Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Zindrinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2019
    • 561

    Opprinnelig skrevet av maxpayne
    Jeg tror det finnes en liten mulighet men det må marginer og flaks til også.
    Hvis vi spiller som i dag mot FKH, Odd og SF mener jeg vi må ha uflaks for å ikke vinne dem alle. De surrer nedi bånn av tabellen av en grunn de og, vi gjør det vel mye pga vi søla bort første halvparten av sesongen på å be stopperne spille livsfarlige pasninger foran eget mål, for så å kælke ballen villt rundt seg i en håndfull kamper før vi nå 6 runder før slutt skal prøve å spille normal fotball med en gjeng som har blitt helt skakk-kjørt mentalt av alle nedtura i år.
    Jeg forventer poeng bort mot FFK. Og håper på poeng i Bergen. Rykker aldri ned

    Kommentar

    • bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2945

      Når vi putta 1-1 der og hadde litt trøkk etter det. Gud hvor deilig det føltes. Da var det endelig litt Åråsen-kok igjen. Da er vi best i landet! Kom igjen fugla!
      I år så tar vi alt

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4173

        Det sier litt om hvor langt nede vi har vært når et fortjent, om enn "hederlig tap" med rette ses på som fremgang og gir mange et noe økt håp om et liv etter avgrunnen! Samtidig er det, i denne tunge tid, godt at folk er nøkterne og realistiske!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • tonkro
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2009
          • 352

          Men… Han Oliver. Er det mulig å få han til å sette studier på pause og satse alt på fotballkarrieren igjen, eller..?

          Kommentar

          • Svart og gul
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 405

            Glad vi har Fagermo, for han tror jeg vil dyrke Lelesiit i den ene kantrollen. Da har vi to kanter med fart og uforutsigbarhet.

            Kommentar

            • Nosferatu
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 741

              Opprinnelig skrevet av tonkro
              Men… Han Oliver. Er det mulig å få han til å sette studier på pause og satse alt på fotballkarrieren igjen, eller..?
              Om mange år vil vi se tilbake på august/september 2024 som noen pussige uker i Sportsklubbens historie.

              "Simon, tenker du det samme som jeg?"
              "Nei, Morten, nå tenker jeg mest på de greiene på Lerkendal, det var helt..."
              "Simon. Tenker du det samme som jeg?, sa jeg."
              "..."
              "..."
              "Men Morten, ikke siden vi stod på barrikadene for helprofesjonalisering under Hooley..."
              "SIMON."
              "...deltid?"
              "DELTID."
              For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6091

                Opprinnelig skrevet av tonkro
                Men… Han Oliver. Er det mulig å få han til å sette studier på pause og satse alt på fotballkarrieren igjen, eller..?
                Er vel mange som har kombinert studier og fotball tidligere?

                Kommentar

                • tonkro
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2009
                  • 352

                  Mulig, men virker som om han selv ikke er helt fokusert på fotballen siden han ble andrevalg i Molde? Om han er så god bør vi kanskje satse på han som ny førstekeeper? Digger Mads som person, men altså…

                  Kommentar

                  • plantemiddel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2012
                    • 815

                    Opprinnelig skrevet av HSft

                    Er vel mange som har kombinert studier og fotball tidligere?
                    Nettopp, forstår ikke helt problemet, tvert imot. Fotballkarriere er kort og man skal ha et liv etterpå også. Å bruke huet sitt ved siden av fotballen i stedet for å sitte på sofaen å game tror jeg bare er sundt.

                    Kommentar

                    • TheFugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2006
                      • 412

                      Jeg leker litt med tanken før Fredrikstad å sette Moctar inn for TLO, Lelesiit inn for Kitolano, Karlsbakk inn for Hoff og muligens Uba inn for Larsson.
                      Kitolano gjør mye bra, men det er så mye nesten og så mye slurv at jeg blir helt matt, Lelesiit inn.
                      Hoff gjorde ingen dårlig kamp igår, men en mer ordinær spiller skal en lete lenge etter. Han gjør jobben men jeg forventer mer av en indreløper, Karlsbakk inn.
                      TLO synger dessverre på det siste verset, har ikke vært god i år og blir ikke bedre med årene, kunne Moctar gjort en bedre jobb i innspurten? Kanskje.
                      Uba inn for Larsson.

                      Systemet til Fagermo skal være godt nok til å holde seg

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1424

                        Opprinnelig skrevet av TheFugl
                        Jeg leker litt med tanken før Fredrikstad å sette Moctar inn for TLO, Lelesiit inn for Kitolano, Karlsbakk inn for Hoff og muligens Uba inn for Larsson.
                        Enig. Nå som det endelig så brukbart ut er det eneste riktige å bytte over en tredjedel av laget.

                        Kommentar

                        • TheFugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2006
                          • 412

                          Opprinnelig skrevet av BD

                          Enig. Nå som det endelig så brukbart ut er det eneste riktige å bytte over en tredjedel av laget.
                          Kan du ikke heller skrive hvorfor du mener det ikke blir brukbart, eller er det vanskelig?

                          Muligens for mange bytter, hva vet jeg. Fagermo vet nok best.

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2953

                            Opprinnelig skrevet av TheFugl

                            Kan du ikke heller skrive hvorfor du mener det ikke blir brukbart, eller er det vanskelig?

                            Muligens for mange bytter, hva vet jeg. Fagermo vet nok best.
                            Det er vel heller du som bør begrunne mye bedre hvorfor du vil gjøre fire bytter på et lag som tross alt presterte ganske bra og spilte jevnt i hele første omgang mot seriens sterkeste formlag. Å dytte Røssing inn i første-elleveren blir å legge en svært tung byrde på 17-åringens skuldre. Han er svært spennende, og gjør mye bra i de minuttene han får spille men han er i en fase av utviklingen der innhopp er det riktige. Kino spiller mye på marginene offensivt, da får vi tåle at det glipper litt av og til så lenge han også gjør det greit defensivt arbeid. Hoff fjør en helt grei kamp i går, og løper mer enn noen andre i sin rolle som indreløper. Ikke alle kan være Neymar på laget. Syntes du kampen i går bar preg av at TLO "synger på siste verset"? Skaff deg briller, og lær deg litt om fotball. Han gjorde en god kamp i den timen som kreftene holdt, og bandt alene opp minst to forsvarere i en ensom kamp på toppen. Han satte dessuten opp ARL på skåringa. Uba inn for Larsson? Hvorfor det? De har forskjellige styrker, og forskjellige svakheter. I vår situasjon er kontinuitet og forutsigbarhet en fordel. Larsson er mer solid defensivt enn Uba, og offensivt hadde han minst to gode involveringer i går som han ikke har fått noe cred for av noen, ennå. Blant annet der han drar av tre moldespillere rett utenfor hjørnet av sekstenmeteren.

                            Det kommer til å bli bytter i 11-eren, men å bytte bare for å bytte blir bare dumt.

                            Kommentar

                            • Svart og gul
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2004
                              • 405

                              Fire bytter er i overkant, og Hoff kjenner systemet og bør spille. TLO er nok fortsatt vår beste spiss også. Men Lelesiit er jeg ikke bekymret for fra start, for han virker mentalt sterk nok. Larsson har jeg egentlig gitt opp, men enig i at han er tryggere enn Uba bakover.

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2316

                                Opprinnelig skrevet av TheFugl

                                Kan du ikke heller skrive hvorfor du mener det ikke blir brukbart, eller er det vanskelig?

                                Muligens for mange bytter, hva vet jeg. Fagermo vet nok best.
                                Det vi mer enn noe trenger nå er forutsigbarhet og trygghet. Det skaper man ikke med å bytte mer enn nødvendig. Et godt lag består ikke alltid av de 11 beste spillerne i stallen, men de 11 som kompletterer og komplementerer hverandre til en enhet. Når det er sagt, Fagermo gjorde også et poeng ut av at han må fokusere mer på innbytterne i tiden framover, slik at de også har en rolletrygghet. Noen utskiftinger i startelveren skal og bør det være, men å gjøre mange bytter i det maskineriet akkurat har begynt å fungere sammen er det stikk motsatte av det laget trenger nå

                                Kommentar

                                • bjarmann
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 2945

                                  Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                                  Fire bytter er i overkant, og Hoff kjenner systemet og bør spille. TLO er nok fortsatt vår beste spiss også. Men Lelesiit er jeg ikke bekymret for fra start, for han virker mentalt sterk nok. Larsson har jeg egentlig gitt opp, men enig i at han er tryggere enn Uba bakover.
                                  Helt ærlig Larsson ble fullstendig utspilt gang på gang. Mulig han ikke får nok hjelp av de foran han og stopper også altså men mannen har ingen styrker verken fremover eller bakover på banen. Vi har et problem på høyreback rett og slett
                                  I år så tar vi alt

                                  Kommentar

                                  • Svart og gul
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2004
                                    • 405

                                    Opprinnelig skrevet av bjarmann

                                    Helt ærlig Larsson ble fullstendig utspilt gang på gang. Mulig han ikke får nok hjelp av de foran han og stopper også altså men mannen har ingen styrker verken fremover eller bakover på banen. Vi har et problem på høyreback rett og slett
                                    Egentlig på begge backene...

                                    Kommentar

                                    • Radulovic
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Mar 2016
                                      • 96

                                      Opprinnelig skrevet av TheFugl
                                      Jeg leker litt med tanken før Fredrikstad å sette Moctar inn for TLO, Lelesiit inn for Kitolano, Karlsbakk inn for Hoff og muligens Uba inn for Larsson.
                                      Kitolano gjør mye bra, men det er så mye nesten og så mye slurv at jeg blir helt matt, Lelesiit inn.
                                      Hoff gjorde ingen dårlig kamp igår, men en mer ordinær spiller skal en lete lenge etter. Han gjør jobben men jeg forventer mer av en indreløper, Karlsbakk inn.
                                      TLO synger dessverre på det siste verset, har ikke vært god i år og blir ikke bedre med årene, kunne Moctar gjort en bedre jobb i innspurten? Kanskje.
                                      Uba inn for Larsson.

                                      Systemet til Fagermo skal være godt nok til å holde seg
                                      Helst ikke Uba, ellers enig. Oliver P inn for Mads og

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3224

                                        Opprinnelig skrevet av bjarmann

                                        Helt ærlig Larsson ble fullstendig utspilt gang på gang. Mulig han ikke får nok hjelp av de foran han og stopper også altså men mannen har ingen styrker verken fremover eller bakover på banen. Vi har et problem på høyreback rett og slett
                                        Ikke enig. Ja, jeg hadde heller sett Ranger der, med ungdommelig mot og innsatsvilje, men Larsson ble slik jeg ser det på ingen måte "utspilt gang på gang". Han leverte ikke blendende, men spilte en solid kamp, og er langt mer til å stole på defensivt enn Uba. Om "pensjonistsigneringen" Erling klarer å henge sammen mer enn et kvarter, så bør han få muligheten.

                                        Kommentar

                                        • TheFugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2006
                                          • 412

                                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                          Det er vel heller du som bør begrunne mye bedre hvorfor du vil gjøre fire bytter på et lag som tross alt presterte ganske bra og spilte jevnt i hele første omgang mot seriens sterkeste formlag. Å dytte Røssing inn i første-elleveren blir å legge en svært tung byrde på 17-åringens skuldre. Han er svært spennende, og gjør mye bra i de minuttene han får spille men han er i en fase av utviklingen der innhopp er det riktige. Kino spiller mye på marginene offensivt, da får vi tåle at det glipper litt av og til så lenge han også gjør det greit defensivt arbeid. Hoff fjør en helt grei kamp i går, og løper mer enn noen andre i sin rolle som indreløper. Ikke alle kan være Neymar på laget. Syntes du kampen i går bar preg av at TLO "synger på siste verset"? Skaff deg briller, og lær deg litt om fotball. Han gjorde en god kamp i den timen som kreftene holdt, og bandt alene opp minst to forsvarere i en ensom kamp på toppen. Han satte dessuten opp ARL på skåringa. Uba inn for Larsson? Hvorfor det? De har forskjellige styrker, og forskjellige svakheter. I vår situasjon er kontinuitet og forutsigbarhet en fordel. Larsson er mer solid defensivt enn Uba, og offensivt hadde han minst to gode involveringer i går som han ikke har fått noe cred for av noen, ennå. Blant annet der han drar av tre moldespillere rett utenfor hjørnet av sekstenmeteren.

                                          Det kommer til å bli bytter i 11-eren, men å bytte bare for å bytte blir bare dumt.
                                          Tror du jeg mener at vi skal bytte bare for å bytte eller? Det er kun min mening,

                                          Uba er mye bedre individuelt offensivt, derfor ønsker jeg han over Larsson. Larsson hadde heller ingen god kamp igår.
                                          Jeg synes Karlsbakk bringer mer energi/fart og evne til å dra av folk, og jeg mener Hoff er altfor ordinær.
                                          Angående Røssing så virker han ikke veldig nervøs, fikk seg en scoring igår(selvtillit) og jeg tror at han kunne vært et bedre valg enn Kitolano. Kitolano er for slurvete og det blir mye nesten. Om han føler en bør på skuldrene vet jeg ikke, men det vet vel du som er Guardiolas ukjente bror.
                                          Jeg mener TLO synger på det siste verset ja, det har denne sesongen vist. Han er 33 år og blir ikke bedre. Diop gjorde ett godt innhopp igår og jeg tror han kunne gjort det bedre enn TLO.

                                          Forsøk å være litt mer respektfull neste gang vær så snill. Ikke at jeg har håp om det.

                                          Kommentar

                                          Working...