Aner jeg en smule mer kynisme i hvordan vi opptrer? Vi er mye mer bevisste på heller ta et frispark og evt gult enn å slippe til skumle brudd
Kamptråd: Runde 19; Godset - LSK, Marinlyst, 20.08.23, kl. 19.15
Collapse
X
-
-
-
👍 2Kommentar
-
Overrasket over hvor fornøyde alle er her inne. Ingen dårlig kamp av oss, og jeg tar selvfølgelig alltid imot en seier på umulige Marienlyst, men jeg mener vi er heldige som vinner. Mads spiller en veldig god kamp og har noen monsterredninger, vi redder et par på streken og Godset har en feit en som går i metallet. Hadde ikke vært noe som helst å si på uavgjort her, og dette Godset-laget er jo ikke spesielt godt...
Blir så helvetes lynende forbanna på Hoff som bestemmer seg for å drible innover i banen før 2-1. Hva faen er det du prøver å oppnå? Kælk den ballen til helvete, vær så snill. Forbanna tull. Synes egentlig Hoff var skuffende med ball i dag. Det bra først: Gjennomspillet til Skogvold var høy klasse. Så det ikke fullt så gode: Det var flere ganger han kunne tatt ned ballen og orientert seg, men i stedet headet opp i ingenmannsland. Slo også noen horrible pasninger rett i Godset-bein, i tillegg til gjennombruddsheadinga til Melkersen. Ville vært en strøken assist i feil retning. Synes også han tapte for mange dueller. Kommentatorene hyllet Vebjørn, men jeg synes det var en skuffende kamp av ham. Samtidig har han jo et helt latterlig enormt ansvar på midtbanen da, så jeg kan forstå at han sliter. Kanskje forventer jeg for mye av ham.
Tønnesen vår beste i dag. Utrolig viktig å få ham tilbake. Nærmest ham var Åsen og MHC. Åsen med sesongens innlegg på 2-0, men får trekk for latterlig frispark på overtid. Hva i alle dager var planen med å slå ut på kant der. Trill den heller hjemover eller noe da hvis poenget var å holde på ballen. Forærte Godset en siste mulighet. Synes ellers Ruben var god. Skogvold jobber godt, uten at det blir all verden ut av det foreløpig. Skulle satt sjansen sin. Men Henrik kommer, så det stresser jeg ikke med. Lett å se at det bor en god eliteseriespiss i gutten. Kommer til å funke fjell sammen med Lehne, som også jobbet ekstremt godt i dag og fikk med seg to målpoeng. Riktig vurdering å ikke hente spiss i dette vinduet. Signer i så fall nigerianeren som er på prøve.
Bakke: Gratulerer med seier i debuten, men jeg forstår ikke hvorfor du venter til 2-1 med å gjøre bytter. Tønnesen var helt ferdig, og Henrik skulle også fått hvile tidligere. Godset fikk kampen inn i sitt spor fra rundt 65 minutter spilt, vant alt av andredueller og så generelt ut som det beste laget hele veien den siste halvtimen. Fatter ikke at vi ikke gjorde noe som helst for å prøve å bryte opp den gode flyten til Godset. Helt enorm hvordan ballen spratt deres vei mot slutten der. Hva skjedde med Svendsen, Uba etc. som du skrøt av i RB?
Til sist, Stamsø Møller er en fotballfaglig svak kommentator. At han mener Tønnesens handling da Melkersen er gjennom er på grensa til rødt kort, selv etter å ha sette flere repriser, er latterlig. Tønnesen kommer seg inn foran og har kontroll på ball. Gir en dult til Melkersen. Aldri i verden noe frispark. Mer irriterende at Tønnesen deretter virker å ha lært av resten av noldusforsvaret vårt og bommer på klareringa så den går rett til Godset-spiller. Er så enormt mye rot i forsvar at hjertet mitt snart svikter. Det gule til Kristensen Dahl på sperra mot Ibrahimaj var en annen situasjon Stamsø kommenterte. Ibra slo ball forbi og var på vei rundt da Kristensen Dahl satte ut hofta. Gult ti av ti ganger. Sett deg ned, Simen.
Men men... vi vinner. Utrolig deilig, for jeg var helt overbevist om at det kom til å ryke på slutten der. Hjelpe meg som vi hang i tauene. Glad vi slipper å møte Brann om en uke, for nå er bergenserne fulle av selvtillit igjen. Aalesund borte om to uker er mer overkommelig.Last edited by Kanarivogel89; 21.08.2023, 05:05.👍 1Kommentar
-
Overrasket over hvor fornøyde alle er her inne. Ingen dårlig kamp av oss, og jeg tar selvfølgelig alltid imot en seier på umulige Marienlyst, men jeg mener vi er heldige som vinner. Mads spiller en veldig god kamp og har noen monsterredninger, vi redder et par på streken og Godset har en feit en som går i metallet. Hadde ikke vært noe som helst å si på uavgjort her, og dette Godset-laget er jo ikke spesielt godt...
Ser i DT at Godset er sjokkert over ikke å ha fått straffe i Valsvik/Garnås situasjonen. TV-bildene viser jo at begge er oppe med albue helt likt. At Valsvik får mest vondt er han mest skyld i da han ruser inn i situasjonen.
For de med ALT+: https://www.dt.no/raser-etter-a-ikke...s/5-57-2211047
Forsvarer Bakke med å vente med byttene. For ikke å ta en Solbakken. Ødelegge strukturen og det høye presset vi leverte. Når det ble som det ble, kaos&panikk, så kom byttene, så jeg skjønner tankegangen. Tønnesen hadde npok fått hvile tidligere hvis Ranger var klar.
Spillera må forventa å løpe til krampa tar dem. De som ikke er klare for det kan melde seg hos tjeneste på valle hos den falske bakke
Svendsen tror jeg nok er ferdig i klubben. Kommer aldri til å bli er førstevalg og da må/burde han ta et karrierevalg. Mulig jeg må spise i meg ordene hvis han tar seg selv i nakkeskinnet og får et voldsomt løft, men pdd ser han dessverre ut til i beste fall bli en sub med x-faktor.
Blir spennende å se om Uba er "tøff" nok til å ta steget videre. Pdd virker han noe lett i duellspillet. Hvem er det først og fremst han skal konkurrere ut, Edh, Ibra?Last edited by kunden; 21.08.2023, 09:19.👍 2Kommentar
-
Laget viste en fandenivolskhet jeg ikke har sett side vi la om til 343. Presset høyt og var over dem. De fikk sjelden til noe oppbyggende spill og endte med å kælke langt, og da var vi på den ballen. Vi hadde stålkontroll inntil 1-2. Da blir det selvsagt kaos og panikk. Så det med en gang. Istedenfor å presse høyt så rygget vi.
Ser i DT at Godset er sjokkert over ikke å ha fått straffe i Valsvik/Garnås situasjonen. TV-bildene viser jo at begge er oppe med albue helt likt. At Valsvik får mest vondt er han mest skyld i da han ruser inn i situasjonen.
For de med ALT+: https://www.dt.no/raser-etter-a-ikke...s/5-57-2211047
Forsvarer Bakke med å vente med byttene. For ikke å ta en Solbakken. Ødellegee strlukturen og det høye presset vi leverte. Når det ble som det ble, kaos&panikk, så kom byttene, så jeg skjønner tankegangen. Tønnesen hadde npok fått hvile tidligere hvis Ranger var klar.
Spillera må forventa å løpe til krampa tar dem. De som ikke er klare for det kan melde seg hos tjeneste på valle hos den falske bakke
Svendsen tror jeg nok er ferdig i klubben. Kommer aldri til å bli er førstevalg og da må/burde han ta et karrierevalg. Mulig jeg må spise i meg ordene hvis han tar seg selv i nakkeskinnet og får et voldsomt løft, men pdd ser han dessverre ut til i beste fall bli en sub med x-faktor.
Blir spennende å se om Uba er "tøff" nok til å ta steget videre. Pdd virker han noe lett i duellspillet. Hvem er det først og fremst han skal konkurrere ut, Edh, Ibra?
Jeg satt ikke med en følelse av at vi hadde stålkontroll. Vi ble hengende mye etter og det var til tider stor strekk i laget. Bare tilfeldigheter og en for dagen god keeper som gjorde at ikke Godset reduserte tidligere. Vi hadde kontroll første kvarteret av andre omgang og tidvis i første omgang. Ellers var det hawaii og tut-og-kjør fra begge lag. Hadde et håp om at vi skulle kontrollere kampen i større grad, spesielt med tanke på hvor svak elleveren til Godset var. Samtidig er det jo ikke bare å gå ut og ta styringen på bortebane i Eliteserien, så jeg må muligens justere forventningene litt
Uansett veldig fint at vi vinner "hverdagskampene" når vi svikter mot topplagene. Kommer langt med det!Kommentar
-
Du trekker altså fram alt som er NESTEN bra hos motstanderen, og leiter så med lys og lykte for å finne ALT som var mindre bra hos LSK. Vi hadde minst like mange og like store sjanser som SIF, og dominerte banespillet i minst halvparten av kampen. Den andre halvparten var det ganske jevnt. Men du velger å fokusere på det du mener er negativt.
Glasset er alltid halvtomt. Enkelte fuglafans klarer aldri å slutte å sutre, sjøl når vi vinner en sterk borteseier.
Kommentar
-
Du trekker altså fram alt som er NESTEN bra hos motstanderen, og leiter så med lys og lykte for å finne ALT som var mindre bra hos LSK. Vi hadde minst like mange og like store sjanser som SIF, og dominerte banespillet i minst halvparten av kampen. Den andre halvparten var det ganske jevnt. Men du velger å fokusere på det du mener er negativt.
Glasset er alltid halvtomt. Enkelte fuglafans klarer aldri å slutte å sutre, sjøl når vi vinner en sterk borteseier.
Det som derimot ikke hører hjemme her er personangrep...👍 5Kommentar
-
Dette er jo standardkommentaren din, Kroktåa! Noen ganger treffer den, og noen ganger er jeg enig med deg når du gjenvinner den, men det er skivebom å bruke den mot Vogel! Kanarivogel89 er vel en av de aller mest saklige, og veldig ofte også av de mest positive bidragsyterne her inne! Helt innafor at han prøver å balansere den unisone euforismen!Elska þetta félag👍 2Kommentar
Kommentar