Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4553

    Kjære Fuglafamilien. Jeg har nå sammen med LSK tatt et valg om å forlate klubben. Det er vondt å si, men sånn er det. For min egen karriere mener jeg selv at det hadde vært naivt å fortsette sånn det har vært i LSK den siste tiden. Lite til ingen spilletid, og det å bli brukt i posisjoner der jeg ikke kan få ut potensialet mitt, gjør at jeg tror dette er det beste valget for meg nå. Men det var på ingen måte slik jeg ønsket å forlate Fugla. Jeg hadde lyst til å gi så mye til fansen, mer enn det jeg har gjort. En stor takk også til alle lagkamerater og gode kollegaer i LSK. Det å ha fått være et forbilde for barn og unge, er kanskje det største privilegiet jeg har hatt. Tusen takk for all støtte på veien. Forhåpentligvis sees vi igjen en vakker dag.

    Skinner greit gjennom at han var svært lite fornøyd med tingenes tilstand. Ali inn og innhoppet på vingback var nok dråpen. Gruer meg allerede til vi skal møte Fredrikstad.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9453

      Er det lov å si at man aldri har vært ombord på detta Skogvold hype toget alle tydligvis reiser første klasse på?

      Kommentar

      • Svart og gul
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2004
        • 374

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
        Kjære Fuglafamilien. Jeg har nå sammen med LSK tatt et valg om å forlate klubben. Det er vondt å si, men sånn er det. For min egen karriere mener jeg selv at det hadde vært naivt å fortsette sånn det har vært i LSK den siste tiden. Lite til ingen spilletid, og det å bli brukt i posisjoner der jeg ikke kan få ut potensialet mitt, gjør at jeg tror dette er det beste valget for meg nå. Men det var på ingen måte slik jeg ønsket å forlate Fugla. Jeg hadde lyst til å gi så mye til fansen, mer enn det jeg har gjort. En stor takk også til alle lagkamerater og gode kollegaer i LSK. Det å ha fått være et forbilde for barn og unge, er kanskje det største privilegiet jeg har hatt. Tusen takk for all støtte på veien. Forhåpentligvis sees vi igjen en vakker dag.

        Skinner greit gjennom at han var svært lite fornøyd med tingenes tilstand. Ali inn og innhoppet på vingback var nok dråpen. Gruer meg allerede til vi skal møte Fredrikstad.
        Høres ut som Asterhed ville ha ham som vingback. Styrker ikke akkurat kandidaturet hans som permanent trener. Tipper det blir 3-5-2 med ny trener i 2025, og at vi igjen sitter der med skjegget i postkassa.

        Kommentar

        • fredpet76
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2004
          • 1249

          Jeg er fortsatt litt sjokkert over at Henrik er solgt, men den sportslige realitet sier at han er langt bak i køen. Det han egentlig har gjort nå er at han sutra til seg et salg framfor å brette opp ermene. Man må prate med beina om man vil spille, og nettopp det er noe av det aller viktigste som fotballspiller.

          Lokal gutt, 20 år, masse talent og kontrakt ut 2026.
          Er bare leit, men vi har mange talenter som banker på døra.

          Kommentar

          • 14
            Medlem
            Møteplager
            • May 2005
            • 91

            Jeg tipper selv at Skogvold vil spille midtspiss, som han gjorde i Start, og det vil han nå kunne gjøre i Fredrikstad. I LSK er han bak Lehne i køen, og da er egentlig veien fram for lang allerede. Og når vi ikke ser ut til å stole på ham som såkalt ensom spiss i midten av en treer (fordi vi tradisjonelt alltid har hatt en stor sterk jævel, og ikke en liten rask en i den rollen), så var veien egentlig lagt for Skogvold: enten "ta til takke" med en vingspissrolle, eller si takk for all fisken og reise til en annen klubb.

            Når det er sagt er jeg selvsagt heller ikke imponert over det ene vingback-byttet i den ene kampen (elendig bytte!), men tror definitivt det er å dra det altfor langt å skulle konkludere med at dette er Robin Asterheds o store langsiktige plan. Ei heller Mesfin sin, selv om "alt som ikke tilsier at Fugla vinner seriegull i år er Mefsin sin feil (eller svensken!), Mefsin (og svensken!) må gå!"-gjengen helt sikkert også klarer å putte dette ned i den bøtta...

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4380

              En ting er ennå et skuffende salg, denne gangen Skogvold. Men at det eneste vi klarer ende opp med etter en god stunds spissjakt er en utrent benkesliter på et bunnlag i allsvenskan er nesten ennå mer sjokkerende. Helt utrolig at ikke hoder har rullet på Åråsen etter all den driten vi har fått servert det siste året. Nå må det være nok snart?
              ..................

              Kommentar

              • Kjøttkaka
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2012
                • 305

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Kjære Fuglafamilien. Jeg har nå sammen med LSK tatt et valg om å forlate klubben. Det er vondt å si, men sånn er det. For min egen karriere mener jeg selv at det hadde vært naivt å fortsette sånn det har vært i LSK den siste tiden. Lite til ingen spilletid, og det å bli brukt i posisjoner der jeg ikke kan få ut potensialet mitt, gjør at jeg tror dette er det beste valget for meg nå. Men det var på ingen måte slik jeg ønsket å forlate Fugla. Jeg hadde lyst til å gi så mye til fansen, mer enn det jeg har gjort. En stor takk også til alle lagkamerater og gode kollegaer i LSK. Det å ha fått være et forbilde for barn og unge, er kanskje det største privilegiet jeg har hatt. Tusen takk for all støtte på veien. Forhåpentligvis sees vi igjen en vakker dag.

                Skinner greit gjennom at han var svært lite fornøyd med tingenes tilstand. Ali inn og innhoppet på vingback var nok dråpen. Gruer meg allerede til vi skal møte Fredrikstad.
                Dette syns jeg var en litt overraskende bitter kommentar fra Skogvold, og nesten litt rart at klubben poster den på sine sider. Det er jo en direkte mistillit til den sportslige ledelsen i den kommentaren.

                Jeg er helt enig i at klubben ikke har gjort Skogvold noen tjenester i utviklingen. I fjor høst burde han ikke ha fått så mye ansvar, men samtidig kan jo ikke akkurat en spiller klage på at han fikk for mye tillit og spilletid. I vår har han ikke blitt spilt særlig god.

                Men jeg syns jo det er dårlig stil av Skogvold å legge all skyld på klubben, og ikke selv anerkjenne at han ikke har levert det som forventes. Han har strengt tatt levert null og niks i tellende kamper for klubben. Det hjelper oss fint lite at han leverte i Start og i treningskamper. Det fremstår litt umodent å sutre over behandlingen når han ikke har prestert noe som helst selv de gangene han har fått mye tillit.

                Jeg begynner egentlig å bli litt lei av lokale unggutter. Romerikinger oppfører seg som om vi skal være ekstra takknemlig for at de er født i området og vil spille for vår klubb, og ikke at det er de som skal være takknemlig for at de får leve ut den store drømmen som er å spille for Lillestrøm Sportsklubb. Det virker som det er mer stas og større takknemlig overfor hvor stort det er å faktisk få representere LSK blant folk fra andre deler i landet og Nigeria, enn det er for lokale unggutter. De føler seg dessverre altfor for fort for gode for klubben.

                Noen bør finne ut av hvorfor det tydeligvis ikke er så gjevt å spille for Romerikes flaggskip, og hvorfor lokale unggutter stadig vekk forsvinner ut før de har slått gjennom hos oss. Er det noe spesielt for Lillestrøm, eller er det bare en generell greie i den moderne fotballen?

                Kommentar

                • banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2018
                  • 438

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Kjære Fuglafamilien. Jeg har nå sammen med LSK tatt et valg om å forlate klubben. Det er vondt å si, men sånn er det. For min egen karriere mener jeg selv at det hadde vært naivt å fortsette sånn det har vært i LSK den siste tiden. Lite til ingen spilletid, og det å bli brukt i posisjoner der jeg ikke kan få ut potensialet mitt, gjør at jeg tror dette er det beste valget for meg nå. Men det var på ingen måte slik jeg ønsket å forlate Fugla. Jeg hadde lyst til å gi så mye til fansen, mer enn det jeg har gjort. En stor takk også til alle lagkamerater og gode kollegaer i LSK. Det å ha fått være et forbilde for barn og unge, er kanskje det største privilegiet jeg har hatt. Tusen takk for all støtte på veien. Forhåpentligvis sees vi igjen en vakker dag.

                  Skinner greit gjennom at han var svært lite fornøyd med tingenes tilstand. Ali inn og innhoppet på vingback var nok dråpen. Gruer meg allerede til vi skal møte Fredrikstad.
                  Han har fått flust av sjanser. Spilte alle kamper siste halvdel av sesongen i fjor, og hadde tillit i oppkjøringen og starten av sesongen i år. Og fakta er at han nesten helt uten unntak har levert skuffende prestasjoner. Ut i fra det han har levert burde han være milevis unna å starte en kamp .Så å prestere å sutre og kalle det for naivt å bli vitner om at han har mistet bakkekontakten.
                  Får håpe at bilær og båtær er det som skal til for a at han lykkes og at videresalgsklausulen er god.

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2558

                    LSK trenger ikke spillere som er raske til beins, all den tid man uansett ikke skal kontre på motstanderen. Skal i stede spille fin og utviklende fotball hvor man skal drible seg inn i boksen og trille ballen I mål.
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3198

                      Men herregud da, hva har Skogvold vist???

                      Kommentar

                      • Svart og gul
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 374

                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                        Men herregud da, hva har Skogvold vist???
                        Gutten er 20 år og kan fortsatt utvikle seg. Hva har Åsen vist på all spilletiden han har fått i år..?

                        Kommentar

                        • Zindrinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2019
                          • 530

                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                          Men herregud da, hva har Skogvold vist???
                          Bortekampen mot Royal Antwerp ga ihvertfall et frampek på hva som bor i ham. Vi var såpass underlegne at for å skape noe som helst måtte alle pasninger skje i et forrykende tempo med imponerende presisjon, som målet til Magnus Knudsen i hjemmekampen. Mens Skogvold da han kom inn var på et helt annet nivå, han kunne føre ball og finne rom og skape ting nærmest på egenhånd. Ikke at han herja i kampen, men at han var på et helt annet nivå enn resten av laget, talentet var udiskutabelt. Da varn vel 17 år og?
                          Bare trist at vi ikke klarte å spille ham god, brukt i 5 forskjellige posisjoner og roller i år på hvor mange kamper? Det er klart det fungerer dårlig å bruke Skogvold som target midtspiss som skal vinne huedueller, men det er ganske klart at det ikke funker å skulle ha han på venstre i jeorgsons system der han skulle være bredeste spiller, han er jo egentlig høyrebeint spiss, da er det ikke lett å skulle kysse krittet ute til venstre.

                          Kommentar

                          • banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2018
                            • 438

                            Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                            Bortekampen mot Royal Antwerp ga ihvertfall et frampek på hva som bor i ham. Vi var såpass underlegne at for å skape noe som helst måtte alle pasninger skje i et forrykende tempo med imponerende presisjon, som målet til Magnus Knudsen i hjemmekampen. Mens Skogvold da han kom inn var på et helt annet nivå, han kunne føre ball og finne rom og skape ting nærmest på egenhånd. Ikke at han herja i kampen, men at han var på et helt annet nivå enn resten av laget, talentet var udiskutabelt. Da varn vel 17 år og?
                            Bare trist at vi ikke klarte å spille ham god, brukt i 5 forskjellige posisjoner og roller i år på hvor mange kamper? Det er klart det fungerer dårlig å bruke Skogvold som target midtspiss som skal vinne huedueller, men det er ganske klart at det ikke funker å skulle ha han på venstre i jeorgsons system der han skulle være bredeste spiller, han er jo egentlig høyrebeint spiss, da er det ikke lett å skulle kysse krittet ute til venstre.
                            Han fikk de siste 111 kampene som midtspiss i fjor sammen med TLO uten å imponere noen. Og hadde ikke noe med at han ikke ble spilt god, det var han som ikke spilte godt.

                            Klart han har potensial og kan bli steingod i framtiden, men nå er det han som har grini seg ut av klubben. Så jeg gidder i alle fall ikke å grine over spilt melk.
                            Ønsker Skogvold lykke til, og så får ledelsen vise at de har gjort en god deal ved å bruke penga på en bedre spiller.

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2558

                              Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                              Gutten er 20 år og kan fortsatt utvikle seg.
                              Han er vel knapt 20 år og 1 måned? Første års senior er det noen som kaller det. Ingen er ferdig utviklet der og med det rå-potensialet Skogvold besitter, så er det det så trist at klubben ikke evner å finne en plass han kan få mulighet til å konkurrere om plassen.

                              Merker meg at LSK nå skal ha permanent lagt om til en 3-4-2-1 formasjon og der fant man ikke noen annen naturlig plass til Skogvold enn at Asterhed har forsøkt å overtale Skogvold til å omskolere seg til vingback. Skal man ikke ha noen alternative måter å løse ting på nå heller slik at man kun skal ha spillere som passer inn i det systemet man spikrer at gjelder inntil videre? Kun en måte å spille på?

                              Jeg har aldri venta mer på at en sesong skal blåses av. Dette er seigpining og tortur i min bok.
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • bjarmann
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 2925

                                Opprinnelig skrevet av Børge

                                Jeg har aldri venta mer på at en sesong skal blåses av. Dette er seigpining og tortur i min bok.
                                Skal vi rekke å legge om til kunstgress og selge stadionavnet før sesongen er omme da?
                                I år så tar vi alt

                                Kommentar

                                • Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 503

                                  Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

                                  Dette syns jeg var en litt overraskende bitter kommentar fra Skogvold, og nesten litt rart at klubben poster den på sine sider. Det er jo en direkte mistillit til den sportslige ledelsen i den kommentaren.

                                  Jeg er helt enig i at klubben ikke har gjort Skogvold noen tjenester i utviklingen. I fjor høst burde han ikke ha fått så mye ansvar, men samtidig kan jo ikke akkurat en spiller klage på at han fikk for mye tillit og spilletid. I vår har han ikke blitt spilt særlig god.

                                  Men jeg syns jo det er dårlig stil av Skogvold å legge all skyld på klubben, og ikke selv anerkjenne at han ikke har levert det som forventes. Han har strengt tatt levert null og niks i tellende kamper for klubben. Det hjelper oss fint lite at han leverte i Start og i treningskamper. Det fremstår litt umodent å sutre over behandlingen når han ikke har prestert noe som helst selv de gangene han har fått mye tillit.

                                  Jeg begynner egentlig å bli litt lei av lokale unggutter. Romerikinger oppfører seg som om vi skal være ekstra takknemlig for at de er født i området og vil spille for vår klubb, og ikke at det er de som skal være takknemlig for at de får leve ut den store drømmen som er å spille for Lillestrøm Sportsklubb. Det virker som det er mer stas og større takknemlig overfor hvor stort det er å faktisk få representere LSK blant folk fra andre deler i landet og Nigeria, enn det er for lokale unggutter. De føler seg dessverre altfor for fort for gode for klubben.

                                  Noen bør finne ut av hvorfor det tydeligvis ikke er så gjevt å spille for Romerikes flaggskip, og hvorfor lokale unggutter stadig vekk forsvinner ut før de har slått gjennom hos oss. Er det noe spesielt for Lillestrøm, eller er det bare en generell greie i den moderne fotballen?
                                  Nå legger vel ikke Skogvold skylden på noen her da. Han konstanterer kun at situasjonen for egen utvikling ikke er bra. Noe alle med et snev av fotballkompetanse kan si seg enig i . FFK og Skogvold er en bedre match enn hva LSK og Skogvold er i 2024.

                                  Tror du også skal stille deg spørsmålet om hva LSK gjør feil? Hvorfor føler unge lokale at de blir verdsatt mindre enn de andre i troppen? Hvorfor skal de betales mindre fordi at de bor borte i gata?

                                  Kanskje det ikke er så lett å bli konge i eget hus som man skulle tro.

                                  så mener jeg også på generelt grunnlag at fotballspillere er altfor utolmodig når det kommer til spilletid. Spesielt unge spillere.

                                  Kommentar

                                  • Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 503

                                    Opprinnelig skrevet av Børge

                                    Han er vel knapt 20 år og 1 måned? Første års senior er det noen som kaller det. Ingen er ferdig utviklet der og med det rå-potensialet Skogvold besitter, så er det det så trist at klubben ikke evner å finne en plass han kan få mulighet til å konkurrere om plassen.

                                    Merker meg at LSK nå skal ha permanent lagt om til en 3-4-2-1 formasjon og der fant man ikke noen annen naturlig plass til Skogvold enn at Asterhed har forsøkt å overtale Skogvold til å omskolere seg til vingback. Skal man ikke ha noen alternative måter å løse ting på nå heller slik at man kun skal ha spillere som passer inn i det systemet man spikrer at gjelder inntil videre? Kun en måte å spille på?

                                    Jeg har aldri venta mer på at en sesong skal blåses av. Dette er seigpining og tortur i min bok.
                                    Jeg har lenge synes at du overdriver det negative, men det må jeg bare beklage. Du så dette toget krasje før meg. Så fra nå er jeg med på Børge-toget

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2558

                                      Opprinnelig skrevet av bjarmann

                                      Skal vi rekke å legge om til kunstgress og selge stadionavnet før sesongen er omme da?
                                      Det skal nok ikke skje.
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • Lynginator
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Aug 2020
                                        • 52

                                        Opprinnelig skrevet av bjarmann

                                        Skal vi rekke å legge om til kunstgress og selge stadionavnet før sesongen er omme da?
                                        Er vel det eneste som mangler det ja. Må innrømme at jeg ikke hadde fått med med noe av dette før jeg kom hjem 22:00 i går og sjekket X. Fikk meg litt av en overraskelse, men samtidig ikke.

                                        Kommentar

                                        • Lynginator
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Aug 2020
                                          • 52

                                          Opprinnelig skrevet av knut
                                          Er det lov å si at man aldri har vært ombord på detta Skogvold hype toget alle tydligvis reiser første klasse på?
                                          Må si at jeg ikke ble imponert over han forrige sesong, men ble ordentlig overrasket over han gjennom pre-season, spesielt den kampen mot Kåffa i hallen, men virker ikke som dette ble fulgt opp gjennom denne sesongen av hverken Henrik selv eller trener-teamet.

                                          Kommentar

                                          Working...