Sesongen 2024
Collapse
X
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Mads Hedenstad Christiansen -
Lars Ranger, Sam Rogers, Sander Moen Foss, Kristoffer Tønnessen -
Ylldren Ibrahimaj, August Karlin, Gjermund Åsen -
Daniel Skaarud , Thomas Lehne Olsen, Mathis Bolly
Langt ifra toppet lag, med kun 3 spillere i forventede posisjoner i en startellever pr dags dato.
Håper på helt andre boller mot Godset.Kommentar
-
Laget som ble overkjørt av Sandefjord i 1. omgang var dette:
Mads Hedenstad Christiansen -
Lars Ranger, Sam Rogers, Sander Moen Foss, Kristoffer Tønnessen -
Ylldren Ibrahimaj, August Karlin, Gjermund Åsen -
Daniel Skaarud , Thomas Lehne Olsen, Mathis Bolly
Langt ifra toppet lag, med kun 3 spillere i forventede posisjoner i en startellever pr dags dato.
Håper på helt andre boller mot Godset.Kommentar
-
Haha, jeg kjenner på samme følelsen - føler for å balansere etter det jeg oppfatter som mye optimisme. Tror egentlig ikke vi er fryktelig uenige, men at vi har forskjellig måte å takle spenningen som følger med når det nærmer seg seriestart - som i år også medfører en usikkerhet (tvil/håp) knyttet til endringer av formasjon og trenerteam.👍 1Kommentar
-
Vil minne om at vi startet sesongen i fjor med en midtbanetrio bestående av Ibra - Knudsen - Åsen. Slo ut både Sogndal og Tromsø av cupen, og fikk en god start på sesongen. Hoff kom inn i laget etter hvert og vi slo både Molde og Glimt hjemme. At Lundemo skal gjøre laget så radikalt mye dårligere virker for meg som krisemaksimering og urealistisk.👍 3Kommentar
-
Vil minne om at vi startet sesongen i fjor med en midtbanetrio bestående av Ibra - Knudsen - Åsen. Slo ut både Sogndal og Tromsø av cupen, og fikk en god start på sesongen. Hoff kom inn i laget etter hvert og vi slo både Molde og Glimt hjemme. At Lundemo skal gjøre laget så radikalt mye dårligere virker for meg som krisemaksimering og urealistisk.
Men Marius må gjerne motbevise meg altså. Ingenting hadde vært diggere enn det.Kommentar
-
Vil minne om at vi startet sesongen i fjor med en midtbanetrio bestående av Ibra - Knudsen - Åsen. Slo ut både Sogndal og Tromsø av cupen, og fikk en god start på sesongen. Hoff kom inn i laget etter hvert og vi slo både Molde og Glimt hjemme. At Lundemo skal gjøre laget så radikalt mye dårligere virker for meg som krisemaksimering og urealistisk.Kommentar
-
ingen av spillerne i trioen er individuelt dårlige. Alle er jo solide Eliteseriespillere, men det er som Playboy1 nevner, mer helheten av de sammen.
Ser ikke at vi helt utnytter Ibra sine styrker best der heller. Samme med Åsen som jeg liker bedre til å slå innlegg, men jeg kan heller ikke se for meg de to pluss Lehne som en trio på topp, for da har vi ingen som truer bakrom.
Spennende å se hvordan dette med "dominere spillet" utarter seg. Jeg så ikke første omgang vs Godset, men oppfattelsen min av høyt press er jo spillere med arbeidskapasitet OG fart.
De spillerne vi har med fart virker jo ikke bankers heller.
Sm vi havner på 7-8 i år er det greit for meg, omlegging av spillestil, nye trenere osv gjør at det potensielt vil svinge litt. Det jeg derimot håper er at i sommer så har trenerne et mer klart bilde av hvilke typer vi mangler, og at rekrutteringen så blir av yngre spillere med videresalgspotensiale.👍 3Kommentar
-
Særlig KP, den nigerianske spissen, virker å være et kjempetalent. Håper virkelig vi har en vanntett avtale der.Kommentar
-
Georgson fortalte i intervjuet i RB at LSK har den 5. - 6. beste økonomien i Eliteserien og om de havner lavere på tabellen enn det har de underprestert og høyere overprestert.
Så det virker som om han er misfornøyd om de havner lavere enn 5. - 6. plass i alle fall.
Veldig interessant intervju, kan virkelig anbefales:
https://www.rb.no/ville-vart-bekvem-med-a-starte-serien-1-april-med-troppen-vi-har-na/v/5-43-2212759Se intervjuet med LSK-trener Andreas Georgson her.
Mellom linjene virket det også tydelig at det vil komme inn flere nye spillere som vil være med å sørge for at laget vil være med lenger opp på tabellen.
👍 5Kommentar
-
Hvis han er så god som det virker som, blir dette en Bonsu Baah-historie. Går for rekordsum før han har fått på seg treningstøyet. Slår meg som et helt eksepsjonelt talent. Håper han får prøve seg mot Aafk.Last edited by Kanarivogel89; 01.03.2024, 04:04.👍 1Kommentar
-
Elska þetta félagKommentar
-
Kommentar
-
Nå skal man som kjent ikke selge noen bjørn før skinnet er skutt . Men førsteomgangen mot kåffa i dag kan tyde på at både ryktet om at svenske trenere ikke har peiling på fotball og ryktet om at vi ikke har stall og spillere til å spille underholdende ball er overdrevet! Kanskje sesongen blir mindre deprimerende enn enkelte føler seg overbevist om!Elska þetta félag😀 4Kommentar
-
Slik vi spilte mot Oslos Stolthet tyder på at vi vil gjøre en god figur mot temposvake slag. Måten Sandefjord løp tvers igjennom midtbanen vår gjør meg skeptisk. Jeg skulle gjerne sett en treningskamp mot Brann eller et annet fotrapt lag før jeg føler meg trygg på at vi havner på øvre halvdel. Slik jeg ser sesongen, så kjemper Glimt og Molde om gullet, Brann er favoritt til Bronsje, muligens i kamp med Tromsø, men fra 5. til 12. kan alt skje. Jeg aner ikke hvor jeg skal plassere lagene. Det jeg føler er sikkert, er at vi må få mer tempo i midtbanen vår dersom vi skal ta steget opp til gullkampen.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Slik vi spilte mot Oslos Stolthet tyder på at vi vil gjøre en god figur mot temposvake slag. Måten Sandefjord løp tvers igjennom midtbanen vår gjør meg skeptisk. Jeg skulle gjerne sett en treningskamp mot Brann eller et annet fotrapt lag før jeg føler meg trygg på at vi havner på øvre halvdel. Slik jeg ser sesongen, så kjemper Glimt og Molde om gullet, Brann er favoritt til Bronsje, muligens i kamp med Tromsø, men fra 5. til 12. kan alt skje. Jeg aner ikke hvor jeg skal plassere lagene. Det jeg føler er sikkert, er at vi må få mer tempo i midtbanen vår dersom vi skal ta steget opp til gullkampen.
Sandefjord løp gjennom midtbanen vår i 1. omgang fordi vi spilte med et blandet lag med juniorspillere og andre som et langt unna startelleveren. Samt elendige avstander mellom leddene.
ALt maset om tempo i midtbaneleddet er tull. Er ikke tempo i midtbanetrioen som gjør at Glimt herjer, og heller ikke da RBK var på sitt beste.
Ikke engang City har tempo som sin forse i den sentrale midtbanetrioen.
LSK kommer høyt i år, og de største manglene er i angrepsleddet - og treffer vi med kjøpet eller kjøpene så blir det riktig så triveleg i år.
PS! Tromsø vil være nærmere nedrykk enn bronse i år.👍 3Kommentar
Kommentar