Sesongen 2024

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2420

Ruben er sugen (fra RB - se nyhetsartikkel ang Georg). Får håpe resten av laget har samme instilling

Ruben Gabrielsen var mer enn klar nok for fredagens økt.

– Det er deilig å være tilbake. Det er nok med tolv dager fri. Det kunne vært en uke for min del, så kunne vi startet igjen, sier han.

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3487

Opprinnelig skrevet av hekk
      En som møter Magnus i døra på vei ut fra Holstein Kiel er Fridjónsson. Nå er ikke jeg noe medlem av hente tilbake-gjengen, men han kunne vel absolutt vært en god løsning på spissproblemet vårt. Det har vel blitt hevdet at han trivdes svært godt her, så burde ikke være umulig å få til så lenge han har komfortabel med å være et andrevalg
      Har vanskelig å se for meg at Fridjohnson kommer fra Bundesligaspill for å sitte benk bak Lehne. Utover det virker han som en trivelig type som jeg godt kunne tenkt meg i klubben, men som sagt lite sannsynlig.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4651

Opprinnelig skrevet av Pad
        Like irriterende hver eneste gang man sjekker Slovenias oppstilling, ikke mindre irriterende i EM, og man ser hvem som spiller høyre back.
        Selvsagt delvis vår egen feil, men det blir ikke mindre irriterende av at vi ble forskjellsbehandla av FIFA. Viking fikk Diop, vi fikk ikke Karnicnik.

Kommentar

• Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4651

Opprinnelig skrevet av Pad
          Like irriterende hver eneste gang man sjekker Slovenias oppstilling, ikke mindre irriterende i EM, og man ser hvem som spiller høyre back.
          Scorer mål og blir Man of the match mot Serbia. Her gikk vi glipp av noe...

Kommentar

• AB40
            Medlem
            Møteplager
            • Aug 2015
            • 71

Neste kamp mot Kåffa har kampstart kl 21.15, er det noen som har fått med seg hvorfor det er så fryktelig sein kampstart? Til og med på en vanlig ukedag uten feriedag dagen etter.

Kommentar

• bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2970

Opprinnelig skrevet av AB40
              Neste kamp mot Kåffa har kampstart kl 21.15, er det noen som har fått med seg hvorfor det er så fryktelig sein kampstart? Til og med på en vanlig ukedag uten feriedag dagen etter.
              Er ikke EM heller så jeg også stusset over dette
              I år så tar vi alt

Kommentar

• Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4651

Sitter og ser på treningskamp mellom Kamma og Kåffa. Må si Kåffa ser enormt naive ut i forsvarsspillet. Ekstremt høy linje og spiller på seg brudd på brudd. Vi så jo det samme da vi møtte dem i treningskamp før sesongen også. Satser på at de har fått løpt fra seg i sesongstarten og nå vil falle ned på sitt egentlige nivå.

Edit: De er ikke naive i forsvar. De er rett ut elendige. Helt krise forsvarsspill gang på gang

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7121

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Sitter og ser på treningskamp mellom Kamma og Kåffa. Må si Kåffa ser enormt naive ut i forsvarsspillet. Ekstremt høy linje og spiller på seg brudd på brudd. Vi så jo det samme da vi møtte dem i treningskamp før sesongen også. Satser på at de har fått løpt fra seg i sesongstarten og nå vil falle ned på sitt egentlige nivå.
                  Det laget er vesentlig bedre enn du kanskje tror.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4651

Opprinnelig skrevet av trigz

Det laget er vesentlig bedre enn du kanskje tror.
                    Ja, jeg vet du synes det, men jeg skriver bare det jeg ser jeg. Sjokkerende forsvarsspill mot et Kamma som ikke akkurat har vært forrykende i angrep i år.

Umulig å ikke la seg imponere av det kompisgjengen fra Ekeberg har fått til da.

Kommentar

• bjarmann
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 2970

Ja, jeg vet du synes det, men jeg skriver bare det jeg ser jeg. Sjokkerende forsvarsspill mot et Kamma som ikke akkurat har vært forrykende i angrep i år.

Umulig å ikke la seg imponere av det kompisgjengen fra Ekeberg har fått til da.
                      Håper ikke vi undervurderer Kåffa. Det her er et klink tap med det vi har vist hittil. Jeg mener vi faktisk er underdogs hjemme mot Kåffa. Smak litt på den
                      I år så tar vi alt

Kommentar

• Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4651

Opprinnelig skrevet av bjarmann

Håper ikke vi undervurderer Kåffa. Det her er et klink tap med det vi har vist hittil. Jeg mener vi faktisk er underdogs hjemme mot Kåffa. Smak litt på den
                        Ikke urimelig å mene at vi er underdogs med hjemmestatistikken vår. Samtidig mener jeg Kåffa har overprestert, mens vi har underprestert. Forhåpentligvis jevner dette seg ut neste uke. Jeg tror vi vil framstå ganske annerledes med uthvilte hoder og ben. De fleste var ganske på stålet før pausen.

Kommentar

• Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2559

Ikke urimelig å mene at vi er underdogs med hjemmestatistikken vår. Samtidig mener jeg Kåffa har overprestert, mens vi har underprestert. Forhåpentligvis jevner dette seg ut neste uke. Jeg tror vi vil framstå ganske annerledes med uthvilte hoder og ben. De fleste var ganske på stålet før pausen.
                          Prestasjonene på hjemmebane er ut i fra 1/3 av sesongen. 1 poeng hjemme totalt. Kunne skrevet så mye om hvem man har møtt, ambisjonene for sesongen osv. Faktum er at det holder ikke mål. Jeg ser ærlig talt ikke noe som skal endre på akkurat det på torsdag.

"Alle" vet hvordan LSK skal opptre på hjemmebane. KFUM er dyktige til å komme med motspill. Om KFUM får kampen ditt de ønsker, vet man LSK sitt mottrekk - fortsette enda mer med plan A. Vil overraske meg om LSK sitter igjen med poeng etter denne kampen. Jeg håper virkelig jeg blir overrasket!
                          Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4651

Opprinnelig skrevet av Børge

Prestasjonene på hjemmebane er ut i fra 1/3 av sesongen. 1 poeng hjemme totalt. Kunne skrevet så mye om hvem man har møtt, ambisjonene for sesongen osv. Faktum er at det holder ikke mål. Jeg ser ærlig talt ikke noe som skal endre på akkurat det på torsdag.

"Alle" vet hvordan LSK skal opptre på hjemmebane. KFUM er dyktige til å komme med motspill. Om KFUM får kampen ditt de ønsker, vet man LSK sitt mottrekk - fortsette enda mer med plan A. Vil overraske meg om LSK sitter igjen med poeng etter denne kampen. Jeg håper virkelig jeg blir overrasket!
                            Jada, jada. Jeg visste at jeg kom til å møte mye motbør når jeg hevdet at vi har sjans til å ta poeng mot o store Kåffa. Det er selvsagt langt enklere å være pessimist og heller bli positivt overraska, men det gidder jeg ikke. Det er ikke sånn at jeg tar lett på Kåffa. Jeg bare mener at vi har en helt fair sjanse til å få med oss noe. Synes ikke det bør være altfor kontroversielt.

Dette hjemme/borteopplegget mener jeg går mye på tilfeldigheter. Utvalget av kamper er for lite til at man kan trekke klare konklusjoner. Du sier det selv, 1/3 av en sesong. Fem kamper, hvor to av dem ble påvirket av at vi fikk spillere utvist (Kamma-kampen i større grad enn Brann-kampen). Dette er et veldig spinkelt grunnlag.

Kåffa så dårlige ut mot Kamma og de så dårlige ut da vi møtte dem i vinter. I serien har de slått godt fra seg, godt hjulpet av en entusiasme ikke ulik den Ranheim fløt på i deres første sesong i eliten. Dette jevner seg ut. Hvem husker vel Erik Tønne den dag i dag?

Altså, Kåffa har tatt to poeng mer enn oss. Folk her inne snakker som om vi skal opp mot Brann eller Glimt. Denne kampen er selvsagt helt åpen, spesielt nå som vi har uthvilte ben og flere nøkkelspillere tilbake fra skade. Vi hadde ikke vanlige treninger på over en måned på grunn av kampprogrammet. Rovdriften på enkelte spillere var helt enorm. Det var beintøft for alle, men spesielt TLO spilte på halv maskin lenge. Vi er selvsagt styrka av at laget ikke har trengt å spille kamp hver tredje dag en hel måned. Ja visst, Kåffa er i kvarten i cupen de og, men de måtte ta seg forbi Årvoll, Frigg, Sogndal og Lysekloster. Altså...

Så langt i år har Kåffa slått et Rosenborg som vingler like mye som oss, et elendig FKH som vi også slo komfortabelt og et enda mer elendig S08 som vi presterte å tape mot. De holdt et Brann med 10 mann i 65 minutter til uavgjort og de gjorde en sterk prestasjon mot Glimt, men Glimt har vi jo gitt deng selv i år, så...

Jeg skjelver ikke i buksene av dette Kåffa-laget. Tvert imot gleder jeg meg bare til kamp igjen. Anbefaler dere andre å gjøre det samme. Fotballpausen har vært altfor lang!

Kommentar

• Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2559

Dette hjemme/borteopplegget mener jeg går mye på tilfeldigheter. Utvalget av kamper er for lite til at man kan trekke klare konklusjoner. Du sier det selv, 1/3 av en sesong. Fem kamper, hvor to av dem ble påvirket av at vi fikk spillere utvist (Kamma-kampen i større grad enn Brann-kampen). Dette er et veldig spinkelt grunnlag.
                              LSK har spilt annerledes på bortebane. Langt mer direkte. Ta kampen mot Viking som eksempel, hvordan man ofte droppet utspilling helt bakfra - i stede gikk man for å spille raskere opp på en feilvendt Lehne Olsen som spiller i støtte og så angriper man. Annet eksempel er borte mot Glimt i cupen - angrepene går hurtig. Hjem skal man være så tålmodig. Det er vel knapt skapt 10 store målsjanser på de fem hjemmekampene på Åråsen?

Jeg skjelver ikke i buksene av dette Kåffa-laget. Tvert imot gleder jeg meg bare til kamp igjen. Anbefaler dere andre å gjøre det samme. Fotballpausen har vært altfor lang!
                              Jeg gleder meg overhode ikke til kampen, men går i ren pliktfølelse - vet hva som venter. Denne pausa her har vært alt for kort
                              Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4651

Opprinnelig skrevet av Børge

LSK har spilt annerledes på bortebane. Langt mer direkte. Ta kampen mot Viking som eksempel, hvordan man ofte droppet utspilling helt bakfra - i stede gikk man for å spille raskere opp på en feilvendt Lehne Olsen som spiller i støtte og så angriper man. Annet eksempel er borte mot Glimt i cupen - angrepene går hurtig. Hjem skal man være så tålmodig. Det er vel knapt skapt 10 store målsjanser på de fem hjemmekampene på Åråsen?
                                Har vi spilt så annerledes på bortebane? Jeg kan også plukke enkeltkamper... S08 og Odd borte var begge oppvisninger i hvordan man skaper null og niks selv med et klart overtak i ballbesittelse/banespill. Sandefjord og Tromsø egentlig det samme, men de klarte vi å vippe i vår favør. Den eneste bortekampen vi har spilt i år hvor vi har hatt full kontroll var mot Haugesund. Viking var gung-ho i forsvar, men 4-1 gjenspeiler ikke kampen i det hele tatt. Vi var enormt effektive, mens Viking sløste voldsomt. Glimt i cupen var en enorm kamp av hele laget. En av de sterkeste prestasjonene i klubbens nyere historie. Rettmessig skryt til samtlige.

Synes egentlig ikke vi har vært så imponerende borte i år med et par unntak. Hjemme har vi møtt langt tøffere motstand, og i tillegg føler jeg ting har vippet mot oss:

KBK: Gueye slenger rundt med albuene i en hel omgang uten at dommer drar opp det røde. Blir til slutt byttet ut fordi Skiri så det samme som alle andre (med unntak av dommer). Griseflaks som ikke måtte spille andre omgang med ti mann.
                                Glimt: Denne taper vi fair and square. God førsteomgang, men så rakner det.
                                Kamma: Tar ledelsen til tross for svak åpning på kampen. Så mister Và hodet og får rødt kort. Derfra og ut blir det kamp mot døra. Verdt å nevne forseelsen i forkant av det røde kortet som dommer ikke tar. I stedet for 2-0 må vi spille en omgang med 10 mann.
                                Brann: Helt jevn førsteomgang. Knudtzon frarøves scoring for en i beste fall tvilsom offside. Rakner i andre.
                                FFK: Helt jevn førsteomgang hvor vi skaper et par-tre feite sjanser. FFKs første skulle vært annulert. Roseth dyttes etter at han hopper opp. Ny gavepakke til FFK da Lehne og Kito må ut til pause uten at vi har erstattere på benken.

Det jeg skisserer over kan man godt kalle bortforklaringer, men de er alle helt avgjørende ting som gjorde at tette og jevne kamper bikket feil vei. Dette med at vi skaper lite hjemme skyldes jo også at vi aldri tar ledelsen. Ville vært veldig interessant å se hvordan Kamma-kampen hadde utviklet seg dersom Và ikke hadde blitt utvist eller Brann-kampen dersom målet til Knudtzon hadde stått. Tar vi først ledelsen, vinner vi. Havner vi under, er vi alt for dårlige på å bryte ned lave blokker. Her er jeg helt enig i at man må bli flinkere til å innarbeide en plan B.

Alt dette er selvsagt "hvisomatte dersomatte", men jeg synes det er nyttig "food for thought".

Tvi tvi på torsdag!

Kommentar

• WAK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 969

Veldig optimistisk før denne kampen bortsett fra en ring som mulig er der som feller oss. Vi har en veldig treig høyre side i forsvaret. Total manko på fart. Noe som jeg dessverre kan bli avgjørende i denne kampen.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4651

Opprinnelig skrevet av WAK
                                    Veldig optimistisk før denne kampen bortsett fra en ring som mulig er der som feller oss. Vi har en veldig treig høyre side i forsvaret. Total manko på fart. Noe som jeg dessverre kan bli avgjørende i denne kampen.
                                    Larsson og Garnås er kanskje ikke de raskeste, men de har rutinen til å stanse lynvingen Nosa.

Liker for øvrig innstillingen til gutta i Harde Mottak før torsdagens kamp. Vi har tapt mot to nyopprykka lag hjemme. Nå skal vi faen meg knuse det tredje. Tre punkter til tre poeng:

1) Ta Rasch ut av kampen
                                    2) Treff med toppresset (Kåffa spiller på høy risiko)
                                    3) Ta ledelsen

Tiltredes!

Kommentar

• armykanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2009
                                      • 742

Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                                      Bortekampen mot Kristiansund må spilles et annet sted, da banen deres har blitt ødelagt av ruskevær.

https://www.vg.no/sport/i/dRnXLw/kri...er-paa-stadion
                                      Her synes jeg vi skal være gavmilde og foreslå at KBK gratis kan låne den flunka nye gressmatta og Åråsen til hjemmekampen mot oss, 4. August.

Kommentar

• Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2962

Opprinnelig skrevet av armykanari

Her synes jeg vi skal være gavmilde og foreslå at KBK gratis kan låne den flunka nye gressmatta og Åråsen til hjemmekampen mot oss, 4. August.
                                        What?!? Vil du gi vekk alle tre poengene???

Kommentar

• armykanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2009
                                          • 742

Opprinnelig skrevet av Kroktåa

What?!? Vil du gi vekk alle tre poengene???
                                          Godt poeng, la oss heller legge ut kostnaden for å leie SR bank arena

Kommentar

Working...