Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugggel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2020
    • 503

    Opprinnelig skrevet av woodford
    Stemmer det at laget skal ha fri fra torsdag til søndag !?!?
    3nye spillere inn, total mangel på samhandling, mye å jobbe med mentalt ny trener osv.
    ville vel tro at å bruke hver dag frem mot RBK kampen må være bedre !
    Treneren er jo opptatt med å dekke danske landslaget for tv2 i Danmark….

    Kommentar

    • Dumbo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2004
      • 499

      Opprinnelig skrevet av Fugggel
      Treneren er jo opptatt med å dekke danske landslaget for tv2 i Danmark….
      Betyr det at om en har fri, så får resten av arbeidstakerne det samme? Høres ut som en fin arbeidsplass.

      Kommentar

      • Fugggel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2020
        • 503

        Opprinnelig skrevet av Dumbo

        Betyr det at om en har fri, så får resten av arbeidstakerne det samme? Høres ut som en fin arbeidsplass.
        Ja, det ser du vel ? Tror dem har det fint på jobb, lite krav til leveranse iallfall.

        Tviler på at man hadde løst dette på samme måte om treneren ikke var ansatt i tv2 samtidig som han skal redde et lag.

        Kommentar

        • Lillelord
          Medlem
          Møteplager
          • Aug 2004
          • 79

          Tjærnås skriver om hvordan landslaget kan komme ut av sitt uføre, dette kunne like gjerne vært skrevet om LSK: https://www.aftenposten.no/sport/men...vonde-aa-moete

          Utvalgte sitater:
          »Jeg tror vi har gått oss litt bort i begreper som «spillstyrke», «grunnspill» og «spillfaser». De har ført oss inn i en labyrint der vi på veien kanskje har mistet noe av grunnmuren.»

          » Struktur
          En liten nasjon slår ikke de beste uten at summen av 1 x 11 blir større enn 11 x 1. Etter min mening har vi et relativt godt strukturert lag i etablert forsvar. Det betyr ikke et tilnærmet perfekt strukturert lag, for jeg mener det er mer å gå på både med å ha et samlet lag når en presser høyt, pluss et midtbaneledd med kortere avstander. De beste lagene forsvarer seg samlet i 90 minutter, ikke i 89 minutter og 50 sekunder.»

          « Enklere angrepsspill
          Oppfordring: Særlig i starten av kampene, der motstander er mest påskrudd – spill enklere. Lavere risiko nær eget mål, færre pasninger egen halvdel, tidligere opp på spiss eller rett i bakrom. Strekk motstander mer og via det «earn the Right To Play». Oversatt: ta større risiko når rommene åpner seg ut over i kampene. Noe av argumentet mot har vært at spillerne ikke vil trives med den typen tankegang. Det er i så fall underordnet. Spillerne trives best av alt med å vinne fotballkamper. Om det å tenke på den måten øker sjansen til å vinne med de 2 prosentene som skiller mellom sluttspill eller ikke, er alt annet uvesentlig.»
          ?
          ?

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1252

            Jeg vil påstå at 8 av 10 landslag i Europa gjør det Tjærnås beskriver. Solbakken er Norges verste landslagstrener når man ser hva slags spillermateriell han besitter. Burde fått fyken etter fjorårets skandaløse prestasjoner, og det Tjærnås beskriver kan LSK også suge til seg.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3434

              Opprinnelig skrevet av maxpayne
              Jeg vil påstå at 8 av 10 landslag i Europa gjør det Tjærnås beskriver. Solbakken er Norges verste landslagstrener når man ser hva slags spillermateriell han besitter. Burde fått fyken etter fjorårets skandaløse prestasjoner, og det Tjærnås beskriver kan LSK også suge til seg.
              Solbakken er prototypen på en klubbtrener. Han trenger å være på feltet hver dag. I andre enden er spekteret er Drillo som aldri hadde suksess med klubblag.

              I forhold til LSK, så treffer Tjærnås godt. Vi har altfor mange spillere som ikke gjør den defensive jobben, spesielt ved kontringer er det altfor mange som jogger hjem. Angrepsmessig, så har vi spillere på begge kanter som kan slå inn. Venstresiden med Åsen og Elkær har nok de beste føttene, men Uba har vist at han evner å komme seg fri på kant. Utfordringen er å fylle opp i og rundt boksen slik at vi kan komme til sjanser.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4071

                Det skal uansett bli bedre å se landslaget spille ineffektiv fotball enn å måtte se LSK gjøre det samme, uke etter uke! Et velkomment pusterom!
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2360

                  Snøballen har begynt å rulle ...

                  Mitt første møte med Åråsen var semifinale mot Fredrikstad i 1958 da jeg som tiåring syklet fra Fetsund i øsende regnvær. LSK vant 1-0 etter scoring av Hans Nylund hvis jeg husker riktig. Siden den gang har jeg vært trofast tilhenger og fulgt lagets opp- og nedturer.

                  Kommentar

                  • TheFugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2006
                    • 374

                    Opprinnelig skrevet av kunden
                    Snøballen har begynt å rulle ...

                    https://www.rb.no/mesfin-ma-ga/o/5-43-2328006
                    Bra, skulle bare mangle.

                    Går ikke an å forsvare sportslig ansvarlig for denne klubben lenger. Det har blitt helt som landslaget det her. Helt utrolig ræva resultater over lang tid over hele fjøla med påfølgende gauling og unnskyldninger om alt fra kulturutvikling, klubbutvikling, spillerutvikling og utvikling generelt. Resultatene, nei de er ikke så viktige. Drt er slik det fremstås for meg, haug med jævla unnskyldninger.

                    Resultater er det absolutt viktigste i en klubb, og dette blir sansynligvis hans andre nedrykk på hva, 7 år? Det er ræva jobb uansett hvordan en vrir og vender på det.

                    Hva synes dere?

                    Kommentar

                    • Svart og gul
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2004
                      • 374

                      Opprinnelig skrevet av TheFugl

                      Bra, skulle bare mangle.

                      Går ikke an å forsvare sportslig ansvarlig for denne klubben lenger. Det har blitt helt som landslaget det her. Helt utrolig ræva resultater over lang tid over hele fjøla med påfølgende gauling og unnskyldninger om alt fra kulturutvikling, klubbutvikling, spillerutvikling og utvikling generelt. Resultatene, nei de er ikke så viktige. Drt er slik det fremstås for meg, haug med jævla unnskyldninger.

                      Resultater er det absolutt viktigste i en klubb, og dette blir sansynligvis hans andre nedrykk på hva, 7 år? Det er ræva jobb uansett hvordan en vrir og vender på det.

                      Hva synes dere?
                      Enig. Fotball er ferskvare, så man kan ikke leve på gamle bragder.

                      Kan faktisk sammenlignes med Lehne og Åsen. Mesfin krydret en grå stall og bedret økonomien i klubben de første årene i jobben, men de to siste årene har det meste vært ræva. Lehne blir fortsatt hyllet for 2021-sesongen, men få setter ord på hva han faktisk leverer for øyeblikket. Og Åsen..

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1385

                        Ikke enig - sportssjefen har naturligvis en del av skylda for at vi er der vi er i dag, men jeg mener at det ikke er han som er hovedgrunnen til årets begredelige sesong. Se til Dorsin i RBK - idiotforklart i årevis for håpløse signeringer og treneransettelser, men med Johansson ser laget bedre ut enn på lenge, på tross av at stallen er den verste på tilsvarende mange år.

                        For meg er det vanskelig å skylde på Mesfin for at vi har mista hovedtreneren vår to sesonger på rad, og samtidig enkelt å skylde på avgangene for de dårlige resultatene.

                        Har spillerrekrutteringen vært så dårlig i år? Vanskelig å si, men det er i utgangspunktet gode spillere som har kommet inn i f.eks Kitolano, Krygård og Felix Va - dette er spillere som ville styrka de fleste ES-lag. Stallen er sterk, den, om enn litt geriatrisk.

                        Så er det ikke sånn at jeg mener at han skal fritas fra kritikk. for eksempel synes jeg salget av Skogvold og ansettelsen og påfølgende sparking av Asterhed, og den generelle kjepphesten med at vi har mista den unge og lokale profilen i spillerstallen er dårlige avgjørelser.

                        Men jeg tror fortsatt at sjansen for å snu skuta er større med Mesfin i klubben enn ikke.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3198

                          Vinden blåser mot Mesfin pga de sportslige resultatene. Det er for enkelt. Da glemmer vi at klubben nå erpå et trygt sted økonomisk,og at grunnmuren for første gang på mange år er solid. Og er de sportslige nedturene Mesfins skyld? Til en viss grad, men ikke i hovedsak. Det store problemet i LSK er mangelen på krav og mangelen på konsekvenser - og det hverken starter eller stopper med sportssjefen. Vi har blitt en klubb hvor det er lett å trives, men også altfor lett å komme unna med prestasjoner som ikke holder mål.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4071

                            Opprinnelig skrevet av G-Man
                            Vinden blåser mot Mesfin pga de sportslige resultatene. Det er for enkelt. Da glemmer vi at klubben nå erpå et trygt sted økonomisk,og at grunnmuren for første gang på mange år er solid. Og er de sportslige nedturene Mesfins skyld? Til en viss grad, men ikke i hovedsak. Det store problemet i LSK er mangelen på krav og mangelen på konsekvenser - og det hverken starter eller stopper med sportssjefen. Vi har blitt en klubb hvor det er lett å trives, men også altfor lett å komme unna med prestasjoner som ikke holder mål.
                            Jeg er veldig enig med deg i resonnementet ditt, bortsett fra en vesentlig ting. Jeg mener at sånn jeg forstår det, så er det nettopp Mesfin sin strategi at vi skal være så inkluderende og hyggelige. Jeg mener at han gikk ut med dette for noen år siden og uttalte at fordi vi ikke kunne konkurrere på økonomi, skulle vi være best på dette. Så derfor ser det for meg ut som at det nettopp er Simon Mesfin som har hovedansvaret for at vi har blitt for hyggelige, på bekostning av å stille krav om prestasjoner.

                            Når det er sagt har jeg ingen ideer om hvem som eventuelt skulle ta over jobben hans.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • hekk
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Mar 2019
                              • 245

                              Det bør i alle fall settes ned en havarikommisjon etter sesongen for å komme til buns i hva som har gått galt. Om Mesfin bør gå av eller ei bør da være en av de sentrale spørsmålene der. Hvor mye av dagens situasjon er en direkte konsekvens av avgjørelser han har tatt, og har han evnen til å få klubben på rett kurs igjen? Kan vi få inn noen som er bedre? Vil det hjelpe å bytte sportssjef?

                              Dette er uansett en kamp det ikke er verdt å ta nå, da en eventuell erstatter ikke får gjort noe med situasjonen vi står i nå uansett, og jeg tror den påfølgende uroen bare vil gjøre vondt verre. Dette får være en kamp man tar etter sesongen, spesielt hvis den skal tas ved hjelp av fryktelig svake leserinnlegg som det er merkelig at RB ikke refuserte. Denne hadde gjort seg bedre som et Facebook-innlegg.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3434

                                Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                Ikke enig - sportssjefen har naturligvis en del av skylda for at vi er der vi er i dag, men jeg mener at det ikke er han som er hovedgrunnen til årets begredelige sesong. Se til Dorsin i RBK - idiotforklart i årevis for håpløse signeringer og treneransettelser, men med Johansson ser laget bedre ut enn på lenge, på tross av at stallen er den verste på tilsvarende mange år.

                                For meg er det vanskelig å skylde på Mesfin for at vi har mista hovedtreneren vår to sesonger på rad, og samtidig enkelt å skylde på avgangene for de dårlige resultatene.

                                Har spillerrekrutteringen vært så dårlig i år? Vanskelig å si, men det er i utgangspunktet gode spillere som har kommet inn i f.eks Kitolano, Krygård og Felix Va - dette er spillere som ville styrka de fleste ES-lag. Stallen er sterk, den, om enn litt geriatrisk.

                                Så er det ikke sånn at jeg mener at han skal fritas fra kritikk. for eksempel synes jeg salget av Skogvold og ansettelsen og påfølgende sparking av Asterhed, og den generelle kjepphesten med at vi har mista den unge og lokale profilen i spillerstallen er dårlige avgjørelser.

                                Men jeg tror fortsatt at sjansen for å snu skuta er større med Mesfin i klubben enn ikke.
                                Jeg har sansen for Mesfin og ønsker han alt godt, men årets resultater taler mot han. Spillerlogistikken har også vært for svak de to siste årene. Borte er de unge, spennende som Edh, Mathisen, Igoh og Adams. I den grad de er blitt erstatter, så har det vært med etablerte spillere uten videresalgsmuligjeter. Den eneste som har tatt steget inn i årets sesong er Uba. Klubbens ledelse burde sett at vi ikke kunne gå inn i årets sesong med tre aldrende ledere i Åsen, Ruben og Lehne uten å ha gode alternativer i bakhånd. At Georgson ikke ville hente nye spillere før sesongen er for så vidt greit. I forhold til Allsvenskan så ville nok alle tre fungert bra, men tempoet i Eliteserien er mye høyere og det var nok av legfolk her inne som så farene ved å bruke Åsen, Ibrahimaj og Lundemo som midtbanetreer. Da burde klubben også vært mer på ballen med å finne alternativene.

                                Hvilken rolle Mesfin har spilt i forhold til styre og andre innvolverte er umulig å si utenfra, men i lagledelsen virker det som at det har vært mye kameraderi fremfor fokus på å finne de riktige folkene. Folk som Kippe, Schelander, Stokstad tyder på at hjertet for klubben er viktigere enn faglig kompetanse. Spesielt har jeg vært kritisk til Schelander som etter min forståelse har hatt ansvar for dødballer. At et lag som er så spekket med hodestyrke skal slippe inn så mange mål på dødball er for meg et mysterie.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3198

                                  Men det er ikke akkurat så lett å være Mesfin heller. Om han ønsker å satse på de yngre så får han kjeft for at de ikke er gode nok ennå. Da krever vi supportere at det hentes spillere som skal gå rett inn på laget. Og når han gjør det, så klager vi fordi de er så gamle at de ikke har videresalgspotensiale...

                                  Kommentar

                                  • niko
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2008
                                    • 536

                                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                    Jeg mener at sånn jeg forstår det, så er det nettopp Mesfin sin strategi at vi skal være så inkluderende og hyggelige. Jeg mener at han gikk ut med dette for noen år siden og uttalte at fordi vi ikke kunne konkurrere på økonomi, skulle vi være best på dette. Så derfor ser det for meg ut som at det nettopp er Simon Mesfin som har hovedansvaret for at vi har blitt for hyggelige, på bekostning av å stille krav om prestasjoner.
                                    Er flere fasetter av dette, tror jeg. En side av det er at Mesfin har uttalt at de er opptatt av av å være fair og ryddige mot agenter og spillere ifm. overgangssaker i begge retninger (må ikke forveksles med å være dumsnill). Dette tror jeg er klokt av klubben og kan være et konkurransefortrinn når man skal hente spillere inn som har ambisjoner om å gå videre til større klubber etterpå. En annen side av det handler om hvordan man tar imot nye spillere - jeg tror ikke man ble noe bedre av at Kippe konsekvent kalte alle nye afrikanere for George eller at G. Bakke brukte norsk som arbeidsspråk når ikke alle spillerne kan norsk. Så der tror jeg også det er riktig å ha fokus på å bli best mulig. Men det som jeg i likhet med mange andre er skeptisk til er at man tilsynelatende er veldig tilbakeholdne med å hente inn typer som "ikke passer inn i gruppa". Over tid gir dette en ganske homogen gjeng som ikke nødvendigvis klarer å pushe hverandre til å prestere maksimalt, i stedet for å ha takhøyde for å slippe inn folk som kanskje ikke alltid sitter stille i båten.

                                    Kommentar

                                    • Zindrinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2019
                                      • 530

                                      Fra Treningstråden:

                                      Formasjon 3-5-2, som følger:

                                      Stefan
                                      Ruben-Espen-Sander
                                      Uba-Ibra-Vebjørn-Kevin-Frederik
                                      Thomas-Moctar Diop

                                      3 bak, 3 på midten og en kompis til å hjelpe Lehne i boksen!
                                      Bare vi er flinke til å støte opp i bartepakkbackene nå så ligger alt til rette for en overraskelse på søndag!

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4553

                                        Blir noen interessante spillerlogistiske avgjørelser å ta den neste uka. Hva gjør vi når Và er tilbake? Er jo ikke akkurat noen 3-5-2-spiller, og jeg mener vi bør holde på formasjonen fra i kveld. Det tilsier egentlig at Và bør begynne på benken, så får vi se hva Nielsen tenker.

                                        Ellers er vel Uba ute med karantene nå? Skal vi satse på gamlefar Larsson på HB? Fyren irriterer meg ganske greit der han lunter rundt. Nesten så jeg heller ser Knudtzon der om han er klar til å starte.

                                        Hvor var Kitolano og Jeahze i dag? Hvis vi har hentet venstreback for å bidra i innspurten, er det merkelig at han ikke engang var på benken. Har ikke hørt noe om skade på Kito heller.

                                        Hvis Hoff ikke skadet seg og er klar til neste kamp, har vi egentlig en jævlig bred stall å velge fra. 19-20 mann som man alle kan argumentere for at bør starte kampen. Flott å se at vi endelig har alternativer å sette inn. Så får vi se hvor mye det må ryddes etter sesongen. Det tror jeg blir en stor oppgave...

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2933

                                          Jeg tror Kitos ustabilitet og mangel på defensive kvaliteter var utslagsgivende for at han ikke var i troppen i dag. Det var tydelig at mot RBK skulle det kriges, kriges og kriges. Gudskjelov! Litt pussig at ARL satt der i så fall, da...

                                          Mot Kamma tror jeg han er inne igjen. Det er et lag vi bør spille ut sju dager i uka.

                                          Kommentar

                                          Working...