Runde 18: Lillestrøm - Viking, Åråsen 13.08.23, kl 17.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Svirre
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Aug 2015
    • 5

Den største feilen som ble gjort idag var laguttaket. Merkelig at trenerteamet ikke hadde lært fra Tromsø-kampen. De kunne spilt Dragsnes som venstre stopper sammen med Edh (og Åsen) på venstresiden og Skjærvik som høyre stopper med Slørdahl på høyre back. Ibra har vært outstanding som sentral midt men blei flyttet på kanten for å få plass til Lundemo. Istedenfor Lundemo skulle Skogvold spilt.

Kommentar

• DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4359

I følge TV2-sporten spilte Viking "en praktkamp på Åråsen". Totalt uenig. Viking var helt middels, men vi gjorde alt vi kunne for å hjelpe dem til seier. Hadde vi hatt et lag i nærheten av det vi har vist på vårt beste, ville vi ha most Viking i dag. Det som selvfølgelig var praktfullt, var scoringa til Solbakken.
      Elska þetta félag

Kommentar

• Dumbo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2004
        • 522

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        I følge TV2-sporten spilte Viking "en praktkamp på Åråsen". Totalt uenig. Viking var helt middels, men vi gjorde alt vi kunne for å hjelpe dem til seier. Hadde vi hatt et lag i nærheten av det vi har vist på vårt beste, ville vi ha most Viking i dag. Det som selvfølgelig var praktfullt, var scoringa til Solbakken.
        Totalt uenig med deg. I hvilke kamper i år har vi har vært på et nivå som hadde "most" Viking?

Kommentar

• MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3564

Opprinnelig skrevet av Dumbo

Totalt uenig med deg. I hvilke kamper i år har vi har vært på et nivå som hadde "most" Viking?
          Vi var helt på høyde mec Viking i dag. Det er personlige feil som kostet oss kampen. Med tanke på den flyten Viking er inne i nå, så forventet jeg mer enn hva de viste. Jeg blir mer optimistisk med tanke på neste sesong etter å se hva vi presterer mot de beste. Få tilbake noen fra skader og et par forsterkninger, og hvem vet?
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4686

Skjærvik ... kunne vi ikke bare ha satsa på Slørdahl de siste par åra heller enn å slenge fem millioner i bordet for denna? Philip står ikke tilbake for ham på noen som helst måte.

Kommentar

• Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4686

Opprinnelig skrevet av Svirre
              Den største feilen som ble gjort idag var laguttaket. Merkelig at trenerteamet ikke hadde lært fra Tromsø-kampen. De kunne spilt Dragsnes som venstre stopper sammen med Edh (og Åsen) på venstresiden og Skjærvik som høyre stopper med Slørdahl på høyre back. Ibra har vært outstanding som sentral midt men blei flyttet på kanten for å få plass til Lundemo. Istedenfor Lundemo skulle Skogvold spilt.
              Velkommen!

Du har helt rett. Med unntak av Ranger i første tredel av sesongen, har det aller meste av det vi har skapt kommet etter kombinasjoner mellom Dragsnes, Edh og Åsen på ventresiden. Helt uforståelig at man ikke klarer å se verdien av å ha disse på samme side. I stedet lager man et helvetes søl ved å røske Ibrahimaj ut av den sentrale posisjonen. Forbanna tull. Elleveren skulle sagt seg selv i går:

MHC
              Skjærvik - Ruben - Dragsnes
              Slørdahl - Ibrahimaj - Hoff - Edh
              Skogvold - Lehne - Åsen

Håper inderlig at Eirik Bakke har fått med seg dette. Ibrahimaj jobbet godt som kant, men kom langt mer til sin rett som sentral sammen med Hoff.

Men nå gikk jo både Edh og Slørdahl av med mulig rusk, så det blir fort årets niende forsvarskonstellasjon fra start i neste kamp. For en parodi av en sesong dette er.

Kommentar

• kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2444

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                MHC
                Skjærvik - Ruben - Dragsnes
                Slørdahl - Ibrahimaj - Hoff - Edh
                Skogvold - Lehne - Åsen
                Hva!? Slørdahl på kant på midt? Isåfall er jeg helt uenig. Det har han ikke løpskapasitet til - eller er det noe som tilsier at han har det - og teknikk til en slik oppgave?
                Han klarer seg greit som stopper foreløpig. I en utfrodrer rolle vel og merke. Kan virke som at skuldrene senkes et par hakk for mye når klippekortet er sikra i klubben her.
                Slørdahl må spille bakerst. Så har vi Tønne og/eller Ranger på kant(ene).

Kommentar

• Dole
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 1646

Opprinnelig skrevet av MortenA

Vi var helt på høyde mec Viking i dag. Det er personlige feil som kostet oss kampen. Med tanke på den flyten Viking er inne i nå, så forventet jeg mer enn hva de viste. Jeg blir mer optimistisk med tanke på neste sesong etter å se hva vi presterer mot de beste. Få tilbake noen fra skader og et par forsterkninger, og hvem vet?
                  Vi har åpenbart sett to helt forskjellige kamper.

Kommentar

• kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2444

Opprinnelig skrevet av Dole

Vi har åpenbart sett to helt forskjellige kamper.
                    Enig. Simon prøvde seg også med en slik manøver i intervjuet før 2,omgang.
                    Vil si det var god Viking dominans selvom de ikke produserte masse klare sjanser, men hadde på følelsen det kunne smelle når som helst.
                    Men defensiv struktur har vi orden på - bortsett fra de obligatoriske hjerneblødnigene. Offensiv er det fryktelig tannløst og enda mer/verre etter at Akor dro åpenbart.
                    Dragen hadde den eneste kvalifiserte sjansen så lenge det fortsatt var kamp.

Kommentar

• Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4686

Opprinnelig skrevet av kunden

Hva!? Slørdahl på kant på midt? Isåfall er jeg helt uenig. Det har han ikke løpskapasitet til - eller er det noe som tilsier at han har det - og teknikk til en slik oppgave?
                      Han klarer seg greit som stopper foreløpig. I en utfrodrer rolle vel og merke. Kan virke som at skuldrene senkes et par hakk for mye når klippekortet er sikra i klubben her.
                      Slørdahl må spille bakerst. Så har vi Tønne og/eller Ranger på kant(ene).
                      Vingback. Det har Philip takla fint tidligere. Grei hurtighet, fin fot. Hadde gått helt fint å spille ham der sånn at vi kunne holdt venstresiden intakt. Samtidig har du et poeng angående utholdenheten altså. Var jo krampe etter 60 minutter i går, og det ville ikke akkurat blitt noe mindre løping som vingback. Blitt for få minutter på Slørdahl i år.

Synes generelt at Slørdahl har kommet godt fra det alle gangene han har spilt i år. Mange er nok fortsatt farget av tabbefrekvensen fra debutsesongen. Var meget god for oss i OBOS og har gjort manns jobb hver gang vi har trengt ham siden.

Kommentar

• kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2444

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Vingback. Det har Philip takla fint tidligere. Grei hurtighet, fin fot. Hadde gått helt fint å spille ham der sånn at vi kunne holdt venstresiden intakt. Samtidig har du et poeng angående utholdenheten altså. Var jo krampe etter 60 minutter i går, og det ville ikke akkurat blitt noe mindre løping som vingback. Blitt for få minutter på Slørdahl i år.

Synes generelt at Slørdahl har kommet godt fra det alle gangene han har spilt i år. Mange er nok fortsatt farget av tabbefrekvensen fra debutsesongen. Var meget god for oss i OBOS og har gjort manns jobb hver gang vi har trengt ham siden.
                        Leser hva du skriver men er skeptisk.Har ikke helt trua. Men for all del, kjør på. Sesongen er over for LSKs del så om vi finner nye konstellasjoner eller spillere som kan blomstre i andre posisjoner enn der de brukes idag. Så for all del.
                        Kan jo også teste Skjærvik på topp med Lehne. Holde han lengst unna vår egen kasse. Kanskje han fungerer på bedre som target man. Blir jo ikke kvitt han nmed det første uansett.
                        Last edited by kunden; 14.08.2023, 10:26.

Kommentar

• Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4686

Opprinnelig skrevet av kunden

Leser hva du skriver men er skeptisk.Har ikke helt trua. Men for all del, kjør på. Sesongen er over LSKs del så om vi finner nye konstellasjoner eller spillere som kan blomstre i andre posisjoner enn der de brukes idag. Så for all del.
                          Kan jo også teste Skjærvik på topp med Lehne. Holde han lengst unna vår egen kasse. Kansjke han fungerer på bedre som target man. Blir jo ikke kvitt han nmed det først uansett.
                          Hehe, fiffig den siste der. Tror han kunne kriget godt.

Så håper jeg det framstår åpenbart at innlegget mitt var skrevet med tanke på antall spillere som var tilgjengelige til kampstart i går. Mener ikke at Slørdahl skal være et seriøst alternativ på høyre vingback når spillere begynner å komme tilbake fra skade. Ranger og Edh skal knive om den plassen. Slørdahl forsvinner nok etter sesongen, han.

Kommentar

• Fugggel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2020
                            • 522

Dette er sikkert å banne i kjerka, men Skjærvik er en bra fotballspiller. Jeg ser selvsagt også tabbene han har gjort i år og det et selvsagt ikke godt nok. Og han fortjener en tur på benken nå. Men spillemessig har han levert stabilt i mange flere kamper enn han har vært dårlig. Tabbbene er forståelig nok altoppslukende, men jeg tror vi har en god stopper i mange år fremover om han legger fra seg tabbene. Mye større oppside på skjærvik enn Slørdahl feks.

Ganske skammelig å se hvordan folk omtaler egen spiller rundt om på sosiale medier, at det går en kule varmt er forståelig. Men makan til heksejakt har jeg sjeldent sett og det er mange spillere som har fått mye pepper oppigjennom åra.

Kommentar

• Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2199

Opprinnelig skrevet av Fugggel

Ganske skammelig å se hvordan folk omtaler egen spiller rundt om på sosiale medier, at det går en kule varmt er forståelig. Men makan til heksejakt har jeg sjeldent sett og det er mange spillere som har fått mye pepper oppigjennom åra.
                              Dette er jeg helt enig i.
                              Kan absolutt bli for mye til tider .

Skjærvik er selvsagt også selv klar over hvordan han har prestert i det siste.

Han ser jo allerede fra start av overnervøs ut på banen.
                              Hvor på en måte både vi og han vel bare venter på når første tabbe vil komme ?
                              Han må få hvile litt nå , prøve å få bygd opp ny selvtillit .
                              Og så får vi supportere underveis , la han være litt i fred.
                              Last edited by Playboy1; 14.08.2023, 17:27.

Kommentar

• G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3308

Dette er sikkert å banne i kjerka, men Skjærvik er en bra fotballspiller. Jeg ser selvsagt også tabbene han har gjort i år og det et selvsagt ikke godt nok. Og han fortjener en tur på benken nå. Men spillemessig har han levert stabilt i mange flere kamper enn han har vært dårlig. Tabbbene er forståelig nok altoppslukende, men jeg tror vi har en god stopper i mange år fremover om han legger fra seg tabbene. Mye større oppside på skjærvik enn Slørdahl feks.
                                Er ikke helt enkel den der. Prinsipielt er jeg tilhenger av at spillere må få tid til å vokse, men samtidig kan det ikke koste oss (minst) ett baklengs stort sett hver eneste gang...

Kommentar

• bjarmann
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3030

I tillegg til at Skjærvik mister ball på første er han også en av de som snur rævva til på tredje. Det er utilgivelig som stopper.
                                  I år så tar vi alt

Kommentar

• DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 4359

Har vi ikke fortsatt en mental coach tilknyttet klubben? Jeg er enig i at Skjærvik har mye god fotball i seg. Men han MÅ få hodet på rett plass og klare å ta de rette valgene i pressede situasjoner. Først da kan han få ut potensialet og bli et aktivum for både klubben og seg selv! Noe må definitivt gjøres for å hjelpe ham ut av denne grusomme trenden!
                                    Elska þetta félag

Kommentar

• Fugggel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2020
                                      • 522

Opprinnelig skrevet av G-Man

Er ikke helt enkel den der. Prinsipielt er jeg tilhenger av at spillere må få tid til å vokse, men samtidig kan det ikke koste oss (minst) ett baklengs stort sett hver eneste gang...
                                      Helt enig! Og derfor synes jeg at han fortjener en tur på benken.

Samtidig bør han også få tett oppfølging av støtteapparatet, er ikke tilfeldig når det skjer så ofte. Men som det meste annet bør det være mulig å legge av seg dette også

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2371

Helt enig! Og derfor synes jeg at han fortjener en tur på benken.

Samtidig bør han også få tett oppfølging av støtteapparatet, er ikke tilfeldig når det skjer så ofte. Men som det meste annet bør det være mulig å legge av seg dette også
                                        Det er verdt å merke seg at i de fleste kampene han har spilt, har han vært blant våre beste - UNNTATT i enkeltsituasjonene hvor han gjøre blemmer. Uten tvil mye fotball i gutten. Problemet er når du får 1-2 tabber per kamp, så skjer det noe med hodet. Synes egentlig at han har taklet det fantastisk bra - BORTSETT fra at han fortsetter å gjøre tabbene. Han trenger hjelp til å få hodet på plass, så kan han bli kjempegod for oss. Det er vel denslags vi har en mental trener til å ta tak i.

Når det gjelder Slørdal argumenterte Nordlie hardt for at han burde tatt plassen til Ranger da sistnevnte måtte ut i Tromsø. Jeg er helt enig. Vi har alt for lett for å rokkere på 3-4 posisjoner for å ta hensyn til en spiller. Slørdal har strengt tatt spilt i den posisjonen for oss før, og har også levert flere målgivende fra den posisjonen på banen. Det er vel mer enn Edh har i samme posisjon...

Har sett baklengsmålene om igjen. Det mest utrolige er at vi ligger i balanse på både 0-1 og 0-2, men lar oss presse til å gjøre feil. Når avslutningen kommer på første scoringen er Viking 5 mot 3. Synes Slørdal får urettferdig kritikk for at han ikke dekker opp målscorer. Gabrielsen rygger, noen må forsøke å komme opp i ballfører. Også på 0-2 er Viking i tallmessig overlege i området rundt 16-meteren. Kudos til Viking, selv om vi gir bort målene. Selv når vi presser høyt etter våre definisjoner, når har vi noen gang hatt 5 mann rundt boksen når vi vinner ballen i gunstig posisjon?

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2371

Husker for øvrig at Erling Knutzon var fansens hakkekylling i flere år før han lykkes...

Kommentar

Working...