Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4052

    Kitolano på benken for Molde fra start mot Legia Warsava nå.
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2276

      [QUOTE=DoubleHi5;n968225]
      Håper fortsatt på at den jobben vi har lagt ned over tid mot denne spilleren, og det at Ålesund ganske sikkert heller vil selge til oss enn til den ekle og uforskammet rike erkerivalen i den lille nabobyen, fører til at han ender opp på Åråsen.
      /QUOTE]

      Tipper at Aafk er relativt pragmatiske hvis de kan dra ut 5 mill ekstra

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4052

        [QUOTE=Lars Henrik Dahl;n968228]
        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Håper fortsatt på at den jobben vi har lagt ned over tid mot denne spilleren, og det at Ålesund ganske sikkert heller vil selge til oss enn til den ekle og uforskammet rike erkerivalen i den lille nabobyen, fører til at han ender opp på Åråsen.
        /QUOTE]

        Tipper at Aafk er relativt pragmatiske hvis de kan dra ut 5 mill ekstra
        Helt sikkert, hvis de kommer med et bud for å riste oss av i budrunden! Lokalavisa der borte skrev i går at Molde er "i dialog med AAFK-ledelsen om en overgang", uten at det nødvendigvis skal tas for god fisk. Men vi skal ikke forvente noe annet enn at de legger nok millioner på bordet hvis de virkelig vil ha ham.
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • WAK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 966

          Opprinnelig skrevet av banan

          De spiller en type 2-3-2-3 offensivt.
          Midtstopperne bakerst, DM og backer spiller i treeren på midten.
          To offensiv midtbane: Åsen og Ibrahimaj,
          og tre angrepsspillere på topp:
          Seferi, Skogvold og Bolly (20 min) til venste,
          TLO og Furaha sentralt
          og Seferi og Furaha til høyre.
          Så enn så lenge så har Åsen, Ibrahimaj, Solberg og Skaarud spilt i midtbaneleddet.
          Bolly er nærmest en deltidsspiller, som vi ikke kan regne med, men som KAN bli viktig.
          Knudtzon er det jo også vanskelig å vite om blir 100 % klar igjen.
          Så om ikke midtbanen blir styrket så er jo Åsen og Ibrahimaj låst til den, og angrepet vil være syltynt.
          Hvis vi holder Bolly og Knudtzon utenom, så er det vel kun Skogvold, TLO og Furaha vi har på topp, med Seferi og de to nevnte spillerne i back-up.
          Om ikke det er dårlig dekning så vet ikke jeg.
          Vi har ikke dårlig dekning men skal vi være med å kjempe på øvre del av tabellen så må flere av de unge blomstre og ta store steg i løpet av sesongen. Noe trenerne og de som er tett på klubben har stor tro på at flere av de unge spillerene kommer til å gjøre. Derimot høres det ut som så si de fleste supporterne har null tro på dette.

          Kitolano og Lucky er så si klare.

          Jeg håper ikke Lundemo blir signert men om han ikke blir det så kommer det garantert en inn.

          Det kommer til å bli spilt enten 4-3-3 eller 3-4-3

          4-3-3
          MHC(Hagerup)

          Ranger(Elkær,Knudtzon)
          Moen Foss(Garnås,Rogers)
          Gabrielsen(Roseth)
          Edh(Tønnesen)

          Kitolano(Karlin,Solberg)
          Hoff(Lundemo)
          Ibrahimaj(Lucky,Skaarud)

          Uba(Bolly,Knudtzon)
          Lehne(Skogvold)
          Åsen(Furaha)

          Altså benk; Hagerup, Elkær, Knudtzon, Gårnås, Rogers, Roseth, Tønnesen, Karlin, Solberg, Lundemo, Lucky, Skaarud, Bolly, Skogvold, Furaha

          Benk med 15 stk og det er ikke spillere som Murugesapialli, Seferi og Henriksrud nevnt.

          3-4-3

          MHC(Hagerup)

          Moen Foss(Garnås)
          Gabrielsen(Rogers)
          Roseth(Tønnesen)

          Ranger(Elkær)
          Hoff(Lundemo)
          Ibrahimaj(Kitolano,Karlin,Lucky)
          Edh(Tønnesen)

          Kitolano(Uba,Furaha)
          Lehne(Skogvold)
          Åsen(Bolly,Knudtzon)

          Kommentar

          • EPA
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2013
            • 215

            Opprinnelig skrevet av WAK

            3-4-3

            MHC(Hagerup)

            Moen Foss(Garnås)
            Gabrielsen(Rogers)
            Roseth(Tønnesen)

            Ranger(Elkær)
            Hoff(Lundemo)
            Ibrahimaj(Kitolano,Karlin,Lucky)
            Edh(Tønnesen)

            Kitolano(Uba,Furaha)
            Lehne(Skogvold)
            Åsen(Bolly,Knudtzon)
            Rimelig sikker på at Elkær er venstre, men poenget om dekning står.
            Jeg er null stressa over dekningen, derimot rimelig stressa over nivået på dekningen... Hører de påstår at mange har tatt steg, og har jo selv sett at Uba er en helt annen versjon av seg selv enn i fjor. Det er ikke enkelt å måle noe som helst tidlig i januar for noen må kjempe om en plass og andre kan hvile seg i form til en sikker startplass... det eneste som er sikkert er at dersom vi ikke får inn mer enn Kitolano (som holder meget bra nivå), så går vi inn i en sesong hvor jeg har veldig vanskelig for å se at vi har styrket stallen fra det vi hadde når vi startet fjoråret. Det blir etter min smak litt mye gambling, og tilfeldigheter i forhold til å styre kamper, klatre på tabellen og rett og slett ta innpå topp 3. For ikke snakke om topp 2, som kjøper beviselig bra spillere slik at de har 15-16 gode + endel spennende som får tid til å blomstre.

            Noen som har lyst til å prøve seg på en 15-16 beviselig gode eliteseriespillere vi har, og hvilke posisjoner som er litt tynne? Jeg ser nemlig meget bra spillere til å forsvare boks/hindre motstander, men skape selv uten at vi tar den vanlige "slå balen ut på kant til Åsen og slå inn i midten, eller vinn en corner og klem til"-varianten ser jeg ikke helt lyst på. Legger du inn noen karantener/skader på de som normalt starter kampene blir vi ganske fort redusert til noe ala det vi så ut som i fjor høst. Som sagt med mindre 3-4 spillere har en sesong på et helt annet nivå enn det vi så for kun et par måneder siden!

            P.S. Håper jeg blir overbevist men høyt tempo og barca tendenser i morgen, men tviler dessverre!

            Kommentar

            • brune stakkeland
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2012
              • 892

              Skal jeg gjette startellever til serieåpning per nå i 4-3-3 (med Kitolano inn) så blir det nok noe sånt:

              MHC
              Ubah - Gabrielsen - Moen Foss - Tønnessen
              Ibrahimaj - Hoff - Åsen
              Furaha/Skogvold - Lehne Olsen - Kitolano

              Edh regner jeg nesten med at forsvinner, og er usikker på hvordan Ranger passer inn i måten vi skal spille på. Med unntak av Ubah, Furaha og Skogvold er alle disse gode eliteseriespillere. Garnås, Roseth, Bolly og Knudtzon er også gode.

              Skal jeg gruppere spillerne etter nivå så blir det nok noe sånt: (legger på en (+) bak for de som godt kan være en gruppe høyere om de leverer det de har inne/beviser at de har nivået jeg håper på

              Toppklasse:
              Åsen
              Lehne Olsen
              Kitolano

              Meget gode:
              Roseth(+)
              Knudtzon(+)
              Ibrahimaj
              Bolly
              Garnås

              Solide, men skuffet ifjor, evt. ikke bevist nivået på LSK:
              Gabrielsen
              Tønnessen
              Moen Foss
              Ranger
              Edh
              MHC
              Rogers
              Lundemo (?)
              (alle i denne kategorien kan fort plassere seg i en av de to øverste kategoriene)

              Talenter med berettiget håp om spilletid:
              Skogvold
              Furaha
              Skaarud
              Ubah
              Elkær
              Karlin
              Lucky (?)
              Seferi


              Sikkert glemt noen, men vi har 15 stk som har levert på eliteserienivå, tidvis veldig bra eliteserienivå. Og jeg har null problem med å gi et eller to av talentene plass i startoppstillinga og håpe at de tar nivået. Hvis ting klaffer så kan det bli veldig bra.

              Det er to posisjoner som gjør meg bekymret.
              En, dekning på spissplass om Lehne Olsen skulle bli skadet i en lengre periode.
              To, tempo i midtbaneleddet. Hittil i treningskampene har Åsen og Ibrahimaj utelukkende spilt på midtbanen, og med Hoff der i tillegg så er jeg stygt redd for at midtbanen kommer til å bli løpt i senk.

              Det viktigste for meg er å få inn noen med tempo på midtbanen, håper virkelig at det kommer (ikke Børkeeiet, please)


              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4530

                Man kan jo spørre seg om ikke Fredrik Gulbrandsen kunne gjort en innsats som en av de tre i angrepsrekka… Dårlig med videresalgspotensial, men han hadde nok passet veldig godt inn i formasjonen. Litt synd vi lot ham gå til Molde. Men vi får heller feste vår lit til at både Furaha og Skogvold får sine definitive gjennombrudd i stedet

                Kommentar

                • fredpet76
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 1249

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Man kan jo spørre seg om ikke Fredrik Gulbrandsen kunne gjort en innsats som en av de tre i angrepsrekka… Dårlig med videresalgspotensial, men han hadde nok passet veldig godt inn i formasjonen. Litt synd vi lot ham gå til Molde. Men vi får heller feste vår lit til at både Furaha og Skogvold får sine definitive gjennombrudd i stedet
                  Dette har man jo snakket om tidligere. Skogvold ville ikke vært på Åråsen i dag om Fredrik hadde blitt signert, så der tok klubben et valg.

                  Forøvrig kan en overgang for Kitalano spøke om Dæhlie sin skade er alvorlig. Det hadde jo vært veldig synd i såfall.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4052

                    Opprinnelig skrevet av fredpet76
                    Forøvrig kan en overgang for Kitalano spøke om Dæhlie sin skade er alvorlig. Det hadde jo vært veldig synd i såfall.
                    Erling Moe sier til rbnett at han ikke tror det er alvorlig og at det virket som det gikk bra.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4052

                      Jeg slutter ikke å bli mektig imponert over det Bodø/Glimt presterer gang etter gang! I går rundspilte de Ajax på bortebane, i følge rapportene, og bare en liten sprekk med to overtidsmål fra Ajax reddet den falmede storheten. Greit nok at Ajax har slitt i det siste, men B/G har virkelig satt standarden og vist at det er mulig for et norsk lag å spise kirsebær med de store! Vi har en jobb å gjøre før vi kan snakke om å kjempe med dem!
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • AB40
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Aug 2015
                        • 59

                        Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                        Skal jeg gjette startellever til serieåpning per nå i 4-3-3 (med Kitolano inn) så blir det nok noe sånt:

                        To, tempo i midtbaneleddet. Hittil i treningskampene har Åsen og Ibrahimaj utelukkende spilt på midtbanen, og med Hoff der i tillegg så er jeg stygt redd for at midtbanen kommer til å bli løpt i senk.
                        Dette var jo noe av det vi så problemer av i fjor også. Lundemo har Ikke tempo, Ibrahimaj har høy kapasitet, men temposterk er han ikke, Åsen er rett og slett treig.
                        Jeg mener også at Ibrahimaj gjør mer nytte av seg høyere opp (og ja han skal skyve opp og bla bla bla ref Dødball) men det blir ikke helt det samme da han får større ansvar defensivt.

                        Det jeg ønsker er en midtbanespiller med tempo som tør å utfordre fremover. evt må vi skaffe en sånn 10-er/ving dersom man virkelig skal ha Ibrahimaj på midten.
                        Da tror jeg Hoff kunne ligget godt og balansert uten å være for eksponert på hurtighet.

                        Kommentar

                        • *eLSKerLSK*
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2005
                          • 453

                          August Mikkelsen?

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6079

                            Opprinnelig skrevet av AB40

                            Det jeg ønsker er en midtbanespiller med tempo som tør å utfordre fremover. evt må vi skaffe en sånn 10-er/ving dersom man virkelig skal ha Ibrahimaj på midten.
                            Da tror jeg Hoff kunne ligget godt og balansert uten å være for eksponert på hurtighet.
                            Høres vel ut som Kitolano? Ser de fleste setter han opp som ving her, men han tok vel store steg når Tromsø begynte å bruke han sentralt? MEd Skogvold og Furaha så har man et par spennende kantalternativer, uten at jeg kjenner så godt til sistemann.


                            "Jeg har en fin hverdag, sier Kitolano, som sier han er best i en rolle som indreløper eller sentralt på midten."
                            Last edited by HSft; 16.02.2024, 10:54.

                            Kommentar

                            • brune stakkeland
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2012
                              • 892

                              Opprinnelig skrevet av HSft

                              Høres vel ut som Kitolano? Ser de fleste setter han opp som ving her, men han tok vel store steg når Tromsø begynte å bruke han sentralt? MEd Skogvold og Furaha så har man et par spennende kantalternativer, uten at jeg kjenner så godt til sistemann.


                              "Jeg har en fin hverdag, sier Kitolano, som sier han er best i en rolle som indreløper eller sentralt på midten."
                              Godt å høre. Åsen, Hoff og Ibrahimaj er gode fotballspillere, men de er ikke en god nok midtbanetrio, til det blir det lott for seigt. Mye mulig at Åsen blir skjøvet et steg opp som en av tierne når spilletida ikke lenger fordeles jevnt i treningskampene.

                              Kommentar

                              • EPA
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2013
                                • 215

                                Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                                Skal jeg gjette startellever til serieåpning per nå i 4-3-3 (med Kitolano inn) så blir det nok noe sånt:

                                MHC
                                Ubah - Gabrielsen - Moen Foss - Tønnessen
                                Ibrahimaj - Hoff - Åsen
                                Furaha/Skogvold - Lehne Olsen - Kitolano

                                Edh regner jeg nesten med at forsvinner, og er usikker på hvordan Ranger passer inn i måten vi skal spille på. Med unntak av Ubah, Furaha og Skogvold er alle disse gode eliteseriespillere. Garnås, Roseth, Bolly og Knudtzon er også gode.

                                Skal jeg gruppere spillerne etter nivå så blir det nok noe sånt: (legger på en (+) bak for de som godt kan være en gruppe høyere om de leverer det de har inne/beviser at de har nivået jeg håper på

                                Toppklasse:
                                Åsen
                                Lehne Olsen
                                Kitolano

                                Meget gode:
                                Roseth(+)
                                Knudtzon(+)
                                Ibrahimaj
                                Bolly
                                Garnås

                                Solide, men skuffet ifjor, evt. ikke bevist nivået på LSK:
                                Gabrielsen
                                Tønnessen
                                Moen Foss
                                Ranger
                                Edh
                                MHC
                                Rogers
                                Lundemo (?)
                                (alle i denne kategorien kan fort plassere seg i en av de to øverste kategoriene)

                                Talenter med berettiget håp om spilletid:
                                Skogvold
                                Furaha
                                Skaarud
                                Ubah
                                Elkær
                                Karlin
                                Lucky (?)
                                Seferi


                                Sikkert glemt noen, men vi har 15 stk som har levert på eliteserienivå, tidvis veldig bra eliteserienivå. Og jeg har null problem med å gi et eller to av talentene plass i startoppstillinga og håpe at de tar nivået. Hvis ting klaffer så kan det bli veldig bra.

                                Det er to posisjoner som gjør meg bekymret.
                                En, dekning på spissplass om Lehne Olsen skulle bli skadet i en lengre periode.
                                To, tempo i midtbaneleddet. Hittil i treningskampene har Åsen og Ibrahimaj utelukkende spilt på midtbanen, og med Hoff der i tillegg så er jeg stygt redd for at midtbanen kommer til å bli løpt i senk.

                                Det viktigste for meg er å få inn noen med tempo på midtbanen, håper virkelig at det kommer (ikke Børkeeiet, please)

                                Enig i mye, men jeg kan ikke se hvordan vi kan legge Bolly i kategori meget gode når han ikke kan spille mer enn 20 minutter. Knudtzon er jeg usikker på altså... Har for mange minner av en fyr som sliter med å treffe ballen. Er derimot ikke i tvil om at han kan fungere på høyre back (vi ha jo nesten ingen i den posisjonen fra før).
                                Garnås i meget gode? Og tro meg, jeg ELSKER Garnås, så om vi lager en liste med hvem elsker du mest havner han i Toppklasse... Men er han egentlig veldig god? Hans tilstedeværelse i kampene er helt magisk, og jeg vil ha han som fast i 11'er over gabrielsen hver dag (rett og slett fordi Ruben ser ut som han tenker på hva han skal ha til middag 50% av tiden).

                                Ellers helt enig... tynt om TLO ikke er skadefri og tempo på midten er uten tvil det vi trenger både forover og bakover. Jeg mener bestemt vi må droppe Lundemo da tempoet hans er for dårlig, han er for gammel og for skadet til å han en så viktig rolle... en ting er at han er treg til å flytte beina defensivt, men så fort han får tak i ballen så tar det alt for lang tid å sende den videre også.

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2359

                                  Hvis Georg og hans kumpan er så fotballsmarte som de sier så må de vel ha gjort seg opp en formening om hvem som blir med videre for å spille den fotballen de ønsker. Selv med noe begrensede midler
                                  Er den første testen på hvor dyktige de er. Uten å nevne navn så mister jeg trua hvis ikke visse grep tas.

                                  Kommentar

                                  • brune stakkeland
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2012
                                    • 892

                                    Opprinnelig skrevet av EPA

                                    Enig i mye, men jeg kan ikke se hvordan vi kan legge Bolly i kategori meget gode når han ikke kan spille mer enn 20 minutter. Knudtzon er jeg usikker på altså... Har for mange minner av en fyr som sliter med å treffe ballen. Er derimot ikke i tvil om at han kan fungere på høyre back (vi ha jo nesten ingen i den posisjonen fra før).
                                    Garnås i meget gode? Og tro meg, jeg ELSKER Garnås, så om vi lager en liste med hvem elsker du mest havner han i Toppklasse...
                                    Med Bolly og Knudtzon så tenkte jeg mest på hva de kan levere, ikke hvor ofte de er i stand til å levere det.

                                    Garnås, ja, alle de andre stopperne våre er bedre med ballen enn Garnås, men ingen av de er like gode til å forsvare eget mål. Kan godt si at spisskompetansen hans på å ikke ville la motstanderen score løfter han opp en klasse.

                                    Kommentar

                                    • Dole
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 1572

                                      Spennende med disse unge, nigerianske guttene og imponerende dersom vi allerede har sikret oss rettighetene til samtlige tre. Spesielt Arierhi virker å være et kjempetalent. Han blir omtalt på nettet som en wonderkid og jeg ser en som tydeligvis følger nigerianske fotball tett allerede i fjor omtalte ham på X som den neste Osimhen.

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4530

                                        Femårskontrakt med Lucky er meget bra. Også digg at vi har signert intensjonsavtaler med de to andre. Oppsiden er veldig stor med disse nigerianske talentene, så jeg er veldig for at vi tar noen sjanser her. De virket jo som "spellere" alle sammen.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4052

                                          Sunnmørsposten har tidligere skrevet at Lillestrøm har lagt inn bud på Moctar Diop, som skal ha vært et godt stykke unna det AaFK anser som en riktig pris for spissen. Tirsdag skrev TV 2 at også Molde hadde kastet seg inn i kampen om senegaleseren, og at de skulle være villige til å legge et tosifret millionbeløp på bordet.
                                          – Store klubber
                                          Spissen sier videre at det er agenten som tar seg av det som skjer rundt, mens han sjøl ikke vil bruke energi på det han ikke får gjort noe med.
                                          – Hva tenker du om at både Molde og Lillestrøm har vist interesse for deg?
                                          – Jeg vet at både Molde og Lillestrøm er store klubber. Jeg snakker med agenten og familien min om karrieren, men jeg har ikke sagt nei til verken den ene eller den andre klubben. Vi får se hva som skjer, sier Diop.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...