Sesongen 2024
Collapse
X
-
-
Spillertypen Va er jo nettopp det klubben trenger. En liten frekk faen som kan skape uro og kål i motstanderen.
Så er jo spørsmålet om dette er er typisk 4.,5.,6. valg, fritt tatt fra lista over aktuelle kandidater i fremre treer.
Håper selvsagt på en solskinnshistorie, men kjenner jeg er skeptisk. Føler litt at vi tar det vi kunne få, som var tilgjengelig nå før overgangsvinduet stenger.
Uansett, velkommen!👍 1Kommentar
-
I kategorien julegaver, må denne regnes på nivå med hjemmestrikka sokker fra Tante Berit.
Regner med at vi snakker lån med opsjon på kjøp. Det lå en "foreløpig"-formulering som tyder på at vi kan ta over spilleren etter hvert hvis ønskelig. Dette er definitivt ikke noe som matcher Sves sine utsagn om at man ikke kom til å handle hvis man ikke fikk noe bedre enn de man har fra start. Her snakker vi om en spiller som ikke har klart å spille seg til fast plass på det 4. beste laget i Sverige, altså et lag som endte på plassen bak laget som ble grisebanka av Molde i Europaleague. Nå kan det være mange grunner til at man ikke får det til i en enkelt klubb. 16 landskamper lar seg høre, men vi snakker Angola, som er rangert på nivå med Kypros på Fifa rankingen.
Etter Westerberg har jeg sluttet å tro på skrytevideoer på youtube, så ta alt med en klype salt. Klippene viser en spiller som virker brukbart rask, ok pluss teknisk, lavt tyngdepunkt (med 166 over bakken skal det litt til å ha noe annet), noen kjappe volleyskudd og faktisk et par headinger i mål. Jeg hadde ønsket meg en mann som kunne gå rett inn på kant og med det la Kito tre ned i midtbaneleddet, men her er jeg skeptisk. Sikkert en helt ok spiller som kan avlaste Skogvold og muligens TLO, men med mindre han overrasker stort, neppe en spiller for startoppstillingen. Mulig han har den etterlyste x-faktor når vi trenger å endre kampbildet.
https://www.youtube.com/watch?app=de...e=emb_imp_woyt
Beskrives som en litt mer bestemt Tobias Svendsen, som jo er en spillertype mange har ment vi burde ha i troppen. Er veldig glad for å få inn en sånn type jeg, men er enig i at dette igjen ikke er akkurat det man har kommunisert ut mtp ferdighetsnivå. Fryktet først et kjøp av en 25-åring uten videresalgspotensiale, men det er jo kun et utlån, kanskje heldigvis.
uansett er jeg fornøyd med å få en type inn, bare håper det blir bedre en Kosi og fortsatt håper jeg på mer, selv om det virker umulig.
Kommentar
-
Tja, hva er et utfordrende overgangsmarked, var det plutselig ingen spillere som er gode nok?Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Beskrives som en litt mer bestemt Tobias Svendsen, som jo er en spillertype mange har ment vi burde ha i troppen. Er veldig glad for å få inn en sånn type jeg, men er enig i at dette igjen ikke er akkurat det man har kommunisert ut mtp ferdighetsnivå. Fryktet først et kjøp av en 25-åring uten videresalgspotensiale, men det er jo kun et utlån, kanskje heldigvis.
uansett er jeg fornøyd med å få en type inn, bare håper det blir bedre en Kosi og fortsatt håper jeg på mer, selv om det virker umulig.👍 1Kommentar
-
👍 3Kommentar
-
Spillertypen Va er jo nettopp det klubben trenger. En liten frekk faen som kan skape uro og kål i motstanderen.
Så er jo spørsmålet om dette er er typisk 4.,5.,6. valg, fritt tatt fra lista over aktuelle kandidater i fremre treer.
Håper selvsagt på en solskinnshistorie, men kjenner jeg er skeptisk. Føler litt at vi tar det vi kunne få, som var tilgjengelig nå før overgangsvinduet stenger.
Uansett, velkommen!Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 2Kommentar
-
Det kan være at klubben nå har hevet lista for hva de leter etter, men sliter med å få disse innenfor klubbens rammer da de konkurrerer med mer pengesterke klubber. Hadde klubben lagt lista på talentfulle PostNord-spillere, så kunne man hentet førstevalgene på alle plasser, men dersom man ser på øvre nivå i Skandinavia, så er konkurransen mye hardere.
Ønsker meg først og fremst en klar utfordrer på indreløper posisjon. Det kan være en kant/ving som frigjør Kito til indreløper. Synes førsteelver ser relativt bra ut nå, men begynner å bli skeptisk til bredden. Kollapsen mot slutten mot Stabæææææk var skremmende. Plutselig så en del sikre andrevalg veldig usikre ut. Hva gjelder Karlin, glem 2024, prep ham for 2025. Seferi, lån ham ut og glem ham. Kontrakten går vel ut etter sesongen, lite som tyder på at han skal ta nivået. Synd, har sansen for ham i de små glimtene han viser, men de har stort sett vært i januar.
Finner ellers litt glede i å se Enga få grisebank av svensker i generalprøven. Morsomt i seg selv, men må være skremmende med tanke på at norske lag stort sett har høvla over svenske i sesongoppkjøringa. Litt skadefryd også over bartenes 0-5 mot Vikingene. Det må være andre som er mye mer betenkt over generalprøven enn det vi er.Kommentar
-
Først helt nylig, lenge etter at LSK og Molde hadde budt rundt 9 og 10 mill for Moktar Diop, har AaFK gitt klare signaler om at de krever eller venter seg opp mot 20 mill (!) for denne spilleren. En spiller vi nå ikke er veldig interessert i lenger, med KP klar fra januar.
Og ja, LSK har klare, bindende avtaler med klubben og akademiet til begge nigerianerne (både Lyon og Glimt var ute etter spissen KP/Ariheri, men for seint). Så vidt jeg veit har vi alt betalt halve kjøpesummen.
Et annet eksempel på markedsprisene for tida er at Paulos Abraham, som gikk fra Groningen til IFK, skal ha hatt 4 mill i lønn i Groningen. Vi hadde ikke snakket verken med spiller eller klubb, men bare forhørt oss med agenten hans. Oppslaget om sterk LSK-interesse og konkurranse med IFK i svensk presse er sterkt overdreven spekulasjon - ikke uvanlig verken for svenske eller norske media.👍 2Kommentar
-
Først helt nylig, lenge etter at LSK og Molde hadde budt rundt 9 og 10 mill for Moktar Diop, har AaFK gitt klare signaler om at de krever eller venter seg opp mot 20 mill (!) for denne spilleren. En spiller vi nå ikke er veldig interessert i lenger, med KP klar fra januar.
Og ja, LSK har klare, bindende avtaler med klubben og akademiet til begge nigerianerne (både Lyon og Glimt var ute etter spissen KP/Ariheri, men for seint). Så vidt jeg veit har vi alt betalt halve kjøpesummen.
(...)Kommentar
-
Kommentar
-
Syns Uba ser spennende ut jeg altså, men han er vel neppe førstevalg og heller ikke akkurat utlært på den plassen... men men, kanskje han kan bli helt fantastisk om han bare får 8-10 kamper på å øveKommentar
-
Ja, det er jo litt kjipt men ikke helt utypisk om LSK havner med kun et alternativ på høyre side i halve sesongen etter å ha signert Erling, forlenget med Ranger og "sluppet" Edh til Sverige.
Syns Uba ser spennende ut jeg altså, men han er vel neppe førstevalg og heller ikke akkurat utlært på den plassen... men men, kanskje han kan bli helt fantastisk om han bare får 8-10 kamper på å øve
👍 1Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Jeg har et lite håp om en medalje før vi igjen forsvinner ned igjen til å kjempe om å unngå nedrykk, og da kan vi ikke gjøre dette hver eneste sesong.
Jeg er dessverre rimelig sikker på at om vi skal klare å holde følge med, og karre oss fast i toppen er vi avhengig av å komme oss ut i Europa og få en økonomi som ligger blandt de 3-4 rikeste klubbene. Skjer ikke det vil vi sakte men sikkert falle bakover på tabellen igjen, for det er synd men sant... Penger er den største faktoren for å lykkes (mulig å fucke opp med penger også, men nesten umulig å vinne uten.. spesielt i lengden).👍 1Kommentar
-
Mangler vi en spiller i startoppstillinga til sykestua FK?Eric Larsson Right-Back 32 bruise Mar 23, 2024 Apr 15, 2024 3
?😂 1Kommentar
Kommentar