Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TheFugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2006
    • 374

    Opprinnelig skrevet av kunden
    Vi hadde tidenes sjanse til å bli den ledende klubben i Osloområdet 2024 med enga og STB i OBOS. Sope til oss talenter, sponsorer og spillere som ville spille på øverste nivå.
    Istedefor er en OddsBK seier unna å ligge på desidert sisteplass. Og enga er mer eller mindre klare for ES25 mens vi høyst sannsynlig rykker ned.
    Og det verste av alt. Vi er faktisk enda dårligere pdd enn vi var på høsten ifjor. Det er fader meg et kunststykke. Hvis ikke dette får konsekvenser i ledelsen må det være en sterk grad av kameraderi i klubben. Da må det ny struktur til. Slik at det finnes et organ som kan fjerne udugelige folk.
    Ja dette er jeg helt enig i.

    Det er ekstremt ræva.

    Utvikling i økonomi/treningsfasiliteter, "vi bygger klubb" er det vi får høre. Det er vel og bra det, men vi ligger på direkte nedrykk. Vi er da for faen ikke i utvikling på direkte nedrykk. Jeg orker ikke å høre unnskyldninger fra Mesfin/ledelsen lenger.

    Jeg håper David Nielsen virkelig går inn å røsker noe jævli til i denne gruppen.

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1252

      Jeg har så jævlig lyst til å reposte postene mine fra desember og utover i Ny trener tråden og i Sesongen 2024 tråden. Er noen interessert så er det bare å lete. Alt er omtrent nøyaktig som jeg har sett for meg bare at vi ikke sitter med TN, DEF eller Rekdal nå. Når høsten ringes inn så har vi en dansk trener som flere mener kjenner norsk fotball godt etter 10 år på sidelinjen i Danmark. Det var det f... meg umulig å se for seg før sesongen, men ingen ting. Ingen ting, er umulig i denne klubben.
      Når det er sagt så håper jeg selvsagt DN kan redde stumpene men det blir i så fall på hengende håret.

      Kommentar

      • worthy
        Medlem
        Hoffnarr
        • Apr 2011
        • 59

        Opprinnelig skrevet av maxpayne
        Jeg har så jævlig lyst til å reposte postene mine fra desember og utover i Ny trener tråden og i Sesongen 2024 tråden. Er noen interessert så er det bare å lete. Alt er omtrent nøyaktig som jeg har sett for meg bare at vi ikke sitter med TN, DEF eller Rekdal nå. Når høsten ringes inn så har vi en dansk trener som flere mener kjenner norsk fotball godt etter 10 år på sidelinjen i Danmark. Det var det f... meg umulig å se for seg før sesongen, men ingen ting. Ingen ting, er umulig i denne klubben.
        Når det er sagt så håper jeg selvsagt DN kan redde stumpene men det blit i så fall på hengende håret.
        Hvis han klarer å få noe liv i dissa jævla pansjonistene som RANER klubben for lønn så burde han få en medalje.

        Kommentar

        • Svart og gul
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 374

          Jeg har vært kritisk til Asterhed, men det sies at han har hatt en fryktelig vanskelig arbeidshverdag med mange sterke stemmer rundt seg. Når spillere og ledere (inkl. styret) legger seg opp i spillestil og laguttak, er det vanskelig å være fersk og usikker trener. I media har klubben uttrykt full støtte til Asterhed, men det har ikke virket sånn i praksis. Er redd alle meningene har ført til mye vingling fra Asterhed, og at dette kan ha vært grunnen til at han byttet så ofte. Det igjen har gjort skuta lekk, så her bør klubben ta et skikkelig oppvaskmøte og flere bør ta kraftig selvkritikk. Glad vi får inn Nielsen som gir f i hva andre mener og også tør å sette spillere på plass.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4071

            Opprinnelig skrevet av Svart og gul
            Når spillere og ledere (inkl. styret) legger seg opp i spillestil og laguttak, er det vanskelig å være fersk og usikker trener. ...

            Glad vi får inn Nielsen som gir f i hva andre mener og også tør å sette spillere på plass.
            Du pleier å være overaskende godt informert, så jeg regner med at dette stemmer. I så fall er det en mye, mye større skandale enn vi har vært klar over til nå! Helt nye folk, med en helt annen profesjonalitet må inn!

            Håper denne David Nielsen er en minst like stor kødd og enda tøffere enn noen husker ham som! Det er det mikroskopiske håpet vi har!
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2925

              Å se Ali komme innpå idag var nesten komisk å se. Så jo sliten ut av å bare jogge på sida. Minnet mer om Jack-2 i Tekken 2 enn en fotballspiller. Vant vel ikke en duell heller. Dette lånet minner jo mer om historien om fetteren til George Weah enn noe annet
              I år så tar vi alt

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1252

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                Du pleier å være overaskende godt informert, så jeg regner med at dette stemmer. I så fall er det en mye, mye større skandale enn vi har vært klar over til nå! Helt nye folk, med en helt annen profesjonalitet må inn!

                Håper denne David Nielsen er en minst like stor kødd og enda tøffere enn noen husker ham som! Det er det mikroskopiske håpet vi har!
                Kødd eller ikke, han må i alle fall få spillerene til å skjønne at struktur, disiplin og klokskap må til for å vinne fotballkamper. Folk er glade i Va og joda han er en brukbar fotballspiller men til tider er han helt utenfor fellesskapet på banen og mest i sin egen verden. Denne LSK troppen som det ble sagt hadde en så superfin harmoni i hele vinter minner nå mest om forskjellige grupperinger med forskjellig agenda.

                Kommentar

                • Svart og gul
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 374

                  Opprinnelig skrevet av maxpayne

                  Kødd eller ikke, han må i alle fall få spillerene til å skjønne at struktur, disiplin og klokskap må til for å vinne fotballkamper. Folk er glade i Va og joda han er en brukbar fotballspiller men til tider er han helt utenfor fellesskapet på banen og mest i sin egen verden. Denne LSK troppen som det ble sagt hadde en så superfin harmoni i hele vinter minner nå mest om forskjellige grupperinger med forskjellig agenda.
                  Va er vel omtrent den eneste spilleren i troppen som kan skape noe på egen hånd. Ellers er du inne på noe vesentlig, og jeg savner at hele klubben trekker i samme retning. Spillere som ikke leverer, må tåle en kamp eller to på benken. Vi kan ikke ha sutrepaver som ødelegger stemningen.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7079

                    Jeg tror iallfall det neste årsmøtet blir blodig. Klubben har blitt rasert på et snaut år. Det er så en ikke tror det man ser.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • AB40
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Aug 2015
                      • 59

                      Opprinnelig skrevet av ynnor
                      En uke igjen av overgangsvinduet. Har ingen tro på klubben. Men jeg mener at MÅ ha inn en offensiv spiller som «garanterer» mål. Enten ved å lage de selv. Eller gjøre oppgaven for Lehne og resten av laget enklere. Hvor mye koster et nedrykk, og redselen for ikke å rykke opp igjen? Hvis ikke klubben klarer å finne en slik spiller i høst, så mener jeg de ikke har gode nok folk i klubben. Da må noen som kan finne spillere inn. Og kanskje må noen av folkene på kontorene på Åråsen drive med noe helt annet. Spillerlogistikken skriker etter folk som kan se helheten.
                      Vi trenger sårt noen som faktisk kan komme inn og bidra med målpoeng der oppe. Ali ser ut som en heftig bom, men for all del, ikke fått muligheten heller.

                      Er enig i at midtbanen kanskje er det store problemet med frekvens som noen skriver, men der har vi nå så mange alternativer at vi ikke kan benytte ressurser der per nå. Angrepet derimot skriker jo etter alternativer og har egentlig gjort det siden akor ble solgt

                      Kommentar

                      • TheFugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2006
                        • 374

                        Det Tromsø laget igår var skandaløst dårlig og like skandaløst av oss å klare å tape den kampen. I går synes jeg det var mangel på bevegelse i store deler av kampen. Utover i andre omgang var det tilfeller hvor vi hadde ballen på midtbanen eller forsvar, hvor INGEN bevegde seg. Alle sto bom stille, både vi og Tromsø spillerne, det ente med at Ruben eller en eller annen spilte en pasning til venstre eller høyre. Se på alle de gode lagene, der er alle i bevegelse, konstant, hele tiden. Når vi ligger under hjemme mot Tromsø i nedrykksumpa så forventer jeg å se et lag som har hastverk.

                        Det er bare trist. Noen må gå.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4553

                          Opprinnelig skrevet av TheFugl
                          Det Tromsø laget igår var skandaløst dårlig og like skandaløst av oss å klare å tape den kampen. I går synes jeg det var mangel på bevegelse i store deler av kampen. Utover i andre omgang var det tilfeller hvor vi hadde ballen på midtbanen eller forsvar, hvor INGEN bevegde seg. Alle sto bom stille, både vi og Tromsø spillerne, det ente med at Ruben eller en eller annen spilte en pasning til venstre eller høyre. Se på alle de gode lagene, der er alle i bevegelse, konstant, hele tiden. Når vi ligger under hjemme mot Tromsø i nedrykksumpa så forventer jeg å se et lag som har hastverk.

                          Det er bare trist. Noen må gå.
                          Selvsagt jævlig, men gårsdagen var en sånn kamp som vi hadde bikka i vår favør om ikke selvtilliten i gruppa var på bånn. Håper Nielsen kan få rydda opp litt i hodene på spillerne, for akkurat nå er skuldrene langt over øra. To overtidstap på rad etterfulgt av ydmykelse på Lerkendal var et realt dødsstøt for den allerede tynnslitte selvtilliten til gruppa.

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2558

                            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                            Selvsagt jævlig, men gårsdagen var en sånn kamp som vi hadde bikka i vår favør om ikke selvtilliten i gruppa var på bånn. Håper Nielsen kan få rydda opp litt i hodene på spillerne, for akkurat nå er skuldrene langt over øra.
                            Helt enig. Jeg er også ganske så sikker på at det ikke skal mye til før det tipper i LSK sin retning. Få inn en solid dose energi. Litt råskap og vinnervilje. Mange dømmer gårdagens kamp nord og ned, men det er da utvilsomt steg i rett retning?

                            Jeg har trua. LSK rykker ikke ned i 2024.

                            NB: Om det stemmer at Asterhed fikk innblanding fra styret eller andre på laguttaket, så må jo han selv si "takk for innspill. Skal tenke på det, men husk at det er jeg som tar ut laget."
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4553

                              Et moment fra PK'en som ikke har blitt diskutert er at det mest sannsynlig kommer noen nye ansikter inn i løpet av uka. Overgangsvinduet stenger om en uke, og Mesfin sier vi må "se på behovene" for å få inn noen nye der vi har skadeutfordringer. Keeperplassen er den kjedeligste, all den tid Hagerup har gjort en OK jobb, men Mesfin nevner at det er flere skader som har et uvisst omfang. Hvem hinter han til her? Roseth? Tønnesen? Lundemo? Knudtzon? Gjetter vi får inn en ny venstreback og keeper og kanskje en indreløper/kant innen uka er over. Tror ikke vi ser noen ny spiss kommer inn portene. Det markedet er knallhardt og relativt støvsugd allerede. VIF knabba jo både Brajanac og Lange...

                              Kommentar

                              • maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1252

                                Det er tid for å tilbakestille alt i LSK 2024 til fabrikkinstillinger. Det gjelder styret, sportssjef, trenere, spillere og alle som er glad i LSK. Nå er det samling i bunn og alle skal holde seg på sin egen tue og jobbe så godt de kan derfra i samme retning. VAR eller ikke, nå vil jeg ikke høre ett ord fra klubben eller fans om VAR resten av sesongen. Den prosessen går sin gang utenom klubben nå. Alle vet hvor LSK står derfor må det være unødvendig for klubb og fans å bruke krefter på det. Alt bør være rettet mot å redde plassen.

                                Kommentar

                                • Dole
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 1573

                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                  Et moment fra PK'en som ikke har Tror ikke vi ser noen ny spiss kommer inn portene. Det markedet er knallhardt og relativt støvsugd allerede. VIF knabba jo både Brajanac og Lange...
                                  Hvem ser vi for oss spille spiss om Lehne blir skadet?

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4553

                                    Opprinnelig skrevet av Dole

                                    Hvem ser vi for oss spille spiss om Lehne blir skadet?
                                    Si det... Bolly i 60 minutter og Ali i 30 eller noe sånt.

                                    Kommentar

                                    • Zindrinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2019
                                      • 530

                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                      Si det... Bolly i 60 minutter og Ali i 30 eller noe sånt.
                                      Hente hjem Elscha da og si han er den beste siden Tom Lund og la han starte resten av året?
                                      Det er tatt noen helt begredelige valg siden Akor ble solgt, sikkert før den tid og men det blir ekstra tydelig når det gjelder spissplass, den éne som skal vinne kamper for oss.

                                      Ogbu/Kairinen (blander alltid slava og sparta) serievinner og sølvmedalje i tsjekkia og spilte utslagsrunder i EL i fjor, Pettersson hjem igjen, Dragsnes til Belgia, Magnus Knudsen starta i Bundesliga i helga, Mathew spiller europacup for FC Zurich og Akor spiller i Ligue 1 og er verdt 200mill +.

                                      De vi henta inn som erstattere, Lunan sier han ikke vil løpe i full spurt, Vebjørn Hoff, Tønnesen, Roseth og Elkjær.
                                      Roseth er den eneste man faktisk kan kalle en erstatter, lik type i lik posisjon. Tønne kunne blitt som Dragsnes og hvis han hadde fått riktige instruksjoner, ellers er det rimelig begredelig skue.
                                      2 stoppere, 2 midtbaner og 1 spiss ut (AKA sentrallinja i laget) erstatta av 2 stoppere, 2 venstrebacker og 1 midtbane. Ikke rart stalllen har blitt baktung.

                                      Kommentar

                                      • Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2558

                                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                        VIF knabba jo både Brajanac og Lange...
                                        Det hevdes bestemt at LSK aldri var ute etter Brajanac. Ikke uvanlig at man dropper slike "nyheter" for å gjøre signeringen bedre og mer spennende. "Han valgte oss foran pippipene på togstasjonen. OBOS foran Eliteserien. Fy faen for en legende før han har spilt!"
                                        Sint og tverr på felt N

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4553

                                          Opprinnelig skrevet av Børge

                                          Det hevdes bestemt at LSK aldri var ute etter Brajanac. Ikke uvanlig at man dropper slike "nyheter" for å gjøre signeringen bedre og mer spennende. "Han valgte oss foran pippipene på togstasjonen. OBOS foran Eliteserien. Fy faen for en legende før han har spilt!"
                                          Dette har du selvsagt rett i. Sves dementerte blant annet disse ryktene i Dødball.

                                          Kommentar

                                          Working...