Rogers til Kamma på lån. Her snakker vi vel anvendte 5 millioner.
Sesongen 2024
Collapse
X
-
Er fram til sommeren. Er bra at han får jevnlig spill i Eliteserien. Gjør han det veldig bra så vil verdien overstige de 5 mill, og enten være nærmere plass på laget vårt eller gjøre at vi går med overskudd.👍 2Kommentar
-
I ettertid er det lett å konkludere med at det ikke var en god signering.
Hvis vi skrur klokka tilbake, hadde vi Roseth ute på ubestemt tid, Tønnesen ble skada hver 3 kamp, Skjærvik med regelmessige hjerneblødninger og Slørdal uten tillit. At vi på det tidspunktet trengte folk inn var åpenbart. Rogers var sannsynligvis på papiret det beste alternativet for en "overkommelig" pris. Det mest merkelige var strengt tatt ikke å signere Rogers (som tross alt hadde gjort det brukbart i Eliteserien, selv om han var på nedadgående i Barteland), men å ikke bruke pengene på å få framskyndet overgangen til Moen Foss i stedet.👍 6Kommentar
-
Hvis vi skrur klokka tilbake, hadde vi Roseth ute på ubestemt tid, Tønnesen ble skada hver 3 kamp, Skjærvik med regelmessige hjerneblødninger og Slørdal uten tillit. At vi på det tidspunktet trengte folk inn var åpenbart. Rogers var sannsynligvis på papiret det beste alternativet for en "overkommelig" pris. Det mest merkelige var strengt tatt ikke å signere Rogers (som tross alt hadde gjort det brukbart i Eliteserien, selv om han var på nedadgående i Barteland), men å ikke bruke pengene på å få framskyndet overgangen til Moen Foss i stedet.
Hvis flere her er som meg, har man holdt greit kjeft siden han var en ny spiller. Og det har gått nøyaktig som man har trodd - dønn sistevalg basert på evner.
Som du sier var han på nedadgående i RBK, og ikke bare litt. Supportera dems skjønte ingenting da vi henta'n... Og den summen?! Fy faen dem lo og fryda seg. I dag igjen.
Og jeg er helt enig angående Moen Foss.
Men vi skulle vel spare noen tusenlapper der, mens milliona fløy på Rodgers?
Min påstand er at Rodgers inn er den største ripa i lakken til Mesfin, og dataprogrammet hans?👍 1Kommentar
-
Jeg er ikke enig i konkludering i ettertid.
Hvis flere her er som meg, har man holdt greit kjeft siden han var en ny spiller. Og det har gått nøyaktig som man har trodd - dønn sistevalg basert på evner.
Som du sier var han på nedadgående i RBK, og ikke bare litt. Supportera dems skjønte ingenting da vi henta'n... Og den summen?! Fy faen dem lo og fryda seg. I dag igjen.
Og jeg er helt enig angående Moen Foss.
Men vi skulle vel spare noen tusenlapper der, mens milliona fløy på Rodgers?
Min påstand er at Rodgers inn er den største ripa i lakken til Mesfin, og dataprogrammet hans?
Men enig i at de heller burde kasta penger mot sandefjord og syns det er en meget merkelig avgjørelse.
Den største ripa er å love harde pakker og levere såpass dårlig, for det er noe man faktisk kan gjøre noe med... Å love noe forplikter, og gjør man ikke det så er det en stor ripe fra meg!
Ingen tvang han til å love noe som helst, og da syns jeg det er helt på grensen uansett hva grunnen er!👍 5Kommentar
-
Hvis vi skrur klokka tilbake, hadde vi Roseth ute på ubestemt tid, Tønnesen ble skada hver 3 kamp, Skjærvik med regelmessige hjerneblødninger og Slørdal uten tillit. At vi på det tidspunktet trengte folk inn var åpenbart. Rogers var sannsynligvis på papiret det beste alternativet for en "overkommelig" pris. Det mest merkelige var strengt tatt ikke å signere Rogers (som tross alt hadde gjort det brukbart i Eliteserien, selv om han var på nedadgående i Barteland), men å ikke bruke pengene på å få framskyndet overgangen til Moen Foss i stedet.
Slørdahl any day over han.
Og var egentlig Skjærvik den superstopperen han også?Kommentar
-
Det er interessant å se tilbake på hva Morten Svesengen skrev etter sesongslutt 2023. Klippene nedenfor er hentet fra hans kommentar i rb den 4/12 -23.
Enda mer interessant vil det være å høre Svesengens konklusjon nå. Synes han klubben har lykkes med dette? Har klubben bygd det slagkraftige laget han skriver at "de må"?
Endelig er sesongen over – LSK med stor jobb foran seg
"Sett i ettertid skal derfor LSK være glad for at de ikke brant alt kruttet i sommerens overgangsvinduet. Hadde de brukt mer penger før vinduet stengte 31. august, ville det vært tilsvarende mindre å bruke nå. Isteden sitter Åråsen-klubben med gode muligheter til å styrke laget sitt inn mot 2024.
Det sier det seg selv at de må gjøre dersom LSK skal ha noen mulighet til å henge med i toppen av tabellen neste år. (Min utheving.)
På midtbanen må minst tre nye spillere inn for å styrke den posisjonen. Tempo er en viktig egenskap å se etter siden det ikke er den fremste styrken til den nåværende trioen Vebjørn Hoff, Ylldren Ibrahimaj og Gjermund Åsen."
"På spissplass er det derimot behov for påfyll. Thomas Lehne Olsen og Henrik Skogvold er begge på kontrakt og blir med i 2024. LSK trenger ytterligere to spisser for nødvendig konkurranse og dekning. Skogvold har fått muligheten til å utvikle seg i høst, og det gjør ham langt mer konkurransedyktig neste sesong. Da må han også tåle enda tøffere konkurranse om en plass på laget."
"Vel blåst 2023, LSK. Nå er det 2024 som gjelder. Spillerne må lade batteriene til sesongoppkjøringen starter 8. januar. Klubben må i mellomtiden ansette trener og bygge et slagkraftig lag for 2024."
Elska þetta félag👍 6Kommentar
-
Jeg lurer rett og slett på om G&A har lyst til å se troppen i konkurransesammenheng og heller forsterke i sommer når de vet bedre hvor skoen trykker. Meget høyt spill, all den tid troppen har klare mangler og vi rett og slett gambler bort en halv sesong hvor utsiktene for Europa-spill aldri har sett bedre ut.👍 2Kommentar
-
Serieåpning mot et nyopprykket lag er ofte et bananskall når man i tillegg har skiftet trener, system og hvor spiller-logistikken er uavklart. Ekstremt med negativitet her inne må jeg si. Spillerne selv har jo sagt at de er positive og tror dette blir rått når det får satt seg.
Når det er sagt, så burde LSK ha ordnet seg en treningskamp mot et antatt mye bedre lag for å få en bedre oversikt om hvor man ligger. Regner med at Goggen fikk seg en aha-opplevelse.
Mot sommeren burde ting ha satt seg godt og det burde være en progresjon i spillet. Jeg regner med flere trøkker i trynet i tiden som kommer, og tenker det blir en opprydding i spillerstallen i løpet av sommeren. Noen må også ut, ikke bare inn.👍 6Kommentar
-
Jeg lurer rett og slett på om G&A har lyst til å se troppen i konkurransesammenheng og heller forsterke i sommer når de vet bedre hvor skoen trykker. Meget høyt spill, all den tid troppen har klare mangler og vi rett og slett gambler bort en halv sesong hvor utsiktene for Europa-spill aldri har sett bedre ut.
Edit: Uansett om det skulle være sånn, må Mesfin stå med rak rygg og fortelle oss hvorfor vurderingene har blitt som de er.Elska þetta félag👍 2Kommentar
-
Jeg har dessverre gitt opp RB. Sves var i mange år et kritisk korrektiv til LSK når det trengtes. Men avisa har blitt en lydig logrebikkje som ikke stiller kritiske spørsmål.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 3Kommentar
-
Serieåpning mot et nyopprykket lag er ofte et bananskall når man i tillegg har skiftet trener, system og hvor spiller-logistikken er uavklart. Ekstremt med negativitet her inne må jeg si. Spillerne selv har jo sagt at de er positive og tror dette blir rått når det får satt seg.
Når det er sagt, så burde LSK ha ordnet seg en treningskamp mot et antatt mye bedre lag for å få en bedre oversikt om hvor man ligger. Regner med at Goggen fikk seg en aha-opplevelse.
Mot sommeren burde ting ha satt seg godt og det burde være en progresjon i spillet. Jeg regner med flere trøkker i trynet i tiden som kommer, og tenker det blir en opprydding i spillerstallen i løpet av sommeren. Noen må også ut, ikke bare inn.
Nå det er det samtidig endel ting som skurrer når det burde være meget tydelig for alle som har sett mer enn to kamper med fugla det siste året hvor skoen trykker mest. Vi ønsker å dominere kamper og det klarte vi faktisk med 70%-30% mot KBK, men så fort motstander får tak i ballen rundt midtstreken er det nesten 50/50 om vi slipper inn i løpet av de neste 15 sekundene eller ikke.
Dette har med fart, ukonsentrasjon og elendige valg å gjøre når motstander treffer med 2-3 pasninger på rad samtidig som vi dessverre ikke har en keeper som tar alt som kommer om dagen.
👍 1Kommentar
-
Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Får i det minste se det positive ved at Rodgers er leid ut med hensikt på salg.
Er det mulig å bruke Uba sentralt midt sammen Hoff montro. Jeg tenker høyt her - og antar det blir 343 etterhvert. Larson og Yldren/Kito på på kantene med Åsen, TLO og Skogvold på topp?Kommentar
-
Nei. Det var en merkelig signering - og til den prisen. bartene må ha ledd hele veien til banken. Det lille jeg så at rbk da han spilte var en spiller som fomlet med ball. Mer er det egentlig ikke så si. Bomkjøp og kraftig ripe i lakken til de som instigerte denne handelen.
Slørdahl any day over han.
Og var egentlig Skjærvik den superstopperen han også?Jeg kjøper at noen anså det som en dårlig signering allerede da, selv var jeg usikker. Jeg synes ikke det var en merkelig signering gitt situasjonen vi sto i. Men når man likevel nærmest bestemte seg for å "ikke satse" resten av sesongen kunne man like gjerne brukt en del av pengene på å kjøpe fri Moen Foss fra Sandefjord og ellers satsa på Slørdal. Som squad player hadde jeg også valgt Slørdal over Rogers hver dag og to ganger på søndager.
👍 2Kommentar
-
Det er interessant å se tilbake på hva Morten Svesengen skrev etter sesongslutt 2023. Klippene nedenfor er hentet fra hans kommentar i rb den 4/12 -23.
Enda mer interessant vil det være å høre Svesengens konklusjon nå. Synes han klubben har lykkes med dette? Har klubben bygd det slagkraftige laget han skriver at "de må"?
Endelig er sesongen over – LSK med stor jobb foran seg
"Sett i ettertid skal derfor LSK være glad for at de ikke brant alt kruttet i sommerens overgangsvinduet. Hadde de brukt mer penger før vinduet stengte 31. august, ville det vært tilsvarende mindre å bruke nå. Isteden sitter Åråsen-klubben med gode muligheter til å styrke laget sitt inn mot 2024.
Det sier det seg selv at de må gjøre dersom LSK skal ha noen mulighet til å henge med i toppen av tabellen neste år. (Min utheving.)
På midtbanen må minst tre nye spillere inn for å styrke den posisjonen. Tempo er en viktig egenskap å se etter siden det ikke er den fremste styrken til den nåværende trioen Vebjørn Hoff, Ylldren Ibrahimaj og Gjermund Åsen."
"På spissplass er det derimot behov for påfyll. Thomas Lehne Olsen og Henrik Skogvold er begge på kontrakt og blir med i 2024. LSK trenger ytterligere to spisser for nødvendig konkurranse og dekning. Skogvold har fått muligheten til å utvikle seg i høst, og det gjør ham langt mer konkurransedyktig neste sesong. Da må han også tåle enda tøffere konkurranse om en plass på laget."
"Vel blåst 2023, LSK. Nå er det 2024 som gjelder. Spillerne må lade batteriene til sesongoppkjøringen starter 8. januar. Klubben må i mellomtiden ansette trener og bygge et slagkraftig lag for 2024."
https://www.rb.no/endelig-er-sesonge...o/5-43-2158652
Morsom lesning dette da mitt inntrykk av sporadisk lytting av Dødball gir inntrykket at han ikke står på noe av dette i dag. Jeg tror Mesfin og Sves diskuterer fint på kontoret hans, og ut derfra kommer det kun Mesfins forklaring, uten noe kritisk blikk fra Sves. Merkelig journalistisk vri dette og siden klubben kan dele sånne ting selv så er utsikten til RB abb ufattelig usannsynlig.
Ikke har vi hentet midtbanespiller med tempo og ikke har vi større konkurranse på midtspiss (det sitatet var fort for 352/343, men allikevel ingen klar backup for TLO).
Kanskje er det vanskelig for G&A å helt vite nivået på våre spillere kontra ligaen etter kun videoanalyser og kamper mot antatt dårlig motstand, men at ikke Mesfin og resten av gjengen kan komme opp med flere enn Kitolano som styrker laget etter formasjonsbyttet forundrer meg.Kommentar
-
Morsom lesning dette da mitt inntrykk av sporadisk lytting av Dødball gir inntrykket at han ikke står på noe av dette i dag. Jeg tror Mesfin og Sves diskuterer fint på kontoret hans, og ut derfra kommer det kun Mesfins forklaring, uten noe kritisk blikk fra Sves. Merkelig journalistisk vri dette og siden klubben kan dele sånne ting selv så er utsikten til RB abb ufattelig usannsynlig.
Ikke har vi hentet midtbanespiller med tempo og ikke har vi større konkurranse på midtspiss (det sitatet var fort for 352/343, men allikevel ingen klar backup for TLO).
Kanskje er det vanskelig for G&A å helt vite nivået på våre spillere kontra ligaen etter kun videoanalyser og kamper mot antatt dårlig motstand, men at ikke Mesfin og resten av gjengen kan komme opp med flere enn Kitolano som styrker laget etter formasjonsbyttet forundrer meg.Kommentar
Kommentar