Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6079

    Opprinnelig skrevet av knut

    Jeg gidder ikke være negativ og skeptisk ovenfor trenera før første kamp ass.

    Mer skeptisk til Mesfin; om han ikke hoster opp en kis som kan drible en nørd og en som løper fra midtstoppere med ball i beina. Ække mye av det på Åråsen pdd?
    Kjedelig at Sarp kapra han fra Sogndal. LSK burde vært med der..

    Kommentar

    • armykanari
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2009
      • 742

      Tror folk skal dype hue i litt kaldt vann og roe seg et par hakk ned. Er det ikke bedre å legge egga i en kurv hvor det er størst mulig sjanse for å få tak i en spiller med både potensiale og som kan trå til med en gang.

      Hadde det vært enkelt, så hadde alle lag vært like gode.

      Wenderson (Som for øvrig er klasse) og Karlin må vel være lov å vurdere og ha på prøvespill utenom andre leads.

      Tipper det finnes en klar strategi nå, for å forvalte penga på en god måte. En strategi som jeg håper og tror de er tro mot. Hvis ikke blir det bare masse første og beste. Det har vi vel erfart før også… is i magan!

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1249

        Jeg har selvsagt skrevet mye sprøyt her gjennom årene men jeg kan forsikre alle om at jag har rimelig god kontroll på nordisk fotball. UEFA-Pro lisens har jeg ikke men hellt udugelig kan jeg melde om at jeg ikke er. Jeg er skeptisk fordi svensk fotball de siste årene har gått fra å være brukbar til å fremstå som Obos-ligaen omtrent på mange områder. Vi snakker om en liga der Even Hovland briljerer uke etter uke. Skal jeg være snill så er MFF unntaket men de er også en falmet storhet som pr.dags dato ikke er topp 5 i eliteserien etter min mening. Svensk fotball er i fritt fall både i landslagssammenheng og i klubbfotball men for å være litt positiv så får vi håpe at vi har fått de nest beste trenerene fra våre naboer, for den beste treneren de siste årene der borte var jo norsk

        Kommentar

        • AB40
          Medlem
          Hoffnarr
          • Aug 2015
          • 59

          Opprinnelig skrevet av armykanari
          Wenderson (Som for øvrig er klasse) og Karlin må vel være lov å vurdere og ha på prøvespill utenom andre leads.

          Tipper det finnes en klar strategi nå, for å forvalte penga på en god måte. En strategi som jeg håper og tror de er tro mot. Hvis ikke blir det bare masse første og beste. Det har vi vel erfart før også… is i magan!
          Jeg har ikke en fjerneste anelse om hvem denne fyren er, så kan du si litt om han eventuelt? Forstått at han er def midtbane og blitt nevnt som "nye Matthew".
          Hoff har ikke helt fylt skoene etter Matthew så vi trenger en spiller som får tak i ballen og kan spre den.

          Kommentar

          • armykanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2009
            • 742

            Opprinnelig skrevet av AB40

            Jeg har ikke en fjerneste anelse om hvem denne fyren er, så kan du si litt om han eventuelt? Forstått at han er def midtbane og blitt nevnt som "nye Matthew".
            Hoff har ikke helt fylt skoene etter Matthew så vi trenger en spiller som får tak i ballen og kan spre den.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3433

              Opprinnelig skrevet av bjarmann
              Jeg skal være den første til å slakte hele greia jeg etter 10 kamper om alt er møkk men jeg tar nå utgangspunkt i at vi står der med 10 seiere i stedet. Så får vi se.
              Det kan være greit å huske hvor vi lå etter 10 kamper under Voldemort før det gikk seg til.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • niko
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2008
                • 523

                De som blir stressa av mangel på signeringer, kan senke pulsen en smule med å kaste et blikk på Dette er de bekreftede overgangene i Eliteserien - Eurosport. Det er jevnt over lite action hos de fleste klubbene såpass tidlig i overgangsvinduet. God helg!

                Kommentar

                • fredpet76
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 1249

                  Opprinnelig skrevet av niko
                  De som blir stressa av mangel på signeringer, kan senke pulsen en smule med å kaste et blikk på Dette er de bekreftede overgangene i Eliteserien - Eurosport. Det er jevnt over lite action hos de fleste klubbene såpass tidlig i overgangsvinduet. God helg!
                  Årsaken til det skyldes nok at man vil vente til det internasjonale overgangsvinduet stenger: Overgangsvinduet januar 2024: Når åpner og stenger det? - 433.no

                  Sverige og Norge kan evt hente gode spillere helt fram til sesongstart. Dette er også noe Mesfin har hintet om.

                  Kommentar

                  • brune stakkeland
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2012
                    • 892

                    Opprinnelig skrevet av fredpet76

                    Årsaken til det skyldes nok at man vil vente til det internasjonale overgangsvinduet stenger: Overgangsvinduet januar 2024: Når åpner og stenger det? - 433.no

                    Sverige og Norge kan evt hente gode spillere helt fram til sesongstart. Dette er også noe Mesfin har hintet om.
                    Og det norske overgangsvinduet åpner strengt tatt 31. Januar. Så Skjærvik f eks er fremdeles LSK-spiller frem til det (men regner med at det er gjort avtale om at han kan trene med TIL frem til det) Så om det skal kjøpes fri spillere fra andre land så vil nok det neppe skje før overgangen kan gjennomføres formelt

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3196

                      Er kanskje manisk positiv, men synes det er mange oppmuntrende signaler rundt klubben om dagen. Sist ute er denne (etter min mening)meget fornuftige meldingen fra vår nye trener:

                      "Spillerne som kommer hit skal være klare for å spille kamper i serien"

                      Bra!

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1421

                        Hvor smart er det egentlig å gå ut i media og annonsere hvor imponert man er over unggutter man har på prøvespill, men man ikke kan signere på flere måneder. Det må jo være oppskriften på å kaste bort muligheten til å hente dem?

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3205

                          Tankegangen er nok å skrive intensjonsavtaler med de spillerne en finner interessante nok - og med klubbene og akademiene deres. De har jo også vært meget forsiktige med å gå ut med navn på spillerne. Det er også et poeng at avtaler og godt samarbeid med agenten (Atta Aneke) vil være viktig. Så vidt jeg forstår er disse spillerne alle ekstremt ettertrakta allerede, så foreløpig er vi først i køen.

                          I denne sammenheng må jeg utdype hva jeg sa om disse tre etter treninga mandag. På tirsdagens trening gjorde også midtbanespilleren et meget godt inntrykk. Det er opplagt at alle tre er ekstremt uvanlig store talenter, ikke minst til å være bare 17-18 år.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2359

                            Opprinnelig skrevet av gilbert
                            Tankegangen er nok å skrive intensjonsavtaler med de spillerne en finner interessante nok - og med klubbene og akademiene deres. De har jo også vært meget forsiktige med å gå ut med navn på spillerne. Det er også et poeng at avtaler og godt samarbeid med agenten (Atta Aneke) vil være viktig. Så vidt jeg forstår er disse spillerne alle ekstremt ettertrakta allerede, så foreløpig er vi først i køen.

                            I denne sammenheng må jeg utdype hva jeg sa om disse tre etter treninga mandag. På tirsdagens trening gjorde også midtbanespilleren et meget godt inntrykk. Det er opplagt at alle tre er ekstremt uvanlig store talenter, ikke minst til å være bare 17-18 år.

                            gilbert
                            EN intensjonsavtale er neppe verdt blekket det er skrevet på om det kommer en aktør med spenn på bordet. Så lite taktisk å gå ut med kapabiltet og navn.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4530

                              Opprinnelig skrevet av kunden

                              EN intensjonsavtale er neppe verdt blekket det er skrevet på om det kommer en aktør med spenn på bordet. Så lite taktisk å gå ut med kapabiltet og navn.
                              Ingen som har gått ut med navn av det jeg har lest. Men poenget her er uansett å bygge en relasjon og tjuvstarte integreringen. Disse guttene kan komme tilbake flere ganger i løpet av året på turistvisum slik at de integreres gradvis i troppen. Dette er jo faktisk det eneste vi kan gjøre akkurat nå. Selge oss inn og håpe at vi forblir førstevalget deres, noe jeg virkelig håper at skjer. Sves meldte i Dødball at han aldri har blitt mer imponert så tidlig i et prøvespill. Disse gutta har noen helt åpenbare kvaliteter. Kudos til Olsen og Co. som har fått dem hit!

                              Kommentar

                              • Egumen
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2011
                                • 201

                                Veldig spennende med disse nigerianske prøvespillerne. Kreds til scouting-gjengen! Håper virkelig at dette går i orden så fort gutta er 18 år, men kjenner jeg brekker meg av tanken på at Bodø/Glimt, Molde eller større europeiske klubber snapper opp disse så fort tiden er inne. Noe som likevel gir håp er Atta Aneke og hans forhold til Lillestrøm. Vi får håpe hans forhold til Lillestrøm er såpass sterkt at han trykker på de rette knappene.

                                Kommentar

                                • fredpet76
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2004
                                  • 1249

                                  Det er stor iver etter å hente nye spillere. Gjerne mange. Men hvor mange ønsker vi egentlig? Skal nye hentes på bekostning av de vi allerede har? Noen fikk vi se i fjor mens andre ble skadet eller ikke fikk spille. Kan de bedre? Bør de heller satses på?

                                  - Fredrik Elkær
                                  - Daniel Skaarud
                                  - Elscha
                                  - Rogers
                                  - Neto
                                  - Uba Charles
                                  - Henriksrud

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4530

                                    Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                    Det er stor iver etter å hente nye spillere. Gjerne mange. Men hvor mange ønsker vi egentlig? Skal nye hentes på bekostning av de vi allerede har? Noen fikk vi se i fjor mens andre ble skadet eller ikke fikk spille. Kan de bedre? Bør de heller satses på?

                                    - Fredrik Elkær
                                    - Daniel Skaarud
                                    - Elscha
                                    - Rogers
                                    - Neto
                                    - Uba Charles
                                    - Henriksrud
                                    Jeg er uenig med dem som mener vi trenger en stopper til inn (med mindre Rogers forsvinner). Vi har seks fullgode alternativer i Roseth, Gabrielsen, Garnås, Rogers, Moen Foss og Tønnesen. Greit at sistnevnte kanskje bør prioriteres på backen, men da har vi Balatoni og han andre junioren som jeg ikke husker navnet på bak der igjen. Dersom et talent ikke engang kan være sjettevalg, så er det ikke liv laga.

                                    Elkær, Skaarud, Rogers og Uba tror jeg vil få en rolle i årets sesong. For resten tror jeg det kommer litt for tidlig. Elscha er uten tvil spennende, men vi skal ha inn ny spiss og han vil også ha Skogvold foran seg i køen. Gir mest mening å låne ham ut.

                                    Gjetter det kommer inn en Mathew-type, en Udoji/Smarason-type og en Johan Andersson-type. Muligens kommer det en vingback og. Samtidig håper jeg fortsatt vi jobber med Diop. Han blir kanongod. I tillegg håper jeg vi får los på noen av disse U21-spillerne det ble pratet om i adventstida.

                                    /synsing

                                    Kommentar

                                    • kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2359

                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                      Ingen som har gått ut med navn av det jeg har lest. ...
                                      Mener å ha lest navnene på alle tre, om de er redigert bort eller fra en artikkel som er fjernet, vites ikke.

                                      Hva skjedde med Ukraineren?

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4530

                                        Opprinnelig skrevet av kunden

                                        Mener å ha lest navnene på alle tre, om de er redigert bort eller fra en artikkel som er fjernet, vites ikke.

                                        Hva skjedde med Ukraineren?
                                        Ja, kan hende det ble redigert bort. Navnene deres er det uansett flere klubber som vet om. Det er rift om disse tre skal man tro rapportene.

                                        Ukraineren er hjemme i Ukraina. Spiller ball for FC Oleksandriya. Overgangen strandet nok da det ble kaos på sommeren. Nå tror jeg vi leter på en annen hylle.

                                        Kommentar

                                        • brune stakkeland
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2012
                                          • 892

                                          Opprinnelig skrevet av Egumen
                                          Noe som likevel gir håp er Atta Aneke og hans forhold til Lillestrøm. Vi får håpe hans forhold til Lillestrøm er såpass sterkt at han trykker på de rette knappene.
                                          Ganske sikker på at jeg hørte Mesfin fortelle at David Datro Fofana ble tilbudt LSK før Molde, men LSK måtte avslå fordi vi ikke hadde noe apparat til å ta vare på en fransktalende spiller.
                                          Mulig det var i rekordintervjuet med Sves han fortalte om det.

                                          Uansett, å bygge en relasjon med spillerne er det beste vi kan gjøre på dette tidspunktet

                                          Kommentar

                                          Working...