Sesongen 2024
Collapse
X
-
Svenske August Karlin (20) kom mandag til LSK på prøvespill. Midtbanespilleren har gått gradene i Malmø FFs akademi og er en spiller som LSK-trener Andreas Georgson og hans assistent Robin Asterhed kjenner godt til fra før. I 2023 spilte han på utlån i Jönköping Sødra i Superettan.
(Fra artikkelen om Wenderson Oliveira do Nascimento som kunden har lagt inn.)
Elska þetta félag👍 2Kommentar
-
Jeg er redd disse svenske trenerene ikke har den villeste anelse om hva som venter dem når vi skriver begynnelsen av april. Brasilianer fra Värnamo og unggutter fra Malmø som allerede ikke er fanget opp der skriker litt desperasjon og ett lite kontaktnett på spillerfronten. For å være litt positiv så er det selvsagt bra at en del spillere i LSK nå får en ny sjanse til å vise seg frem å starte på null. Jeg ler godt når engelsken til svenskene blir trukket frem som noe så helt fantastisk i treningshverdagen. Dette er neppe gjort pga. av at LSK spillerene i dagens tropp ikke forstår norsk.👍 2Kommentar
-
Jeg er redd disse svenske trenerene ikke har den villeste anelse om hva som venter dem når vi skriver begynnelsen av april. Brasilianer fra Värnamo og unggutter fra Malmø som allerede ikke er fanget opp der skriker litt desperasjon og ett lite kontaktnett på spillerfronten. For å være litt positiv så er det selvsagt bra at en del spillere i LSK nå får en ny sjanse til å vise seg frem å starte på null. Jeg ler godt når engelsken til svenskene blir trukket frem som noe så helt fantastisk i treningshverdagen. Dette er neppe gjort pga. av at LSK spillerene i dagens tropp ikke forstår norsk.
Jeg begynner litt å lure på om du bare troller når du skriver at de to nye trenerne har et lite kontaktnett når man vet hvilke klubber de har vært i.
Hvorfor du ler godt av at bruken av engelsk blir trukket frem er også merkelig. Hvorfor tror du ikke dette er gjort for å bedre kommunikasjonen?Last edited by Egumen; 16.01.2024, 09:12.👍 5Kommentar
-
Jeg er redd disse svenske trenerene ikke har den villeste anelse om hva som venter dem når vi skriver begynnelsen av april. Brasilianer fra Värnamo og unggutter fra Malmø som allerede ikke er fanget opp der skriker litt desperasjon og ett lite kontaktnett på spillerfronten. For å være litt positiv så er det selvsagt bra at en del spillere i LSK nå får en ny sjanse til å vise seg frem å starte på null. Jeg ler godt når engelsken til svenskene blir trukket frem som noe så helt fantastisk i treningshverdagen. Dette er neppe gjort pga. av at LSK spillerene i dagens tropp ikke forstår norsk.
For å prøve å bidra til at du kan få litt bedre dager, gjengir jeg nedenstående fra Malmø sin hjemmeside. Klubben forlenget kontrakten med August Karlin så sent som 21. desember. Så noe ser de åpenbart i unggutten!
Malmö FF meddelar på sin officiella hemsida att August Karlin, 20, förlängt sitt kontrakt över säsongen 2025. – August är en spelare med stor potential som fortfarande väntar på sitt definitiva genombrott, säger sportchefen Daniel Andersson till hemsidan. – Vi tror att han kan ta en plats hos oss så småningom och därför känns det bra att förlänga med ytterliga ett år, fortsätter han. (https://fotbolltransfers.com/nyheter...-karlin/179737)
For øvrig leser ikke jeg Kanarivogels innlegg om engelsk som arbeidsspråk på samme måte som deg! Han skriver at det er befriende! Det er antageligvis ingen andre enn deg som leser det som "noe så helt fantastisk"! Når klubben skal fortsette å hente blant annet unge afrikanere, kan det ikke være annet enn positivt at de bruker engelsk.
Ellers er det jo en kjent forsvarsmekanisme å svartmale framtida. Da er man i alle fall sikker på at man ikke blir skuffa!Elska þetta félag👍 6Kommentar
-
For øvrig leser ikke jeg Kanarivogels innlegg om engelsk som arbeidsspråk på samme måte som deg! Han skriver at det er befriende! Det er antageligvis ingen andre enn deg som leser det som "noe så helt fantastisk"! Når klubben skal fortsette å hente blant annet unge afrikanere, kan det ikke være annet enn positivt at de bruker engelsk.Last edited by Kanarivogel89; 16.01.2024, 11:39.👍 3Kommentar
-
Første nye trener'n til RBK også gjorde var og å snakke på engelsk så alle spillera skjønner hva faen han vil.
Ta en speller som dem har i Nelson. Framstår fotballfaglig svak som en idiot, men er han egentlig det? Ryktene vil ha det til at ingen har fortalt han et kvekk på engelsk, så han har bare loffa rundt med variable prestasjoner - uten feedback.👍 3Kommentar
-
Kommentar
-
Jeg er redd disse svenske trenerene ikke har den villeste anelse om hva som venter dem når vi skriver begynnelsen av april. Brasilianer fra Värnamo og unggutter fra Malmø som allerede ikke er fanget opp der skriker litt desperasjon og ett lite kontaktnett på spillerfronten. For å være litt positiv så er det selvsagt bra at en del spillere i LSK nå får en ny sjanse til å vise seg frem å starte på null. Jeg ler godt når engelsken til svenskene blir trukket frem som noe så helt fantastisk i treningshverdagen. Dette er neppe gjort pga. av at LSK spillerene i dagens tropp ikke forstår norsk.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Jeg har ett inntrykk av at mange her inne bare kaster seg på og er enige med det som som de tror fleste andre tenker , uten å egentlig uttrykke sine egne og kanskje annerledes tanker ?
Dette er ett diskusjons forum , hvor en skal uttrykke sine egne meninger og synspunkter . Uten sånne som deg , ville dette forum vært dødt , i alle fall for min del.
Ps. Om ryktene er sanne ? Så er er jeg veldig skeptisk til hvilken ‘hylle ‘ vi skal velge nye spillere fra ?Kommentar
-
Det er all grunn til å være skeptisk. Sist gang vi hadde en svensk trener rykka vi ned og det er meget varierende kvalitet på de svenske spillerne vi har hos oss.
Men kanskje er Georg vår Knudsen som får ut det beste av i utgangspunktet middelmådigheter.
Håper det, men frykter scenariet til maxpayne, men sannnsynligvis blir det noe i midt i mellom. Stallen pdd bør karre seg til en 6-10 plassKommentar
-
Det er all grunn til å være skeptisk. Sist gang vi hadde en svensk trener rykka vi ned og det er meget varierende kvalitet på de svenske spillerne vi har hos oss.
Men kanskje er Georg vår Knudsen som får ut det beste av i utgangspunktet middelmådigheter.
Håper det, men frykter scenariet til maxpayne, men sannnsynligvis blir det noe i midt i mellom. Stallen pdd bør karre seg til en 6-10 plass
Blir skuffa om det vi ender opp med Karlin og Wendersen.
Hvor blir det av storsigneringene? Kan jo bruke litt av adams pengene. Skal vi ha ambisjoner så må vi kjøre på. Kom igjen👍 2Kommentar
-
Er ingen tvil om at vi må ha inn spillere som styrker laget, det er alle enige om. Både fansen, trenerne og deres overordnede.
Men som det kommer tydelig fram av intervjuene så vil de store signeringene med all sannsynlighet bli gjort etter at overgangsvinduet stenger, siden LSK er der hvor de er i fotball-hierarkiet, og at spillere vet at både kvalitet på liga og lag, samt lønn er vesentlig bedre andre steder.
Så vi må nok smøre oss med tålmodighet noen uker til.👍 2Kommentar
-
Apropo stall så må det skje noe snart. Oppkjøringen er i full gang og vi har ikke landa en dritt.
Blir skuffa om det vi ender opp med Karlin og Wendersen.
Hvor blir det av storsigneringene? Kan jo bruke litt av adams pengene. Skal vi ha ambisjoner så må vi kjøre på. Kom igjen👍 7Kommentar
-
Forstår ikke at folk klager over at vi er nær å signere en av nøkkelspillerne til femteplassen i svensk fotball og har en talentfull unggutt på et totalt uforpliktende prøvespill. Vi kommer ikke til å «ende opp med Karlin og Wenderson». Pust med magen. Skriver midten av januar og det jobbes med mange caser. Er helt overbevist om at det vil komme inn 2–4 spillere som vil styrke elleveren fra første stund i tillegg til noen signeringer for framtiden.
Vi har noe spennende på gang og jeg håper dette klaffer som faen, men likevel er jeg som vanlig skeptisk til jeg ser hvordan det utvikler seg... Har ikke hatt mulighet til å se noen treninger (med unntak av den første på rb.no), så gleder meg som en unge til neste helg mot FFK for å se litt mer på hvordan vi angriper og om de har fått litt mer stell på defensive dødballer. Så håper jeg virkelig de finner noen med fart som kan komme inn i midtbaneleddet i tillegg til en som kan spille innoverkant/spiss slik at vi kan rotere på topp gjennom sesongen.
Når det gjelder Wenderson syns jeg dette høres ut som en type vi absolutt kan trenge (ifølge det jeg har lest av ferdigheter han besitter), men de 2744 gule kortene hans på 17 kamper i allsvenskan skremmer meg litt i forhold til karantener. Men tar heller et vandrende gult kort enn en som ligger på sykestua halve sesongen.👍 2Kommentar
-
https://www.nordlys.no/tils-nye-spil...s/5-34-1922699
Vetle Skjærvik blir presentert som Tromsø-spiller i morgen
(utsatt fra i dag pga annullerte fly)
Står også at overgang skal være på 5 millioner kroner, som kan stige med ytterligere 250.000 kroner, dersom bonuser slår inn..
Evt videresalg% står det ingenting om
For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.👍 2Kommentar
-
Håper det, men frykter scenariet til maxpayne, men sannnsynligvis blir det noe i midt i mellom. Stallen pdd bør karre seg til en 6-10 plass
Mer skeptisk til Mesfin; om han ikke hoster opp en kis som kan drible en nørd og en som løper fra midtstoppere med ball i beina. Ække mye av det på Åråsen pdd?
Kommentar
-
Positiv til Goggen. Og vi kan da ikke værra annet før kamper starter. Da blir det tungt. Friskt pust i en ellers grå trenerpool. Ikke mitt førstevalg, men hva veit nå vi supportere egentlig?
Når det gjelder salget av Vetle til Til virker jo det meget bra for alle parter. Langt fra noe førstevalg her, god pris med videresalg og TIL får en med erfaring.
Sitter likevel med følelsen av at vi gjør beste handel. I motsetning til de salga vi gjorde ifjor. Er fortsatt bitter på det Akorsalget der vi nærmest luba oss inn og ba inn franskmennene....
Kommentar
-
Må bare si at du skal ha kudos for at du går litt ‘’ mot strømmen ‘ her inne Maxpayne .
Jeg har ett inntrykk av at mange her inne bare kaster seg på og er enige med det som som de tror fleste andre tenker , uten å egentlig uttrykke sine egne og kanskje annerledes tanker ?
Dette er ett diskusjons forum , hvor en skal uttrykke sine egne meninger og synspunkter . Uten sånne som deg , ville dette forum vært dødt , i alle fall for min del.
Ps. Om ryktene er sanne ? Så er er jeg veldig skeptisk til hvilken ‘hylle ‘ vi skal velge nye spillere fra ?
Men det må selvsagt handles og det godt. Om det ikke blir no saftig kjøtt inn så vil jeg faktisk ha Simon ut. Da har det vært tjenesteforsømmelse for lengeI år så tar vi alt👍 5Kommentar
-
Forstår ikke at folk klager over at vi er nær å signere en av nøkkelspillerne til femteplassen i svensk fotball og har en talentfull unggutt på et totalt uforpliktende prøvespill. Vi kommer ikke til å «ende opp med Karlin og Wenderson». Pust med magen. Skriver midten av januar og det jobbes med mange caser. Er helt overbevist om at det vil komme inn 2–4 spillere som vil styrke elleveren fra første stund i tillegg til noen signeringer for framtiden.
Etter alle spillerene vi har mistet så blir jeg ekstremt skuffet om vi kun ender opp med Wenderson og Karlin. Vi trenger flere, ikke eventuelt "bare de".
Jeg har troa på at flere kommer jeg, noe annet ville vært helt skandaløst.
Kommentar
Kommentar