LSK - Stabæk, Åråsen Stadion, 04.06.23, kl. 17.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4359

Og prisen på Adams bare stiger og stiger!
    Elska þetta félag

Kommentar

• Kroktåa
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2015
      • 2969

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Ok. Han blir dytta. Faller. Var det noe som tilsier en skade?
      Skader hører med til fotballen. Enten man blir sparket ned, eller lander forkjært etter en dytt, som her. Å disse egne spillere som skader seg er usedvanlig dårlig stil. Skal du fortsette slik, kan du pelle deg over til søpla.

Kommentar

• Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4686

Godt at den pisse kjipe taktikken til Stabæk ga dem 0 poeng. Feige faener.
        Last edited by Kanarivogel89; 04.06.2023, 18:24.

Kommentar

• Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4686

Opprinnelig skrevet av knut
          Målskåreren vår slår til igjen!

Sikreste navnet i startelleveren, uansett hva folk måtte mene om touch og relasjoner!
          Utholdenheten er jo en ting som ikke har blitt nevnt. Spiller 90 minutter kamp inn og kamp ut og ser knapt sliten ut. Et beist.

Så må faen meg dommerne begynne å følge med på hvor mye han holdes. Er totalt latterlig.

Kommentar

• Zindrinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2019
            • 632

Syns vi ser ufattelig mye bedre ut idag, sjøl om det bøy på noen altfor enkle overganger mot på vår venstreside ga den offensive mannsmarkeringa mer enn vi tapte/sjansa på det. Vanskelig å vite heeelt hva som gjør utslaget når vi bytter både formasjon og press-stil i samma kamp, men det er vel liten tvil om at dette kler oss bedre enn å ligge og sideforskyve i ramma i en sammenklumpa 352? Ibra ser helt annerledes ut når han kan løpe langs krittet enn når han må forholde seg til folk fra alle kanter sentralt, det er nok liten tvil om at alle posisjonsendringene vi har måtte gjøre pga formasjonsendringa har påvirka enkeltspillere mer enn vi kanksje har tenkt, fra å nærmest falle helt igjennom i kamp etter kamp til perle assist på 3 dager.

Se hvor djupt lag legger seg mot oss, og hvor feige de er, jeg tror vi blir nødt til å fortsette å ta sjanser for å klare å vippe kamper fra U til seier i år. Lettere å slå nedenfra som outsider enn å skulle styre inn seire etter to 4.plasser på rad.

Kommentar

• Zindrinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2019
              • 632

Opprinnelig skrevet av knut
              Så ut som straffe live.

Elendig av linjemann og ikke ta den!

VAR kunne gitt faen. Dårlige bilder.
              Må hive meg med på denne og, hoveddommer var helt horribel i dag, blåste på alt og ingenting for så å ikke blåse på farlige innvolveringer langs bakken. Og at linjemann kan stå å se på hvordan møbelfeiten jr veiver med armen på den måten, har han først en dårlig vinkel til å se hvorvidt ball treffer den veivende armen går det an å fortelle hoveddommer at det er straffe hvis ball er i arm. Virker som dommerne har gitt opp å dømme på mer enn bare offsider i tro om at O helligste VAR skal stige ned fra himmelen og frelse dem alle.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2372

Opprinnelig skrevet av Kroktåa

Skader hører med til fotballen. Enten man blir sparket ned, eller lander forkjært etter en dytt, som her. Å disse egne spillere som skader seg er usedvanlig dårlig stil. Skal du fortsette slik, kan du pelle deg over til søpla.
                Jeg brukte ordet dust, så jeg må tåle å høre det samme ordet brukt mot meg selv om jeg synes situasjonene var veldig forskjellig. Jeg brukte det om en som nærmest sa at han håpet at en spiller var skadet resten av sesongen. Jeg kommenterte at en spiller nå ble skadet for tredje gang i forskjellige type skader. Det er mange som har kommentert at vi henter spillere som blir skadet bare man ser hardt på dem, uten at de har fått beskjed om å melde overgang til Oslo Øst. Jeg synes det er betenkelig at Tønnesen blir skadet av den situasjonen, og kommenterer det. Kunne sikkert valgt bedre ord. Hvis du har sett min opptreden ellers i forumet (som jeg tror du har), så kunne sikkert du valgt en bedre måte å svare meg på også.

Kommentar

• MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3568

Det deiligste i dag var formasjonsendringen. Endelig lignet Åsen, Ibrahimaj og Dragsnes på spillerne de var i fjor.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3568

Deilig lesing for de som måtte være interesserte: https://www.fotmob.com/match/4077065...vs-stab%C3%A6k
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3228

Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Det deiligste i dag var formasjonsendringen. Endelig lignet Åsen, Ibrahimaj og Dragsnes på spillerne de var i fjor.
                      Ibra: Så avgjort!
                      Vetle: Klar framgang, torde mye mere
                      Åsen: Nei, ikke i dag heller - dessverre

gilbert

Kommentar

• Svart og gul
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 457

Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Enig i de to siste, men Åsen var svak nok en gang. Har ikke nok tempo i kroppen og er totalt ute av form. Når dødballene i tillegg har for mye luft, er det ikke mye å rope hurra for.

Kommentar

• bjarmann
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3034

Det går trått også idag. Vi får til lite selv om man selvfølgelig må ta i betraktning at Stabæk møter opp som et av de mest destruktive laga jeg har sett de siste åra. Hele laget på egen banehalvdel i 90 min. Deilig at de ikke fikk med seg noe.

Svendsen er igjen uromoment og sammen med Skogvold syns jeg vi er bedre etter de to kommer inn. Adams må vi for all del bruke så han alltid har nesa mot mål og ikke som oppspillspunkt som han ofte blir. Touchen hans er omtalt hundre ganger nå men med fart mot mål er han et villdyr. Fart og styrke fra en annen verden. Vil som vanlig se Svendsen fra start men også Skogvold fra start fremover. For et talent! Åsen må nå hvile.

PS! Er det bare meg eller har Ruben vært en gedigen skuffelse? Faen så mye drit han gjør med ballen
                          I år så tar vi alt

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2372

Opprinnelig skrevet av bjarmann

PS! Er det bare meg eller har Ruben vært en gedigen skuffelse? Faen så mye drit han gjør med ballen
                            Det jeg er mest skeptisk til er hans evne til å dirigere. Fram til for et par kamper siden var han stort sett ikke involvert i noen av baklengsmålene. En sentral stopper BØR være involvert. Uansett hvem som har spilt ved siden av ham, har de vært involvert i veldig mange baklengsmål. Mange individuelle feil, men også en del strukturelle. Spillerne på hver side av Gabrielsen har sett svakere ute enn de som spilte ved siden av Ogbu. Det er et lite varsku, spesielt med tanke på at Gabrielsen har vært ansett som en bedre lagspiller og en del av kapteinsteamet.

Kommentar

• Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2969

Flere enn meg som har problemer med å komme inn på Studio Åråsen...?

Kommentar

• maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1308

I store deler av kampen ser vi ut som ett angripende håndballag som leder kampen komfortabelt. Jeg er sikker på at Garnås er den spilleren på LSK som har slått flest passinger gjennom ledd og forover den siste sesongen. Det er en lidelse å se hvor forsiktige andre spillere er.....

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2372

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                  I store deler av kampen ser vi ut som ett angripende håndballag som leder kampen komfortabelt. Jeg er sikker på at Garnås er den spilleren på LSK som har slått flest passinger gjennom ledd og forover den siste sesongen. Det er en lidelse å se hvor forsiktige andre spillere er.....
                                  Jeg tror du har rett, samtidig som jeg er ganske skeptisk til at Garnås skal være vår ballfordeler. (med fare for å få beskjed om å pelle meg over til Søpla igjen )

Kommentar

• G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3313

Skal du fortsette slik, kan du pelle deg over til søpla.
                                    Uttalelser som dette er lavmål, spesielt sett i forhold til hvem den var rettet mot.

Kommentar

• Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2969

Opprinnelig skrevet av G-Man

Uttalelser som dette er lavmål, spesielt sett i forhold til hvem den var rettet mot.
                                      Tvert imot, helt på sin plass.

La meg rekapitulere:

Debattant X: "Herregud for en kjeks Tønnessen er​"
                                      Undertegnede: "Dust!"
                                      Debattant X: "Ok. Han blir dytta. Faller. Var det noe som tilsier en skade?"
                                      Undertegnede: "Skader hører med til fotballen. Enten man blir sparket ned, eller lander forkjært etter en dytt, som her. Å disse egne spillere som skader seg er usedvanlig dårlig stil. Skal du fortsette slik, kan du pelle deg over til søpla.​"

Å skjelle ut egne spillere for at de blir skada, hører ingen steds hjemme. Tønnessen har vært uheldig og fått tre skader i vår:
                                      1. Først får han en trøkk mot Molde tilsvarende den Akor fikk i fjor sommer. Begge landet på skuldra. Akor, som ellers blir betegnet som en "maskin" blir satt ut av spill i mange uker. Tønnessen er tilbake kampen etter, men sliter med vond skulder i flere uker. Uhell begge situasjoner, som ikke har noe med "kjeks" å gjøre. Sånn skjer.
                                      2. Tønnessen får en kuttskade i foten av knottene til en motstander. Det er også et reint uhell, som ikke har noe med "kjeks" å gjøre. Med mindre man mener at føtter av kjøtt og blod er "kjeks".
                                      3. Tønnessen får seg en dytt med to strake armer i siste kamp, som medfører at han lander forkjært og tråkker over. Også et uhell, sånn kan skje alle. Og har skjedd alle, en eller annen gang. Det har heller ikke noe med "kjeks" å gjøre.

"Kjeks" er ikke noe nøytralt, beskrivende begrep. Det er et ganske stigmatiserende begrep som man kan bruke på andre lags spillere. Å bruke det på egne spillere er nedverdigende for spilleren, spesielt når spilleren faktisk er skadet.

Jeg kan strekke meg til å innrømme at det er drøyt å be en medfan om å pelle seg over til søpla. Men når han ikke forstår såpass basic ting, må han tåle å høre det. Min lojalitet ligger alltid hos klubben og klubbens spillere, ikke hos folk som påstår seg å være fuglafans (det skal ikke tolkes dithen at jeg mener at Debattant X ikke er en "ekte" fuglafan).

Kommentar

• DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4359

Jeg kan strekke meg til å innrømme at det er drøyt å be en medfan om å pelle seg over til søpla.
                                        Det er ikke bare drøyt, det er lavmål, akkurat som G-man påpeker. Det må du faktisk tåle å høre!

La dette ligge nå, Kroken, mange av dine øvrige innlegg er mye bedre enn dette!

Solidarisk og respektfull fuglahilsen til alle fuglafans!

Elska þetta félag

Kommentar

• Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2969

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Det er ikke bare drøyt, det er lavmål, akkurat som G-man påpeker. Det må du faktisk tåle å høre!

La dette ligge nå, Kroken, mange av dine øvrige innlegg er mye bedre enn dette!

Solidarisk og respektfull fuglahilsen til alle fuglafans!
                                          Ok. Å kjefte på medfans når de slenger dritt om skadde LSK-spillere er drøyt og lavmål, mens å slenge dritt til LSK-spillere når de skader seg er innafor.

Greit. Det er notert.

Kommentar

Working...