Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9413

    Var på tide at vi kvitta oss med Hjemmespøkelse som ikke var.

    Mer media og kanskje omgivelser som skulle fyre opp om det, enn spøkelse sjøl.

    Med nye spillere inn i vinduet, som behersker Georgsonball via sine basisferdigheter, og to spillere som kom inn fra benk i går men som helt klart er klare for elleveren (på hver sin back blir det da vel!?) skal det bli spennende å se hva vi får til framover.

    Uansett en nydelig sliteseier i går, som jeg håper er med på å snu det, med tanke på å framstå solide.

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2541

      Opprinnelig skrevet av knut
      Med nye spillere inn i vinduet, som behersker Georgsonball via sine basisferdigheter, og to spillere som kom inn fra benk i går men som helt klart er klare for elleveren (på hver sin back blir det da vel!?) skal det bli spennende å se hva vi får til framover.
      Hva er Georgsonball? Stå å tråkke på kula, slå en pasning til sidemann. Få den tilbake og gjenta? Spille på seg press i egen 16 meter og miste ballen eller kanskje komme frem til midtsirkelen før man enten mister den eller fremdriften stopper opp? Jeg ser ikke hva som er så bra med denne Georgsonball. I går ble han utmanøvrert på banen av Mosegård og KFUM, men reddes av to hodestøt. Denne dominansen han snakker om var ikke-eksisterende i går - verken i sjanser, ballinnehav eller i noen som helst fase av spillet. Annet enn å tråkke på ballen i midtsirkelen da - der er LSK dominerende.

      Jeg tror ikke det blir så veldig spennende hva man får til fremover. Det har ikke vært NOE spillemessig progresjon så langt denne sesongen. Endelig ble det tre poeng på hjemmebane, noe som man skal regne med at LSK tar mot nyopprykka lag med ligaens laveste budsjett. Ligger nå 0,67 poeng i snitt og sitter igjen med fattige 4 av 18 mulige poeng på hjemmebane.

      Hører stadig vekk at det jobbes så hardt, men det jobbes tydeligvis feil all den tid den harde jobben har gitt den uttellingen det har gjort på Åråsen.
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • Egumen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Sep 2011
        • 192

        Opprinnelig skrevet av Børge
        Hva er Georgsonball? Stå å tråkke på kula, slå en pasning til sidemann. Få den tilbake og gjenta? Spille på seg press i egen 16 meter og miste ballen eller kanskje komme frem til midtsirkelen før man enten mister den eller fremdriften stopper opp?
        Var ikke hele poenget med innlegget til knut at dette kommer til å bli bedre med nye spillere inn...?

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2541

          Opprinnelig skrevet av Egumen

          Var ikke hele poenget med innlegget til knut at dette kommer til å bli bedre med nye spillere inn...?
          Det var nok hans poeng ja. Blir nok bedre med nye spillere, men det kommer neppe til å frelse dette laget. Etter fem måneder med øving på spillet, 12 seriekamper og sikkert en 7-8 treningskamper ser det fortsatt ikke ut som noe fotballag. Det er rett og slett alt for dårlig. Alt går i sirup!
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2325

            Opprinnelig skrevet av Børge

            Det var nok hans poeng ja. Blir nok bedre med nye spillere, men det kommer neppe til å frelse dette laget. Etter fem måneder med øving på spillet, 12 seriekamper og sikkert en 7-8 treningskamper ser det fortsatt ikke ut som noe fotballag. Det er rett og slett alt for dårlig. Alt går i sirup!
            Vi henfaller til mye av det samme gamle. Kommer oss til innlegg fra venstresiden. Igår så ble det suksess igjen. Men om ikke annet så vi kanskje en Plan-B igår frivillig eller ufrivillig.
            Var mer av det "gamle" LSK med lemping og gamping. Som tross alt gjør oss mindre sårbare. Og som pdd passer denne stallen bedre. Mulig Georg har resignert ift Plan-A, og heretter går etter poenga og ikke underholdninga. Så får heller sistnevnte komme når ny stall er på plass. Minst 5-6 må skiftes ut.

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2541

              Opprinnelig skrevet av kunden
              Minst 5-6 må skiftes ut.
              Men, før sesongen var jo troppen god nok i følge Georgson? Laget hadde til og med kommet lengre enn man kunne forvente? Hvor har det blitt av? Resultatmessig synes det ikke.

              Svaret på sesongenstartens elendige resultater så langt: Georgson har gjort en elendig jobb. En fryktelig jobb som ikke har gitt noe utvikling i spillet på Åråsen. Eliteserien var han åpenbart ikke pålest nok på. Kunne tatt en telefon til Rikard Norling og spurt hva han bommet på i Eliteserien? Da hadde han kanskje vært på en litt annen plass spillemessig og taktisk, men nå er han selv på god vei med å gjøre mye av det samme selv. Bare å håpe det ikke ender på samme måte.

              Gir Georgson fortsatt en liten sjanse til å kunne snu dette og få litt ut av LSK. Kommer neppe til å stå igjen med kursiv i LSK sin historie - kan han redde seg fra å bli en fotnote i historiebøkene?
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • Egumen
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Sep 2011
                • 192

                Opprinnelig skrevet av Børge

                Det var nok hans poeng ja. Blir nok bedre med nye spillere, men det kommer neppe til å frelse dette laget. Etter fem måneder med øving på spillet, 12 seriekamper og sikkert en 7-8 treningskamper ser det fortsatt ikke ut som noe fotballag. Det er rett og slett alt for dårlig. Alt går i sirup!
                Jeg er helt enig i at det går alt for tregt, men jeg tror oppriktig dette kommer til å bli en del bedre med nye spillere inn. Åsen og Ibrahimaj må få slippe snart. Det går alt for sakte både til beins og i tankegangen deres.

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2541

                  Opprinnelig skrevet av Egumen

                  Jeg er helt enig i at det går alt for tregt, men jeg tror oppriktig dette kommer til å bli en del bedre med nye spillere inn. Åsen og Ibrahimaj må få slippe snart. Det går alt for sakte både til beins og i tankegangen deres.
                  Men, er dem for dårlig til at LSK skulle ha spilt ut Kåffa, Kamma, KBK, Odds borte, S08 borte? Fem lag som etter alle tabelltips skal høre hjemme på nedre halvdel av tabellen? Min klare mening er at det er dem gode nok til - det er noe feil med hvordan man legger opp spillet og taktikken. Det er hovedtrener sitt ansvar.

                  Skal man prøve å få spillerne til å passe inn i slik man som trener ønsker å spille eller skal man tilpasse seg som trener etter hva man har av spillerstall? Jeg er utvilsomt på den siste skolen der. Firkanta klosser i firkanta hull og runde i runde hull - ikke prøv trekant eller stjerne i det firkanta hullet.

                  Snakkes også så mye om fin fotball. Georgson står for en underholdene og utviklende fotball sies det.
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • Dumbo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2004
                    • 475

                    [QUOTE=Børge;n971950]

                    Men, er dem for dårlig til at LSK skulle ha spilt ut Kåffa, Kamma, KBK, Odds borte, S08 borte? Fem lag som etter alle tabelltips skal høre hjemme på nedre halvdel av tabellen? Min klare mening er at det er dem gode nok til - det er noe feil med hvordan man legger opp spillet og taktikken. Det er hovedtrener sitt ansvar.

                    /QUOTE]

                    Du mener det er tabelltips som forteller noe om kvaliteten på lagene? Hva kan grunnen være til at Kåffa gikk på sitt første bortetap i går? At selv ikke Glimt eller Brann klarte å utspille dem. Kan det være at forståsegpåere og tabelltippere kanskje ikke helt vet hva de uttaler seg om?



                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9413

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Hva er Georgsonball? Stå å tråkke på kula, slå en pasning til sidemann. Få den tilbake og gjenta? Spille på seg press i egen 16 meter og miste ballen eller kanskje komme frem til midtsirkelen før man enten mister den eller fremdriften stopper opp? Jeg ser ikke hva som er så bra med denne Georgsonball. I går ble han utmanøvrert på banen av Mosegård og KFUM, men reddes av to hodestøt. Denne dominansen han snakker om var ikke-eksisterende i går - verken i sjanser, ballinnehav eller i noen som helst fase av spillet. Annet enn å tråkke på ballen i midtsirkelen da - der er LSK dominerende.
                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Alt går i sirup!
                      Korrekt observert til nå. Men det er jo ikke fotballen Georgson ønsker.

                      Han er ikke helt tåkefyrste og ser mye av det samme som oss. Problemet er at han er fersk hovedtrener og for sta/for lite pragmatisk. Men han lærer og har tilpassa seg litt, ref det at Mads nå har lov til å klarrere ball hvis ting blir for farlig (noe som faen burde vært grunnleggende men dog).

                      At han ikke har folk på stolpene på kårner imot er oppsigelsesgrunn og btw, bare så det er sagt. Og det er et problem at han ikke ser ut til å tilpasse seg og oss utifra motstander (elementært, min kjære Watson).

                      Men for å svare om Georgsonball, utifra min egen sviktende fotballforståelse, så tror jeg det er no sånn Guardiolahælvette.

                      Hvor man skal dominere possession, sånn at man med å ha ball hindrer motstander å ha ball og da også skape sjanser. Egne sjanser skal komme utifra nevnte possession og da er det opp til egne kvaliteter og ferdigheter å skaffe resultat. Possession-fotball kan også gå fort og ende med ball i mål... Osv, osv. Folk veit hva det er snakk om hvis de ligger godvilja til.

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Det har ikke vært NOE spillemessig progresjon så langt denne sesongen. Endelig ble det tre poeng på hjemmebane, noe som man skal regne med at LSK tar mot nyopprykka lag med ligaens laveste budsjett. Ligger nå 0,67 poeng i snitt og sitter igjen med fattige 4 av 18 mulige poeng på hjemmebane.
                      Jeg er enig med deg jeg altså.

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Hører stadig vekk at det jobbes så hardt, men det jobbes tydeligvis feil all den tid den harde jobben har gitt den uttellingen det har gjort på Åråsen.
                      Men det er her våre veier skilles. Jeg tror at stallen og ellver har vært for dårlig, særlig med tanke på hvordan Georgson ønsker at vi skal spille, og at vi da vil få bedring med de nye kisene inn. Ta med Elkær og Moen Foss, så har vi 4 som skal inn, og da må mye sirup ut.

                      Ny spiss og kant inn i stall og?

                      Potensialet er enormt!

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Jeg tror ikke det blir så veldig spennende hva man får til fremover
                      Edgy take.

                      Selvfølgelig blir det spennende. Får vi nedrykkskvalikktelt og Georgson i tjære og fjær, eller får vi cup-gull og Georgson på parasollsokkel?

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2541

                        Opprinnelig skrevet av Dumbo
                        Du mener det er tabelltips som forteller noe om kvaliteten på lagene? Hva kan grunnen være til at Kåffa gikk på sitt første bortetap i går? At selv ikke Glimt eller Brann klarte å utspille dem. Kan det være at forståsegpåere og tabelltippere kanskje ikke helt vet hva de uttaler seg om?


                        Jeg forventer at Kåffa er et lag LSK skal slå hjemme. Spiller for spiller skal LSK være bedre (eller ville du bytta stall med Kåffa?). Er ikke dette noe den jevne tilhenger av LSK forventer? Det er forøvrig forventningen min, men i går hadde jeg penga mine på Kåffa - de ligger rett og slett på nivåene over LSK taktisk og i banespillet. Uansett er forventningen til LSK at de hver dag, hele uka skal slå Kåffa.

                        Når det gjelder gårdagens kamp, så synes Kåffa best i banespillet. De gjorde noe med ballen når de hadde den i laget.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • Dumbo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2004
                          • 475

                          Opprinnelig skrevet av Børge
                          Uansett er forventningen til LSK at de hver dag, hele uka skal slå Kåffa.
                          På samme måte som Glimt skal slå oss 10 av 10 ganger. Heldigvis er ikke fotball så enkelt.

                          Kommentar

                          • Egumen
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Sep 2011
                            • 192

                            Opprinnelig skrevet av Børge

                            Jeg forventer at Kåffa er et lag LSK skal slå hjemme. Spiller for spiller skal LSK være bedre (eller ville du bytta stall med Kåffa?). Er ikke dette noe den jevne tilhenger av LSK forventer? Det er forøvrig forventningen min, men i går hadde jeg penga mine på Kåffa - de ligger rett og slett på nivåene over LSK taktisk og i banespillet. Uansett er forventningen til LSK at de hver dag, hele uka skal slå Kåffa.

                            Når det gjelder gårdagens kamp, så synes Kåffa best i banespillet. De gjorde noe med ballen når de hadde den i laget.
                            Ikke uenig i at Kåffa var best i går, men hvorfor forventer du at LSK skal slå de hver dag, hele uka når du mener at Kåffa ligger på nivået over oss taktisk og i banespillet pt? Baseres dette på at vi historisk er et mye bedre og større lag? Forventer du også at vi slår BG hver dag, hele uka?

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2541

                              Opprinnelig skrevet av Dumbo

                              På samme måte som Glimt skal slå oss 10 av 10 ganger. Heldigvis er ikke fotball så enkelt.
                              Nei, heldigvis. Hadde fotball vært matematikk, hadde LSK tapt mot Kåffa ut i fra spillet.

                              Opprinnelig skrevet av Egumen

                              Ikke uenig i at Kåffa var best i går, men hvorfor forventer du at LSK skal slå de hver dag, hele uka når du mener at Kåffa ligger på nivået over oss taktisk og i banespillet pt? Baseres dette på at vi historisk er et mye bedre og større lag? Forventer du også at vi slår BG hver dag, hele uka?
                              Med tanke på stall og disponible midler, så mener jeg LSK skal være bedre enn Kåffa ja. Er man ikke det, bruker man ressursene feil - rent matematisk. Derfor mener jeg man skal forvente at LSK skal slå Kåffa 10 av 10 ganger.

                              Sesongstarten til Kåffa og LSK, tilsier at Kåffa er bedre på banen enn LSK og har vist seg taktisk smarte i måten dem opptrer på. De har en stall som på papiret er dårligere enn LSK sin, men har vist seg som langt bedre lag. Hvor mange spillere på Kåffa ville du bytta med de som er i stallen til LSK? Sannsynligvis langt færre enn halve XI som starta i går.

                              B/G er på helt annet nivå enn LSK. På en god dag for LSK og dårlig dag for B/G, kan LSK slå dem.
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • Egumen
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2011
                                • 192

                                Opprinnelig skrevet av Børge

                                Med tanke på stall og disponible midler, så mener jeg LSK skal være bedre enn Kåffa ja. Er man ikke det, bruker man ressursene feil - rent matematisk. Derfor mener jeg man skal forvente at LSK skal slå Kåffa 10 av 10 ganger.

                                Sesongstarten til Kåffa og LSK, tilsier at Kåffa er bedre på banen enn LSK og har vist seg taktisk smarte i måten dem opptrer på. De har en stall som på papiret er dårligere enn LSK sin, men har vist seg som langt bedre lag. Hvor mange spillere på Kåffa ville du bytta med de som er i stallen til LSK? Sannsynligvis langt færre enn halve XI som starta i går.

                                B/G er på helt annet nivå enn LSK. På en god dag for LSK og dårlig dag for B/G, kan LSK slå dem.
                                Ikke uenig i første setning, men jeg tenker at man må legge til flere faktorer enn dette. Da tenker jeg spesielt på et nytt trenerteam, ny formasjon og en ny spillestil. Om vi fortsatt ikke er klart bedre enn Kåffa etter la oss si to sesonger, skal jeg være helt enig med deg. Det tok ganske mye lengre tid enn under en halv sesong før B/G ble gode under Knutsen.

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2541

                                  Opprinnelig skrevet av Egumen

                                  Ikke uenig i første setning, men jeg tenker at man må legge til flere faktorer enn dette. Da tenker jeg spesielt på et nytt trenerteam, ny formasjon og en ny spillestil. Om vi fortsatt ikke er klart bedre enn Kåffa etter la oss si to sesonger, skal jeg være helt enig med deg. Det tok ganske mye lengre tid enn under en halv sesong før B/G ble gode under Knutsen.
                                  Jeg har aldri forstått hvorfor man ikke skal bli gode før om en sesong eller to? Hvorfor det? Det er nå man spiller fotball og man måler resultatet i nuet. Det er uttalt flere ganger at i år har LSK lagt litt ekstra i potten for å satse - synd det er på en sesong treneren må ha på å øve seg på å være hovedtrener i Eliteserien? Den siste setting der er harsk, men slik føles det. Det er også nå man har hatt godt oppmøte på kampene.

                                  Ta FFK sin trener Mikkjal Thomassen. Han bygde laget bakfra og sørget for at man hadde en solid grunnmur i laget. Etter hvert har man laget blitt mer offensive. De kjørte over LSK på Åråsen tidligere i år og vant 3-0. Trengte han en sesong eller to på å få resultater? Og kan ikke han utvikle laget videre offensivt, selv om han starta med en relativt defensiv spillestil? Dem vant kamper og bygde selvtillit.

                                  Kjetil Knutsen starta som hovedtrener i B/G når dem rykka opp fra OBOS-ligaen til 2018 sesongen - ass i opprykkssesongen 2017. Georgson tok over en klubb som har 4 - 4 - 6 de tre siste sesongene. Vil anta at grunnlaget i et lag etablert på øvre halvdel av Eliteserien er bedre enn nyopprykka lag, på tross av at han har vært ass. trener i.
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • Egumen
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Sep 2011
                                    • 192

                                    Opprinnelig skrevet av Børge

                                    Jeg har aldri forstått hvorfor man ikke skal bli gode før om en sesong eller to? Hvorfor det? Det er nå man spiller fotball og man måler resultatet i nuet. Det er uttalt flere ganger at i år har LSK lagt litt ekstra i potten for å satse - synd det er på en sesong treneren må ha på å øve seg på å være hovedtrener i Eliteserien? Den siste setting der er harsk, men slik føles det. Det er også nå man har hatt godt oppmøte på kampene.

                                    Ta FFK sin trener Mikkjal Thomassen. Han bygde laget bakfra og sørget for at man hadde en solid grunnmur i laget. Etter hvert har man laget blitt mer offensive. De kjørte over LSK på Åråsen tidligere i år og vant 3-0. Trengte han en sesong eller to på å få resultater? Og kan ikke han utvikle laget videre offensivt, selv om han starta med en relativt defensiv spillestil? Dem vant kamper og bygde selvtillit.

                                    Kjetil Knutsen starta som hovedtrener i B/G når dem rykka opp fra OBOS-ligaen til 2018 sesongen - ass i opprykkssesongen 2017. Georgson tok over en klubb som har 4 - 4 - 6 de tre siste sesongene. Vil anta at grunnlaget i et lag etablert på øvre halvdel av Eliteserien er bedre enn nyopprykka lag, på tross av at han har vært ass. trener i.
                                    Jeg kunne selvfølgelig ønske at vi var gode fra første seriekamp, jeg. Historien viser likevel at det i de aller fleste tilfellene tar tid med ny hovedtrener. Spesielt om han har nye tanker om formasjon, spillemateriell og spillestil. Jeg er enig i at det ikke ser bra ut, men jeg er villig til å gi det mer tid enn deg virker det som.

                                    Ja, Mikkjal Thomassen har imponert. Han har også en sesong forsprang på Georgson. Om vi er like dårlige om ett år fra i dag skal jeg være helt enig med deg.

                                    Det er sant, men Knutsen har fått lov til å jobbe i ro og mak med sin egen spillestil og filosofi over flere år. Det var poenget mitt. Det stemmer at Georgson tok over en klubb med bra plasseringen de siste årene, men høsten 2023 gikk ikke veldig bra. Det var det laget han tok over. I tillegg kom han som nevnt inn med nye ideer om hvordan vi skal spille og i hvilken formasjon. Sånn sett har vi tatt mange steg tilbake og på mange måter startet på 0.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4455

                                      Hjelpe meg så negative folk er, selv etter at vi har vunnet to kamper på rad. Var ikke måte på hvor god flyt Tromsø var i. Vi slo dem greit. Kåffa yppa seg i perioder, men alt av statistikk tilsier at gårsdagens kamp var en jevn affære. Var det en praktkamp av oss? På ingen måte, men jeg satt ikke og ble deprimert fordi Kåffa hadde litt fint kombinasjonsspill til tider. Det kom uansett ikke stort ut av det. Vi forsvarte oss godt.

                                      Vi skaper ikke sjanser, sier folk. Bare dødballer. Minner om at vi hadde to skudd på åpent mål som ble blokkert og Lehne alene gjennom med keeper. Det er mer tilfeldig enn noe annet at målene i går kommer på dødball, så får man heller se på det som noe positivt at vi også har solid offensiv dødballstyrke. Kåffa skapte ikke en dritt på dødball selv om de fikk både flere cornere og frispark enn oss. Hadde de hatt vår dødballstyrke, kunne de kanskje fått med seg noe. I åpent spill var sjansestatistikken helt jevn.

                                      Med selvtillit (og nye spillere inn) vil prestasjonene komme. Vi har jo i glimt (hø, hø) vært vitne til hva Georgson-ball kan utrette, men det tar selvsagt tid å spille inn en så drastisk ulik spillestil. Georgson sa i møtet med supporterne tidligere denne uka at han likte det han hadde sett av stallen i vinter og derfor ikke gikk bananas på overgangsvinduet med det første. Jeg har ikke noe problem med en slik nøkternhet. Spillere som lå i vannskorpa fikk muligheten til å få gjennombruddet sitt (Uba lyktes. Skogvold i mindre grad. Lucky og Karlin har vokst med ansvaret. Lelesiit ville aldri fått spille om vi signerte et lass med spillere). Nå kjenner AGRA styrkene og svakhetene i troppen bedre og kan justere deretter uten å ha brent av overgangsbudsjettet på feil spillertyper. Tro meg, den bredden vi er i ferd med å få inn i midtbaneleddet kommer til å gjøre underverker. Ibra, Lundemo og Åsen skal ikke trenge å stå i 90+ tillegg hver kamp. Vi lider enormt av manglende alternativer i midtbaneleddet. Enda verre har det blitt av at Hoff og Lundemo aldri har vært tilgjengelig samtidig … før i går, da.

                                      Jeg mener ikke å tegne et klissent og rosenrødt bilde. Det er veldig mye man kan, og bør, rette på fortsatt. Men jeg føler at all negativiteten her inne trenger en motvekt. Alt er ikke bare svart, folkens!

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2210

                                        Gode lag vinner på dårlige dager også. Drittlag vinner også av og til. Mot Kåffa var vi et drittlag, men det er klart at det hjelper ikke på spillet at alle som spiller høyreback for Fugla blir skadet. Med en 4-5 forskjellige spillere på høyreback i løpet av kampen forplanter det seg i resten av laget. Det påvirker også hva Georgson har av valgmuligheter.

                                        Når det er sagt: Traff Ruben med en eneste pasning framover i den kampen? (i og for seg ikke så mange andre som gjorde heller, men Gabby var spesielt dårlig på dette) På målet gjør han for dårlig jobb, men andre var mer å laste. Knudzon er mest uheldig når han bryter ballbanen og legger en perfekt pasning samtidig som han får en strekk. Garnås selger seg så grenseløst, men det er klart at han er påvirket av situasjonen i forkant. Gabrielsen presser dårlig, men det er klart at hele høyresida er tom. Ellers spilte han en helt ok kamp defensivt.

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2210

                                          Hva tenker vi om Bolkan Nordlie som Sves erfarer at vi forhandler om? Harde mottak har lenge ønsket seg en Serber, er Bolkan "close enough"?

                                          Kommentar

                                          Working...