Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4457

    Som jeg skrev i ryktediskusjonstråden var jeg veldig fan av Bolkan da han var i Aafk. Han var skikkelig heit sammen med Sigurd Haugen og Isak Määttä. Gikk og drømte om at vi skulle hente ham den gang, og han er jo fortsatt bare 24 år gammel, så dette er jeg utelukkende positiv til. Målfarlig, anvendelig og fotballklok indreløper/kant som også kan spille tier og spiss. Vil være en fin backup for Lehne på spissplass, men kan også spille mange andre steder på banen. Litt lik Karlsbakk, men med mer «pønsj» i spillet. Fin frisparkfot har han også. Vi blir veldig farlige fra 20 meter og inn om vi har Karlsbakk, Krygård og Bolkan på banen samtidig. Ja takk!
    Last edited by Kanarivogel89; 01.07.2024, 17:38.

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1409

      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
      Som jeg skrev i ryktediskusjonstråden var jeg veldig fan av Bolkan da han var i Aafk. Han var skikkelig heit sammen med Sigurd Haugen og Isak Määttä. Gikk og drømte om at vi skulle hente ham den gang, og han er jo fortsatt bare 24 år gammel, så dette er jeg utelukkende positiv til. Målfarlig, anvendelig og fotballklok indreløper/kant som også kan spille tier og spiss. Vil være en fin backup for Lehne på spissplass, men kan også spille mange andre steder på banen. Litt lik Karlsbakk, men med mer «pønsj» i spillet. Fin frisparkfot har han også. Vi blir veldig farlige fra 20 meter og inn om vi har Karlsbakk, Krygård og Bolkan på banen samtidig. Ja takk!
      Er han virkelig et alternativ til Lehne som midtspiss da? Jeg klarer ikke helt å se det for meg. Er positiv til spilleren altså, jeg bare klarer ikke helt å se for meg han som et spissalternativ slik vi spiller.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4457

        Opprinnelig skrevet av BD

        Er han virkelig et alternativ til Lehne som midtspiss da? Jeg klarer ikke helt å se det for meg. Er positiv til spilleren altså, jeg bare klarer ikke helt å se for meg han som et spissalternativ slik vi spiller.
        Tja... Han er ikke først og fremst spiss i 4-3-3, men han er tross alt 9'ern til Randers, og jeg vil hevde at han er bedre enn alternativene vi har i troppen (Và i midten er dødfødt). Han er god uten ball og en dyktig tilrettelegger, men ikke et like stort beist i lufta som Lehne. Langs bakken vil jeg si han har bedre grunnteknikk og førsteberøring enn Lehne, og det kan bli veldig gøy hvis han får fôre Vâ og hvem-det-nå-blir-som-spiller-høyrekant med baller, kanskje litt ala Bellingham i Real som fôrer lynvingene Vini og Rodrygo (uten sammenligning for øvrig). Som spisstype er han nok nærmere Smarason enn Lehne. Kanskje er det mest riktig å si at han er en slags hybrid mellom Smarason og Malaury Martin. Hvis planen er å ha ei påla vi kan sette inn, så er det bedre å sikte seg inn på noe ala Fridjonsson. Hvis vi ønsker å få inn en mer anvendelig type, så er Bolkan et godt alternativ.

        Jeg føler mye av svakheten til troppen handler om at spillerne som er typ nr. 12-17 i rekka ikke har vært gode nok. Elleveren i seg selv er ikke så ille, men vi mangler bredde og ulike spillertyper som kan komme inn og endre kampbildet. Derfor hyller jeg forsøket på å få inn Bolkan. Han vil gi oss en annen dimensjon enn resten av gutta vi har hatt å sette inn, og sammen med de andre nysigneringene vil vi stå igjen med en langt mer slagkraftig tropp.

        Men det kan jo hende at Bolkan uansett ikke er tiltenkt å spille spiss. I Dødball snakkes det om at det jobbes med en korttidsløsning på spissplass. Visstnok større spillerom hvis man henter noen på lån eller korttidskontrakt ut sesongen. Noe med skattesatser og sånt å gjøre. Jeg er slett ikke negativ til en slik løsning. Neste år kommer KP, så vi trenger egentlig bare en Lehne-erstatter ut sesongen.

        Det blir spennende å se hva som skjer! Dette er allerede det morsomste overgangsvinduet siden vi rykket opp fra OBOS.

        Synes ellers denne kampen mot Lyngby viser registeret hans godt. Meget god i mellomrommet.
        Last edited by Kanarivogel89; 02.07.2024, 11:12.

        Kommentar

        • Svart og gul
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 327

          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

          (...)

          Det blir spennende å se hva som skjer! Dette er allerede det morsomste overgangsvinduet siden vi rykket opp fra OBOS.
          Enig i at dette er i ferd med å bli et sterkt vindu, ja. Når var vi sist i stand til å kjøpe ut en spiller fra startelleveren til et lag i dansk superliga..?

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4457

            Opprinnelig skrevet av Svart og gul

            Enig i at dette er i ferd med å bli et sterkt vindu, ja. Når var vi sist i stand til å kjøpe ut en spiller fra startelleveren til et lag i dansk superliga..?
            Synes også dette er overraskende. Virker merkelig at vi skal ha sjanse på å hente en sånn spiller hvis Randers ikke ønsker å selge. Kanskje han ønsker seg til hjemlige trakter? Ruben kom jo hjem tidligere enn planlagt av utenomsportslige årsaker. Bolkan er vel opprinnelig fra Elverum? Kun Kamma og Kåffa som kan sies å være i nogenlunde samme geografiske område, og ingen av dem kan tilby samme pakke som oss.

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3978

              En interessant overgang, som riktig nok ikke handler om oss, men om to av våre konkurrenter, er at Sondre Auklend går gratis fra Viking til Bodø/Glimt. Selv om de kanskje får litt for ham hvis de kjøper ham ut før sesongslutt.

              Viking svekkes ytterligere. Mens Bodø/Glimt jobber irriterende godt videre med sine økonomiske muskler og forsetter med å prøve å sementere og øke sitt forsprang på den gemene hop av norske lag!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4457

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                En interessant overgang, som riktig nok ikke handler om oss, men om to av våre konkurrenter, er at Sondre Auklend går gratis fra Viking til Bodø/Glimt. Selv om de kanskje får litt for ham hvis de kjøper ham ut før sesongslutt.

                Viking svekkes ytterligere. Mens Bodø/Glimt jobber irriterende godt videre med sine økonomiske muskler og forsetter med å prøve å sementere og øke sitt forsprang på den gemene hop av norske lag!
                Glimt er gode og støvsuger godt. Auklend har tidvis vært god i Viking.

                Får se om det blir noe ut av alle disse unggutta de henter. Føler magien har forsvunnet litt. Karer som Bassi, Kjær, Skeide og Kubr har vært langt unna noe gjennombrudd enn så lenge. Nosa Dahl herjer for Kåffa, men det gjorde han også før han dro til Glimt. Han er tydeligvis ikke i nærheten av å starte for bodøværingene. Samme med Jeppe Kjær. Gulliksen ble solgt videre veldig fort, og Glimt ga tidlig opp gode spillere som Sery Larsen og Salvesen. Fikk enormt lite ut av Boniface også.

                Er ikke like frelst av spillerlogistikken til Glimt som mange andre. Kreativiteten virker å ha forsvunnet litt. De var jævlig gode en periode da de henta karer som Vetlesen, Grønbæk og Zugelj og i tillegg fikk latterlig mye ut av gråstein som Solbakken og Botheim, men nå føler jeg det er mer sånn dartskive med for øyeblikket hypa spillere, og så bruker de den sportslige tiltrekningskraften de har (fram til Knutsen stikker) til å love talenter gull og grønne skoger. I tillegg henter de hjem gamle helter som flopper når de forlater systemet til Knutsen. Siste nå er jo at Zinckernagel skal hjem. Snart kommer sikkert ryktene om Mvuka også. Samtidig råtner akademiet og andrelaget deres på rot. Styrer rett mot 4. divisjon nå. Fire poeng på tolv kamper.

                Hvem er egentlig det neste salgsobjektet til Glimt når Grønbæk blir solgt? Sjøvold, dersom han fortsetter utviklingen? Føler de alltid har hatt nestemann klar tidligere. Nå er jeg mer usikker.

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2210

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                  Glimt er gode og støvsuger godt. Auklend har tidvis vært god i Viking.

                  Får se om det blir noe ut av alle disse unggutta de henter. Føler magien har forsvunnet litt. Karer som Bassi, Kjær, Skeide og Kubr har vært langt unna noe gjennombrudd enn så lenge. Nosa Dahl herjer for Kåffa, men det gjorde han også før han dro til Glimt. Han er tydeligvis ikke i nærheten av å starte for bodøværingene. Samme med Jeppe Kjær. Gulliksen ble solgt videre veldig fort, og Glimt ga tidlig opp gode spillere som Sery Larsen og Salvesen. Fikk enormt lite ut av Boniface også.

                  Er ikke like frelst av spillerlogistikken til Glimt som mange andre. Kreativiteten virker å ha forsvunnet litt. De var jævlig gode en periode da de henta karer som Vetlesen, Grønbæk og Zugelj og i tillegg fikk latterlig mye ut av gråstein som Solbakken og Botheim, men nå føler jeg det er mer sånn dartskive med for øyeblikket hypa spillere, og så bruker de den sportslige tiltrekningskraften de har (fram til Knutsen stikker) til å love talenter gull og grønne skoger. I tillegg henter de hjem gamle helter som flopper når de forlater systemet til Knutsen. Siste nå er jo at Zinckernagel skal hjem. Snart kommer sikkert ryktene om Mvuka også. Samtidig råtner akademiet og andrelaget deres på rot. Styrer rett mot 4. divisjon nå. Fire poeng på tolv kamper.

                  Hvem er egentlig det neste salgsobjektet til Glimt når Grønbæk blir solgt? Sjøvold, dersom han fortsetter utviklingen? Føler de alltid har hatt nestemann klar tidligere. Nå er jeg mer usikker.
                  Dette er nøyaktig det samme som skjedde med RBK da de hadde suksess. Først skulle nesten alle være trøndere, så begynte de å hente alle som var hypet og ribba motstanderne slik at ingen andre klarte å komme opp. Den viktigste forskjellen er at nå er Molde der også, men de framstår flinkere til å om ikke gjøre gull av gråstein, så i hvert fall foredle andres råmetaller. At Glimt styrer rett mot 4 divisjon er det vel ikke så mange som tror på. Derimot vil det kreve enormt å opprettholde suksessen, ikke minst siden de har reelle konkurrenter om ligatittelen. Det hadde i realiteten ikke Bartene under Eggen.

                  Kommentar

                  • kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2325

                    Glimt kommer sikkert til å dominere fremover men vi aner en stagnasjon og slitasje. De prøver å få retur på Zinkernagel. Desperasjon!
                    Det spørs om de i noensinne vil komme tilbake til det nivået de var spesielt det første året ute i Europa. Minner mye slik bartene traff med spillerlogistikken.
                    Jeg skriver tilfeldigheter, for med små midler må man være ekstremt heldig og være på rett sted til rett tid til å få slikt til å klaffe.
                    Nå kommer de til å kaste mange millioner ut av vinduet i et desperat forsøk på å gjenskape det de engang hadde. Forgjeves. Kurven vil peke stadig nedover.
                    Til de får et endelikt ala bartepakket. Forskjellen er at det vil skje raskere med Glimt.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4457

                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                      At Glimt styrer rett mot 4 divisjon er det vel ikke så mange som tror på.
                      Glimt 2, så De ligger dønn sist i avdelingen sin i 3. divisjon (Norsk Tipping-ligaen).

                      Ellers er jeg enig.

                      Kommentar

                      • fredpet76
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 1229

                        Om vi skal flytte fokuset litt igjen så leser man i RB i dag at det er litt fravær på trening.

                        Thomas sliter om dagen og han tar det pent denne uka. Føler meg ikke beroliget når Kåsene sier de jobber for at han skal være spillbar i kampene framover.
                        På bakgrunn av det føler jeg meg trygg på at også kommer en spiss snart på en kortere avtale eventuelt.

                        Ellers sliter Larsson, som også er usikker til søndag. Uba derimot er klar som et egg og meget mulig med til Molde.
                        Last edited by fredpet76; I går, 05:52.

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2210

                          Opprinnelig skrevet av fredpet76
                          Om vi skal flytte fokuset litt igjen så leser man i RB i dag at det er litt fravær på trening.

                          Thomas sliter om dagen og han tar det pent denne uka. Føler meg ikke beroliget når Kåsene sier de jobber for at han skal være spillbar i kampene framover.
                          På bakgrunn av det føler jeg meg trygg på at det kommer en spiss snart på en kortere avtale.

                          Ellers sliter Larsson, som også er usikker til søndag. Uba derimot er klar som et egg og er meget mulig med til Molde.
                          Merk: Med TIL Molde. Han er neppe klar for vesentlig spilletid, men forhåpentligvis lenger enn Knudzon mot Kåffa
                          Får vi Bolkan + en leiesoldat som faktisk har noe å bidra med må vi vel være vinduets vinnere allerede før det har åpnet. (Eller skal vi si: I hvert fall før det har åpnet?)

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2210

                            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                            Neste år kommer KP, så vi trenger egentlig bare en Lehne-erstatter ut sesongen.
                            Jeg frykter at vi legger litt for mye i kurven når det gjelder KP. Han så kanon ut på prøvespill, men Elscha så også ut til å kunne herje i 2024 i samme perioden. Erfaringsmessig trenger afrikanerne minimum en halv sesong for å tilpasse seg, gjerne mer enn en. Hvis han skulle slå til fra første stund og være så god som mange tror beholder vi ham neppe mer enn fram til sommeren. I så fall en veldig god investering, men ikke noe som redder kommende sesonger annet enn økonomisk. Ikke for å være negativ, men alle som nevner ham snakker som om alle framtidige problemer er løst når han kommer.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4457

                              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                              Jeg frykter at vi legger litt for mye i kurven når det gjelder KP. Han så kanon ut på prøvespill, men Elscha så også ut til å kunne herje i 2024 i samme perioden. Erfaringsmessig trenger afrikanerne minimum en halv sesong for å tilpasse seg, gjerne mer enn en. Hvis han skulle slå til fra første stund og være så god som mange tror beholder vi ham neppe mer enn fram til sommeren. I så fall en veldig god investering, men ikke noe som redder kommende sesonger annet enn økonomisk. Ikke for å være negativ, men alle som nevner ham snakker som om alle framtidige problemer er løst når han kommer.
                              Mye av hypen rundt KP går på det han har vist siden han var her på prøvespill. Han dunker inn et helt tullete antall mål nede i Afrika og herjer i alle turneringer han deltar i. Selvsagt ingen garanti for at han vil slå til fra første øyeblikk når han kommer, men vi snakker om et virkelig eksepsjonelt talent her, og jeg tror han uansett vil være god nok til å være læregutt og erstatter bak Lehne. Marseille har for eksempel allerede følere ute etter ham. Slår han bare litt til, blir han vårt største salg gjennom tidene. Veldig Gift Orban/Bonsu Baah-vibber.

                              Sånn, da er forventningene satt

                              Absolutt et poeng at han ikke er løsningen på alle problemer hvis han er så god at han forsvinner etter et halvår da... En vanskelig balansegang, dette.

                              Kommentar

                              Working...