Sesongen 2024
Collapse
X
-
"– Tidlig hadde Andreas og jeg et videomøte med Kevin på noen timer hvor vi presenterte LSK og klubbens planer både i nåtid og framtid. Vi snakket om spillestilen, rollen hans i laget og hvilken rolle han skal konkurrere i. Deretter la vi fram hvordan vi skal dyrke fram spisskompetansen hans og utvikle ham videre. Det merket vi at Kevin og agenten hans tente veldig på, sier Mesfin."
(..)
"– Det er en fordel å ha mange kvaliteter som gjør at jeg kan brukes over alt, men det har kanskje gått litt utover mine prestasjoner på banen fordi jeg har blitt flyttet litt rundt. Jeg har lyst til å få en spesifikk rolle på midtbanen hvor jeg kan spille fast over flere kamper, og nå gleder jeg meg til å gjøre det i LSK.
Han er tydelig på hvor han ønsker å spille i LSK, men også ganske fleksibel. Én posisjon håper han likevel å unngå.
– Jeg har lyst til å spille i 6-er rolle, men jeg har også kvaliteter som gjør at jeg kan bekle det meste. Så lenge det ikke er midtstopper, så trives jeg."
Noen som tør å gjette på lagoppstilling etter 17 juli? Georgson har overraska meg ihvertfall såpass med posisjoneringer at det ikke er gitt at Krygård og Karlsbakk tar hver sin indreløperrolle.👍 5Kommentar
-
Tipper Krygård er nærmere enn Karlsbakk. Kanskje ser vi Krygård som anker med Lundemo i en av indreløperposisjonene? Det som i hvert fall er sikkert er at treningshverdagen har blitt løftet et par hakk. Med flere spillere tilbake fra skade og kvalitetsspillere inn har vi plutselig 15-18 spillere på bra nivå, mens vi for få dager siden knapt hadde en benk med muligheter til å endre kampbilde.
Konkurranse om plassene igjen blir heilt framifrå! Krysser alt vi har for Uba, så er det kun keeper, v-back og spiss som ikke har seriøs konkurranse om hvem som skal starte. V-back kan løses med Roseth dit og Garnås eller SMF inn i midten.
Alex har x-faktor for 2! Litt synd han og Va slåss om samme plassen, kunne likt å se de på hver sin kant i mer offensive kantroller som vi stilte opp i cupen mot glimt, Lehne har blitt helt enorm på å droppe dypere for å motta ball, han var en veldig tydelig framoverspiss tidligere sånn jeg så det hvertfall, at det ikke funka helt når thomas skulle komme dypt og akor skulle gå i bakrom i fjor.
Kommentar
-
Har vist seg å være en suksess å sette inn en tredje stopper i en 5-4-1 formasjon. Spennende å se om vi nå forøker med å teste en 3-backs linje mot IFK. Da som en 3–5-2 formasjon offensivt og 5-4-1 defensivt, slik vi jo har gjort de siste årene.
Håper håper..Kommentar
-
Litt usikker på hva vi tjener på å endre på formasjonen nå? Jeg hadde vært enig om vi gikk inn i denne sesongen med en 3-4-3 tilnærming, da vi tross alt har en drøss med gode stoppere, men har manglet like mange gode spillere på midten/fremme. Nå som vi endelig har fått på plass et par spillere fremme skjønner jeg ingenting om vi plutselig skal endre formasjon. Nå har vi jo en tropp det faktisk kan fungere å spille 4-3-3 med og gjøre det på en litt mindre risikofylt måte bakover samtidig som vi også bør ha mulighet til å skape mer fremover i form av raskere bein og forhåpentligvis balltempo.👍 2Kommentar
-
Litt usikker på hva vi tjener på å endre på formasjonen nå? Jeg hadde vært enig om vi gikk inn i denne sesongen med en 3-4-3 tilnærming, da vi tross alt har en drøss med gode stoppere, men har manglet like mange gode spillere på midten/fremme. Nå som vi endelig har fått på plass et par spillere fremme skjønner jeg ingenting om vi plutselig skal endre formasjon. Nå har vi jo en tropp det faktisk kan fungere å spille 4-3-3 med og gjøre det på en litt mindre risikofylt måte bakover samtidig som vi også bør ha mulighet til å skape mer fremover i form av raskere bein og forhåpentligvis balltempo.
Kommentar
-
Når vi ser på landslaget så ser vi hvor vanskelig (og ofte lite effektivt) den type spillerstil kan være. Den er ekstremt krevende og man er veldig sårbare når man mister ball.
Nå er det sikkert nyanser i taktikken til Stålbakken og Georg men hovedtrekkene er mye av de samme. Eie ball og styre kamp.
Dette er ikke et innlegg con prosjektet eller spillerstilen, kun (enda et) lite obs! Kommentatorene tok det opp under sendinga igår: Har Sole de rette spillera til å gjennomføre spillerstilen.
Ved sesongstart var LSK def ikke der. Vi er kanskje på vei. Det hjalp med Va (og Alex i bakhånd). Men vi er avhengig av Kevin og Karlsbakk svarer til forventnigene, og at dette er spillere som er kjøpt inn med tanke på typen fotball Georg vil spille, og ikke bare fordi dette er habile navn som var tilgjengelige.
👍 2Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Når vi ser på landslaget så ser vi hvor vanskelig (og ofte lite effektivt) den type spillerstil kan være. Den er ekstremt krevende og man er veldig sårbare når man mister ball.
Nå er det sikkert nyanser i taktikken til Stålbakken og Georg men hovedtrekkene er mye av de samme. Eie ball og styre kamp.
Dette er ikke et innlegg con prosjektet eller spillerstilen, kun (enda et) lite obs! Kommentatorene tok det opp under sendinga igår: Har Sole de rette spillera til å gjennomføre spillerstilen.
Ved sesongstart var LSK def ikke der. Vi er kanskje på vei. Det hjalp med Va (og Alex i bakhånd). Men vi er avhengig av Kevin og Karlsbakk svarer til forventnigene, og at dette er spillere som er kjøpt inn med tanke på typen fotball Georg vil spille, og ikke bare fordi dette er habile navn som var tilgjengelige.
Usikker på om vi noensinne klarer å komme opp på et høyt nok nivå til at vi kan si med sikkerhet at vi føler oss trygge defensivt, men så lenge vi klarer å unngå unødvendige baklengs på dødball og egne innkast så bør vi tåle en baklengs på overgang i ny og ne.
Per dd er det vel hvor lite vi skaper fremover i forhold til hva vi slipper til når vi mister ball som er det største varskoet. Er liten vits i å ha ball og være veldig sårbare for overganger om man ikke evner å skape noe med ballinnehavet, så der håper og tror jeg Krygård/Karlsbakk kan levere for jeg vinner gjerne 5-3 hver eneste kamp jegKommentar
-
-
Ser gjerne at vi blir litt smartere med det. Det er en av tingene Glimt er enormt gode til. De venter ikke til det blir helt kritisk og det ender opp med obligatorisk gult. De er gode på å se hva som er i ferd med å kunne bli farlig, og dreper det tidlig med et "uskyldig" lite frispark. Dermed får de få gule kort på det også.👍 1Kommentar
-
Jeg ser gjerne at vi blir smartere med bytter. Dvs utnytter disse til det fulle. Den moderne fotballen tillater at man bytter halve laget.
Det burde i praksis bety at man nesten bytter slik man gjør i ishockey.
At enkelte "utsatte" posisjoner, feks back og sentral midt skal ut etter 60-70min. Da har man løpt seg tom. I disse samfulle 60-70min skal det være full spiker,
og da skal spillerne omtrent bæres ut av banen av utmattelse.
Deretter kommer erstatter inn med friske bein.
Drive med taktiske bytter er avlegs i min bok. Hvor ofte har man suksess med det? Det er er tilfeldighetens spill. Jeg er ganske sikker på å ha høy intensitet i spillet i 90min
er mye mer effektivt - ihvertfall med spillerstilen som Georg ønsker.
Det betyr at i disse posisjonene må man ha bedre dekning enn ellers. Jeg tenker at man har 4 utvalgte posisjoner. Så har man et bytte til overs for taktikk/skade.
De gangene det oppstår flere skader, røde kort, går selvsagt denne planen i grus, og da det må improviseres.👍 4Kommentar
-
Jeg ser gjerne at vi blir smartere med bytter. Dvs utnytter disse til det fulle. Den moderne fotballen tillater at man bytter halve laget.
Det burde i praksis bety at man nesten bytter slik man gjør i ishockey.
At enkelte "utsatte" posisjoner, feks back og sentral midt skal ut etter 60-70min. Da har man løpt seg tom. I disse samfulle 60-70min skal det være full spiker,
og da skal spillerne omtrent bæres ut av banen av utmattelse.
Deretter kommer erstatter inn med friske bein.
Kommentar
-
https://www.nettavisen.no/sport/tidl...s/5-95-1873703
Håper Rostov har solgt ham kjempedyrt, i hvert fall endel dyrere enn LSK solgte for, og at det drypper masse kronasjer på LSK😞 1Kommentar
-
https://www.nettavisen.no/sport/tidl...s/5-95-1873703
Håper Rostov har solgt ham kjempedyrt, i hvert fall endel dyrere enn LSK solgte for, og at det drypper masse kronasjer på LSKElska þetta félagKommentar
-
En som møter Magnus i døra på vei ut fra Holstein Kiel er Fridjónsson. Nå er ikke jeg noe medlem av hente tilbake-gjengen, men han kunne vel absolutt vært en god løsning på spissproblemet vårt. Det har vel blitt hevdet at han trivdes svært godt her, så burde ikke være umulig å få til så lenge han har komfortabel med å være et andrevalg
Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Slik jeg forstår det er det ikke ulovlig så lenge klubbens eier ikke er på sanksjonslista, men vil tro at Rostov oblast, som eier FK Rostov, er på den lista. Uansett ser det vel egentlig ut til at enkelte klubber ikke bryr seg så veldig mye om disse sanksjonene,
https://english.elpais.com/sports/20...ian-clubs.htmlKommentar
Kommentar