Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2360

    Begynner å røre på seg:

    Etter det RB erfarer jobber LSK for å signere en brasiliansk midtbanespiller.


    LSK er på spillerjakt, og etter det RB kjenner til kan brasilianske Wenderson Oliveira do Nascimento (24) bli klubbens neste signering.

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4071

      Svenske August Karlin (20) kom mandag til LSK på prøvespill. Midtbanespilleren har gått gradene i Malmø FFs akademi og er en spiller som LSK-trener Andreas Georgson og hans assistent Robin Asterhed kjenner godt til fra før. I 2023 spilte han på utlån i Jönköping Sødra i Superettan.

      (Fra artikkelen om Wenderson Oliveira do Nascimento som kunden har lagt inn.)
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1252

        Jeg er redd disse svenske trenerene ikke har den villeste anelse om hva som venter dem når vi skriver begynnelsen av april. Brasilianer fra Värnamo og unggutter fra Malmø som allerede ikke er fanget opp der skriker litt desperasjon og ett lite kontaktnett på spillerfronten. For å være litt positiv så er det selvsagt bra at en del spillere i LSK nå får en ny sjanse til å vise seg frem å starte på null. Jeg ler godt når engelsken til svenskene blir trukket frem som noe så helt fantastisk i treningshverdagen. Dette er neppe gjort pga. av at LSK spillerene i dagens tropp ikke forstår norsk.

        Kommentar

        • Egumen
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Sep 2011
          • 201

          Opprinnelig skrevet av maxpayne
          Jeg er redd disse svenske trenerene ikke har den villeste anelse om hva som venter dem når vi skriver begynnelsen av april. Brasilianer fra Värnamo og unggutter fra Malmø som allerede ikke er fanget opp der skriker litt desperasjon og ett lite kontaktnett på spillerfronten. For å være litt positiv så er det selvsagt bra at en del spillere i LSK nå får en ny sjanse til å vise seg frem å starte på null. Jeg ler godt når engelsken til svenskene blir trukket frem som noe så helt fantastisk i treningshverdagen. Dette er neppe gjort pga. av at LSK spillerene i dagens tropp ikke forstår norsk.
          Det må være kjipt å alltid ha halvfullt glass. Jeg synes personlig dette er kjempespennende og velger å ha trua på trenerteamet + Simon frem til det motsatte er bevist. I mine øyne er dette super-eksotisk og det er godt å se noen nye navn vi ikke har hørt 100 ganger før. Värnemo kom vel også på 5. plass i Allsvenskan i fjor og Wenderson spilte så vidt jeg forstod nesten alt.

          Jeg begynner litt å lure på om du bare troller når du skriver at de to nye trenerne har et lite kontaktnett når man vet hvilke klubber de har vært i.

          Hvorfor du ler godt av at bruken av engelsk blir trukket frem er også merkelig. Hvorfor tror du ikke dette er gjort for å bedre kommunikasjonen?
          Last edited by Egumen; 16.01.2024, 09:12.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4071

            Opprinnelig skrevet av maxpayne
            Jeg er redd disse svenske trenerene ikke har den villeste anelse om hva som venter dem når vi skriver begynnelsen av april. Brasilianer fra Värnamo og unggutter fra Malmø som allerede ikke er fanget opp der skriker litt desperasjon og ett lite kontaktnett på spillerfronten. For å være litt positiv så er det selvsagt bra at en del spillere i LSK nå får en ny sjanse til å vise seg frem å starte på null. Jeg ler godt når engelsken til svenskene blir trukket frem som noe så helt fantastisk i treningshverdagen. Dette er neppe gjort pga. av at LSK spillerene i dagens tropp ikke forstår norsk.
            Det må være vanskelig å komme seg gjennom dagene når du ser så mørkt på ting!

            For å prøve å bidra til at du kan få litt bedre dager, gjengir jeg nedenstående fra Malmø sin hjemmeside. Klubben forlenget kontrakten med August Karlin så sent som 21. desember. Så noe ser de åpenbart i unggutten!

            Malmö FF meddelar på sin officiella hemsida att August Karlin, 20, förlängt sitt kontrakt över säsongen 2025. – August är en spelare med stor potential som fortfarande väntar på sitt definitiva genombrott, säger sportchefen Daniel Andersson till hemsidan. – Vi tror att han kan ta en plats hos oss så småningom och därför känns det bra att förlänga med ytterliga ett år, fortsätter han. (https://fotbolltransfers.com/nyheter...-karlin/179737)

            For øvrig leser ikke jeg Kanarivogels innlegg om engelsk som arbeidsspråk på samme måte som deg! Han skriver at det er befriende! Det er antageligvis ingen andre enn deg som leser det som "noe så helt fantastisk"! Når klubben skal fortsette å hente blant annet unge afrikanere, kan det ikke være annet enn positivt at de bruker engelsk.

            Ellers er det jo en kjent forsvarsmekanisme å svartmale framtida. Da er man i alle fall sikker på at man ikke blir skuffa!
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4553

              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              For øvrig leser ikke jeg Kanarivogels innlegg om engelsk som arbeidsspråk på samme måte som deg! Han skriver at det er befriende! Det er antageligvis ingen andre enn deg som leser det som "noe så helt fantastisk"! Når klubben skal fortsette å hente blant annet unge afrikanere, kan det ikke være annet enn positivt at de bruker engelsk.
              Riktig! At det nå snakkes engelsk er ikke "helt fantastisk" – det er faen meg på tide! Det kan hende MaxPayne uttalte seg med glimt i øyet, siden de nye trenerne snakker "uforståelig" skånsk, men poenget står uansett.
              Last edited by Kanarivogel89; 16.01.2024, 11:39.

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9453

                Første nye trener'n til RBK også gjorde var og å snakke på engelsk så alle spillera skjønner hva faen han vil.

                Ta en speller som dem har i Nelson. Framstår fotballfaglig svak som en idiot, men er han egentlig det? Ryktene vil ha det til at ingen har fortalt han et kvekk på engelsk, så han har bare loffa rundt med variable prestasjoner - uten feedback.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9453

                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  Jeg er redd disse svenske trenerene ikke har den villeste anelse om hva som venter dem når vi skriver begynnelsen av april.
                  Et halvtomt Åråsen? Hvor halvparten av folka roper "skyyyyyt" rundt 16 meteren?

                  Skumle saker for svenskene det ja.

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3434

                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Jeg er redd disse svenske trenerene ikke har den villeste anelse om hva som venter dem når vi skriver begynnelsen av april. Brasilianer fra Värnamo og unggutter fra Malmø som allerede ikke er fanget opp der skriker litt desperasjon og ett lite kontaktnett på spillerfronten. For å være litt positiv så er det selvsagt bra at en del spillere i LSK nå får en ny sjanse til å vise seg frem å starte på null. Jeg ler godt når engelsken til svenskene blir trukket frem som noe så helt fantastisk i treningshverdagen. Dette er neppe gjort pga. av at LSK spillerene i dagens tropp ikke forstår norsk.
                    Med tanke på nasjonalitetene vi har hatt i spillergruppa over årene, så er jeg mer sjokkert over at LSKs trenere IKKE har snakket engelsk.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2151

                      Opprinnelig skrevet av maxpayne
                      Jeg er redd disse svenske trenerene ikke har den villeste anelse om hva som venter dem når vi skriver begynnelsen av april. Brasilianer fra Värnamo og unggutter fra Malmø som allerede ikke er fanget opp der skriker litt desperasjon og ett lite kontaktnett på spillerfronten. For å være litt positiv så er det selvsagt bra at en del spillere i LSK nå får en ny sjanse til å vise seg frem å starte på null. Jeg ler godt når engelsken til svenskene blir trukket frem som noe så helt fantastisk i treningshverdagen. Dette er neppe gjort pga. av at LSK spillerene i dagens tropp ikke forstår norsk.
                      Må bare si at du skal ha kudos for at du går litt ‘’ mot strømmen ‘ her inne Maxpayne .
                      Jeg har ett inntrykk av at mange her inne bare kaster seg på og er enige med det som som de tror fleste andre tenker , uten å egentlig uttrykke sine egne og kanskje annerledes tanker ?
                      Dette er ett diskusjons forum , hvor en skal uttrykke sine egne meninger og synspunkter . Uten sånne som deg , ville dette forum vært dødt , i alle fall for min del.

                      Ps. Om ryktene er sanne ? Så er er jeg veldig skeptisk til hvilken ‘hylle ‘ vi skal velge nye spillere fra ?

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2360

                        Det er all grunn til å være skeptisk. Sist gang vi hadde en svensk trener rykka vi ned og det er meget varierende kvalitet på de svenske spillerne vi har hos oss.

                        Men kanskje er Georg vår Knudsen som får ut det beste av i utgangspunktet middelmådigheter.

                        Håper det, men frykter scenariet til maxpayne, men sannnsynligvis blir det noe i midt i mellom. Stallen pdd bør karre seg til en 6-10 plass

                        Kommentar

                        • TheFugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2006
                          • 374

                          Opprinnelig skrevet av kunden
                          Det er all grunn til å være skeptisk. Sist gang vi hadde en svensk trener rykka vi ned og det er meget varierende kvalitet på de svenske spillerne vi har hos oss.

                          Men kanskje er Georg vår Knudsen som får ut det beste av i utgangspunktet middelmådigheter.

                          Håper det, men frykter scenariet til maxpayne, men sannnsynligvis blir det noe i midt i mellom. Stallen pdd bør karre seg til en 6-10 plass
                          Apropo stall så må det skje noe snart. Oppkjøringen er i full gang og vi har ikke landa en dritt.

                          Blir skuffa om det vi ender opp med Karlin og Wendersen.

                          Hvor blir det av storsigneringene? Kan jo bruke litt av adams pengene. Skal vi ha ambisjoner så må vi kjøre på. Kom igjen

                          Kommentar

                          • banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2018
                            • 438

                            Er ingen tvil om at vi må ha inn spillere som styrker laget, det er alle enige om. Både fansen, trenerne og deres overordnede.
                            Men som det kommer tydelig fram av intervjuene så vil de store signeringene med all sannsynlighet bli gjort etter at overgangsvinduet stenger, siden LSK er der hvor de er i fotball-hierarkiet, og at spillere vet at både kvalitet på liga og lag, samt lønn er vesentlig bedre andre steder.
                            Så vi må nok smøre oss med tålmodighet noen uker til.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4553

                              Opprinnelig skrevet av TheFugl

                              Apropo stall så må det skje noe snart. Oppkjøringen er i full gang og vi har ikke landa en dritt.

                              Blir skuffa om det vi ender opp med Karlin og Wendersen.

                              Hvor blir det av storsigneringene? Kan jo bruke litt av adams pengene. Skal vi ha ambisjoner så må vi kjøre på. Kom igjen
                              Forstår ikke at folk klager over at vi er nær å signere en av nøkkelspillerne til femteplassen i svensk fotball og har en talentfull unggutt på et totalt uforpliktende prøvespill. Vi kommer ikke til å «ende opp med Karlin og Wenderson». Pust med magen. Skriver midten av januar og det jobbes med mange caser. Er helt overbevist om at det vil komme inn 2–4 spillere som vil styrke elleveren fra første stund i tillegg til noen signeringer for framtiden.

                              Kommentar

                              • EPA
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2013
                                • 215

                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                Forstår ikke at folk klager over at vi er nær å signere en av nøkkelspillerne til femteplassen i svensk fotball og har en talentfull unggutt på et totalt uforpliktende prøvespill. Vi kommer ikke til å «ende opp med Karlin og Wenderson». Pust med magen. Skriver midten av januar og det jobbes med mange caser. Er helt overbevist om at det vil komme inn 2–4 spillere som vil styrke elleveren fra første stund i tillegg til noen signeringer for framtiden.
                                Håper du har helt rett, men overbevist blir jeg ikke før jeg ser det i praksis!
                                Vi har noe spennende på gang og jeg håper dette klaffer som faen, men likevel er jeg som vanlig skeptisk til jeg ser hvordan det utvikler seg... Har ikke hatt mulighet til å se noen treninger (med unntak av den første på rb.no), så gleder meg som en unge til neste helg mot FFK for å se litt mer på hvordan vi angriper og om de har fått litt mer stell på defensive dødballer. Så håper jeg virkelig de finner noen med fart som kan komme inn i midtbaneleddet i tillegg til en som kan spille innoverkant/spiss slik at vi kan rotere på topp gjennom sesongen.

                                Når det gjelder Wenderson syns jeg dette høres ut som en type vi absolutt kan trenge (ifølge det jeg har lest av ferdigheter han besitter), men de 2744 gule kortene hans på 17 kamper i allsvenskan skremmer meg litt i forhold til karantener. Men tar heller et vandrende gult kort enn en som ligger på sykestua halve sesongen.

                                Kommentar

                                • Nosferatu
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 718

                                  Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                  https://www.nordlys.no/tils-nye-spil...s/5-34-1922699
                                  Vetle Skjærvik blir presentert som Tromsø-spiller i morgen
                                  (utsatt fra i dag pga annullerte fly)

                                  Står også at overgang skal være på 5 millioner kroner, som kan stige med ytterligere 250.000 kroner, dersom bonuser slår inn..
                                  Evt videresalg% står det ingenting om
                                  15-20% videresalg, forteller RB i sin bekreftende artikkel i dag.
                                  For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9453

                                    Opprinnelig skrevet av kunden
                                    Det er all grunn til å være skeptisk. Sist gang vi hadde en svensk trener rykka vi ned og det er meget varierende kvalitet på de svenske spillerne vi har hos oss.

                                    Men kanskje er Georg vår Knudsen som får ut det beste av i utgangspunktet middelmådigheter.

                                    Håper det, men frykter scenariet til maxpayne, men sannnsynligvis blir det noe i midt i mellom. Stallen pdd bør karre seg til en 6-10 plass
                                    Jeg gidder ikke være negativ og skeptisk ovenfor trenera før første kamp ass.

                                    Mer skeptisk til Mesfin; om han ikke hoster opp en kis som kan drible en nørd og en som løper fra midtstoppere med ball i beina. Ække mye av det på Åråsen pdd?

                                    Kommentar

                                    • Diamanten
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Nov 2006
                                      • 68

                                      Positiv til Goggen. Og vi kan da ikke værra annet før kamper starter. Da blir det tungt. Friskt pust i en ellers grå trenerpool. Ikke mitt førstevalg, men hva veit nå vi supportere egentlig?

                                      Når det gjelder salget av Vetle til Til virker jo det meget bra for alle parter. Langt fra noe førstevalg her, god pris med videresalg og TIL får en med erfaring.

                                      Sitter likevel med følelsen av at vi gjør beste handel. I motsetning til de salga vi gjorde ifjor. Er fortsatt bitter på det Akorsalget der vi nærmest luba oss inn og ba inn franskmennene....

                                      Kommentar

                                      • bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2925

                                        Opprinnelig skrevet av Playboy1

                                        Må bare si at du skal ha kudos for at du går litt ‘’ mot strømmen ‘ her inne Maxpayne .
                                        Jeg har ett inntrykk av at mange her inne bare kaster seg på og er enige med det som som de tror fleste andre tenker , uten å egentlig uttrykke sine egne og kanskje annerledes tanker ?
                                        Dette er ett diskusjons forum , hvor en skal uttrykke sine egne meninger og synspunkter . Uten sånne som deg , ville dette forum vært dødt , i alle fall for min del.

                                        Ps. Om ryktene er sanne ? Så er er jeg veldig skeptisk til hvilken ‘hylle ‘ vi skal velge nye spillere fra ?
                                        Ærlig talt. Det er forskjell på "å gå mot strømmen" og ha egne(upopulære) meninger og være konstant negativ til alt. Faen, alle har selvfølgelig en liten skepsis til dette prosjektet noe som er helt legitimt ettersom fyren er fullstendig ukjent for de fleste. Men å ta utgangspunkt i at alt går til helvete før fyren har fått navnet sitt på kontordøra blir for dumt. Jeg skal være den første til å slakte hele greia jeg etter 10 kamper om alt er møkk men jeg tar nå utgangspunkt i at vi står der med 10 seiere i stedet. Så får vi se.

                                        Men det må selvsagt handles og det godt. Om det ikke blir no saftig kjøtt inn så vil jeg faktisk ha Simon ut. Da har det vært tjenesteforsømmelse for lenge
                                        I år så tar vi alt

                                        Kommentar

                                        • TheFugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2006
                                          • 374

                                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                          Forstår ikke at folk klager over at vi er nær å signere en av nøkkelspillerne til femteplassen i svensk fotball og har en talentfull unggutt på et totalt uforpliktende prøvespill. Vi kommer ikke til å «ende opp med Karlin og Wenderson». Pust med magen. Skriver midten av januar og det jobbes med mange caser. Er helt overbevist om at det vil komme inn 2–4 spillere som vil styrke elleveren fra første stund i tillegg til noen signeringer for framtiden.
                                          Usikker på hva legger i at folk klager.

                                          Etter alle spillerene vi har mistet så blir jeg ekstremt skuffet om vi kun ender opp med Wenderson og Karlin. Vi trenger flere, ikke eventuelt "bare de".

                                          Jeg har troa på at flere kommer jeg, noe annet ville vært helt skandaløst.

                                          Kommentar

                                          Working...