Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Zindrinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2019
    • 530

    Opprinnelig skrevet av knut


    Kollapsa helt for oss da Ivar Hoff nevnte navnet hans og Tom Lund sammen i en eller annen setning.


    Synes Skogvold slipper alt for "billig" unna jeg. Fikk et opplegg spesialsydd for seg her, Mesfin dreit i å hente "konkurrent" (noe vi alle er uenig i, men det er nå så), men han leverte aldri og stakk ved første mulighet.
    Er det vanlig å skreddersy spesialopplegg for 19åringer, sammenligne dem med tidenes klubbhelt (ikke bare i vår klubb men kanskje også blant verdens største klubbhelter), og så be dem spille hele høstsesongen og det bør faen meg gå bra for vi må vinne?
    Jeg syns det er fryktelig strengt å kreve at en så ung fyr skal lykkes fra første sesong med så mye press på seg. Det normale er jo heller å begrense spilletida litt og holde unge talent litt igjen, si utad at joda de har talent men fortsatt er ung og har mye å jobbe med.

    I år fikk han en håndfull kamper på starten av året der alle spillere blei kasta rundt i nye posisjoner for hver kamp, blir brukt som targetman de ganga han får være spiss for så å se Efe Lucky foran seg i spissrekka. Det er mye klubben kunne gjort annerledes i sitt ønske om å spesialsy opplegg for skogvold, det er ikke sikkert han hadde så lyst på et sånt opplegg sjøl.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9453

      Opprinnelig skrevet av Zindrinho

      Er det vanlig å skreddersy spesialopplegg for 19åringer, sammenligne dem med tidenes klubbhelt (ikke bare i vår klubb men kanskje også blant verdens største klubbhelter), og så be dem spille hele høstsesongen og det bør faen meg gå bra for vi må vinne?
      Jeg syns det er fryktelig strengt å kreve at en så ung fyr skal lykkes fra første sesong med så mye press på seg. Det normale er jo heller å begrense spilletida litt og holde unge talent litt igjen, si utad at joda de har talent men fortsatt er ung og har mye å jobbe med.

      I år fikk han en håndfull kamper på starten av året der alle spillere blei kasta rundt i nye posisjoner for hver kamp, blir brukt som targetman de ganga han får være spiss for så å se Efe Lucky foran seg i spissrekka. Det er mye klubben kunne gjort annerledes i sitt ønske om å spesialsy opplegg for skogvold, det er ikke sikkert han hadde så lyst på et sånt opplegg sjøl.
      Er med på alt du sier, men for meg har han ikke tatt en eneste sjanse han har fått, bortsett fra i Obos, og det er veldig beleilig at alt rundt Skogvold skal settes på Sportsklubbens konto for udyktighet, mens Skogvold selv er det liksom bare synd på.

      Ingen er større enn klubben, bortsett fra Tom Lund og Skogvold basert på de fleste reaksjoner. Dvs Ivar Hoff hadde rett.

      Kommentar

      • Svart og gul
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2004
        • 374

        Vi skulle gått for Christian Michelsen da vi hadde sjansen. Sarpsborg i fin flyt med ham som sjef. Sikkert primitiv fotball, men det gir i hvert fall resultater.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3434

          Opprinnelig skrevet av knut

          Er med på alt du sier, men for meg har han ikke tatt en eneste sjanse han har fått, bortsett fra i Obos, og det er veldig beleilig at alt rundt Skogvold skal settes på Sportsklubbens konto for udyktighet, mens Skogvold selv er det liksom bare synd på.

          Ingen er større enn klubben, bortsett fra Tom Lund og Skogvold basert på de fleste reaksjoner. Dvs Ivar Hoff hadde rett.
          Med tanke på at Skogvold løp for seg selv, Lehne og Åsen når han var på banen, så er det ikke rart at han ikke hadde juice igjen i beina når sjansene kom.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • hekk
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Mar 2019
            • 245

            "Kult" å se at Muamer Brajanac, som vi var interessert i men fant ut av at ikke var så interssant alikevel pga. manglende erfaring fra øverste nivå, scorer hat-trick for søpla. Men han er sikkert ikke like god som Mr. 202....

            Kommentar

            • Zindrinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2019
              • 530

              Opprinnelig skrevet av knut

              Er med på alt du sier, men for meg har han ikke tatt en eneste sjanse han har fått, bortsett fra i Obos, og det er veldig beleilig at alt rundt Skogvold skal settes på Sportsklubbens konto for udyktighet, mens Skogvold selv er det liksom bare synd på.

              Ingen er større enn klubben, bortsett fra Tom Lund og Skogvold basert på de fleste reaksjoner. Dvs Ivar Hoff hadde rett.
              Det er vel ingen som er uenig i at Skogvold aldri slo til i lsk-drakta, men det du kaller å ikke ha tatt en eneste sjanse han har fått kaller jeg heller helt naturlig mtp han var 19 år og skulle få sine første starter i tippeligaen. Hadde han vært en etablert spiss skulle jeg sagt meg helt enig, et halvt år og 1 straffemål er ikke noe å skrive hjem om, men her går vel frustrasjonen mer på at vi alle ser at han har potensiale men at vi ikke klarer å få det ut på en skikkelig måte. Satt altfor stort press på ham og brukt han for mye, brukt for lite, brukt på feil plass, brukt på rett plass men feil måte osv osv.

              Vi snakka om Ohi for noen dager siden, han var vel mest midtbane hos oss og noen ganger på vingen. Klaga litt på at han brukte å være best på u-landslaga men så fikk de andre spilletid i klubba sine mens han sleit benk og følte han var blant de dårligste på u-landslaga. Så går han gratis til Jerv, blir brukt fast som spiss og så seg aldri tilbake.
              Ingen kan vel si at Ohi lyktes sånn supergodt hos oss heller, han var vel yngste målscorer en periode etter 7-0 seiern i gymsalen på fornebu hvis jeg husker rett men ellers fant han seg aldri helt til rette. Det føles veldig som vi gjentar opplegget, bare at her er talentet enda mer synlig, han har allerede slått til i obos og spiller på u-landslag og blitt skrytt opp i skyene. Da er det litt falitt-erklæring å ikke klare å finne plass til han på laget.

              Kommentar

              • *eLSKerLSK*
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 453

                Blir det snart pressekonferanse på Åråsen??

                Bedre å se an 10 kamper til. 8 mnd er ikke nok til å konkludere.

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2558

                  Nå luktes det på ny keeper. 33 år gamle Oscar Jansson som startet sesongen som førstekeeper i IFK Norrköping, men har blitt erstattet av David Mitov Nilsson og siden han kom inn har ikke Jansson engang vært på benken - han har vært utenfor matchtropp. Statistikken hans er 13 kampen og 32 baklengsmål. Holdt buret rent i en kamp.

                  En slik statistikk kan skyldes dårlig forsvar foran seg, men David Mitov Nilsson har nå spilt syv kamper og har sluppet inn åtte mål. Holdt buret rent i tre strake kamper - blant annet borte mot formsterke GAIS. Da tipper jeg det ikke bare er dårlig forsvar som skyldes 32 baklengs, men også en keeper som ikke akkurat er stødig. Jeg har faktisk sett noen kamper med han i mål og det har ikke akkurat vært imponerende. Det Hagrup har vist er bedre enn hva Jansson har vist. Vil heller ha Sveinhaug som reserve enn han her.

                  La oss håpe dette er en sak skapt av en agent som vil røske liv i markedet og gjøre Oscar Jansson interessant - ikke at dette er reell interesse. Ligger også i nyhetstråden med nyhetssak fra Sverige, så det er ikke noe løst rykte.

                  Skal det brukes penger på noe nå, så må det være offensivt og en spiss. Jabir Abdihakim Ali brukes jo ikke for tredje kampen på rad.

                  Oscar Jansson har varit utanför laget i sju raka matcher. Nu visar Lillestrøm intresse för målvakten. - Kontakt är tagen, men mer än så vill jag inte säga, säger agenten Daniel Rönnberg.
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4553

                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    Nå luktes det på ny keeper. 33 år gamle Oscar Jansson som startet sesongen som førstekeeper i IFK Norrköping, men har blitt erstattet av David Mitov Nilsson og siden han kom inn har ikke Jansson engang vært på benken - han har vært utenfor matchtropp. Statistikken hans er 13 kampen og 32 baklengsmål. Holdt buret rent i en kamp.

                    En slik statistikk kan skyldes dårlig forsvar foran seg, men David Mitov Nilsson har nå spilt syv kamper og har sluppet inn åtte mål. Holdt buret rent i tre strake kamper - blant annet borte mot formsterke GAIS. Da tipper jeg det ikke bare er dårlig forsvar som skyldes 32 baklengs, men også en keeper som ikke akkurat er stødig. Jeg har faktisk sett noen kamper med han i mål og det har ikke akkurat vært imponerende. Det Hagrup har vist er bedre enn hva Jansson har vist. Vil heller ha Sveinhaug som reserve enn han her.

                    La oss håpe dette er en sak skapt av en agent som vil røske liv i markedet og gjøre Oscar Jansson interessant - ikke at dette er reell interesse. Ligger også i nyhetstråden med nyhetssak fra Sverige, så det er ikke noe løst rykte.

                    Skal det brukes penger på noe nå, så må det være offensivt og en spiss. Jabir Abdihakim Ali brukes jo ikke for tredje kampen på rad.

                    https://www.fotbollskanalen.se/allsv...e-for-jansson/
                    Utrolig nok, til tross for tabben på 1-1, så var ikke akkurat Hagerup problemet mot Godset. Vi behøver ikke ny keeper. Hva i alle dager er vitsen med å ha en 30 år gammel reservekeeper på benken om han ikke engang skal få stå når førstevalget skader seg?

                    for øvrig enormt sterkt at du tomler ditt eget innlegg ned i Nyhetstråden

                    Kommentar

                    • Zindrinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2019
                      • 530

                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                      for øvrig enormt sterkt at du tomler ditt eget innlegg ned i Nyhetstråden
                      Pen detalj!
                      Kan være greit med en keeper til inn, hadde vi leda i drammen kunne Hagerup i teorien hvertfall pådratt seg sitt 2. gule for drøying av tid. Kan bli skada når som helst og, jeg tror det er smart å sitte med et ekstra kort bare i tilfelle. Jørgen er vel ikke heelt klar for tippeligaen enda, sjøl om det hadde vært enormt kult om han tok en Mads!

                      Kommentar

                      • Nosferatu
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 718

                        [Harang]

                        Vi skal alltid overdrive så jævlig.

                        Tre eksempler fra nyere tid - unggutter som Edh og Skogvold skal ikke støttes, de skal DYRKES.
                        Lehne er ikke en av Norges mer dugelige spisser, han er UVURDELIG.
                        Å gi mennesket Tobias Svendsen berettiget applaus og honnør er ikke nok, man skal også ELSKE FOTBALLSPILLEREN på tross av klinisk fravær av meningsfulle bidrag. (Ikke kom med - nettopp - overdrivelsen om at han ikke fikk muligheter. Han fikk flere. Mer enn nok til å gjøre seg bemerket. Jo, han gjorde det.)

                        Det er irriterende nok at vi supportere henfaller til indirekte selvskryt på den måten, for det er dét det skrytet er - og faen skal vite at jeg irriterer meg over det når vi gjør det - men virkelig giftig blir det når det sprer seg til kulturen i selve klubben; ja vel, en ting er å ville være på bølgelengde med supporterne, men assimiler nå for faen ikke overemosjonell supporter-idioti i klubbdriften! Asterheds ytring om at Lehne er best i serien har vi alt nevnt her, men når Simon står i pauseintervjuet og sier at det viktigste med dette spillersalget er at Henrik og familien hans er fornøyde og at Henrik og LSK fortsatt er kompiser...
                        Altså for faen! Hva i helvete er det han prater om?! NEI! DET! ER! IKKE! "DET VIKTIGSTE!" Hvor i alle dager er huet ditt når du sier noe sånt?!

                        Kan vi slutte? Vær så snill, kan vi slutte? Er det fordi vi har mytologisert det å være romeriksk breial så mye at godordene blir overdimensjonerte? (Og da er vi ikke det dugg bedre enn helikopterforeldre som deler ut gullmedaljer for deltagelse over en lav sko.) Kan vi slutte å se bakover og framover og inn i oss selv og våre egne følelser og fantasi, og heller snakke om her og nå og det vi rett foran oss rent faktisk? Og - og dette tror jeg er viktig - da slipper motytringene å tvinges opp til samme kaliber som skamrosen, og negativiteten blir av en styrkegrad det er lettere å leve med. Her tror jeg helt oppriktig at det kan finnes en korrelasjon.

                        Stor i kjeften => luft i huet => oppblåsthet => kjempesmell.

                        [/Harang]
                        For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1252

                          Tap på onsdag og RA kan i alle fall ikke stå alene i dritten som relativ nybegynner. Da må noen mere tydlig inn for å dele ansvaret. Det må da være mulig å få til.

                          Kommentar

                          • Pad
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2022
                            • 732

                            Opprinnelig skrevet av maxpayne
                            Tap på onsdag og RA kan i alle fall ikke stå alene i dritten som relativ nybegynner. Da må noen mere tydlig inn for å dele ansvaret. Det må da være mulig å få til.
                            Helt vilt at man ikke har fått inn en assistent, vertfall nå når man han gitt såpass tillit til RA. Se på Fredrikstad som havnet i samme situasjon, fikk teamet fulltallig med en gang omtrent.

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7079

                              Hvis farbror Baklengs signeres tror jeg at det renner helt over for meg. Har det gått sport i å samle på dårlige svensker? 32 i hekken på 13 kamper! ?
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2558

                                Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                Pen detalj!
                                Kan være greit med en keeper til inn, hadde vi leda i drammen kunne Hagerup i teorien hvertfall pådratt seg sitt 2. gule for drøying av tid. Kan bli skada når som helst og, jeg tror det er smart å sitte med et ekstra kort bare i tilfelle. Jørgen er vel ikke heelt klar for tippeligaen enda, sjøl om det hadde vært enormt kult om han tok en Mads!
                                Brannfakkel! Sveinhaug er bedre rusta til å komme inn i Eliteserien enn Jansson.

                                For øvrig bra å se at Jabir Ali spilte for LSK2 i går og gjorde mål (ja, jeg vet Mosjøen er 3 div sitt dårligste lag). At mine dommedagsprofetier blir lagt døde er bra.
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • Lillelord
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Aug 2004
                                  • 79

                                  Opprinnelig skrevet av Pad

                                  Helt vilt at man ikke har fått inn en assistent, vertfall nå når man han gitt såpass tillit til RA. Se på Fredrikstad som havnet i samme situasjon, fikk teamet fulltallig med en gang omtrent.
                                  Er vel lite fornuftig å signere en assistent til RA hvis fremtiden hans er usikker? Da får vi heller ha is i magen noen runder

                                  Kommentar

                                  • fredpet76
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 1249

                                    Opprinnelig skrevet av Pad

                                    Helt vilt at man ikke har fått inn en assistent, vertfall nå når man han gitt såpass tillit til RA. Se på Fredrikstad som havnet i samme situasjon, fikk teamet fulltallig med en gang omtrent.
                                    Assistenten heter Andre Schelander, så de har tenkt på det.

                                    Kommentar

                                    • Zindrinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2019
                                      • 530

                                      Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                      Assistenten heter Andre Schelander, så de har tenkt på det.
                                      Trenger vi ny analysesjef da eller forventes det at schelander skal gjøre 2 jobber?

                                      Kommentar

                                      • hekk
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Mar 2019
                                        • 245

                                        Da kan vi pustet lettet ut. Han svenske keeperen skal til Djurgården

                                        Djurgården är överens med Oscar Jansson, uppger Aftonbladet.Målvakten hämtas från IFK Norrköping. 

                                        Kommentar

                                        • sigurdsen
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 1820

                                          S08 ryktes å ha lagt inn et bud på Aune Heggebø, på 10 mill. Jeg synes i utgangspunktet det høres ut som en veldig lav sum, men hvis den stemmer håper jeg vi er på ballen.

                                          Kommentar

                                          Working...