Hvis det du sier om afrikanere er sant, er Yusuf veldig langt fra å være vårt neste salgsobjekt. Synes han viste noen glimt, men ikke mer. Hvis han er ferdigvare bør vi ikke signere ham. Jeg mener erfaringen med afrikanere er stikk motsatt av det du sier. Som regel trenger de tid for å finne seg til rette i Norsk fotball. Det er bare unntaksvis at de er klare for å bidra fra dag 1. Hvis du tenker på Ogbu og Adams, var de allerede aklimatisert i Sogndal. Spillere som kommer fra Sverige trenger gjerne like lang tid som afrikanerne, da det spilles en helt annen type fotball der. Jeg må si at jeg også har en stigende skepsis til Uba, synes ikke at han har tatt de stegene vi hadde håpet på. Glimtvis bra, men blir litt for "junior" i det meste han gjør. Litt for lett, litt for naiv, litt for dårlig oversikt. Når det er bra er det veldig bra, men mangler en del. Gir ham neste sesong også - han er fortsatt ung.
Når det gjelder Yusuf, synes ikke han viste nok i denne kampen til at han var et åpenbart signeringsobjekt, men han har tydeligvis vist mer på trening. Når Sves skriver som han gjør er det nok nesten en done deal.
Når det gjelder Yusuf, synes ikke han viste nok i denne kampen til at han var et åpenbart signeringsobjekt, men han har tydeligvis vist mer på trening. Når Sves skriver som han gjør er det nok nesten en done deal.
Kommentar