Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lillestrømer
    Medlem
    Bøffel
    • Jul 2023
    • 33

    Opprinnelig skrevet av Zindrinho

    Hva er en kvantitativt god spiss? en som er fler enn 1?
    Ja. En som er to. Samtidig er han lett gjenkjennelig gjennom at han statistisk sett leverer mange målpoeng pr. kamp. Derav lett å finne gjennom diverse verktøy som alle klubber har lett tilgjengelig. Altså en spiss som Lillestrøm aldri vil ha råd til.

    Kommentar

    • Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 530

      Opprinnelig skrevet av Lillestrømer

      Ja. En som er to.
      Kan du komme med noen eksempler på spisser som regnes som kvantitativt gode i form av å være flere enn 1 person?

      Kommentar

      • Lillestrømer
        Medlem
        Bøffel
        • Jul 2023
        • 33

        Opprinnelig skrevet av Zindrinho

        Kan du komme med noen eksempler på spisser som regnes som kvantitativt gode i form av å være flere enn 1 person?
        Ja, Orijenta er et godt eksempel på dette. Skal ha spilt for to klubber samtidig. Minnes at han ble omskolert til back også.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9453

          Opprinnelig skrevet av Zindrinho

          Du glemmer poenget - når var dette? Kan han komme inn og hjelpe oss NÅ, ikke i 2025?
          Der tenker jeg svaret er nei, han er altfor langt fra kampform til å kunne hjelpe Reka i obos, da funker det nok ikke bedre å redde oss i tippeligaen.
          Tenker han er mer interessert i å vise seg i Eliteserien enn i Obos. Så da kan alt skje.

          Mer trua på han enn alle andre spisser i Sportsklubben. Minus Wæhler.

          Kommentar

          • Zindrinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2019
            • 530

            Opprinnelig skrevet av Lillestrømer
            Ja, Orijenta er et godt eksempel på dette. Skal ha spilt for to klubber samtidig. Minnes at han ble omskolert til back også.
            Skjønner ikke en dritt jeg. Orijenta er et godt eksempel på en person som er flere enn 1 person samtidig?!
            Hvis du prøver å si kvalitet foran kvantitet - bedre med én god enn 2 dårlige er jeg selvfølgelig enig.
            Men her er vel spørsmålet om vi trenger enda flere folk som ikke er kampklare. Hvor mye kan en svenske som har spilt 1 minutt siden mars spille for oss mot RBK? 5 min? og hvor mye kan Diop spille? 15?
            Dassen har brent ned og vi trenger folk som kan bidra fra dag 1. Alt annet blir secondary.

            edit: Jeg skreiv 1 min siden mars, det korrekte er 1 min siden april 2023 som kom i mars i år.

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1252

              Disse forsterkningene på dette tidspunkt er nok ett eksempel på at de som styrer på Åråsen nok en gang er for sent ute. Diop hadde vært super hvis han kom i vinter. Nå er det bare tull. Svensken vet jeg ingenting om men at han kommer fra USA lukter litt ille, men det kan være en fordel at han ikke har spillt så mye der med tanke hvor mye rart som skjer strukturmessig i forsvarsspillet der borte. Neppe en forsterkning, mer ett desperat forsøk fra SM for å vise handlekraft. Keepersituasjonen gjør at vi trenger en keeper. Mats er neppe tilbake når det ble forespeilet. For en uke siden hadde jeg heller brukt 7 millioner på Rekdal.

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1252

                Opprinnelig skrevet av Lillestrømer

                Han så vel noe i Akor Adams og Ogbu også. Skremmende?
                ...og du tror at det var SM som fikk disse til klubben. Geir Bakke og Petter Myhre bestemte langt mere enn det folk er klar over. De tre sammen var det ganske gode, alene er SM ganske uduglig.

                Kommentar

                • TheFugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2006
                  • 374

                  Opprinnelig skrevet av Lillestrømer
                  Jeg mener at Mefsin ikke skal ha noen unnskyldninger. Og jeg ser heller ikke at han unnskylder seg. Jeg ser bare det åpenbare fakta at han ikke er spåmann, og at hver enkeltsignering må evalueres på signeringstidspunktet.

                  Spillerlogistikk som en helhet på treff/miss mener jeg kan bedømmes på fasit i hånd da de beste i markedet har en treffprosent på ca. 50%. Når han avviker fra dette mener jeg det er berettiget å stille spørsmål, og uten gode forklaringer må det også rettes et kritisk blikk på hva man gjør galt.

                  Utover det stiller jeg meg også kritisk til sammensetningen av troppen, som jeg mener har veldig lav frekvens i midtbaneleddet og til dels forsvarsleddet. Samtidig er jeg ydmyk for at de som har satt sammen dette fotballfaglig er mye sterkere enn meg.

                  Samtidig bør det tas en evaluering av at man ikke har kompetanse til å ansette trenere selv, men går til eksterne rådgivere med ukjent agenda og etter hva jeg kan forestille meg langt mindre detaljkunnskaper om hva LSK reelt sett trenger.
                  Jeg forstår ikke hvor 50% tallet kommer fra og hvordan dette måles, gjør du? Hva slags prosent ligger Mesfin på nå mener du? Det at hver eneste signering skal evalueres på signeringstidspunktet skjønner jeg også lite av. En evaluering av en signering må jo gjøres etter at en vet om signeringen har lykkes eller ikke/vært en god signering? Noe annet er blir fraskrivelse av ansvar, med den logikken så kan man jo bare si uansett hvor dårlige spilleren har vært si "jaja men på signeringstidspunktet hadde spilleren vært god i annen klubb så jeg har gjort jobben min her".

                  Spillerlogistikken har vært ræva som er noe av grunnen til at vi ligger der vi ligger, og da prater jeg om siste året. Fotball er ferskvare. Om Simon har "truffet" på 51 % eller 49% av overgangene totalt sett bryr meg ikke, jeg aner ikke hvordan dette tallet måles og synes greia er litt rart. Gi meg litt info om hvordan tallet måles, hvilke prosent Simon ligger på. Det blir unnskyldninger for meg uansett da det er realitetene i dag jeg fokuserer på.

                  Kommentar

                  • P0P_Corn
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Apr 2004
                    • 176

                    Vi hentet vel en svensk forsvarspiller fra USA med relativt godt hell for et par sesonger siden.

                    Kommentar

                    • Lillestrømer
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Jul 2023
                      • 33

                      Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                      Skjønner ikke en dritt jeg. Orijenta er et godt eksempel på en person som er flere enn 1 person samtidig?!
                      Hvis du prøver å si kvalitet foran kvantitet - bedre med én god enn 2 dårlige er jeg selvfølgelig enig.
                      Men her er vel spørsmålet om vi trenger enda flere folk som ikke er kampklare. Hvor mye kan en svenske som har spilt 1 minutt siden mars spille for oss mot RBK? 5 min? og hvor mye kan Diop spille? 15?
                      Dassen har brent ned og vi trenger folk som kan bidra fra dag 1. Alt annet blir secondary.

                      edit: Jeg skreiv 1 min siden mars, det korrekte er 1 min siden april 2023 som kom i mars i år.
                      Beklager, jeg trodde du spøkte. Kvantitativt betyr i denne sammenheng analyse av statistikk og tall. Kvalitativ blir en rent observasjonbasert analyse av ferdighetene utover tall.

                      Diop fikk nesten en full omgang sist, og har spilt flere kamper siden skaden. Han er garantert klar til å komme direkte inn å avlaste TLO i en halv omgang.

                      Kommentar

                      • Lillestrømer
                        Medlem
                        Bøffel
                        • Jul 2023
                        • 33

                        Opprinnelig skrevet av maxpayne

                        ...og du tror at det var SM som fikk disse til klubben. Geir Bakke og Petter Myhre bestemte langt mere enn det folk er klar over. De tre sammen var det ganske gode, alene er SM ganske uduglig.
                        Nei. Jeg cherrypicker også signeringene helt tilbørlig for å legge kappa med vinden. Begge de nevnte signeringene er alene Bakke og Geir, og Sam Rogers prakka Mefsin på dem i all sin trass. Det samme gjelder for øvrig saltstøtta som er henta inn nylig, det er bare helt tilfeldig at han er svensk. Mefsin skulle på død og liv hente han på en 7-års kontrakt med opsjon på 2 år, dette skar seg dessverre. Nok et eksempel på slett arbeid fra Mefsin.

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2360

                          Opprinnelig skrevet av Lillestrømer

                          Poenget mitt er jo at enhver spiller Lillestrøm signerer vil ha mange skavanker og kompromisser. Du skal få mene hva du vil, men tar man innover seg de giftige omgivelsene man skaper for klubben? Man krever å mene, uten å legge to pinner i kors for å undersøke faktum og avstemme forventninger med realiteter. Det er ditt privilegium, men jeg har inntrykk av at det kreves handling også. Man skal med andre ord ikke mene, man skal bestemme. Og det er vel også helt i tråd med å være en medlemsstyrt klubb. Da tenker jeg at man faktisk har et lite ansvar for å sette seg litt inn i sakene man skal skrike høyest om.

                          Slik jeg forstår deg mener du Mefsin skal levere en etablert TL-nivå-spiss som kan komme inn å levere fra dag en. Det gir seg selv at dette er utopi i dagens marked. Selv Molde og S08 klarer jo ikke dette. Om dette på noe måte er med på å legge et grunnlag for at Mefsin sparkes, da er det vel ingen oppegående sportsdirektører som tar i LSK med tang.

                          Jeg står fortsatt ved at dette er en ekstremt god signering, og helt på øverste hylle av hva vi kunne klare å hente på kort sikt. Jeg har ingen forutsetninger for å foreslå et alternativ som er i nærheten. Jeg har sett han i flere kamper. Han er rask, sterk, god på hodet, teknisk OK. Han krysser av på alle fysiske attributter toppklubbene i Europa ser etter. Ja, han har hatt en skade etter min kjennskap. Det er ikke noe grunnlag for å mene han et skadeplaget. Det faller på sin egen urimelighet. Man kan si han ikke har lykkes i AAFK, det vet LSK og det vet Molde. Er AAFK og Rekdal gode på integrering av afrikanske spillere? Det vet jeg lite om, men jeg tror LSK er en av de fremste i Norge på dette mye takket være Mefsin. Med de kvalitetene Diop har ser jeg ingen grunn til at han ikke skal kunne lykkes.

                          Om man kommer inn mot RBK, brekker begge beina og blir fotballinvalid er helt uvesentlig. Basert på den kunnskapen jeg besitter er dette en kjempesignering uansett utfall. Kommer det frem at LSK på signeringstidspunktet fikk vite av Lilli Bendriss at det kom til å skje, da skal jeg revurdere det.
                          Fryktelig mye tåkeprat om noe så trivielt som fotball.
                          Vi får svaret omlag 2u, om han er spillerklar mot bartene.
                          Bare så det er klart. Jeg håper han blir det og putter i bøtter og spann.
                          Men frykter som sagt han enten er skadet, blir skadet på trening eller er for rusten til å spille.

                          Kommentar

                          • Zindrinho
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2019
                            • 530

                            Opprinnelig skrevet av Lillestrømer

                            Beklager, jeg trodde du spøkte. Kvantitativt betyr i denne sammenheng analyse av statistikk og tall. Kvalitativ blir en rent observasjonbasert analyse av ferdighetene utover tall.

                            Diop fikk nesten en full omgang sist, og har spilt flere kamper siden skaden. Han er garantert klar til å komme direkte inn å avlaste TLO i en halv omgang.
                            20min mot Bryne for 5 dager sida, men 30 uka før det mot Åsane iflg transfermarkt, kun 3-4 minutter utover det.
                            På hvilken måte regner du Diop for å ha god statistikk å vise til? Det er vel mer et uforløst råpotensiale der, statistikken hans de siste åra skremmer vel ingen.

                            Kommentar

                            • Lillestrømer
                              Medlem
                              Bøffel
                              • Jul 2023
                              • 33

                              Opprinnelig skrevet av TheFugl

                              Jeg forstår ikke hvor 50% tallet kommer fra og hvordan dette måles, gjør du? Hva slags prosent ligger Mesfin på nå mener du? Det at hver eneste signering skal evalueres på signeringstidspunktet skjønner jeg også lite av. En evaluering av en signering må jo gjøres etter at en vet om signeringen har lykkes eller ikke/vært en god signering? Noe annet er blir fraskrivelse av ansvar, med den logikken så kan man jo bare si uansett hvor dårlige spilleren har vært si "jaja men på signeringstidspunktet hadde spilleren vært god i annen klubb så jeg har gjort jobben min her".

                              Spillerlogistikken har vært ræva som er noe av grunnen til at vi ligger der vi ligger, og da prater jeg om siste året. Fotball er ferskvare. Om Simon har "truffet" på 51 % eller 49% av overgangene totalt sett bryr meg ikke, jeg aner ikke hvordan dette tallet måles og synes greia er litt rart. Gi meg litt info om hvordan tallet måles, hvilke prosent Simon ligger på. Det blir unnskyldninger for meg uansett da det er realitetene i dag jeg fokuserer på.
                              Dette er jo naturligvis veldig komplekst, men er mye god lektyre på området her:




                              Betraktningene i et nullsumspill og et kapitalistisk marked med mange ukjente variabler kan ikke vurderes basert på om noe endte godt/dårlig. Vi snakker om en vare som er ufattelig kompleks med svært mange ukjente og kjente variabler. Samtidig vil disse variablene kunne variere fullstendig fra vare til vare. Det finnes vel ikke en eneste objektiv konstaterbar variabel som er absolutt(utover rent banale ting som at han eksempelvis bør ha to bein). Har man en slik kunnskap vil det naturligvis aldri deles fordi man ikke gir bort ev. konkurransefortrinn. Over tid vil man uansett kunne si noe om hvordan en sportsdirektør presterer gjennom at de beste i markedet har en forventet verdi på ca. 50% treffsikkerhet. Men å si at Akor Adams var en fryktelig dårlig signering om han brakk begge ben i første kamp et jo naturligvis helt idiotisk. Derfor gir det seg selv at signeringene isolert sett må ene og alene vurderes på signeringstidspunktet.

                              Kommentar

                              • Lillestrømer
                                Medlem
                                Bøffel
                                • Jul 2023
                                • 33

                                Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                20min mot Bryne for 5 dager sida, men 30 uka før det mot Åsane iflg transfermarkt, kun 3-4 minutter utover det.
                                På hvilken måte regner du Diop for å ha god statistikk å vise til? Det er vel mer et uforløst råpotensiale der, statistikken hans de siste åra skremmer vel ingen.
                                Hele poenget mitt er at statistisk gode spillere, og særlig en spiss, er umulig å hente for Lillestrøm i dagens marked. Det markedet er fullstendig åpent med dagens verktøy, og der rår penga.

                                Diop med god statistikk er jo helt lik Meister, med andre ord 100 mill.

                                Kommentar

                                • Lillestrømer
                                  Medlem
                                  Bøffel
                                  • Jul 2023
                                  • 33

                                  Opprinnelig skrevet av kunden

                                  Fryktelig mye tåkeprat om noe så trivielt som fotball.
                                  Vi får svaret omlag 2u, om han er spillerklar mot bartene.
                                  Bare så det er klart. Jeg håper han blir det og putter i bøtter og spann.
                                  Men frykter som sagt han enten er skadet, blir skadet på trening eller er for rusten til å spille.
                                  Hva er det du mener er tåkeprat? Og mener du spillerlogistikk i dagens fotball er trivielt?

                                  Ja, tro du meg. Dette er Lillestrøm så han drar sikkert på seg en skade i pausen. Da kommer sikkert kritikken haglende mot Mefsin som henter en invalid spiller som tross alt har én registrert skade på transfermarkt.

                                  Om mot formodning han skulle holde seg frisk, så blir det rimelig forutsigbart da også:
                                  - Han spytta på en spiller, fullstendig håpløs signering. *Putt inn vilkårlig episode* åpenbart dårlige holdninger.
                                  - Ikke god nok for sannhetsvitne Reka. Må jo skjønne at den mannen som mener Sam Rogers er Norges beste midtstopper har greie på dette.

                                  Kommentar

                                  • Zindrinho
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2019
                                    • 530

                                    Opprinnelig skrevet av Lillestrømer

                                    Hele poenget mitt er at statistisk gode spillere, og særlig en spiss, er umulig å hente for Lillestrøm i dagens marked. Det markedet er fullstendig åpent med dagens verktøy, og der rår penga.

                                    Diop med god statistikk er jo helt lik Meister, med andre ord 100 mill.
                                    Men er det mulig å hente en frisk en?

                                    Kommentar

                                    • occean-fan!
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 721

                                      Hadde vært gøy med en keeper med litt personlighet. En som kan dirigere forsvaret og piske de opp.

                                      Kommentar

                                      • Lillestrømer
                                        Medlem
                                        Bøffel
                                        • Jul 2023
                                        • 33

                                        Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                        Men er det mulig å hente en frisk en?
                                        Anbefaler å se siste ti av kampen mot Bryne. Frisk og rask i steget. Har noen fine involveringer feilvendt. Tar ned ballen under press og fordeler ballen godt.

                                        Så bank i bordet, for kjenner man LSK rett er han sengeliggende i neste uke.

                                        Kommentar

                                        • niko
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2008
                                          • 537

                                          Opprinnelig skrevet av Lillestrømer
                                          Samtidig bør det tas en evaluering av at man ikke har kompetanse til å ansette trenere selv, men går til eksterne rådgivere med ukjent agenda og etter hva jeg kan forestille meg langt mindre detaljkunnskaper om hva LSK reelt sett trenger.
                                          Er jeg den eneste som stusser på at det er en rød klut for så mange at man har involvert et eksternt firma for å få en vesentlig bredere bruttoliste med trenerkandidater som man kan finsikte? Hvis man ser på poolen av trenere med erfaring på et visst nivå (sikkert ihvertfall 12-15 ligaer der ute som er relevante), og kanskje inkluderer en del assistenter som har ambisjoner, snakker vi fort om et firesifret antall mennesker.

                                          Kommentar

                                          Working...