Kamptråd: Runde 19; Godset - LSK, Marinlyst, 20.08.23, kl. 19.15

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • brune stakkeland
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2012
    • 896

Aner jeg en smule mer kynisme i hvordan vi opptrer? Vi er mye mer bevisste på heller ta et frispark og evt gult enn å slippe til skumle brudd

Kommentar

• ChrisK
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2013
      • 348

De må gjøre det spennende ja..

Kommentar

• bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3030

Nok en tabbe bakover. Hvorfor gjør du det der Hoff?!!!
        I år så tar vi alt

Kommentar

• Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2199

Så ble dette spennende likevel.....

Kommentar

• knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9564

Aldri i tvil!

Eirik Bakke; LSK legende!

Kommentar

• Kjøttkaka
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2012
              • 335

Vi vant i Drammen! Jeg trodde nesten ikke det var mulig

Kommentar

• banan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2018
                • 445

Opprinnelig skrevet av knut
                Aldri i tvil!

❤️❤️❤️❤️

Kommentar

• LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3417

For en energi og fightervilje i kveld. Helt enormt. Åsen, Hoff og Ibrahimaj eide kampen. Enorm kamp av Tønnessen også. Et lag man virkelig kan like.

Bakke-ball ❤️

Kommentar

• Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2199

Opprinnelig skrevet av knut
                    Aldri i tvil!

I alle fall mer legende enn forrige Bakke

Kommentar

• Pad
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2022
                      • 780

Veldig fin seier, må selvfølgelig gi bort et mål, men at man holder unna her er viktig for resten av sesongen. Også ser man hvor viktig det er med rett fot på stopperne. Enorm kamp av Tønnesen.

Kommentar

• plantemiddel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2012
                        • 831

Opprinnelig skrevet av Playboy1

I alle fall mer legende enn forrige Bakke
                        Hvem?

Kommentar

• maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1308

Heldigvis 2 uker til neste kamp for her er det mange som fikk seg ett sjokk i møte med E.Bakke fotball. Unødvendig å gjøre dette så spennende men det driter jeg i akkurat nå.

Kommentar

• MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3564

Suveren kamp! Knall innsats av alle involverte. Ville gitt BB til Tønnesen, men det var ti andre som også fortjente tittelen.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• OlaG
                              Oversetterdrone
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 932

Opprinnelig skrevet av Playboy1

Enig , han tør å dra av en mann og ellers sette litt fart fremover. Det trenger vi da de andre to bak ser bare sidelengs og bakover med ballen i bena.
                              Det er jo med all respekt feil. Garnås har et par virkelig fine bakromspasninger rett opp på Ibrahimaj på løp i bakrom i dag. Håper vi får se mer av både de løpene og pasningene fremover.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4686

Overrasket over hvor fornøyde alle er her inne. Ingen dårlig kamp av oss, og jeg tar selvfølgelig alltid imot en seier på umulige Marienlyst, men jeg mener vi er heldige som vinner. Mads spiller en veldig god kamp og har noen monsterredninger, vi redder et par på streken og Godset har en feit en som går i metallet. Hadde ikke vært noe som helst å si på uavgjort her, og dette Godset-laget er jo ikke spesielt godt...

Blir så helvetes lynende forbanna på Hoff som bestemmer seg for å drible innover i banen før 2-1. Hva faen er det du prøver å oppnå? Kælk den ballen til helvete, vær så snill. Forbanna tull. Synes egentlig Hoff var skuffende med ball i dag. Det bra først: Gjennomspillet til Skogvold var høy klasse. Så det ikke fullt så gode: Det var flere ganger han kunne tatt ned ballen og orientert seg, men i stedet headet opp i ingenmannsland. Slo også noen horrible pasninger rett i Godset-bein, i tillegg til gjennombruddsheadinga til Melkersen. Ville vært en strøken assist i feil retning. Synes også han tapte for mange dueller. Kommentatorene hyllet Vebjørn, men jeg synes det var en skuffende kamp av ham. Samtidig har han jo et helt latterlig enormt ansvar på midtbanen da, så jeg kan forstå at han sliter. Kanskje forventer jeg for mye av ham.

Tønnesen vår beste i dag. Utrolig viktig å få ham tilbake. Nærmest ham var Åsen og MHC. Åsen med sesongens innlegg på 2-0, men får trekk for latterlig frispark på overtid. Hva i alle dager var planen med å slå ut på kant der. Trill den heller hjemover eller noe da hvis poenget var å holde på ballen. Forærte Godset en siste mulighet. Synes ellers Ruben var god. Skogvold jobber godt, uten at det blir all verden ut av det foreløpig. Skulle satt sjansen sin. Men Henrik kommer, så det stresser jeg ikke med. Lett å se at det bor en god eliteseriespiss i gutten. Kommer til å funke fjell sammen med Lehne, som også jobbet ekstremt godt i dag og fikk med seg to målpoeng. Riktig vurdering å ikke hente spiss i dette vinduet. Signer i så fall nigerianeren som er på prøve.

Bakke: Gratulerer med seier i debuten, men jeg forstår ikke hvorfor du venter til 2-1 med å gjøre bytter. Tønnesen var helt ferdig, og Henrik skulle også fått hvile tidligere. Godset fikk kampen inn i sitt spor fra rundt 65 minutter spilt, vant alt av andredueller og så generelt ut som det beste laget hele veien den siste halvtimen. Fatter ikke at vi ikke gjorde noe som helst for å prøve å bryte opp den gode flyten til Godset. Helt enorm hvordan ballen spratt deres vei mot slutten der. Hva skjedde med Svendsen, Uba etc. som du skrøt av i RB?

Til sist, Stamsø Møller er en fotballfaglig svak kommentator. At han mener Tønnesens handling da Melkersen er gjennom er på grensa til rødt kort, selv etter å ha sette flere repriser, er latterlig. Tønnesen kommer seg inn foran og har kontroll på ball. Gir en dult til Melkersen. Aldri i verden noe frispark. Mer irriterende at Tønnesen deretter virker å ha lært av resten av noldusforsvaret vårt og bommer på klareringa så den går rett til Godset-spiller. Er så enormt mye rot i forsvar at hjertet mitt snart svikter. Det gule til Kristensen Dahl på sperra mot Ibrahimaj var en annen situasjon Stamsø kommenterte. Ibra slo ball forbi og var på vei rundt da Kristensen Dahl satte ut hofta. Gult ti av ti ganger. Sett deg ned, Simen.

Men men... vi vinner. Utrolig deilig, for jeg var helt overbevist om at det kom til å ryke på slutten der. Hjelpe meg som vi hang i tauene. Glad vi slipper å møte Brann om en uke, for nå er bergenserne fulle av selvtillit igjen. Aalesund borte om to uker er mer overkommelig.
                                Last edited by Kanarivogel89; 21.08.2023, 05:05.

Kommentar

• kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2444

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                  Overrasket over hvor fornøyde alle er her inne. Ingen dårlig kamp av oss, og jeg tar selvfølgelig alltid imot en seier på umulige Marienlyst, men jeg mener vi er heldige som vinner. Mads spiller en veldig god kamp og har noen monsterredninger, vi redder et par på streken og Godset har en feit en som går i metallet. Hadde ikke vært noe som helst å si på uavgjort her, og dette Godset-laget er jo ikke spesielt godt...
                                  Laget viste en fandenivolskhet jeg ikke har sett side vi la om til 343. Presset høyt og var over dem. De fikk sjelden til noe oppbyggende spill og endte med å kælke langt, og da var vi på den ballen. Vi hadde stålkontroll inntil 1-2. Da blir det selvsagt kaos og panikk. Så det med en gang. Istedenfor å presse høyt så rygget vi.

Ser i DT at Godset er sjokkert over ikke å ha fått straffe i Valsvik/Garnås situasjonen. TV-bildene viser jo at begge er oppe med albue helt likt. At Valsvik får mest vondt er han mest skyld i da han ruser inn i situasjonen.
                                  For de med ALT+: https://www.dt.no/raser-etter-a-ikke...s/5-57-2211047

Forsvarer Bakke med å vente med byttene. For ikke å ta en Solbakken. Ødelegge strukturen og det høye presset vi leverte. Når det ble som det ble, kaos&panikk, så kom byttene, så jeg skjønner tankegangen. Tønnesen hadde npok fått hvile tidligere hvis Ranger var klar.
                                  Spillera må forventa å løpe til krampa tar dem. De som ikke er klare for det kan melde seg hos tjeneste på valle hos den falske bakke

Svendsen tror jeg nok er ferdig i klubben. Kommer aldri til å bli er førstevalg og da må/burde han ta et karrierevalg. Mulig jeg må spise i meg ordene hvis han tar seg selv i nakkeskinnet og får et voldsomt løft, men pdd ser han dessverre ut til i beste fall bli en sub med x-faktor.
                                  Blir spennende å se om Uba er "tøff" nok til å ta steget videre. Pdd virker han noe lett i duellspillet. Hvem er det først og fremst han skal konkurrere ut, Edh, Ibra?
                                  Last edited by kunden; 21.08.2023, 09:19.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4686

Opprinnelig skrevet av kunden

Laget viste en fandenivolskhet jeg ikke har sett side vi la om til 343. Presset høyt og var over dem. De fikk sjelden til noe oppbyggende spill og endte med å kælke langt, og da var vi på den ballen. Vi hadde stålkontroll inntil 1-2. Da blir det selvsagt kaos og panikk. Så det med en gang. Istedenfor å presse høyt så rygget vi.

Ser i DT at Godset er sjokkert over ikke å ha fått straffe i Valsvik/Garnås situasjonen. TV-bildene viser jo at begge er oppe med albue helt likt. At Valsvik får mest vondt er han mest skyld i da han ruser inn i situasjonen.
                                    For de med ALT+: https://www.dt.no/raser-etter-a-ikke...s/5-57-2211047

Forsvarer Bakke med å vente med byttene. For ikke å ta en Solbakken. Ødellegee strlukturen og det høye presset vi leverte. Når det ble som det ble, kaos&panikk, så kom byttene, så jeg skjønner tankegangen. Tønnesen hadde npok fått hvile tidligere hvis Ranger var klar.
                                    Spillera må forventa å løpe til krampa tar dem. De som ikke er klare for det kan melde seg hos tjeneste på valle hos den falske bakke

Svendsen tror jeg nok er ferdig i klubben. Kommer aldri til å bli er førstevalg og da må/burde han ta et karrierevalg. Mulig jeg må spise i meg ordene hvis han tar seg selv i nakkeskinnet og får et voldsomt løft, men pdd ser han dessverre ut til i beste fall bli en sub med x-faktor.
                                    Blir spennende å se om Uba er "tøff" nok til å ta steget videre. Pdd virker han noe lett i duellspillet. Hvem er det først og fremst han skal konkurrere ut, Edh, Ibra?
                                    Svendsen er nok ferdig ja. Greit nok det. Vært her tre år nå uten å få det til. Da er det bedre å rydde plass til andre. Uba skal få litt lenger tid på seg. Han er fortsatt ung og veldig fersk på dette nivået. Litt avhengig av hva som skjer resten av året og i vinter ser jeg for meg at han kanskje lånes ut til en OBOS-klubb neste sesong. Jeg har trua på Uba. Ville nok kommet mest til sin rett som kant i 3-4-3, kanskje til og med som innoverkant på venstre, med dagens ferdigheter, men jeg tror planen er å gjøre indreløper av ham, så da er det fort Ibra han kjemper mot, ja.

Jeg satt ikke med en følelse av at vi hadde stålkontroll. Vi ble hengende mye etter og det var til tider stor strekk i laget. Bare tilfeldigheter og en for dagen god keeper som gjorde at ikke Godset reduserte tidligere. Vi hadde kontroll første kvarteret av andre omgang og tidvis i første omgang. Ellers var det hawaii og tut-og-kjør fra begge lag. Hadde et håp om at vi skulle kontrollere kampen i større grad, spesielt med tanke på hvor svak elleveren til Godset var. Samtidig er det jo ikke bare å gå ut og ta styringen på bortebane i Eliteserien, så jeg må muligens justere forventningene litt

Uansett veldig fint at vi vinner "hverdagskampene" når vi svikter mot topplagene. Kommer langt med det!

Kommentar

• Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2969

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                      Bla bla bla...
                                      Du trekker altså fram alt som er NESTEN bra hos motstanderen, og leiter så med lys og lykte for å finne ALT som var mindre bra hos LSK. Vi hadde minst like mange og like store sjanser som SIF, og dominerte banespillet i minst halvparten av kampen. Den andre halvparten var det ganske jevnt. Men du velger å fokusere på det du mener er negativt.

Glasset er alltid halvtomt. Enkelte fuglafans klarer aldri å slutte å sutre, sjøl når vi vinner en sterk borteseier.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4686

Opprinnelig skrevet av Kroktåa

Du trekker altså fram alt som er NESTEN bra hos motstanderen, og leiter så med lys og lykte for å finne ALT som var mindre bra hos LSK. Vi hadde minst like mange og like store sjanser som SIF, og dominerte banespillet i minst halvparten av kampen. Den andre halvparten var det ganske jevnt. Men du velger å fokusere på det du mener er negativt.

Glasset er alltid halvtomt. Enkelte fuglafans klarer aldri å slutte å sutre, sjøl når vi vinner en sterk borteseier.
                                        Slapp av. Dette er nå engang et diskusjonsforum, så da er det på sin plass å også diskutere ting som kan gjøres bedre. Innlegget mitt handler mest om å prøve å nyansere ting. Jeg sier jo at jeg er fornøyd med seieren og bruker et helt avsnitt på å trekke fram spillere som utmerket seg.

Det som derimot ikke hører hjemme her er personangrep...

Kommentar

• DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4359

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                          Dette er jo standardkommentaren din, Kroktåa! Noen ganger treffer den, og noen ganger er jeg enig med deg når du gjenvinner den, men det er skivebom å bruke den mot Vogel! Kanarivogel89 er vel en av de aller mest saklige, og veldig ofte også av de mest positive bidragsyterne her inne! Helt innafor at han prøver å balansere den unisone euforismen!
                                          Elska þetta félag

Kommentar

Working...