Sesongen 2024
Collapse
X
-
-
👍 3Kommentar
-
Jeg tror Kitos ustabilitet og mangel på defensive kvaliteter var utslagsgivende for at han ikke var i troppen i dag. Det var tydelig at mot RBK skulle det kriges, kriges og kriges. Gudskjelov! Litt pussig at ARL satt der i så fall, da...
Mot Kamma tror jeg han er inne igjen. Det er et lag vi bør spille ut sju dager i uka.
Mitt råd nummer to ville ha vært at de absolutt ikke må høre på Kroktåa og ha holdninger som at vi liksom skulle være i stand til å spille ut noe lag "sju dager i uka"! Som et nostalgisk minne om en per nå svunnen tid, er det vakkert. Men denne sesongen har vist at vi er ikke der! Vi er et bånnlag og må ta konsekvensen av det, både i tanke og handling!
Så regner jeg jo med at du heller ikke mener at spillerne bør tenke sånn!Elska þetta félagKommentar
-
Mitt råd nummer to ville ha vært at de absolutt ikke må høre på Kroktåa og ha holdninger som at vi liksom skulle være i stand til å spille ut noe lag "sju dager i uka"! Som et nostalgisk minne om en per nå svunnen tid, er det vakkert. Men denne sesongen har vist at vi er ikke der! Vi er et bånnlag og må ta konsekvensen av det, både i tanke og handling!
Så regner jeg jo med at du heller ikke mener at spillerne bør tenke sånn!Kommentar
-
Det er selvsagt for tidlig å konkludere med om David Nielsens vikariat som hovedtrener vil ha den ønskede effekt og redde oss fra nedrykk.
Men det er uansett befriende å se at han er tøff nok til å gjøre de endringene som ble gjort til kampen i går. Det å ta fra Gjermund Åsen kapteinsbindet er selvsagt ikke lett, men desto mer nødvendig! En spiller som har blitt enda mer langsom enn han var, og som dessverre heller ikke lenger ofte viser frem innleggsfoten som tidligere har vært så sikker, kan ikke ha klippekort.
Så kan man si at dette er en helt åpenbar nødvendighet. Men det er likevel ikke gitt at en trener som er inne for en begrenset periode har mot til å gjøre dette.
For meg er de endringene han gjorde til kampen i går et bevis på at Nielsen er tøff nok. Så håper jeg at han også er fotballfaglig klok nok og taktisk slu nok til at han kan redde stumpene for klubben!Elska þetta félag👍 7Kommentar
-
Faen, jeg begynner å like David Nielsen! Hør hva han sier til Dagbladet:
Stopperen er kaptein. Ruben er perfekt til å gjøre det. Hvis han er fokusert, er han god, hvis ikke er han ikke god. Så han må fokusere, derfor må han se på det og fokusere.
Absolutt alle har jo sett nettopp det DN sier, helt fra Ruben kom til klubben igjen. Men DN sier det rett ut! På høy tid vi har en trener igjen som kaller en spade for en spade og som ikke kommer med masse politikerbabling! Herlig! Og nødvendig!Elska þetta félag👍 10Kommentar
-
For en som var nær å utvikle eksem og hårtap av å se på LSK spille seg ut bakfra for en hver pris, støttepasninger, finspill rundt midtsirkelen og klapping fra treneren når man nesten fikk til noe - var gårdagens kamp en befrielse å se. Selvsagt kom det meldinger fra Trøndelag som gikk på anti-fotball og slikt, noe som er bevis på at man gjør noe rett.
Tror dette går rett vei med utover høsten. TLO og Diop på topp var en fin kombo. Diop har ei fysisk pakke du skal lete lenge etter - han kommer til å bli bra.Sint og tverr på felt N👍 5Kommentar
-
Faen, jeg begynner å like David Nielsen! Hør hva han sier til Dagbladet:
Stopperen er kaptein. Ruben er perfekt til å gjøre det. Hvis han er fokusert, er han god, hvis ikke er han ikke god. Så han må fokusere, derfor må han se på det og fokusere.
Absolutt alle har jo sett nettopp det DN sier, helt fra Ruben kom til klubben igjen. Men DN sier det rett ut! På høy tid vi har en trener igjen som kaller en spade for en spade og som ikke kommer med masse politikerbabling! Herlig! Og nødvendig!
Hadde ikke anelse han var en slik kapasitet, så her skal Simon ha kudos.
Nå er det opp til spillera om vi holder oss, selvsagt. Klarer de å ha samme innsats i hver kamp i de gjenstående er sjansen >50% at vi holder oss. Lakmustesten på ryggraden til dette mannskapet er mot Kamma, som er et mye mer fysisk lag. For første gang var jeg aldri nervøs når bartene hadde dødball. Mot Kamma blir det en helt annen vals. De er store og sterke og matcher oss på nettopp dette.Kommentar
-
Meget bra post-match intervju med the usual suspects. Nordlie i kjent stil som avbryter og gjentar eksakt det Nilsen har sagt. DN kort og konsis og står frem med autoritet.
Hadde ikke anelse han var en slik kapasitet, så her skal Simon ha kudos.
Nå er det opp til spillera om vi holder oss, selvsagt. Klarer de å ha samme innsats i hver kamp i de gjenstående er sjansen >50% at vi holder oss. Lakmustesten på ryggraden til dette mannskapet er mot Kamma, som er et mye mer fysisk lag. For første gang var jeg aldri nervøs når bartene hadde dødball. Mot Kamma blir det en helt annen vals. De er store og sterke og matcher oss på nettopp dette.👍 2Kommentar
-
Jeg tror Kitos ustabilitet og mangel på defensive kvaliteter var utslagsgivende for at han ikke var i troppen i dag. Det var tydelig at mot RBK skulle det kriges, kriges og kriges. Gudskjelov! Litt pussig at ARL satt der i så fall, da...
Mot Kamma tror jeg han er inne igjen. Det er et lag vi bør spille ut sju dager i uka.👍 2Kommentar
-
Nielsen er lett å like:
- Benker Åsen (endelig) og gir kapteinsbindet til Ruben.
- Gir Ruben samtidig et soleklart krav om å prestere med et tynt skjult budskap om at benken venter hvis han ikke tar sin nye rolle alvorlig nok.
- Kitolano på tribunen (god vurdering) og en fotball som passer mannskapet vårt mye bedre enn tullet som de to svenskene har holdt på med.
Han har markert seg kraftig og tatt grep som måtte tas. I går så vi ut som LSK igjen. Jeg tror ikke han er nådig når det gjelder innstilling og arbeidsvilje. Dette ser ut som perfekt match for oss. Det er første gang siden i fjor høst at jeg har sett lyst på den umiddelbare fremtiden til LSK.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 7Kommentar
-
Jeg hatet den 70-tallsversjonen av en ballbesittende gå-fotball som Haglund påførte oss, og fikk samme vibber av den oppdaterte versjonen som AGRA ville perfeksjonere, men innser at gårsdagens (nødvendige) "tilbake til 1970-tallet"-fotball ikke er framtida, ei heller for LSK. Vi SKAL være smertefulle å møte på Åråsen, men jeg håper også at DN klarer å implementere en del av det vi tross alt har øvd og øvd på siden januar – om enn ikke til samme absurde grad som under AG på det verste. Hovedproblemet vårt har vel vært at vi i oppkjøringa ikke øvde på å forsvare oss i det hele tatt, men la inn alt på at finspillet skulle sitte. Resultatet ser vi på det siste sifferet i mål-kolonnen og ikke minst hvor på tabellen vi finner Fugla.
Hva med jatakk, begge deler?👍 2Kommentar
-
Jeg hatet den 70-tallsversjonen av en ballbesittende gå-fotball som Haglund påførte oss, og fikk samme vibber av den oppdaterte versjonen som AGRA ville perfeksjonere, men innser at gårsdagens (nødvendige) "tilbake til 1970-tallet"-fotball ikke er framtida, ei heller for LSK. Vi SKAL være smertefulle å møte på Åråsen, men jeg håper også at DN klarer å implementere en del av det vi tross alt har øvd og øvd på siden januar – om enn ikke til samme absurde grad som under AG på det verste. Hovedproblemet vårt har vel vært at vi i oppkjøringa ikke øvde på å forsvare oss i det hele tatt, men la inn alt på at finspillet skulle sitte. Resultatet ser vi på det siste sifferet i mål-kolonnen og ikke minst hvor på tabellen vi finner Fugla.
Hva med jatakk, begge deler?
Håper at han er en het kandidat for å være med videre.Last edited by Fugggel; 16.09.2024, 11:50.👍 1Kommentar
-
For å si litt mer om DN, så har han overrasket meg så langt. At han er en sterk personlighet visste jeg, men jeg synes han viser tegn på at han har satt seg i respekt, han klarer å motivere spillerne (i alle fall i en kamp...), har har allerede tatt det som for noen ville ha vært tøffe og vanskelige beslutninger, og ikke minst at han viser tegn til å lese kampbildet og være proaktiv, som det så fint heter. Jeg tenker da på når han bytter ut Uba etter det gule kortet. I etter kampen sendinga sier han rett ut at vi må ha en mann der som kan ta et gult kort for å hindre en farlig overgang! Herlig! Han snakker også litt om at når en trener har en "følelse" av hva som kan komme til å skje, må han handle. Dette er jo, for å si det forsiktig, en egenskap mange har savnet hos opptil flere av de altfor mange trenerne vi har hatt det siste drøye året!
Kan godt hende mitt syn på DN vil være mindre positivt om noen kamper, men så langt slutter jeg meg til et håp og en svakt gryende tro på at DN ordner bøffen!Elska þetta félag👍 1Kommentar
-
Kommentar
-
Mads er muligens like god som skuddstopper, men som en aktiv del av det oppbyggende spillety så er Hagerup pr dags dato langt bedre.👍 2Kommentar
-
Jeg mener at svaret på spørsmålet ditt definitivt bør være NEI, og både håper og tror at DN er tøffnok til å ta det valget. Hagerup har (som jeg forventet) vært meget solid, og når vi nå skal slutte med høyrisiko utspilling bakfra, så er han langt mer presis med bena enn det Mads er. Upresset treffer Hageup en LSK-spiller hver gang, og under press klarer han i det minste å holde ballen på banen.
Mads er muligens like god som skuddstopper, men som en aktiv del av det oppbyggende spillety så er Hagerup pr dags dato langt bedre.Kommentar
-
Jeg hatet den 70-tallsversjonen av en ballbesittende gå-fotball som Haglund påførte oss, og fikk samme vibber av den oppdaterte versjonen som AGRA ville perfeksjonere, men innser at gårsdagens (nødvendige) "tilbake til 1970-tallet"-fotball ikke er framtida, ei heller for LSK.
Vi SKAL være smertefulle å møte på Åråsen, men jeg håper også at DN klarer å implementere en del av det vi tross alt har øvd og øvd på siden januar – om enn ikke til samme absurde grad som under AG på det verste. Hovedproblemet vårt har vel vært at vi i oppkjøringa ikke øvde på å forsvare oss i det hele tatt, men la inn alt på at finspillet skulle sitte. Resultatet ser vi på det siste sifferet i mål-kolonnen og ikke minst hvor på tabellen vi finner Fugla.Sint og tverr på felt N👍 1Kommentar
Kommentar