Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4052

    Opprinnelig skrevet av Sailor Man

    Det er da vel ikke sikkert at dette blir overgangsrekord? Han hadde ikke en super sesong i fjor og har havna bak i køen hos Molde?
    Nei, det er bare en antagelse, basert på det faktum at Molde kjøpte ham fra Tromsø, at han i perioder har prestert rimelig godt, og ikke minst det prisnivået Molde og Glimt har "innført" i ES. Men jeg tar ham gjerne for en sum langt under vår prisrekord, jeg!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1385

      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

      Nei, det er bare en antagelse, basert på det faktum at Molde kjøpte ham fra Tromsø, at han i perioder har prestert rimelig godt, og ikke minst det prisnivået Molde og Glimt har "innført" i ES. Men jeg tar ham gjerne for en sum langt under vår prisrekord, jeg!
      Det er det jeg håper på i hvert fall! God spiller som hever laget - mye hvis han får ut sitt beste. Men han er vel litt eldre enn at vi kan håpe på det store videresalget, så jeg håper vi gjør en god deal her.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4530

        Hva er klubbrekorden egentlig? Var det 8 mill. vi betalte for Simen Brenne i sin tid? Jeg håper ikke Kitolano koster mer enn dette, all den tid han kom til Molde for halvparten av dette for et år siden… Satser på en Skjærvik, altså at Molde tjener noen hundre tusen i pluss.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4052

          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
          Hva er klubbrekorden egentlig? Var det 8 mill. vi betalte for Simen Brenne i sin tid? Jeg håper ikke Kitolano koster mer enn dette, all den tid han kom til Molde for halvparten av dette for et år siden… Satser på en Skjærvik, altså at Molde tjener noen hundre tusen i pluss.
          Trodde de hadde betalt vesentlig mer. Da bør det ikke bli noen rekord her, nei!

          Jeg har for øvrig klart å pine meg igjennom alt utenomsnakket, pjattet og snakking i munnen på hverandre, som dødball-podkasten til Svesengen og hønseflokken inneholder. Innimellom lidelsene med å høre på det, melder Svesengen at han tror/mener det nærmer seg også med Diop. Ellers har den svenske brasilianeren, mannen med det velklingende navnet Wenderson Oliveira do Nascimento, signert ny kontrakt med IFK Värnamo, og er vel da ikke lenger aktuell.
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3196

            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
            Jeg har for øvrig klart å pine meg igjennom alt utenomsnakket, pjattet og snakking i munnen på hverandre, som dødball-podkasten til Svesengen og hønseflokken inneholder.
            Da er jeg mektig imponert DoubleHI5! Jeg har prøvd, endatil flere ganger, men ennå ikke klart en hel episode. Det er greit å være glade amatører, men det bør finnes et minimumsnivå - og det er den gjengen langt unna.

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1249

              Dødball er bedre enn Harde Mottak i alle fall...

              Kommentar

              • Hexaphim
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 2770

                Ja takk, begge deler. Både Dødball og Harde Mottak lyser opp dagen min når det kommer nye episoder. Jeg har ingen tilknytning til Romerike, men er like vel langt mer engasjert i lokalfotballen der enn i min hjemby Oslo takket være Dødball. ?

                Kommentar

                • fredpet76
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 1249

                  Hvorfor hente Diop når vi har Furaha?

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4052

                    Opprinnelig skrevet av fredpet76
                    Hvorfor hente Diop når vi har Furaha?
                    Interessant og godt spørsmål! Han ser usedvanlig spennende ut til å være bare 17 år, og for meg ser han per i dag ut til å være foran Skogvold i køen. Man skal selvfølgelig vokte seg for å bruke for store ord, spesielt om en som er knapt 17 og et halvt år. Men det virker som om denne "guttungen" har noe helt eget ved seg. Jeg drister meg derfor til å samle noen uttalelser som sier noe om hva vi kanskje har i vente fra denne karen.

                    – Han er et rått talent. (Toni Ordinas, akademisjef i Lillestrøm.)

                    – Han har et voldsomt uforløst potensial. Han er veldig ydmyk og lærevillig. Her sitter Lillestrøm på et stort talent og en fremtidig A-lagsspiller. (Pål Andre Helland.)

                    – For hver dag som har gått har han tatt en nytt steg for å holde et høyere nivå over en lengre periode. Toppnivået er veldig høyt, og det handler spesielt om det offensive og det å komme til målsjanser. Han er vanskelig å ta ballen fra. (Andreas Georgson, etter seieren mot Fredrikstad.)

                    Når vi også leser hva han sier etter overgangen fra bydelsklubben, mer enn aner vi konturene av en ny publikumsyndling:

                    – Det har vel vært veldig bra. Jeg føler at utviklingen min har vært mye bedre enn tidligere. Jeg har jo spilt for Vålerenga og det var greit der, men jeg var litt misfornøyd. Det var derfor jeg dro til Lillestrøm. Og Lillestrøm har tatt meg veldig godt i mot. En bedre klubb, sa Furaha i et intervju på klubbens hjemmeside i oktober.

                    Last edited by DoubleHi5; 07.02.2024, 23:16.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2276

                      Opprinnelig skrevet av fredpet76
                      Hvorfor hente Diop når vi har Furaha?
                      Tja... Situasjonen er vel litt som i fjor høst hvor vi valgte å ikke hente inn noen for at Skogvold skulle få mulighet til å utvikle seg. Lite som tyder på at det var et godt valg.

                      Vi kan ikke basere oss at Elscha skal bære oss, men hvis han bare er kandidat til midtspiss rollen vil han være et supplement til TLO. Skogvold er på sin side like mye kandidat for en posisjon på vingen. Har vi gode nok alternativer på vingene, kan det godt hende at vi ikke trenger en ren midtspiss til, med Skogvold og Elscha som kandidater bak TLO. Skulle derimot TLO bli skadet eller få en formdupp ser det plutselig litt tynt ut.

                      Synes det naturlige ville være å finne en som primært kan spille kant, men også kan fylle rollen som midtspiss ved behov. (Kitolano?)

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2276

                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                        Interessant og godt spørsmål! Han ser usedvanlig spennende ut til å være bare 17 år, og for meg ser han per i dag ut til å være foran Skogvold i køen. Man skal selvfølgelig vokte seg for å bruke for store ord, spesielt om en som er knapt 17 og et halvt år. Men det virker som om denne "guttungen" har noe helt eget ved seg. Jeg drister meg derfor til å samle noen uttalelser som sier noe om hva vi kanskje har i vente fra denne karen.

                        – Han er et rått talent. (Toni Ordinas, akademisjef i Lillestrøm.)

                        – Han har et voldsomt uforløst potensial. Han er veldig ydmyk og lærevillig. Her sitter Lillestrøm på et stort talent og en fremtidig A-lagsspiller. (Pål Andre Helland.)

                        – For hver dag som har gått har han tatt en nytt steg for å holde et høyere nivå over en lengre periode. Toppnivået er veldig høyt, og det handler spesielt om det offensive og det å komme til målsjanser. Han er vanskelig å ta ballen fra. (Andreas Georgson, etter seieren mot Fredrikstad.)

                        Når vi også leser hva han sier etter overgangen fra bydelsklubben, mer enn aner vi konturene av en ny publikumsyndling:

                        – Det har vel vært veldig bra. Jeg føler at utviklingen min har vært mye bedre enn tidligere. Jeg har jo spilt for Vålerenga og det var greit der, men jeg var litt misfornøyd. Det var derfor jeg dro til Lillestrøm. Og Lillestrøm har tatt meg veldig godt i mot. En bedre klubb, sa Furaha i et intervju på klubbens hjemmeside i oktober.

                        Kan vel legges til at Tom Nordlie flere ganger har sammenlignet ham med Carew.

                        Kommentar

                        • Fugggel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2020
                          • 502

                          Opprinnelig skrevet av banan
                          Jeg er ikke helt enig der. Etter de to omgangene i dag synes jeg Lundemo gjorde en vesentlig bedre figur enn Karlin, spesielt defensivt. Det holder ikke med Karlin. Bør ha en mer etablert og utviklet spiller som kan konkurrere med Hoff.
                          Lundemo er potensielt en klassespiller.
                          Det eneste som taler imot Lundemo er skadehistorikken. Men er enig i at det av den grunn er forbundet stor risiko med å gi han forlenget kontrakt. Og at det bør finnes bedre og mindre risikable alternativer.
                          Når var Lundemo sist en klassespiller? Kan være enig i at han var bedre defensivt, men defensivt er vanskelig å vurdere når man bytter så mange.
                          Så synes jeg det er vanskelig å snakke om potensialet til en spiller som fyller 30 i år, dersom Lundemo signeres går det med all sannsynlighet på bekostning av en ny spiller.

                          Kommentar

                          • fredpet76
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 1249

                            Opprinnelig skrevet av Fugggel
                            Når var Lundemo sist en klassespiller? Kan være enig i at han var bedre defensivt, men defensivt er vanskelig å vurdere når man bytter så mange.
                            Så synes jeg det er vanskelig å snakke om potensialet til en spiller som fyller 30 i år, dersom Lundemo signeres går det med all sannsynlighet på bekostning av en ny spiller.
                            Etter hva jeg forstår så er det Lundemo selv som avgjør om han blir på Åråsen eller ikke. Han ønsker en bekreftelse på at han blir satset på og ikke blir ansett som en backup.

                            Kommentar

                            • plantemiddel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2012
                              • 806

                              Sier i så fall mye om lsk sine ambisjoner for i år

                              Kommentar

                              • AB40
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Aug 2015
                                • 59

                                Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                                Ja takk, begge deler. Både Dødball og Harde Mottak lyser opp dagen min når det kommer nye episoder. Jeg har ingen tilknytning til Romerike, men er like vel langt mer engasjert i lokalfotballen der enn i min hjemby Oslo takket være Dødball. ?
                                Enig! De fyller hvert sitt formål for min del når det kommer til LSK.


                                Kommentar

                                • Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 502

                                  Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                  Etter hva jeg forstår så er det Lundemo selv som avgjør om han blir på Åråsen eller ikke. Han ønsker en bekreftelse på at han blir satset på og ikke blir ansett som en backup.
                                  Å det er jo rimelig håpløst

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3196

                                    Lundemo bør ikke være mer enn back-up for back-up'en. Passer bedre i Kisa enn hos oss. (Det samme gjelder forøvrig Rodgers,som ikke virker å henge med i det hele tatt).

                                    Bortsett fra det så ser jeg mange spennende tendenser i dette laget. Et par forsterkninger nå, og så kan det bli en spennende sesong!

                                    Kommentar

                                    • kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2359

                                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Lundemo bør ikke være mer enn back-up for back-up'en. Passer bedre i Kisa enn hos oss. (Det samme gjelder forøvrig Rodgers,som ikke virker å henge med i det hele tatt).

                                      Bortsett fra det så ser jeg mange spennende tendenser i dette laget. Et par forsterkninger nå, og så kan det bli en spennende sesong!
                                      Synes det er foruroligende at Lundemo i det hele tatt er med i diskusjonen videre.
                                      Rodgers kjøpet skjønte jeg aldri noe av. Hvem initierte det? Fyren kosta vel ikke et helt ubetydelige antall miller heller

                                      Kommentar

                                      • banan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2018
                                        • 437

                                        Lundemo er god. Og det er akutt behov for forsterkninger på midtbanen. Lucky er fin, Hoff er god, det samme er Ibrahimaj og Åsen. Så pr dags dato er dette trioen på midten: Åsen - Hoff - Ibrahimaj. Om Lucky signeres er han en spennende utfordrer for Ibrahimaj og Åsen.
                                        Karlin kan bli god, men er pr dags dato ikke en fullgod erstatter for Hoff.
                                        Lundemo kan både spille som 6-er og indreløper/offensiv midtbane, og vil gå rett inn og enten holde eller heve nivået i laget.
                                        Å kjøpe en spiller av Lundemo sitt kaliber vil koste fryktelig mye i dagens marked. Så om han er villig til å ta kampen så er det kun skadehistorikken hans som gjør at signering av han ikke en no-brainer.

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3196

                                          Opprinnelig skrevet av banan
                                          Å kjøpe en spiller av Lundemo sitt kaliber vil koste fryktelig mye i dagens marked. Så om han er villig til å ta kampen så er det kun skadehistorikken hans som gjør at signering av han ikke en no-brainer.
                                          No disrespect til deg og dine meninger, men skjønner ikke helt hvor denne begeistringen kommer fra. Lundemo har passert 30, har en horribel skadehistorikk og har ikke spilt fast på et anstendig lag på flere sesonger. I tillegg til det så jeg han noen ganger på 2.laget i fjor, og der var innsatsen og lagfølelsen så elendig at det grenset mot sabotasje. Å kjøpe en spiller på dette nivået kan umulig koste stort, og jeg tør påstå at vi kan hente fra hylla over uten at det vil koste store penger heller.

                                          Kommentar

                                          Working...