Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Svart og gul
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 374

    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
    Jeg tror Kitos ustabilitet og mangel på defensive kvaliteter var utslagsgivende for at han ikke var i troppen i dag. Det var tydelig at mot RBK skulle det kriges, kriges og kriges. Gudskjelov! Litt pussig at ARL satt der i så fall, da...

    Mot Kamma tror jeg han er inne igjen. Det er et lag vi bør spille ut sju dager i uka.
    Enig i det meste, men ARL virker tøff både mentalt og på banen. Kitolano tror jeg er en "luksusspiller" som fort kan irritere en fyr som Nielsen.

    Kommentar

    • Dumbo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2004
      • 499

      Opprinnelig skrevet av Kroktåa
      Mot Kamma tror jeg han er inne igjen. Det er et lag vi bør spille ut sju dager i uka.
      Tja, når jeg så hvordan Glimt slet med å komme til sjanser den første timen mot Kamma, ser jeg ikke for meg at det blir noen overkjørsel fra vår side.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4072

        Opprinnelig skrevet av Kroktåa
        Jeg tror Kitos ustabilitet og mangel på defensive kvaliteter var utslagsgivende for at han ikke var i troppen i dag. Det var tydelig at mot RBK skulle det kriges, kriges og kriges. Gudskjelov! Litt pussig at ARL satt der i så fall, da...

        Mot Kamma tror jeg han er inne igjen. Det er et lag vi bør spille ut sju dager i uka.
        Hvis jeg hadde vært i posisjon til å komme med et par råd til laget og spillerne, ville jeg først ha sagt meg helt enig i det du skriver i et annet innlegg, at de må slutte å se på tabellen og ta en kamp av gangen.

        Mitt råd nummer to ville ha vært at de absolutt ikke må høre på Kroktåa og ha holdninger som at vi liksom skulle være i stand til å spille ut noe lag "sju dager i uka"! Som et nostalgisk minne om en per nå svunnen tid, er det vakkert. Men denne sesongen har vist at vi er ikke der! Vi er et bånnlag og må ta konsekvensen av det, både i tanke og handling!

        Så regner jeg jo med at du heller ikke mener at spillerne bør tenke sånn!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2936

          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5



          Mitt råd nummer to ville ha vært at de absolutt ikke må høre på Kroktåa og ha holdninger som at vi liksom skulle være i stand til å spille ut noe lag "sju dager i uka"! Som et nostalgisk minne om en per nå svunnen tid, er det vakkert. Men denne sesongen har vist at vi er ikke der! Vi er et bånnlag og må ta konsekvensen av det, både i tanke og handling!

          Så regner jeg jo med at du heller ikke mener at spillerne bør tenke sånn!
          Nei, jeg er i grunnen helt enig med deg.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4072

            Det er selvsagt for tidlig å konkludere med om David Nielsens vikariat som hovedtrener vil ha den ønskede effekt og redde oss fra nedrykk.

            Men det er uansett befriende å se at han er tøff nok til å gjøre de endringene som ble gjort til kampen i går. Det å ta fra Gjermund Åsen kapteinsbindet er selvsagt ikke lett, men desto mer nødvendig! En spiller som har blitt enda mer langsom enn han var, og som dessverre heller ikke lenger ofte viser frem innleggsfoten som tidligere har vært så sikker, kan ikke ha klippekort.

            Så kan man si at dette er en helt åpenbar nødvendighet. Men det er likevel ikke gitt at en trener som er inne for en begrenset periode har mot til å gjøre dette.

            For meg er de endringene han gjorde til kampen i går et bevis på at Nielsen er tøff nok. Så håper jeg at han også er fotballfaglig klok nok og taktisk slu nok til at han kan redde stumpene for klubben!
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4072

              Faen, jeg begynner å like David Nielsen! Hør hva han sier til Dagbladet:

              Stopperen er kaptein. Ruben er perfekt til å gjøre det. Hvis han er fokusert, er han god, hvis ikke er han ikke god. Så han må fokusere, derfor må han se på det og fokusere.

              Absolutt alle har jo sett nettopp det DN sier, helt fra Ruben kom til klubben igjen. Men DN sier det rett ut! På høy tid vi har en trener igjen som kaller en spade for en spade og som ikke kommer med masse politikerbabling! Herlig! Og nødvendig!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2558

                For en som var nær å utvikle eksem og hårtap av å se på LSK spille seg ut bakfra for en hver pris, støttepasninger, finspill rundt midtsirkelen og klapping fra treneren når man nesten fikk til noe - var gårdagens kamp en befrielse å se. Selvsagt kom det meldinger fra Trøndelag som gikk på anti-fotball og slikt, noe som er bevis på at man gjør noe rett.

                Tror dette går rett vei med utover høsten. TLO og Diop på topp var en fin kombo. Diop har ei fysisk pakke du skal lete lenge etter - han kommer til å bli bra.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2360

                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                  Faen, jeg begynner å like David Nielsen! Hør hva han sier til Dagbladet:

                  Stopperen er kaptein. Ruben er perfekt til å gjøre det. Hvis han er fokusert, er han god, hvis ikke er han ikke god. Så han må fokusere, derfor må han se på det og fokusere.

                  Absolutt alle har jo sett nettopp det DN sier, helt fra Ruben kom til klubben igjen. Men DN sier det rett ut! På høy tid vi har en trener igjen som kaller en spade for en spade og som ikke kommer med masse politikerbabling! Herlig! Og nødvendig!
                  Meget bra post-match intervju med the usual suspects. Nordlie i kjent stil som avbryter og gjentar eksakt det Nilsen har sagt. DN kort og konsis og står frem med autoritet.
                  Hadde ikke anelse han var en slik kapasitet, så her skal Simon ha kudos.
                  Nå er det opp til spillera om vi holder oss, selvsagt. Klarer de å ha samme innsats i hver kamp i de gjenstående er sjansen >50% at vi holder oss. Lakmustesten på ryggraden til dette mannskapet er mot Kamma, som er et mye mer fysisk lag. For første gang var jeg aldri nervøs når bartene hadde dødball. Mot Kamma blir det en helt annen vals. De er store og sterke og matcher oss på nettopp dette.

                  Kommentar

                  • maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1252

                    Opprinnelig skrevet av kunden

                    Meget bra post-match intervju med the usual suspects. Nordlie i kjent stil som avbryter og gjentar eksakt det Nilsen har sagt. DN kort og konsis og står frem med autoritet.
                    Hadde ikke anelse han var en slik kapasitet, så her skal Simon ha kudos.
                    Nå er det opp til spillera om vi holder oss, selvsagt. Klarer de å ha samme innsats i hver kamp i de gjenstående er sjansen >50% at vi holder oss. Lakmustesten på ryggraden til dette mannskapet er mot Kamma, som er et mye mer fysisk lag. For første gang var jeg aldri nervøs når bartene hadde dødball. Mot Kamma blir det en helt annen vals. De er store og sterke og matcher oss på nettopp dette.
                    Tja. David Nielsen har vel gjort akkurat det gutta i dødball har poengtert i hele år. Til og med treneransettelsen gjorde SM RB sa. Kampen i går ble som den måtte bli. 1 poeng er mere enn bra nok nå. Nå er begynner vi på null med omtrent minus 3 poeng i forhold til de andre foran oss. Poengene må komme raskt. 1 poeng på Briskeby kan være godt nok. Tap holder ikke.

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1252

                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                      Jeg tror Kitos ustabilitet og mangel på defensive kvaliteter var utslagsgivende for at han ikke var i troppen i dag. Det var tydelig at mot RBK skulle det kriges, kriges og kriges. Gudskjelov! Litt pussig at ARL satt der i så fall, da...

                      Mot Kamma tror jeg han er inne igjen. Det er et lag vi bør spille ut sju dager i uka.
                      ehhhhhhhh. Mener du seriøst at vi bør spile ut kamma sju dager i uka? Da lurer jeg seriøst på om du noen gang har sett andre eliteseriekamper enn LSK.

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2936

                        Opprinnelig skrevet av maxpayne

                        ehhhhhhhh. Mener du seriøst at vi bør spile ut kamma sju dager i uka? Da lurer jeg seriøst på om du noen gang har sett andre eliteseriekamper enn LSK.
                        Se mitt svar til DH5

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7080

                          Nielsen er lett å like:
                          - Benker Åsen (endelig) og gir kapteinsbindet til Ruben.
                          - Gir Ruben samtidig et soleklart krav om å prestere med et tynt skjult budskap om at benken venter hvis han ikke tar sin nye rolle alvorlig nok.
                          - Kitolano på tribunen (god vurdering) og en fotball som passer mannskapet vårt mye bedre enn tullet som de to svenskene har holdt på med.
                          Han har markert seg kraftig og tatt grep som måtte tas. I går så vi ut som LSK igjen. Jeg tror ikke han er nådig når det gjelder innstilling og arbeidsvilje. Dette ser ut som perfekt match for oss. Det er første gang siden i fjor høst at jeg har sett lyst på den umiddelbare fremtiden til LSK.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2936

                            Jeg hatet den 70-tallsversjonen av en ballbesittende gå-fotball som Haglund påførte oss, og fikk samme vibber av den oppdaterte versjonen som AGRA ville perfeksjonere, men innser at gårsdagens (nødvendige) "tilbake til 1970-tallet"-fotball ikke er framtida, ei heller for LSK. Vi SKAL være smertefulle å møte på Åråsen, men jeg håper også at DN klarer å implementere en del av det vi tross alt har øvd og øvd på siden januar – om enn ikke til samme absurde grad som under AG på det verste. Hovedproblemet vårt har vel vært at vi i oppkjøringa ikke øvde på å forsvare oss i det hele tatt, men la inn alt på at finspillet skulle sitte. Resultatet ser vi på det siste sifferet i mål-kolonnen og ikke minst hvor på tabellen vi finner Fugla.

                            Hva med jatakk, begge deler?

                            Kommentar

                            • Fugggel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2020
                              • 503

                              Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                              Jeg hatet den 70-tallsversjonen av en ballbesittende gå-fotball som Haglund påførte oss, og fikk samme vibber av den oppdaterte versjonen som AGRA ville perfeksjonere, men innser at gårsdagens (nødvendige) "tilbake til 1970-tallet"-fotball ikke er framtida, ei heller for LSK. Vi SKAL være smertefulle å møte på Åråsen, men jeg håper også at DN klarer å implementere en del av det vi tross alt har øvd og øvd på siden januar – om enn ikke til samme absurde grad som under AG på det verste. Hovedproblemet vårt har vel vært at vi i oppkjøringa ikke øvde på å forsvare oss i det hele tatt, men la inn alt på at finspillet skulle sitte. Resultatet ser vi på det siste sifferet i mål-kolonnen og ikke minst hvor på tabellen vi finner Fugla.

                              Hva med jatakk, begge deler?
                              Jeg føler meg ganske sikker på at den stilen vi så i går er et resultat av situasjonen. Tror også at David Nielsen er såpass pragmatisk at han skulle fått til begge deler. Gitt at situasjonen var annerledes.
                              Håper at han er en het kandidat for å være med videre.
                              Last edited by Fugggel; 16.09.2024, 11:50.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4072

                                Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                Jeg føler meg ganske sikker på at den stilen vi så i går er et resultat av situajsonen. Tror også at David Nielsen er såpass pragmatisk at han skulle fått til begge deler. Gitt at situasjonen var annerledes.
                                Håper at han er en het kandidat for å være med videre.
                                Jeg anbefaler alle som har mulighet å se etter kampen sendinga til rb.no. Der understreker DN sterkt flere ganger at vi må forstå hvor klubben befinner seg nå og ta utgangspunkt i det. Han sier også at det (selvfølgelig) er mye som gjenstår, men at vi nå først og fremst må tilbake til basis, ha innsats og duellstyrke i bunn, og tette igjen bakover, så får andre aspekter utvikles etter hvert. Vi så jo også noe mer variasjon i andre omgang i går. Dette tror og håper jeg kan komme.

                                For å si litt mer om DN, så har han overrasket meg så langt. At han er en sterk personlighet visste jeg, men jeg synes han viser tegn på at han har satt seg i respekt, han klarer å motivere spillerne (i alle fall i en kamp...), har har allerede tatt det som for noen ville ha vært tøffe og vanskelige beslutninger, og ikke minst at han viser tegn til å lese kampbildet og være proaktiv, som det så fint heter. Jeg tenker da på når han bytter ut Uba etter det gule kortet. I etter kampen sendinga sier han rett ut at vi må ha en mann der som kan ta et gult kort for å hindre en farlig overgang! Herlig! Han snakker også litt om at når en trener har en "følelse" av hva som kan komme til å skje, må han handle. Dette er jo, for å si det forsiktig, en egenskap mange har savnet hos opptil flere av de altfor mange trenerne vi har hatt det siste drøye året!

                                Kan godt hende mitt syn på DN vil være mindre positivt om noen kamper, men så langt slutter jeg meg til et håp og en svakt gryende tro på at DN ordner bøffen!
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • niko
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2008
                                  • 537

                                  Når Mads blir friskmeldt igjen: er det automatikk i at han går rett inn på laget? Synes Hagerup har prestert ganske bra som vikar.

                                  Kommentar

                                  • Svart og gul
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2004
                                    • 374

                                    Opprinnelig skrevet av niko
                                    Når Mads blir friskmeldt igjen: er det automatikk i at han går rett inn på laget? Synes Hagerup har prestert ganske bra som vikar.
                                    Godt spørsmål. Må innrømme at jeg tok litt feil om Hagerup, og at jeg føler meg trygg med ham bakerst.

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3198

                                      Opprinnelig skrevet av niko
                                      Når Mads blir friskmeldt igjen: er det automatikk i at han går rett inn på laget? Synes Hagerup har prestert ganske bra som vikar.
                                      Jeg mener at svaret på spørsmålet ditt definitivt bør være NEI, og både håper og tror at DN er tøffnok til å ta det valget. Hagerup har (som jeg forventet) vært meget solid, og når vi nå skal slutte med høyrisiko utspilling bakfra, så er han langt mer presis med bena enn det Mads er. Upresset treffer Hageup en LSK-spiller hver gang, og under press klarer han i det minste å holde ballen på banen.

                                      Mads er muligens like god som skuddstopper, men som en aktiv del av det oppbyggende spillety så er Hagerup pr dags dato langt bedre.

                                      Kommentar

                                      • Radulovic
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Mar 2016
                                        • 94

                                        Opprinnelig skrevet av G-Man

                                        Jeg mener at svaret på spørsmålet ditt definitivt bør være NEI, og både håper og tror at DN er tøffnok til å ta det valget. Hagerup har (som jeg forventet) vært meget solid, og når vi nå skal slutte med høyrisiko utspilling bakfra, så er han langt mer presis med bena enn det Mads er. Upresset treffer Hageup en LSK-spiller hver gang, og under press klarer han i det minste å holde ballen på banen.

                                        Mads er muligens like god som skuddstopper, men som en aktiv del av det oppbyggende spillety så er Hagerup pr dags dato langt bedre.
                                        Det sykeste er jo at den beste keepern vi har studerer juss og er 3.valg

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2558

                                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                          Jeg hatet den 70-tallsversjonen av en ballbesittende gå-fotball som Haglund påførte oss, og fikk samme vibber av den oppdaterte versjonen som AGRA ville perfeksjonere, men innser at gårsdagens (nødvendige) "tilbake til 1970-tallet"-fotball ikke er framtida, ei heller for LSK.
                                          Haglund endra seg og modererte seg - derfor lykkes han relativt OK. Siste sesongen hans, da klubben hadde minst midlere, ble den beste. Haglund for ufortjent mye tyn samtidig som etterfølgeren ofte Rúnar Kristinsson glemmes. Han var litt som AG - rev ned det som var bygget opp. AG var ekstrem i hvordan LSK skulle spille, uten at han virket til å ha nok kunnskap og forståelse (av liga, spillerstall, omgivelser mm) for å innføre det.

                                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                          Vi SKAL være smertefulle å møte på Åråsen, men jeg håper også at DN klarer å implementere en del av det vi tross alt har øvd og øvd på siden januar – om enn ikke til samme absurde grad som under AG på det verste. Hovedproblemet vårt har vel vært at vi i oppkjøringa ikke øvde på å forsvare oss i det hele tatt, men la inn alt på at finspillet skulle sitte. Resultatet ser vi på det siste sifferet i mål-kolonnen og ikke minst hvor på tabellen vi finner Fugla.
                                          Enig! Før var det å spille seg ut bakfra for en hver pris. Nå må det ikke bli slå langt for en hver pris. Variasjon.
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...