Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugggel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2020
    • 503

    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

    Kan nærmest garantere at han vil slå til i Plankebyen. Hadde vi et ønske om å selge ham eller er det Henrik som har sutret seg ut? Ville jo egentlig ikke skrive kontrakt i fjor heller uten lovnader om spilletid. Vi la oss som vanlig på rygg. Er så lei av at vi skal være så jævla snille alltid.

    Edit: Leser nå at dette var en overgang "Skogvold selv ønsket", så da er jo den grei. Vekk med'n. Mangler fightervilje. Fått så mange sjanser uten å levere en dritt, og så går'n sur fordi han må slite litt benk. Nei ass.
    Tror ikke du skal laste Skogvold for å dra fra dette synkende skipet. Ikke fått spilt på lange tider også blir du satt inn som vingback.
    Kommer til Fredrikstad som passer han som hånd i hanske. Får utbytte av sitt enorme pressspill.

    Tror vi heller må stille spørsmål om hva i alle dager er det som skjer på kontoret. Skal vi aksepetere å ha en sportssjef som stort sett har underprestert i flere år nå? Skal han være med å lede veien videre(les jakt på ny trener) ?
    Utrolig trist å se hvordan det går an å fucke opp en klubb som var på rett spor.

    Kommentar

    • bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2925

      Opprinnelig skrevet av Fugggel

      Tror ikke du skal laste Skogvold for å dra fra dette synkende skipet. Ikke fått spilt på lange tider også blir du satt inn som vingback.
      Kommer til Fredrikstad som passer han som hånd i hanske. Får utbytte av sitt enorme pressspill.

      Tror vi heller må stille spørsmål om hva i alle dager er det som skjer på kontoret. Skal vi aksepetere å ha en sportssjef som stort sett har underprestert i flere år nå? Skal han være med å lede veien videre(les jakt på ny trener) ?
      Utrolig trist å se hvordan det går an å fucke opp en klubb som var på rett spor.
      Nei. Dette var dråpen. Oppmøte med fakler utenfor Åråsen i morgen. På tide å si ifra om at de ansvarlige må ut av klubben før vi er i 2 div
      I år så tar vi alt

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4553

        Opprinnelig skrevet av Fugggel

        Ikke fått spilt på lange tider også blir du satt inn som vingback.
        Så ikke Molde-kampen, så hadde helt glemt dette. Gjorde ikke akkurat oss selv en tjeneste der, nei...

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1385

          Opprinnelig skrevet av Fugggel

          Tror ikke du skal laste Skogvold for å dra fra dette synkende skipet. Ikke fått spilt på lange tider også blir du satt inn som vingback.
          Kommer til Fredrikstad som passer han som hånd i hanske. Får utbytte av sitt enorme pressspill.

          Tror vi heller må stille spørsmål om hva i alle dager er det som skjer på kontoret. Skal vi aksepetere å ha en sportssjef som stort sett har underprestert i flere år nå? Skal han være med å lede veien videre(les jakt på ny trener) ?
          Utrolig trist å se hvordan det går an å fucke opp en klubb som var på rett spor.
          Vanskelig for meg å laste Mesfin for at Skogvold underpresterer. Potensialet hans er jo kjempestort, men har får det altså ikke til å funke i tellende kamper. Vet ikke om det er en mental greie eller hva, men han har jo fått prøve seg i flere ulike systemer og i forskjellige roller uten at det har løsna for ham.

          Hvis det er et salg som Skogvold selv har pressa gjennom er det litt skuffende. LSK har tross alt vist at vi vil satse på ham, blant annet ved å la ham spille hele høstsesongen i fjor som en investering i utviklingen hans.

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1422

            Fy faen. Det var dråpen. Denne klubben er det bare å legge ned.

            Kommentar

            • Zindrinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2019
              • 530

              Opprinnelig skrevet av bjarmann

              Veit du hva? Akkurat nå så hater jeg denne klubben. Fy faen så jævla rævva klubben vår blir drevet nå
              For å sitere en tidligere trener av oss: Do you want me to hang myself?

              Kommentar

              • Fugggel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2020
                • 503

                Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                Vanskelig for meg å laste Mesfin for at Skogvold underpresterer. Potensialet hans er jo kjempestort, men har får det altså ikke til å funke i tellende kamper. Vet ikke om det er en mental greie eller hva, men han har jo fått prøve seg i flere ulike systemer og i forskjellige roller uten at det har løsna for ham.

                Hvis det er et salg som Skogvold selv har pressa gjennom er det litt skuffende. LSK har tross alt vist at vi vil satse på ham, blant annet ved å la ham spille hele høstsesongen i fjor som en investering i utviklingen hans.
                Min frustrasjon knyttet til Mesfin handler på ingen måte om denne saken alene. Skogvold har ikke prestert, det er det ingen tvil om. Så kan stille spørsmålet om han spilles særlig god.

                Problemet er at dette er nok en situasjon som er dårlig håndter av LSK, med Mesfin som øverste leder på sport så er det naturlig å se dit når vi har blitt gradvis mer ræva siden sommeren 2022. Så er det ikke slik at det var kun gull og grønne skoger med Mesfin før det heller. Han var også ansvarlig når vi rykka ned. Sett strek nå! Og la noen andre gjøre jobben med å finne ny trener.

                Kommentar

                • Zindrinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2019
                  • 530

                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                  Hvis det er et salg som Skogvold selv har pressa gjennom er det litt skuffende.
                  Går jo an å si nei. Nei Henrik, du er for viktig for oss til å få gå for en sånn tullesum til en ligakonkurrent. Snør på deg skoa og gå og tren så snakkes vi etter sesongen igjen.
                  Finnes en del spillere som må være litt forbanna for å funke best mulig.

                  Kommentar

                  • Svart og gul
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2004
                    • 374

                    Husk at vi holdt på å selge Mads til Sogndal også, men han sa heldigvis nei. Tydelig at hele planen med satsing på akademiet og egne juniorer bare er en stor bløff. Bare kjøp og salg som gjelder.

                    Kommentar

                    • Zindrinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2019
                      • 530

                      Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                      Husk at vi holdt på å selge Mads til Sogndal også,
                      Hæ? Når var detta? Før Emil Ø gikk på lån til Grorud og var ranka foran mads i køen eller?

                      Kommentar

                      • Svart og gul
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 374

                        Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                        Hæ? Når var detta? Før Emil Ø gikk på lån til Grorud og var ranka foran mads i køen eller?
                        Ikke helt sikker, men tror det var rundt seriestarten i 2021 da det var uvisst om han skulle bli satset på. Budet var på under millionen.

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1252

                          Hva slags svada kommer SM med denne gangen for å holde sin egen rygg fri. Det pleier han til å være god til men det går mot slutten av hans tid i LSK. Det er jeg temmelig sikker på.

                          Kommentar

                          • Svart og gul
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2004
                            • 374

                            Opprinnelig skrevet av maxpayne
                            Hva slags svada kommer SM med denne gangen for å holde sin egen rygg fri. Det pleier han til å være god til men det går mot slutten av hans tid i LSK. Det er jeg temmelig sikker på.
                            Han venter på at KP (som han ikke fant selv) skal slå til og bli solgt for "store" penger.

                            Kommentar

                            • 14
                              Medlem
                              Møteplager
                              • May 2005
                              • 91

                              Selvsagt lov å mene hva man vil, men er også lov å puste litt, altså.

                              Det romantisk synspunktet: Skikkelig dritt at lokal gutt, ekte lillestrømling, tjue år ung, som stiller opp, smiler og er glad, synger og danser med fansen og helt sikkert vil og kanskje også ville blitt god i Lillestrøm og Sportsklubben, nå drar fra klubben, åpenbart fordi han ser dette som det beste alternativet for seg selv. Skikkelig dritt.

                              Det sportslige synspunktet: Vi får 7 millioner kroner som kan brukes på å heve elleveren, for en spiller som strengt tatt ikke har heva laget i noe annen sammenheng enn treningskamper midtvinters og for en hawaii-klubb i OBOS-ligaen for over et år siden. Per midten av august 2024 ser det vitterlig ut til at trenerteamet foretrekker tre mann (minst) foran Skog i drømmerollen som venstre kant, og to mann (minst) foran ham både på høyrevingen og som midtspiss. Da er han med andre langt bak i køen, og ingen av oss som har sett alle eliteseriekampene og noen treninger så langt i år (og i fjor høst) bør late som vi er veldig overraska. Han grep sjansen til å få sjansen også når det gjelder, men når de kampene kom har han (foreløpig) falt igjennom. Utrolig synd for alle parter, men sant. Årets gjennombrudd ble ikke Skogvold likevel, men det ble en 2,5 år yngre fyr fra Nittedal som har hoppet forbi i køen mens Skogvold venta.

                              Framtida? Ingen av oss vet det, så slutt å late som noe annet. God sjans for at han slår til i FFK, dessverre, og da blir han sikkert solgt videre om noen år, til Nederland eller Danmark eller noe, og vi får noen millioner til, men de fleste (meg selv inkludert) vil helt sikkert føle på tristheten/forbannelsen om at ingen av våre egne slår til i egen klubb*
                              Eller så blir forblir han en helt grei Eliteserie/OBOS-spiller, med noen magiske øyeblikk et par ganger i sesongen, som kanskje om noen år får seg et lite utenlandsopphold i Færøyenes tristeste "by", eller i en Stockholmsklubb med høyst midlertidig norsk klubbledelse.

                              Jeg veit virkelig ikke. Kan lande på begge sider av streken det her...
                              Det eneste jeg veit er at jeg nå er skikkelig lei meg for å miste en godgutt fra Lillestrøm, men samtidig med et håp om at vi nå kan få kjøpt en spiller som virkelig hever laget. Gudene vet at det trenger vi utover høsten.

                              *bortsett fra Mads da. Og Eskil. Og Lars. Og Magnus. Og Ruben forsåvidt. Og Uba må kanskje også regnes inn her? Og nå Alex?

                              Kommentar

                              • Zindrinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2019
                                • 530

                                Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                                Ikke helt sikker, men tror det var rundt seriestarten i 2021 da det var uvisst om han skulle bli satset på. Budet var på under millionen.
                                Det er helt utrolig, etter han viste supertalentet sitt i Obos ville vi ha Craninx inn og Mads ut??

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4553

                                  Opprinnelig skrevet av 14
                                  Selvsagt lov å mene hva man vil, men er også lov å puste litt, altså.

                                  Det romantisk synspunktet: Skikkelig dritt at lokal gutt, ekte lillestrømling, tjue år ung, som stiller opp, smiler og er glad, synger og danser med fansen og helt sikkert vil og kanskje også ville blitt god i Lillestrøm og Sportsklubben, nå drar fra klubben, åpenbart fordi han ser dette som det beste alternativet for seg selv. Skikkelig dritt.

                                  Det sportslige synspunktet: Vi får 7 millioner kroner som kan brukes på å heve elleveren, for en spiller som strengt tatt ikke har heva laget i noe annen sammenheng enn treningskamper midtvinters og for en hawaii-klubb i OBOS-ligaen for over et år siden. Per midten av august 2024 ser det vitterlig ut til at trenerteamet foretrekker tre mann (minst) foran Skog i drømmerollen som venstre kant, og to mann (minst) foran ham både på høyrevingen og som midtspiss. Da er han med andre langt bak i køen, og ingen av oss som har sett alle eliteseriekampene og noen treninger så langt i år (og i fjor høst) bør late som vi er veldig overraska. Han grep sjansen til å få sjansen også når det gjelder, men når de kampene kom har han (foreløpig) falt igjennom. Utrolig synd for alle parter, men sant. Årets gjennombrudd ble ikke Skogvold likevel, men det ble en 2,5 år yngre fyr fra Nittedal som har hoppet forbi i køen mens Skogvold venta.

                                  Framtida? Ingen av oss vet det, så slutt å late som noe annet. God sjans for at han slår til i FFK, dessverre, og da blir han sikkert solgt videre om noen år, til Nederland eller Danmark eller noe, og vi får noen millioner til, men de fleste (meg selv inkludert) vil helt sikkert føle på tristheten/forbannelsen om at ingen av våre egne slår til i egen klubb*
                                  Eller så blir forblir han en helt grei Eliteserie/OBOS-spiller, med noen magiske øyeblikk et par ganger i sesongen, som kanskje om noen år får seg et lite utenlandsopphold i Færøyenes tristeste "by", eller i en Stockholmsklubb med høyst midlertidig norsk klubbledelse.

                                  Jeg veit virkelig ikke. Kan lande på begge sider av streken det her...
                                  Det eneste jeg veit er at jeg nå er skikkelig lei meg for å miste en godgutt fra Lillestrøm, men samtidig med et håp om at vi nå kan få kjøpt en spiller som virkelig hever laget. Gudene vet at det trenger vi utover høsten.

                                  *bortsett fra Mads da. Og Eskil. Og Lars. Og Magnus. Og Ruben forsåvidt. Og Uba må kanskje også regnes inn her? Og nå Alex?
                                  Er enig i mye av det du skriver her, men sju millioner, som i første omgang sannsynligvis er nærmere fem, vil ikke styrke elleveren i særlig grad med mindre vi har griseflaks. Kanskje kan vi få napp på en VB som er marginalt bedre enn Tønne/Elkær, men det er vel fort det eneste. Det eneste som kan lappe på dette såret for min del er at disse midlene gjør at vi får råd til å kjøpe fri Bolkan Nordli. Da skal jeg moderere meg.

                                  Kommentar

                                  • Kjøttkaka
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2012
                                    • 305

                                    Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                                    Han venter på at KP (som han ikke fant selv) skal slå til og bli solgt for "store" penger.
                                    Hvis de skal bruke anledningen til å hause opp KP igjen blir jeg forbanna. Snakk om å legge press på en gutt fra Nigeria som skal tilpasses et helt nytt land, ny kultur og ny fotball.

                                    Og skulle han slå til på den måten vi blir forespeilet, så blir ikke han her lenger enn til sommeren.

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 4071

                                      Godt vi hjalp Sarpsborg med å få opp prisen for Meister, da! Det meldes at Rennes har lagt inn et bud som kan overstige 100 millioner. Selv om krona kanskje har blitt litt mindre verdt siden vi solgte sist, er det tydelig at det er stor forskjell på forhandlingsstyrken og profesjonaliteten i de forskjellige norske klubbene...
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • hekk
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Mar 2019
                                        • 245

                                        Dette er virkelig sesongen man aldri slutter å bli negativt overraska. Hva blir det neste? Tipper vi ender opp med å hente Kristoffer Klaesson

                                        Kommentar

                                        • Pad
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2022
                                          • 732

                                          Opprinnelig skrevet av 14

                                          *bortsett fra Mads da. Og Eskil. Og Lars. Og Magnus. Og Ruben forsåvidt. Og Uba må kanskje også regnes inn her? Og nå Alex?
                                          Når det er disse man må dra opp så sier det alt om hva klubben sliter med. Vi får oppe gode unge spillere, men skaper ikke stjernene.

                                          Kommentar

                                          Working...