Sesongen 2024

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugggel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2020
    • 508

Opprinnelig skrevet av G-Man

Ingen som vil kaste noen til sjøs, jeg har bare ikke nerver til å se han spille i forsvarsleddet... Når det er sagt så er jeg ikke med på at han var vår beste stopper, og jeg rangerer han pr i dag som et 5.valg i den posisjonen - og det er derfor det ville være spennende å se hva han kunne gjøre litt lenger frem i banen.
    Det har vært relativt mange i ulike foraer som mener at man bare skal kvitte seg med han. Så er det sikkert også kombinert med noen klønete uttalelser. Men all den tid han fortsatt etter min mening har et stort potensial, så er det for tidlig å selge.

Kan godt være at han er 5.valg og det kan godt være at han er 1.valg, det kommer an på hvordan de nye trenerene ønsker å spille. Ser for meg at han passer rimelig bra inn i måten de ønsker å spille på.

Kommentar

• EPA
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2013
      • 218

Ingen som vil kaste noen til sjøs, jeg har bare ikke nerver til å se han spille i forsvarsleddet... Når det er sagt så er jeg ikke med på at han var vår beste stopper, og jeg rangerer han pr i dag som et 5.valg i den posisjonen - og det er derfor det ville være spennende å se hva han kunne gjøre litt lenger frem i banen.
      Veldig enig! Nå skal det nevnes at han ble nødt til å spille på feil side i en del kamper og det selvfølgelig ikke hjelper, men det ble litt for mange juniorfeil på rad til at jeg stoler på'n bakerst. Skal han være på banen må han hvertfall slutte å rekke opp hånda på corner, og sørge for at når han følger noen til dødlinja så dobbeltsjekk at ballen er over linja før du snur ryggen til!

Kommentar

• OlaG
        Oversetterdrone
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 915

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
        Jeg har tenkt litt på om Roseth, med sine egenskaper, teknikk og fotballforståelse, kunne vært et alternativt på en plass på midtbanen? Hva tror dere? Får han da tempo-problemer? For dårlige ballvinner-egenskaper? Blir han for bortgjemt som venstre stopper?
        Jeg tenker at han er akkurat der han skal være på venstre stopper, og med tre bak burde det være rom for han å gå fremover på samme måte som Petterson gjorde det til tider. Det er potensiale i en venstreside med Tønnesen, Roseth og Åsen hvis samspillet sitter og de holder seg i god form.

Kommentar

• MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3487

Kan det være mulig å sette Ruben som en av to sentrale midtbanespillere? Han var jo opprinnelig defensiv midtbane. Mulig han ikke evner å dekke rom i samme grad som i sin ungdom, men det kan være en mulighet.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1480

I flg Rb i kveld blir nok Skjærvik solgt til Tromsø for en vesentlig høyere sum enn Lsk kjøpte han for.
            .. Lykke til, og "case closed"?!

Kommentar

• Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1632

Opprinnelig skrevet av Tvilling
              I flg Rb i kveld blir nok Skjærvik solgt til Tromsø for en vesentlig høyere sum enn Lsk kjøpte han for.
              .. Lykke til, og "case closed"?!
              TIL er et fornuftig valg før han blir solgt utenlands.

Kommentar

• fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1263

Opprinnelig skrevet av Dole

TIL er et fornuftig valg før han blir solgt utenlands.
                Hos oss vil han ikke få spille. I beste fall innhopp og som starter i ny og ne. Vi har for mange stoppere pr nå , og får vi vesentlig mer enn det vi betalte for slik RB skriver så er jo ikke dette noe å snakke om.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2338

Opprinnelig skrevet av fredpet76

Hos oss vil han ikke få spille. I beste fall innhopp og som starter i ny og ne. Vi har for mange stoppere pr nå , og får vi vesentlig mer enn det vi betalte for slik RB skriver så er jo ikke dette noe å snakke om.
                  Jeg fatter ikke at man kan være såpass kategorisk på at han ikke ville få spille hos oss. Ny trener, nye muligheter. Mange på forumet har stort sett parkert Rogers, henvist Gabrielsen til benken, og det synes opplest og vedtatt at trioen vil bestå av Roseth/Moen-Foss/Garnås. Fra mitt ståsted: Garnås har vesentlige svakheter i spillet sitt, Gabrielsen må heve seg, Moen-Foss har vi ikke sett i samspill med våre egne, Tønnesen er bare aktuell som venstre stopper hvis Roseth ikke spiller (ellers ving). Rogers kan finne på å ta nye steg, selv om jeg er skeptisk til det jeg har sett så langt. For 2024 ville Skjærvik være en klar kandidat i mitt hode. Han er sammen med Roseth den beste med ball, og skal vi spille oss ut bakfra er det ekstremt viktig.

Når det er sagt, han er en av mange der bak, og han er i hvert fall ikke åpenbart bedre enn de andre totalt sett. Det ser ut som om mangelen på gode stoppere i markedet (alle andre steder enn hos oss) går til vår fordel. Hvis vi kan få (vesentlig) mer enn det vi ga for ham er det bare å selge. Det frigjør midler til klubben i et ledd hvor vi er godt dekket.

Jeg tror Skjærvik blir en hit i TIL, og tror han kunne blitt bra for oss også

Kommentar

• G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3247

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                    Mange på forumet har stort sett parkert Rogers, henvist Gabrielsen til benken, og det synes opplest og vedtatt at trioen vil bestå av Roseth/Moen-Foss/Garnås. Fra mitt ståsted: Garnås har vesentlige svakheter i spillet sitt, Gabrielsen må heve seg, Moen-Foss har vi ikke sett i samspill med våre egne, Tønnesen er bare aktuell som venstre stopper hvis Roseth ikke spiller (ellers ving). Rogers kan finne på å ta nye steg, selv om jeg er skeptisk til det jeg har sett så langt.
                    Du sier jo selv at Gabrielsen må heve seg, og at du er skeptisk til Rodgers. Antar da at du mener Skjærvik burde startet foran Garnås? Men det er her vi er uenige. Jeg ser ikke at Garnås har vesentlige svakheter som du sier. Jo, han kunne vært enda bedre med ball, men dette er noe han stadig forbedrer i spillet sitt. Samtidig er han med sin innstilling, sin taklingsstyrke og sin kompromissløshet kanskje den viktigste signalspilleren vi har. Skjærvik har for meg ikke vist noe - selv om vi ser bort fra katastrofeøyeblikkene - som tilsier at han burde foretrekkes. Han er kanskje et knepp foran i ballbehandling, men er samtidig defensivt svakere og mangler innstillingen. Der Espen hiver seg ned for å blokkere ballen, snur Skjærvik ræva til.

Og Moen-Foss? Nei, han har ikke spilt sammen med de andre ennå, men det gjelder jo for alle nye spillere som kommer. Han er en jordnær fyr, godt likt av alle rundt seg, og har vært god i alle kamper jeg har sett han forrige sesong (unntatt mot oss på Åråsen). Ingen grunn til å tro at han ikke vil passe inn, med sin entusiasme og vilje.

Konklusjonen er at jeg altså mener at Roseth, Garnås og Moen-Foss pr i dag fremstår som det åpenbare alternativet. Her har du 3 spillere som utfyller hverandre på en meget god måte. Og som jeg tidligere har skrevet: Om vi beholder Skjærvik burde han blitt vurdert lenger frem i banen.

Kommentar

• gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3218

Opprinnelig skrevet av BD
                      Edh på vei bort. 5-6 svenske mill. er visst prislappe ifølge svensk avis.
                      Hele denne historien om Edh til Mjällby er basert på en stor misforståelse. Svenskene skal ha vært interessert i Gjermund Åsen, så verken han eller Eskil er på vei ut.

gilbert

Kommentar

• BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1437

Opprinnelig skrevet av gilbert

Hele denne historien om Edh til Mjällby er basert på en stor misforståelse. Svenskene skal ha vært interessert i Gjermund Åsen, så verken han eller Eskil er på vei ut.

gilbert
                        Godt å høre. Alt fra klubb til beløp virket jo veldig merkelig, men det er likevel lett å bli usikker. Håper på ny kontrakt og et godt salg om et år eller to!

Kommentar

• Nosferatu
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 760

Opprinnelig skrevet av banan
                          Podcasten som gilbert refererer til i treningstråden:
                          https://www.rb.no/mot-lsks-nye-trene...s/5-43-2181800
                          Som supplement til det svært givende - i overraskende stor grad, faktisk - intervjuet med Georgson anbefaler jeg å svinge innom When We Were Kings' episode om IFK Värnamo og spille av fra ca. 1:37:45 i episoden jeg lenker til. Der snakkes det temmelig lenge om Robin Asterhed, og temmelig detaljert også - er man fast lytter av WWWK (som jeg) er man ikke overrasket over detaljnivået, men jeg tror mange av oss vil kunne kose seg. Georgson kommer de faktisk også såvidt inn på, og det er ??interessant å høre hva som trekkes frem om ham.

Etter å ha hørt disse to er i alle fall jeg enda mer optimistisk enn jeg var i utgangspunktet, må jeg innrømme!
                          Listen to this episode from When We Were Kings on Spotify. "Vi har inget gym. Men vi har en lagerlokal där det finns lite grejer."
                          For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2338

Du sier jo selv at Gabrielsen må heve seg, og at du er skeptisk til Rodgers. Antar da at du mener Skjærvik burde startet foran Garnås? Men det er her vi er uenige. Jeg ser ikke at Garnås har vesentlige svakheter som du sier. Jo, han kunne vært enda bedre med ball, men dette er noe han stadig forbedrer i spillet sitt. Samtidig er han med sin innstilling, sin taklingsstyrke og sin kompromissløshet kanskje den viktigste signalspilleren vi har. Skjærvik har for meg ikke vist noe - selv om vi ser bort fra katastrofeøyeblikkene - som tilsier at han burde foretrekkes. Han er kanskje et knepp foran i ballbehandling, men er samtidig defensivt svakere og mangler innstillingen. Der Espen hiver seg ned for å blokkere ballen, snur Skjærvik ræva til.

Og Moen-Foss? Nei, han har ikke spilt sammen med de andre ennå, men det gjelder jo for alle nye spillere som kommer. Han er en jordnær fyr, godt likt av alle rundt seg, og har vært god i alle kamper jeg har sett han forrige sesong (unntatt mot oss på Åråsen). Ingen grunn til å tro at han ikke vil passe inn, med sin entusiasme og vilje.

Konklusjonen er at jeg altså mener at Roseth, Garnås og Moen-Foss pr i dag fremstår som det åpenbare alternativet. Her har du 3 spillere som utfyller hverandre på en meget god måte. Og som jeg tidligere har skrevet: Om vi beholder Skjærvik burde han blitt vurdert lenger frem i banen.
                            Poenget mitt er at det er alt for tidlig - ikke minst med en ny trener - å være så sikker på hvem som skal spille fast og hvem som er nærmest. Det er tabbene som gjør at Skjærvik havnet bak i køen, ikke hans generelle nivå. (Min påstand)

Når det gjelder Garnås: Jeg kommenterte ikke hans sterke sider. Vi er enige om disse. Jeg påpekte at han har mangler. Vi kan godt diskutere hvor store de er, men jeg håper at han får såpass tøff konkurranse at han enten hever seg ytterligere eller innimellom får kamper hvor han starter på benken der hvor forventet kampbilde tilsier at andre egenskaper er viktigere. Garnås er en god stopper, men om han er en som skal ta oss til medalje? Ikke sikker.

En ting som slår meg rundt denne diskusjonen: Harde mottak har kommentert hvordan "hele" troppen består av snille gutter med midtskill. En annen måte å si det på er at vi har få personligheter på laget. Garnås er en av de få. Ruben er en annen. I den sammenhengen framstår Skjærvik som så anonym at det nesten er grunn til å tvile på hans eksistens. Jeg synes Roseth også kan falle litt i den kategorien, men han er i det minste en mektig god spiller. Hadde han spilt på Glimt eller Molde ville han vært vurdert for landslaget snart.

Kommentar

• G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3247

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                              En ting som slår meg rundt denne diskusjonen: Harde mottak har kommentert hvordan "hele" troppen består av snille gutter med midtskill. En annen måte å si det på er at vi har få personligheter på laget. Garnås er en av de få. Ruben er en annen. I den sammenhengen framstår Skjærvik som så anonym at det nesten er grunn til å tvile på hans eksistens. Jeg synes Roseth også kan falle litt i den kategorien, men han er i det minste en mektig god spiller. Hadde han spilt på Glimt eller Molde ville han vært vurdert for landslaget snart.
                              Jeg er så enig, og det er en av grunnene til at jeg er så begeistret for Garnås. Er hans Guds gave til fotballen? Det er vel å ta i, men som signalspiller er han uvurdelig. Og jeg mener jo at han fortsatt er i en positiv utvikling, og at han (til stor begeistring for oss begge) vil heve seg ytterligere.

(Og ja - det er ikke jeg som skal ta ut laget, kanskje blir det overraskelser eller konstalasjoner jeg ikke så komme)

Kommentar

• LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3407

Ørjasæter til S08. Synd, hadde håpet vi var med i kampen der.

Kommentar

• EPA
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2013
                                  • 218

Opprinnelig skrevet av LS89
                                  Ørjasæter til S08. Synd, hadde håpet vi var med i kampen der.
                                  Enig!

Kommentar

• EPA
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2013
                                    • 218

Som vanlig er silly season alt for lang og lite silly som fugl... Vi er som vanlig veldig spontane når vi har tenkt oss om, og det er lite eller intenting som linkes til oss.
                                    Først får vi som vanig på plass noen som er litt som melk... best før, ikke dårlig etter. Deretter klarer vi endelig å resignere en spiller eller to (i beste fall), og så er det bare å sette seg godt til rette og vente på at det skjer noe, eller i det minste kommer noen spennede rykter mens vi tenker på maling som tørker og snøen som falt i fjor. Skjer ikke en dritt, og jeg ønsker meg bare at noen kan slenge ut et rykte om noe som linkes til oss!!! Driter i hva det er, elller om det er 100% fake news så lenge det er noe! kom igjen for svarte... Anything!!!

Kommentar

• kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2420

Opprinnelig skrevet av EPA
                                      Som vanlig er silly season alt for lang og lite silly som fugl... Vi er som vanlig veldig spontane når vi har tenkt oss om, og det er lite eller intenting som linkes til oss.
                                      Først får vi som vanig på plass noen som er litt som melk... best før, ikke dårlig etter. Deretter klarer vi endelig å resignere en spiller eller to (i beste fall), og så er det bare å sette seg godt til rette og vente på at det skjer noe, eller i det minste kommer noen spennede rykter mens vi tenker på maling som tørker og snøen som falt i fjor. Skjer ikke en dritt, og jeg ønsker meg bare at noen kan slenge ut et rykte om noe som linkes til oss!!! Driter i hva det er, elller om det er 100% fake news så lenge det er noe! kom igjen for svarte... Anything!!!
                                      Du får svar på alle dine spørsmål hvis du hører på hva Mesfin hadde å si etter den første treninga.

Kommentar

• TheFugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2006
                                        • 418

Denne må dere se!

Den nye hverdagen er i gang for fullt på Åråsen. Vi var flue på veggen under dag fire av LSK-karrieren til Andreas Georgson og Robin Asterhed. Spillerne er s...

Litt om "Den nye hverdagen" i klubben!

Kommentar

• Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4651

Opprinnelig skrevet av TheFugl
                                          Denne må dere se!

Den nye hverdagen er i gang for fullt på Åråsen. Vi var flue på veggen under dag fire av LSK-karrieren til Andreas Georgson og Robin Asterhed. Spillerne er s...

Litt om "Den nye hverdagen" i klubben!
                                          Jeg må bare nevne hvor utrolig befriende det er å endelig høre en trenerduo som bruker engelsk som hovedspråk på feltet og i analyserommet. Forsto aldri hvorfor Bakke/Myhre og E. Bakke sto og preika på norsk, mens typer som Uba, Akor, Igoh, Kaan, Rogers, Mathew (til dels) etc. etc. satt og stirra tomt inn i veggen. Virket enormt lite inkluderende. Et moderne fotballag er en internasjonal arbeidsplass, og engelsk bør så absolutt være garderobespråk nummer én.

Kommentar

Working...