Runde 22; S08 - LSK, Sarpsborg stadion, 17.09.23 kl. 17.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håvard Ottesen
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2012
    • 162

Opprinnelig skrevet av fredpet76
    Jeg så samme kamp som alle andre, og mye av det som blir skrevet er bare ræl. Til dere som ikke så kampen men belager dere på det som blir skrevet her inne, slutt med det.
    Enig. Mye bra i dag. I motsetning til sist kamp spiller vi mot et bra fotballag og jeg syns vi er bedre enn dem minus de første ti og de siste ti. De har to lykketreff på de første måla, tvilsom annullering på oss, dommer famler noe voldsomt rundt det tredje målet dems. Vi har svekka oss i sommer og Sarp har henta inn masse.

Det her var ikke så ille. Trodde det skulle gå mye verre. Skjønner lite av byttinga til Eirik. Det virka veldig kaotisk.

Kommentar

• maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1308

Når en ser hva som blir slengt inn på av bytter i dag så ser vi virkelig hvor elendig jobb Mesfin har gjort siden han begynte å leke trener i sommer. Bakke har jo ikke noe annet valg enn å bruke en del av dem heller. I dag hadde Sandefjord valset over dette S08 laget mens vi på helt uforståelig hvis klarer å slippe inn 3 mål i denne kampen.

Kommentar

• Pad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2022
        • 780

Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
        Dette føltes som en kamp vi egentlig aldri hadde mulighet til å vinne. Ballen spretter ikke vår vei, det er noen merkelige dommeravgjørelser, og 08 scorer noen flaksemål.

Universet var ikke med oss i dag
        Dette er en kamp man med kvalitet i de rette øyeblikkene KAN vinne. Kampen mellom boksene i dag er ikke krise, men det som skjer innafor er nettopp det. Mister markering, svake klareringer, dårlige valg osv osv i egen som leder til alle målene. I motsatt ende så ser det mer ut som det skal gjøre i egen 16 meter, ballen ender altså så langt unna mål på noen forsøk der at det er helt vilt, null selvtillit og ro i avslutningene og skuddene ligner mer på klareringer enn skudd. Det gjelder Lehne, Skogvold, Bolly, Ibrahimaj, Tønnesen, Thompson. Og når det gjelder hele laget så er det ikke noe som plutselig er borte i neste kamp. Nå er det Rosenborg hjemme og pdd er trønderne favoritter.

Kommentar

• Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1459

Enig i at det var litt vanskelig å forstå så mye av byttene, jeg ser på dem som mer eller mindre desperate forsøk på å få noe til å skje. Bolly, f.eks er jo ute av form, men har plenty med x-faktor. Kosi viste også at han er kvikk og offensiv.

Litt vanskeligere å skjønne hvorfor Tønnessen måtte ut - er han fortsatt ikke 100%? Fint å se Roseth tilbake, men tror ikke vi skal lene oss for mye på ham når vi jager mål.

Kommentar

• Pad
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2022
            • 780

Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen

Enig. Mye bra i dag. I motsetning til sist kamp spiller vi mot et bra fotballag og jeg syns vi er bedre enn dem minus de første ti og de siste ti. De har to lykketreff på de første måla, tvilsom annullering på oss, dommer famler noe voldsomt rundt det tredje målet dems. Vi har svekka oss i sommer og Sarp har henta inn masse.

Det her var ikke så ille. Trodde det skulle gå mye verre. Skjønner lite av byttinga til Eirik. Det virka veldig kaotisk.
            Det er to treff som treffer mål og mot hjørnene, å kalle det lykketreff som forklaring på hvorfor man slipper inn blir for enkle. Annulleringa er klar og det er veldig lite å ta dommer på før 3-1.

Kommentar

• kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2444

Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
              Det som er ille er at man ikke synes dette er ille. Dette er ikke lovende for de to eneste gjenstående kampene av betydning - hjemme mot bart og slumsøstrene.
              Men ikke minst foran 2024. Det er i ferd med å bre seg ny likegyldighet. Om man ikke snur denne trenden spår jeg nedrykk innen 2025

Eirik er nok dessuten kommet for å bli. Hvorfor ellers skulle de hente inn en hjelpetrener etter hans ønske?
              Men problemet er stallen. Vi har solgt oss veeeldig ned fra ifjort. Inkludert tapet av Dragen.

Kommentar

• Kjøttkaka
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2012
                • 335

Opprinnelig skrevet av Pad

Det er to treff som treffer mål og mot hjørnene, å kalle det lykketreff som forklaring på hvorfor man slipper inn blir for enkle. Annulleringa er klar og det er veldig lite å ta dommer på før 3-1.
                Mål nummer 1 er jo er fint treff, men det er litt tur med at de bommer med mottaket eller hva det er og treffer Rogers så han perfekt legger den til rette. Men ikke noe sleivtreff det nei.

Mål to er jo intet mindre enn to sleivtreff på rad.

Annuleringa er sikkert riktig, men umulig for meg å vite ettersom jeg kun har sett det ene stillbildet de viste.

På 3-1 er det vel først og fremst at Ibrahimaj ikle får frispark og at vi deretter får et litt merkelig gult i situasjonen rett etterpå. Men selve målet er det ikke noe å si på.

Men jeg står for at vi absolutt ikke hadde tur i dag.

Kommentar

• bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3030

Nok en kamp som viser at vi etter to gode år (første året etter opprykk, våren i fjor og våren i år) nok en gang er på vei til å etablere oss som en middelhavsfarer og en parantes i norsk fotball. Det blir kanskje sånn når man er en klubb totalt blotta for ambisjoner og hvor målet til mange i og rundt klubben er å komme over Enga på tabellen. Absolutt patetisk! Patetisk var også overgangsvinduet hvor man rett og slett bare setter seg på rævva, gir opp hele sesongen og altså ikke vurderer å gjøre noe som helst! Legg også til at vi har solgt toppscoreren i ligaen, en av landets beste stoppere og en bærebjelke på midten det siste året uten å erstatte det med kvalitet og dette er resultatet.

Mesfin bør virkelig ha på en storfisk som trener som er klar til neste sesong ellers så vil jeg vurdere min tillit til han
                  I år så tar vi alt

Kommentar

• Kjøttkaka
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2012
                    • 335

Jeg syns det er helt greit å påpeke at denne kampen ikke var så ille som resultatet tilsier. Forrige kamp mot AAFK var veldig mye dårligere, og vi har spilt flere kamper i år som har vært mye verre enn denne.

Men jeg må si at jeg stusser over noen av byttene, og jeg irriterer meg over at vi starter med både Rogers og Garnås. De to siste kampene er egentlig nok til at jeg mener Bakke har spilt seg ut av diskusjonen når det gjelder neste års hovedtrener.

Og det er nesten provoserende at vi unnlot å hente spiss nærmes for å «skåne» Skogvold, også mener man samtidig at han er såpass dårlig at han byttes til pause for Lundemo, som helt åpenbart bør være ferdig i klubben etter sesongen. Helt ubegripelig vurdering.

Så selv om kampen i seg selv var kjip, men ingen katastrofe, så er en del rundt klubben ganske talentløst nå.

Kommentar

• LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3417

Det sykeste var at vi ikke hentet inn erstatter for Adams. Forstår at de ønsker å satse på Skogvold, men signalene utad viser jo at de ga opp sesongen allerede da.

Samtidig forstår jeg at de ikke svir av penger på topp kvalitet når trenerkabalen er uavklart.

Kommentar

• Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1459

Opprinnelig skrevet av LS89
                        Det sykeste var at vi ikke hentet inn erstatter for Adams. Forstår at de ønsker å satse på Skogvold, men signalene utad viser jo at de ga opp sesongen allerede da.

Samtidig forstår jeg at de ikke svir av penger på topp kvalitet når trenerkabalen er uavklart.
                        Jeg tror nok at vi hadde henta noen hvis et skikkelig førstevalg hadde vært tilgjengelig, men det er ingen grunn til å svi av masse penger på noe vi er sånn halvveis sikre på. Da er det like greit å satse på Skogvold, tenker jeg. Selv om han helt sikkert vil være opp og ned, er det verdifullt for ham å få mye spilletid nå.

Men helt enig i at sesongen ble gitt opp. Vi henta ikke noen som umiddelbart styrker elleveren, men de kan bli gode for oss på sikt.

Kommentar

• Nosferatu
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 768

Dette med Skogvold - det er helt riktig at han per nå har til gode å vokse seg inn å være selvskreven i en eliteserieellever, hvor mye klubben enn ønsker å hype ham. Jeg er drittlei av panegyriske bjørnetjenester som det der - hvorfor må man på død og liv overdrive sånn? Skogvold er lovende, han! Vi finner tidsnok ut hvor god han kan bli etter hvert! Men drit nå i å skulle gjøre ham bedre enn han er akkurat nå!

Og det Mesfin gikk ut med da han sa "– Skal vi mene noe med spillerutvikling, så må vi gjøre det slik nå" i RB - det blir umulig å lese det som noe annet enn "det har jo gått så fint med Mads etter at Skjærstein kom inn, så nå gjør vi det sånn for å sjekke om det bare var et blaff eller om det faktisk funker like godt for andre talenter også. Mindre konkurranse, lavere snittlønn! Kjør!"
                          Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.

Kommentar

• Kjøttkaka
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2012
                            • 335

Det var jo mange som med rette så avgangen til forrige trener som en et potensielt lykketreff for oss. Vi ble kvitt en trener som var på klar nedgang, og fikk samtidig penger og trengte ikke å betale ham ut. I tillegg til det åpenbare at vi ble kvitt en illojal dritt.

Men selv om vi kanskje ikke liker å innrømme det, så skal VIF ha for at de klarte å sabotere sesongen vår ganske greit. Noen avganger i sommer var åpenbare (Adams, Knudsen osv), og det blir vanskelig å hente gode nok erstattere uten trener. Det er både dristig å legge mye penger på bordet når situasjonen er uavklart, og det er nok vanskelig å lokke spillere hit når de ikke vet hva framtiden bringer. For en norsk spiller på ok nivå, så må det føles ganske risikabelt å gå til en klubb der Nordli og Erlandsen kunne vist seg å bli midlertidig trenere, og der Rekdal og Fagermo var blant navnene som ble nevnt mer permanent. Selv om dette åpenbart aldri var aktuelt for klubben.

Så skulle jeg så gjerne ønsker at klubbens strategi og filosofi var så tydelig at vi kunne hentet spillere uten trener, og senere hentet en trener som passet vår strategi, filosofi og spillerstall. Men der er vi ikke.

Kommentar

• Zindrinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2019
                              • 632

Så skulle jeg så gjerne ønsker at klubbens strategi og filosofi var så tydelig at vi kunne hentet spillere uten trener, og senere hentet en trener som passet vår strategi, filosofi og spillerstall. Men der er vi ikke.
                              Dette! Opphøyd i n'te!
                              Jeg hadde håpa på litt mer direkte spill med Eirik, men å gå fra balltrilling uten plan til kælking uten plan er ingen forbedring. Det er så lett å se at særp veit akkurat hvor de har hverandre og hvilke rom de går i, mens vi blir dritstressa og må prøve å komme på no lurt under press istedetfor å bruke tida kun på å se etter kompis i avtalte rom.
                              Mye er usikkert foran 2024, det eneste som virker åpenbart er at Eirik må tilbake til tv studio, detta holder rett og slett ikke mål.

Kommentar

• Playboy1
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 2199

Vil si kampen var jevnere enn resultatet sier.
                                Samtidig litt motsigende hadde jeg heller aldri følelsen av at vi kunne ta poeng.
                                Vi taper som lag , men kan likevel unngå å nevne at Ruben Gabrielsen sin langtids kontrakt , virker mer og mer som en dårlig deal for oss nå

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2371

Hm... Kjenner jeg er ekstremt negativ nå. Første 10 ble vi pissa på som vi ikke har blitt siden 2. omgang på Futility i 2-2 kampen for et par år siden. Deretter så vi brukbare ut resten av kampen, og det ser ut som om vi kunne fortjent poeng. Det gjorde vi ikke. Inne i begge boksene ser vi ut som juniorlag. De jeg irriterer meg mest over er Gabrielsen og Ibra, fordi de åpenbart underpresterer. At sistnevnte får fullføre kampen er for meg en gåte. Ja, han skulle hatt frispark i vårt angrep like før 3-1. Når det er sagt, jeg hadde selv lyst til å takle ham bakfra i knehøyde for det valget han gjør med å gå ut til høyre. En enkel pasning mot TLO så ville han vært alene med keeper. Ibra er en helt ok spiller, men han gjør mange dårlige valg og gjør spillerne rundt seg dårligere. Gabrielsen på sin side slurver så latterlig at kontrakten burde termineres. Ta jobben på alvor, eller legg opp!!!

Av en eller annen grunn jeg ikke forstår er Edh mye bedre på venstre enn høyre. Kanskje har han bedre spillere rundt seg? Savner Ranger, Edh har dessverre stoppet helt opp (bokstavelig talt). Han har blitt støttepasningenes forkjemper a la Dragsnes og Rafn på dårlige dager. Håper Ranger er klar snart, savner noen med et offensivt hode.

Rogers virker mindre hjelpeløs på feil bein enn de andre, men har Gabrielsen takter hva gjelder sløvhet og nonsjalans. Bedre når han bytter side etter pause, og er jo vesentlig bedre med ball enn Garnås.

Tønnesen er en av få som jeg synes kommer ok fra det. Lehne var vår beste forsvarer, men vanskelig jobb offensivt. Skogvold synes jeg starter bra (men litt tidlig ) men faller av etter hvert.

Lundemo har jeg egentlig gitt opp, ut i fra forventningene leverte han greit.

Kosi bedre enn sist. Viser et ok toppnivå, men ustabil.

Når det gjelder Bakke er jeg ikke spesielt imponert over kampledelsen. Gutta er ikke på fra start. Noen av byttene virker rare. Lundemo kan (bør) umulig være med i framtidsplanene. Bruk heller Uba eller Skjærvik. Han sier 3 spisser i pauseintervjuet. For meg ser det ut som en, og knapt nok det. Laguttak: Gabrielsen, trenger han en kamp på benken snart for å våkne opp? Ibra har egentlig bare vært god i 3-4-3. Likevel får han 90 minutter i kamp etter kamp uten å prestere nevneverdig i 3-5-2.

Hva skal til for å få folk til å gå mot linja og enten legge inn eller slå 45? Er drittlei av støttepasninger fra vingbackene

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2371

Jeg syns det er helt greit å påpeke at denne kampen ikke var så ille som resultatet tilsier. Forrige kamp mot AAFK var veldig mye dårligere, og vi har spilt flere kamper i år som har vært mye verre enn denne.

Men jeg må si at jeg stusser over noen av byttene, og jeg irriterer meg over at vi starter med både Rogers og Garnås. De to siste kampene er egentlig nok til at jeg mener Bakke har spilt seg ut av diskusjonen når det gjelder neste års hovedtrener.

Og det er nesten provoserende at vi unnlot å hente spiss nærmes for å «skåne» Skogvold, også mener man samtidig at han er såpass dårlig at han byttes til pause for Lundemo, som helt åpenbart bør være ferdig i klubben etter sesongen. Helt ubegripelig vurdering.

Så selv om kampen i seg selv var kjip, men ingen katastrofe, så er en del rundt klubben ganske talentløst nå.
                                    Enig, kampen var langt fra like håpløs som den på danskebåtstadion. Dette er et vesentlig bedre lag, og resultatet er ingen skandale. TIL tapte 4-0 her for et par uker siden. Sarp trener sier det egentlig greit: Vi var ikke så gode i dag, heldigvis var ikke Lillestrøm det heller. Sarp var kanongode i 10 minutter. Resten av kampen var de ordinære.

Problemet er at vi gang på gang taper alt for mange 2. baller, følger ikke løp i og rundt egen boks, slår håpløse feilpasninger på vei framover... Det var Gabrielsen. Så har vi de andre...

Kommentar

• Solør
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Aug 2015
                                      • 19

Hvorfor spiller vi fortsatt en formasjon som ikke har fungert spesielt bra i hele 2023? Og hvorfor klarer vi aldri å slå ett tidlig innlegg, som da havner bak forsvaret til motstander?

Kommentar

• Zindrinho
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2019
                                        • 632

Det sykeste var at vi ikke hentet inn erstatter for Adams.
                                        For ganske nøyaktig 13,5mnd siden skada Adams skuldra si borte mot Sarp, da var det runde 16 og første gang på 10 runder at vi ikke leda serien, vi lå på 2.plass.
                                        Schelander gikk i RBs dødballpodcast og snakka om alt fra taktikk til mentalitet, og påpekte da at målet var å bygge en så solid og bra tropp som mulig, og ikke å hente en rask løsning for Akor for å kjempe om gullet den sesongen med fare for å bli et blaff og falle tilbake neste sesong pga kortsiktig mentalitet.
                                        At det nå endte med at vi ikke henta S Haugen fordi klubben hans krevde 18mnd lån, og vi ikke hadde klar trener for de siste 12mnd av lånet gjorde at vi ikke tørte å gå for ham, i tilfelle neste trener ville spille annerledes eller bruke andre spillertyper. Så da endte vi opp med å ikke erstatte Adams for 2. gang på under 14mnd.
                                        resultatet av tropp-bygginga som skulle sikre oss gode sesonger framover fremfor 1 drømmesesong der vi kjemper om gull er:

(forandring i dag troppen i dag siden sarp 31 juli 2022 da akor skada seg)

UT:
                                        Brunes
                                        Eric Taylor
                                        Helland
                                        Mathew
                                        Holmbert
                                        Tom Petterson
                                        Kaan Kairinen
                                        Colin Røsler
                                        Ogbu
                                        Ulrik Mathisen
                                        Magnus Knudsen
                                        T Svendsen
                                        Dragsnes
                                        (og selvfølgelig Akor sjøl)

INN:
                                        Lehne
                                        Elias Solberg
                                        Uba Charles
                                        Roseth
                                        Tønnesen
                                        Lunan
                                        Skjærvik
                                        Hoff
                                        Kosi
                                        Rogers
                                        Elkær
                                        Bolly

Der teller jeg 7 bankerser i start-11ern ut, 7,5 med Helland pga skadene og egentlig bare Lehne på inn-sida som hadde spilt seg inn på LSK anno 31 juli 2022, og Roseth, Tønnesen, Hoff (Lunan) altså 5 med litt godvilje som er/burde være bankers på LSK anno 2023.
                                        Solberg, Uba, Skjærvik, Kosi, Elkær har alle litt vel langt igjen å gå for å kunne kalle dem LSK 2024-standard, jeg er redd vi har bomma litt på overgangene med en blanding av gamle helter og nye litt for unge. Rogers kan bli god i 2024, men han vil nok bli en nedgradering fra Garnås hvis han går, Garnås er hele forsvarsalibiet vårt, det er han som takler og blokker og er en generell kødd å møte bak der. Kanskje først nå jeg innser akkurat hvor gode de 3 bak i fjor var, både hver for seg og sammen som en forsvars-3er. Tom med dødballsstyrke, mål og pasningsfot, Igoh løp opp alt og Garnås takla!

Kommentar

• fredpet76
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2004
                                          • 1273

Årsaken er nok Skogvold. Hadde vi hentet en erstatter direkte for Adams ville han ikke signert ny kontrakt sannsynligvis og heller ikke vært LSK spiller i høst men på utlån.

Kommentar

Working...