Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2921

    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

    Synes du at jo mer penger man måtte ha, jo høyere lønninger skal man betale? Det er nok den aller beste måten nettopp å bli og forbli en bånnklubb på! Jeg har stor tiltro til den måten Sportsklubben drives på. Tror vi er helt i toppskiktet når det gjelder bærekraftig økonomistyring!
    Nei det syns jeg ikke, men om man aldri kan signe klassespillere fordi vi ikke gir lønninger slike spillere både krever og fortjener så blir vi heller aldri en toppklubb. Kvalitet koster penger, kvalitet krever penger. Nå handler ikke dette om Johansen for han vil jeg ikke ha men generelt
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4052

      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

      Meget spesielt det som kommer fram i treningstråden. Hvis det stemmer, og Gilbert er jo en redelig kar, så er det bare å selge Eskil til høystbydende så fort som mulig. En U21-landslagsspiller med over 80 kamper for klubben bør det jo være mulig å få greit betalt for. Akkurat på høyrebacken har vi uansett trippel dekning uten ham nå som Uba er i gang og potet-Knudtzon har kommet hjem. Meget skuffende oppførsel av Volla-gutten.
      Jeg tipper Edh føler at han kanskje er lenger bak i køen nå som Uba ser ut til å blomstre og vi også har Knudtzon tilbake. Kanskje er det mer eller mindre tydelige signaler fra trenerne som gjør at han oppfatter det sånn, kanskje med rette. Da er det ikke unaturlig at han tenker at sjansen på å få en brukbar avtale ute vil være bedre nå enn om han skulle ende opp med lite/mindre spilletid.
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Lillelord
        Medlem
        Møteplager
        • Aug 2004
        • 79

        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

        Jeg vil ikke bli overrasket om de har muligheten til å gå høyere hvis det skulle dreie seg om en spiller som de mener garantert vil kunne være en stor forskjell og melde oss på helt i medaljekampen. Jeg vet jo ikke det, men som regel er det ingenting som er hugget i stein. Når det gjelder Stefan Johanson, som vel var den det ble kommentert på, har jeg stor sans for ham. Men ikke vet jeg om vi i det hele tatt var interessert, og ikke vet jeg noe om lønnskravet hans. Men jeg vet at han ikke er noen ungdom lenger og med våre svært blandede erfaringer med å hente gamle "storheter", synes jeg ikke han er en spiller nå som vi burde "sprenge banken" for å hente.
        Jeg skjønner virkelig ikke at noen kan mene Stefan Johansen ville vært svaret på midtbanen vår. Han er 33 år, og spilte mindre og mindre for et QPR som endte på 20. plass i 22/23 sesongen. 21 kamper fra start, og kun 5 av disse spilte han 90 minutter. Sist gang det skjedde var 4. mars 2023, og siden da har han spilt til sammen 237 minutter, dvs under 4 hele fotballkamper. Han har vært klubbløs siden juli 2023, til tross for at det er mulig å hente spillere uten klubb utenfor de ordinære overgangsvinduene. Han lukter «over the hill» lang vei, og jeg kan heller ikke se at spillestilen hans samsvarer med det vi bør jakte etter (frekvens, pasningstrygg, evne til å gå av mann). Enn så lenge priser jeg meg lykkelig over at han valgte Sarp!

        Kommentar

        • Håvard Ottesen
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Aug 2012
          • 138

          Men går vi ikke for Johansen fordi vi er han er over the top, fordi han vil ha for høy lønn, eller fordi Sarpsborg er mer attraktive? De har henta mye spennende, miks av talent og rutinerte, meritterte spillere.

          Bare å selge Edh. Virker som en lost case. Fryktelig negativt med sånn murring.

          Rogers a? Kan vel selges til vif? De har vel bare Kiil Olsen igjen av stoppere nå, og sitter med Trøim-pengene sine. Kunne gjerne tatt inn Bjørdal eller Strand derfra. Bra spillere som ville passa godt inn.

          Om Molde henter Diop, er da Berisha på vei ut? Er 29 år. Hadde likt spillertypen inn i LSK. Er nok uaktuelt .

          Gøy å spekulere. Syns ellers Kitolano og Lucky inn er veldig bra.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3433

            Mye spekulasjoner her nå. Inntil det motsatte er bevist, så anser jeg Edhs utspill som storm i vannglass. Media elsker å lage saftige overskrifter, og da blir fort bisetninger hauset opp.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4052

              Opprinnelig skrevet av MortenA
              Mye spekulasjoner her nå. Inntil det motsatte er bevist, så anser jeg Edhs utspill som storm i vannglass. Media elsker å lage saftige overskrifter, og da blir fort bisetninger hauset opp.
              Gilbert skriver følgende i "Treningstråden": Mitt inntrykk er på motsatt side, de som kan forsvinne, at Eskil Edh for enhver pris vil til utlandet så fort som overhodet mulig.

              Det tolker jeg som langt mer troverdig enn spekulasjoner i media.

              Videre lurer jeg på hvor ryktet om at Molde vil snappe Diop, som Håvard Ottesen viderebringer, kommer fra?
              Last edited by DoubleHi5; 14.02.2024, 11:37.
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • Nosferatu
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 717

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                Gilbert skriver følgende i "Treningstråden": Mitt inntrykk er på motsatt side, de som kan forsvinne, at Eskil Edh for enhver pris vil til utlandet så fort som overhodet mulig.

                Det tolker jeg som langt mer troverdig enn spekulasjoner i media.

                Videre lurer jeg på hvor ryktet om at Molde vil snappe Diop, som Håvard Ottesen vderebringer, kommer fra?
                I forlengelsen av det: det at vi skulle ha lagt inn et "skambud" på Wenderson, hvor stod det?
                For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                Kommentar

                • Håvard Ottesen
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Aug 2012
                  • 138

                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                  Gilbert skriver følgende i "Treningstråden": Mitt inntrykk er på motsatt side, de som kan forsvinne, at Eskil Edh for enhver pris vil til utlandet så fort som overhodet mulig.

                  Det tolker jeg som langt mer troverdig enn spekulasjoner i media.

                  Videre lurer jeg på hvor ryktet om at Molde vil snappe Diop, som Håvard Ottesen viderebringer, kommer fra?


                  Her står det om Molde og Diop

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4052

                    Det hadde vært moro om vi hadde tatt rotta på fiskerne og vunnet kampen om Diop. Det er vel ikke helt utenkelig?

                    Denne spilleren er bare 19 år gammel og kan potensielt bli et kjempesalg om et år eller tre!

                    I følge Rbnett skal LSK være villig til å legge nærmere 10 millioner på bordet for Diop. Han representeres av Atta, men om det spiller noen rolle er vel høyst usikkert. LSK har fulgt Diop gjennom høsten i fjor og har derfor hatt gode muligheter til å selge seg inn. Kanskje han også er fristet av muligheten til å bo i bebodde områder og i omgivelser hvor diesel- og asfaltlukta er mer fremtredende enn lukta av fiskeslo?

                    Man har drøftet muligheter for å sette overgangsrekord og også lønnsnivå i klubben. Noe sier meg at det vil kunne vise seg å være verdt å sprenge noen grenser for å få hentet denne spilleren!
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4530

                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                      Det hadde vært moro om vi hadde tatt rotta på fiskerne og vunnet kampen om Diop. Det er vel ikke helt utenkelig?

                      Denne spilleren er bare 19 år gammel og kan potensielt bli et kjempesalg om et år eller tre!

                      I følge Rbnett skal LSK være villig til å legge nærmere 10 millioner på bordet for Diop. Han representeres av Atta, men om det spiller noen rolle er vel høyst usikkert. LSK har fulgt Diop gjennom høsten i fjor og har derfor hatt gode muligheter til å selge seg inn. Kanskje han også er fristet av muligheten til å bo i bebodde områder og i omgivelser hvor diesel- og asfaltlukta er mer fremtredende enn lukta av fiskeslo?

                      Man har drøftet muligheter for å sette overgangsrekord og også lønnsnivå i klubben. Noe sier meg at det vil kunne vise seg å være verdt å sprenge noen grenser for å få hentet denne spilleren!
                      Ja, nå ser vi at selv Lasse Nordås er i ferd med å gå for 10+ millioner. No-brainer å hente Diop for den summen. Slår han bare halvveis gjennom, går han for 20-30 mill. Slår han skikkelig til, vil han overgå Akor. Han er fortsatt purung.

                      Jeg forstår argumentet med Elscha, men han er fortsatt bare 17. Jeg har ikke lyst til å legge for mye ansvar på ham allerede i år. Skogvold vokste nok på å spille i fjor, men jeg er slett ikke overbevist om at han var klar for oppgaven.

                      Vil ikke si at det er overkill å ha disse alternativene i angrepsrekka nå som vi skal spille med tre der framme:

                      TLO
                      Åsen
                      Ibra
                      Skogvold
                      Elscha
                      Bolly
                      Diop
                      Solberg

                      Mye ulike ferdigheter i den gjengen. I tillegg har vi Skaarud som nok er tiltenkt en 8er-rolle, men som også kan spille ving. Seferi er også her, men vi får se om det blir nok et utlån eller ikke. Jeg ser gjerne at vi har folk på benken som kan endre kampbildet, og det vil vi få her. Dette har vært stor mangelvare i det siste.
                      Last edited by Kanarivogel89; 15.02.2024, 04:29.

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2921

                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89



                        Vil ikke si at det er overkill å ha disse alternativene i angrepsrekka nå som vi skal spille med tre der framme:

                        TLO
                        Åsen
                        Ibra
                        Skogvold
                        Elscha
                        Bolly
                        Diop
                        Solberg

                        Mye ulike ferdigheter i den gjengen. I tillegg har vi Skaarud som nok er tiltenkt en 8er-rolle, men som også kan spille ving. Seferi er også her, men vi får se om det blir nok et utlån eller ikke. Jeg ser gjerne at vi har folk på benken som kan endre kampbildet, og det vil vi få her. Dette har vært stor mangelvare i det siste.
                        Knudtzon?

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4530

                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                          Knudtzon?
                          Så klart! Visste jeg hadde glemt noen. Han er aktuell både der og på høyrebacken.
                          Last edited by Kanarivogel89; 15.02.2024, 08:19.

                          Kommentar

                          • EPA
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2013
                            • 215

                            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                            Ja, nå ser vi at selv Lasse Nordås er i ferd med å gå for 10+ millioner. No-brainer å hente Diop for den summen. Slår han bare halvveis gjennom, går han for 20-30 mill. Slår han skikkelig til, vil han overgå Akor. Han er fortsatt purung.
                            Må si jeg sliter med å skjønne at de ikke har hentet han allerede. Forstår at Elscha og Skogvold skal få spilletid også og også at TLO er fasit, men så skadeplaget vi har vært de siste sesongene er vi per dags dato bare en strekkskade fra å måtte pisse i buksa for å holde varmen. Når man også vet at dersom Diop ikke slår ut i full blomst vil vi likevel få tilbake pengene våre om 12/18 mnd.
                            Det er heller ikke skrevet i stein at vi sitter med samme trenerduo når den tid kommer, så for alt jeg vet kan vi ha havnet i en 352, 442 lenge før den tid.

                            Virker litt som vi henger igjen i 2014 og føler at alt er dyrt! Sorry Simon, men kroneisen koster ikke ei krone lenger...

                            Kommentar

                            • Svart og gul
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2004
                              • 370

                              Opprinnelig skrevet av EPA
                              Virker litt som vi henger igjen i 2014 og føler at alt er dyrt! Sorry Simon, men kroneisen koster ikke ei krone lenger...
                              Kan ikke bare skylde på Simon. Er noen over ham som passer på pengesekken.

                              Kommentar

                              • Egumen
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2011
                                • 201

                                Opprinnelig skrevet av EPA

                                Må si jeg sliter med å skjønne at de ikke har hentet han allerede. Forstår at Elscha og Skogvold skal få spilletid også og også at TLO er fasit, men så skadeplaget vi har vært de siste sesongene er vi per dags dato bare en strekkskade fra å måtte pisse i buksa for å holde varmen. Når man også vet at dersom Diop ikke slår ut i full blomst vil vi likevel få tilbake pengene våre om 12/18 mnd.
                                Det er heller ikke skrevet i stein at vi sitter med samme trenerduo når den tid kommer, så for alt jeg vet kan vi ha havnet i en 352, 442 lenge før den tid.

                                Virker litt som vi henger igjen i 2014 og føler at alt er dyrt! Sorry Simon, men kroneisen koster ikke ei krone lenger...
                                I tillegg til Elscha og Skogvold kan jo Bolly spille midstpiss. Pluss eventuelt Kitolano om/når han kommer. Sånn sett har vi fem spillere som kan spille midtspiss til nød. I tillegg signeres mest sannsynlig KP 1. januar 2025.

                                Misforstå meg rett, jeg har veldig lyst på Diop, men vi har flere som kan spille spiss per nå. Spesielt om vi antar at Kitolano er i boks.

                                Kommentar

                                • ChrisK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2013
                                  • 336

                                  Tror ikke det er noen krise dersom Diop ikke kommer, da klubben har god dekning offensivt. Ulempen er at brorparten av dem er unge og kan svinge en del i prestasjonene, men dette ville ikke endret seg med Diop inn. Allikevel er oppsiden med Dipp såpass stor klubben bør hente han inn. Kan ikke regne med at KP leverer fra dag 1 i 2025, han trenger nok en innfasing selv om den blir kortere av å komme på treningsopphold her gjennom 2024. Ideelt sett kan Diop slå ut i full blomst allerede i høst eller våren 2025 og bli solgt om 1,5 års tid.

                                  Midtbanen derimot ser tynn ut. Skulle klubben resignere Lundemo vil man fortsatt mangle tempo på midtbanen og en firer med Hoff, Åsen, Lundemo og Ibrahimaj vil uansett konstellasjon mangle tempo. Kitolano kan nok bekle en av de tre posisjonene på midten, men jeg ser likevel for meg at en Wenderson-type bør hentes inn for å forsterke midtbanen hvis klubben ønsker å ta steg fra fjoråret. Tror nok ikke at det er en krise dersom det ikke skjer, da underpresterende spillere fra fjoråret kan heve seg, samt at unggutta på laget er blitt et år eldre og kan ha tatt store steg. Men, hvis klubben ønsker å vise ambisjoner, som Mesfin har uttalt tidligere, bør det komme inn minst en i tillegg til Kitolano som viser at LSK mener alvor. Det er lov å tenke på prestasjon i 2024 også.

                                  Kommentar

                                  • Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1385

                                    Opprinnelig skrevet av Egumen

                                    I tillegg til Elscha og Skogvold kan jo Bolly spille midstpiss. Pluss eventuelt Kitolano om/når han kommer. Sånn sett har vi fem spillere som kan spille midtspiss til nød. I tillegg signeres mest sannsynlig KP 1. januar 2025.

                                    Misforstå meg rett, jeg har veldig lyst på Diop, men vi har flere som kan spille spiss per nå. Spesielt om vi antar at Kitolano er i boks.
                                    Du har rett i at vi har nok spillere, mitt ankepunkt er om kvaliteten på de vi har er god nok. Ja. På papiret kan vi stille en bra ellever, men vi er veldig sårbare for skader, suspensjoner og formsvikt, og skal vi hevde oss i ES trenger vi konkurranse om plassene og spillere som kan endre kampbildet fra benken.

                                    Per nå har vi bra dekning på keeper, stopper og back, men ellers er det tynt.

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2921

                                      Opprinnelig skrevet av Sailor Man


                                      Per nå har vi bra dekning på keeper, stopper og back, men ellers er det tynt.
                                      Så åtte-ni spillere varierende fra beviselig lovende (Elscha) til solid (Lehne) er ikke god nok dekning på topp for deg?

                                      På midten er jeg enig i at vi trenger flere inn, spesielt med fart i stikkene.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4052

                                        Opprinnelig skrevet av ChrisK
                                        Tror ikke det er noen krise dersom Diop ikke kommer
                                        Det er absolutt ingen krise, men jeg tror det er gode muligheter for at han, i tillegg til å styrke oss ytterligere, sannsynligvis blir god butikk. Det ser Molde og jeg er rimelig sikker på at det er hovedgrunnen til at de prøver å snappe ham. Hvis han slår til, vil han bli ekstremt god butikk!

                                        Håper fortsatt på at den jobben vi har lagt ned over tid mot denne spilleren, og det at Ålesund ganske sikkert heller vil selge til oss enn til den ekle og uforskammet rike erkerivalen i den lille nabobyen, fører til at han ender opp på Åråsen.

                                        Enig i at det er viktigere for laget og stallen i 2024-sesongen å hente en klassespiller på midten.
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • banan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2018
                                          • 437

                                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                          Så åtte-ni spillere varierende fra beviselig lovende (Elscha) til solid (Lehne) er ikke god nok dekning på topp for deg?

                                          På midten er jeg enig i at vi trenger flere inn, spesielt med fart i stikkene.
                                          De spiller en type 2-3-2-3 offensivt.
                                          Midtstopperne bakerst, DM og backer spiller i treeren på midten.
                                          To offensiv midtbane: Åsen og Ibrahimaj,
                                          og tre angrepsspillere på topp:
                                          Seferi, Skogvold og Bolly (20 min) til venste,
                                          TLO og Furaha sentralt
                                          og Seferi og Furaha til høyre.
                                          Så enn så lenge så har Åsen, Ibrahimaj, Solberg og Skaarud spilt i midtbaneleddet.
                                          Bolly er nærmest en deltidsspiller, som vi ikke kan regne med, men som KAN bli viktig.
                                          Knudtzon er det jo også vanskelig å vite om blir 100 % klar igjen.
                                          Så om ikke midtbanen blir styrket så er jo Åsen og Ibrahimaj låst til den, og angrepet vil være syltynt.
                                          Hvis vi holder Bolly og Knudtzon utenom, så er det vel kun Skogvold, TLO og Furaha vi har på topp, med Seferi og de to nevnte spillerne i back-up.
                                          Om ikke det er dårlig dekning så vet ikke jeg.

                                          Kommentar

                                          Working...