Deilig å kunne begynne å lage kamptråder igjen. Seriestarten hjemme blir viktig siden vi får en del tøffe oppgjør i de kommende rundene. Ser man tilbake, så har Sportsklubben tråkket på en del bananskall i tidligere serieåpninger, og vi skal ikke mer enn to år tilbake før vi ble sablet ned av Godset på Marinlyst. Har liten oversikt over hva de mørkeblå fra Drammen har foretatt seg i vinter, men har fått med meg at de har mistet Horn på midtbanen og fått inn Isnes på trenerbenken. Å erstatte sin beste spiller med et ubeskrevet blad er sjelden en suksessoppskrift, men samtidig skal vi erstatte fire fra startoppstillingen så det er kanskje ikke så stor fordel. Tradisjonelt sett har Godset vært gode hjemme og mer begrenset borte, og med tanke på billettsalget på bortefeltet kan det virke som om GodsetUnionen ikke har helt tro på at det skal endre seg i år. Normalt trenger nye trenere en tilvenningsperiode for å få laget til å fungere slik de ønsker, og jeg håper det slår til i år og.
For vår del er det, i tillegg til de skadde som er ute, noen usikkerhetsmomenter. Ruben gikk ut mot Odd og Lars og Skjærvik hvilte, men jeg tror de er klare når det gjelder. Den mest sannsynlige lagoppstillingen ser derfor trolig slik ut.
Hedenstad
Garnås - Gabrielsen - Roseth
Ranger - Knudsen - Hoff - Åsen - Dragsnes
TLO - Adams
Ibrahimaj kan fort ta plassen til Knudsen, og han vil være vanskelig å la sitte på benken over tid. Til det har prestasjonene over tid vært for gode. Han sannsynligvis den spilleren, i konkurranse med Dragsnes, som legger ned flest meter i løpet av en kamp, og med et anstendig antall målpoeng kan det fort gjøre at han starter. Ellers håper jeg Roseth fortsetter å slå crosserne opp på høyresiden vår og lar Ranger utfordre slik han gjorde mot Tromsø. Med en farlig høyreside vil også Åsen og Dragsnes få bedre arbeidsbetingelser, og da blir det som regel mer mat på TLO og Adams sentralt. Spissduoen vår har scoret bra med mål i oppkjøringen, men følelsen er at de fortsatt kan heve seg ett hakk eller to i samspillet. At Godsets forsvarere vil få kjørt seg er meget sannsynlig.
For vår del er det, i tillegg til de skadde som er ute, noen usikkerhetsmomenter. Ruben gikk ut mot Odd og Lars og Skjærvik hvilte, men jeg tror de er klare når det gjelder. Den mest sannsynlige lagoppstillingen ser derfor trolig slik ut.
Hedenstad
Garnås - Gabrielsen - Roseth
Ranger - Knudsen - Hoff - Åsen - Dragsnes
TLO - Adams
Ibrahimaj kan fort ta plassen til Knudsen, og han vil være vanskelig å la sitte på benken over tid. Til det har prestasjonene over tid vært for gode. Han sannsynligvis den spilleren, i konkurranse med Dragsnes, som legger ned flest meter i løpet av en kamp, og med et anstendig antall målpoeng kan det fort gjøre at han starter. Ellers håper jeg Roseth fortsetter å slå crosserne opp på høyresiden vår og lar Ranger utfordre slik han gjorde mot Tromsø. Med en farlig høyreside vil også Åsen og Dragsnes få bedre arbeidsbetingelser, og da blir det som regel mer mat på TLO og Adams sentralt. Spissduoen vår har scoret bra med mål i oppkjøringen, men følelsen er at de fortsatt kan heve seg ett hakk eller to i samspillet. At Godsets forsvarere vil få kjørt seg er meget sannsynlig.
Kommentar