhjelpes! Dragsnes er ikke på noe tidspunkt nærmere ballen enn 3 meter fra corneren slås til ballen ligger i nota. Han er også svært langt unna å stå i siktlinja mellom keeper og ballen.

Du skriver altså "man faktisk er ganske heldig som scorer et mål jeg mener er offside på 1-0".

Nei, målet er ikke offside, ikke i nærheten. Dragnses var på et tidspunkt, da ballen var langt unna ham og ikke var i nærheten av ham i sekundene etterpå, dytta inn i en offsideposisjon – 3-4 meter unna der ballen til enhver tid befant seg. Men SKÅRINGA til Garnås var IKKE offside. Hadde du hatt en tøddel fotballforståelse hadde du forstått dette.

Det parodiske ligger i viljen du og enkelte andre har i å svartmale nær sagt alt mulig rart med LSK.
                Flott at du deler all din fotballforståelse uten å ty til hersketeknikker og negative karakteristikker av andre på forumet. Alltid.

Det motsatte ville vært parodisk.

Kommentar

• Nosferatu
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 763

Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

Flott at du deler all din fotballforståelse uten å ty til hersketeknikker og negative karakteristikker av andre på forumet. Alltid.

I det minste er det hverken reirskiting eller brønnpissing vi får servert, heldigvis. I det minste.
                  Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.

Kommentar

• Pad
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2022
                    • 760

Hvis gjerne litt begrunnelse for hvorfor det ikke er offside på Garnås.

-A player in an offside position at the moment the ball is played or touched* by a team-mate is only penalised on becoming involved in active play by:
                    gaining an advantage by playing the ball or interfering with an opponent when it has:
                    • gaining an advantage by playing the ball or interfering with an opponent when it has:
                      • rebounded or been deflected off the goalpost, crossbar or an opponent
                      • been deliberately saved by any opponent

A player in an offside position receiving the ball from an opponent who deliberately plays the ball, including by deliberate handball, is not considered to have gained an advantage, unless it was a deliberate save by any opponent.

A ‘save’ is when a player stops, or attempts to stop, a ball which is going into or very close to the goal with any part of the body except the hands/arms (unless the goalkeeper within the penalty area).

​​

Kommentar

• MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3492

Opprinnelig skrevet av e.d
                      For en avslutning på kampen! Herlig trøkk og mentalitet hos spillerne. Åsen var god igår med mye bra innlegg/cornere. Synes det var en del farlige og marginale oppspill på egen banehalvdel fra forsvaret til sentral midtbane i første omgang. Mye bedre i 2. omg. Synes det blir litt tynt og lite folk på midtbanen for enten var kantspillerne nede i forsvar når godset angrep-, eller fremme som vinger når LSK angrep.
                      Åsen hadde mye innlegg, men det var ytterst variabel kvalitet, og langt under det jeg forventer fra den kanten. Veldig mye ble stoppet av førsteforsvarer og ellers ble det meste stanget vekk av Valsvik.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• McGuffy
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 5102

Hadde Garnås sin scoring kommet mot oss, så hadde jeg skreket på offside for fulle mugger.

Kommentar

• Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2962

Opprinnelig skrevet av Pad

Hvis gjerne litt begrunnelse for hvorfor det ikke er offside på Garnås.

​​
                          Så i sted var det Dragsnes, og nå er det Garnås som var i offside.

Ok. Vi får ta dette steg for steg: Når corneren blir slått, er ingen i offside per definisjon, fordi ballen per definisjon blir slått fra dødlinja.

Første berøring av ballen er fra Knudsen (tror jeg), som header i renting målet. Det er korrekt at Garnås antakelig i det brøkdelen av et sekund som ballen forlater hodet til Knudsen har ei tå i offsideposisjon.

Men ballen går ikke rett i tverrliggeren. Den har retning lenger ned, men blir stusset av en Strømsgodsetforsvarer på vei mot mål. Det er han som sender ballen i tverra. Og på de to tidelene som går mellom ballen forlater hodet til Knudsen og treffer skallen til SIF-forsvareren, har Valsvik, som i utgangspunktet var på vei mot mål (Garnås sto stille) flyttet seg mellom Garnås og Dødlinja. Han opphever altså den mikroskopiske offsideposisjonen til Garnås før SIF-forsvareren "header" ballen i egen tverrligger. I tillegg til Valsvik er også keeper Myhra mellom Garnås og dødlinja, og han har da to motspillere mellom seg og dødlinja..

Garnås var altså ikke i ballens bevegelsesretning da Knudsen headet i retning mål, og situasjonen er ny når SIF-forsvareren skifter retning på ballen. Og i det øyeblikket er verken tåa eller noen andre kroppslige molekyler hos Garnås i offsideposisjon. Grunnen til at situasjonen er ny når ballen treffer SIF-spilleren, er at ballen hadde gått rett i mål uten den berøringen. Og da hadde Garnås' mikro-offsideposisjon vært like irrelevant som den til Dragsnes.

Var den teskeia liten nok? Eller skal dere kaste inn enda en annen LSK-spiller som står i imaginær offside? Eller skal vi stoppe parodien her?

Kommentar

• EPA
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2013
                            • 220

Opprinnelig skrevet av McGuffy

Hadde Garnås sin scoring kommet mot oss, så hadde jeg skreket på offside for fulle mugger.
                            Med mindre jeg hadde stått på linja selv og sett situasjonen hadde jeg neppe ropt noe annet enn Faen. Ballen går fra TLO mot mål, via hodet til Villsvik og tverrligger før Garnås header den i nettet (og han er i beste fall marginalt i offside når ballen forlater hodet til TLO (tv-bildene er litt skjeve, så jeg er litt usikker på om han er på linje med eller foran Brekalo).

Kommentar

• Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2962

Med mindre jeg hadde stått på linja selv og sett situasjonen hadde jeg neppe ropt noe annet enn Faen. Ballen går fra TLO mot mål, via hodet til Villsvik og tverrligger før Garnås header den i nettet (og han er i beste fall marginalt i offside når ballen forlater hodet til TLO (tv-bildene er litt skjeve, så jeg er litt usikker på om han er på linje med eller foran Brekalo).
                              Som sagt, ballen forandrer retning i hodet på Villsvik (?), i det øyeblikket er Garnås ikke i offside. Sjekk gjerne TV-bildene sjøl. Da er situasjonen ny, siden den ellers hadde gått i mål.

Nå må dere gi dere!

Kommentar

• niko
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2008
                                • 584

Som sagt, ballen forandrer retning i hodet på Villsvik (?), i det øyeblikket er Garnås ikke i offside. Sjekk gjerne TV-bildene sjøl. Da er situasjonen ny, siden den ellers hadde gått i mål.
                                Ja, mener det er sånn offside praktiseres i nyere tid. Når jeg tok dommerkurs på åttitallet en gang het det seg vel at offside skulle bedømmes i det ballen ble spilt og straffes når ballen ble mottatt, men det er veldig lenge siden. Nå blir det regnet som en "ny spillsekvens" hvis ballen såvidt gnisser borti motspiller.

Kommentar

• knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9539

Når vi først snakker offside.

VAR var jo inne å kikka på en mulig offsideplassert TLO da Åsen putta sitt.

Tipper de hadde for dårlige first price bilder til å gjørra no!

Kommentar

• EPA
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2013
                                    • 220

Nå må dere gi dere!
                                    Slapp av, jeg sa sa for det første aldri at jeg mente det var offiside. For det andre er dette så vidt meg bekjent et diskusjonsforum og da bør det være lov å diskutere hvordan man opplever en situasjon/kamp/spiller etc uten at du skal sette deg til dommer over hva som diskuteres, hvor lenge eller når?

Kommentar

• EPA
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2013
                                      • 220

Opprinnelig skrevet av knut
                                      Når vi først snakker offside.

VAR var jo inne å kikka på en mulig offsideplassert TLO da Åsen putta sitt.

Tipper de hadde for dårlige first price bilder til å gjørra no!
                                      Ser ut som han muligens er i offsideposisjon, men han regnes ikke som deltagende i spillet da han aldri er i ballbanen eller forstyrrer keepers sikt

Kommentar

• Pad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2022
                                        • 760

Opprinnelig skrevet av niko

Ja, mener det er sånn offside praktiseres i nyere tid. Når jeg tok dommerkurs på åttitallet en gang het det seg vel at offside skulle bedømmes i det ballen ble spilt og straffes når ballen ble mottatt, men det er veldig lenge siden. Nå blir det regnet som en "ny spillsekvens" hvis ballen såvidt gnisser borti motspiller.
                                        Det er jo ikke riktig. En ny situasjon er om en spiller prøver å klarere et innlegg eller pasning hvor han har kontroll. Altså kommer ting som hvor langt unna ballen han er, hvor hard pasningen er osv. Mener man at forsvarende spiller har tid nok til å gjøre et "bevist" forsøk på å nå ball og er borti ballen så er det offside. Og da kan det være om han sparker den 70m unna eller såvidt er borti den. Det mener jeg ikke Vilsvik har og derfor offside. Og det kan også regnes som en "redning" og som jeg siterte fra IFAB tidligere -
                                        A ‘save’ is when a player stops, or attempts to stop, a ball which is going into or very close to the goal with any part of the body except the hands/arms (unless the goalkeeper within the penalty area) - så vil heller ikke det føre til en ny situasjon.
                                        Så mener jeg egentlig det er bra at VAR går inn å retter på den, men om linjedommer hadde løftet flagget hadde den aldri blitt omgjort.

Kommentar

• Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

Ser at forumet fremdeles i hovedsak består av brønnpissere og negative fisker.

Twitter er jævlig med tanke på hvor dritt alt er med Sportsklubbens kamper, men forumet her leverer fremdeles skyhøyt over. Her har ingenting forandret seg...

Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

Working...