Det begynner å bli litt mer spennende rykter nå. Får håpe ting konkretiserer seg raskt!
Sesongen 2024
Collapse
X
-
Stusser litt over Mesfins uttalelse i artikkelen om Karlin. Han sier at vi skal ha fire sentrale midtbanespillere og derfor trenger å signere én til. Hvilke tre har vi allerede? Hoff er klink, Karlin – som er helt uprøvd på dette nivået – blir den andre, men hvem er den tredje? Uba? Ibra? Førstnevnte er helt uprøvd som sentral midtbanespiller på dette nivået og Ibra er ikke først og fremst sentral midtbanespiller. Mener man at man har god nok dekning dersom man lander Wenderson eller *grøss* re-signerer Lundemo?
Kjenner jeg blir litt skuffa her. 500k på Karlin og noen mill. på Wenderson, og dét var dét på midtbanen? Er dette satsningen som skal ta oss til medaljer? Ikke at stort forbruk av penger og sportslig suksess nødvendigvis er synonymt, men nå har man hatt siden juni til å planlegge sesongen 2024, og da synes jeg det er litt spesielt at man drar opp to karer som vår helt ferske trenerduo åpenbart har foreslått og som neppe var på radaren til klubben i desember. Hvilke spillere har vi egentlig jobbet med siden Geir og Petter dro?
Misforstå meg rett, jeg er ikke negativ til hverken Karlin eller evt. Wenderson, men jeg forstår ikke jobben som har blitt gjort det siste halvåret dersom dette er det vi står igjen med.
----
Obligatorisk p.s. om at det ennå er tidlig og at mye kan skje og bla bla bla.Last edited by Kanarivogel89; 31.01.2024, 16:33.👍 7Kommentar
-
Stusser litt over Mesfins uttalelse i artikkelen om Karlin. Han sier at vi skal ha fire sentrale midtbanespillere og derfor trenger å signere én til. Hvilke tre har vi allerede? Hoff er klink, Karlin – som er helt uprøvd på dette nivået – blir den andre, men hvem er den tredje? Uba? Ibra? Førstnevnte er helt uprøvd som sentral midtbanespiller på dette nivået og Ibra er ikke først og fremst sentral midtbanespiller. Mener man at man har god nok dekning dersom man lander Wenderson eller *grøss* re-signerer Lundemo?
Kjenner jeg blir litt skuffa her. 500k på Karlin og noen mill. på Wenderson, og dét var dét på midtbanen? Er dette satsningen som skal ta oss til medaljer? Ikke at stort forbruk av penger og sportslig suksess nødvendigvis er synonymt, men nå har man hatt siden juni til å planlegge sesongen 2024, og da synes jeg det er litt spesielt at man drar opp to karer som vår helt ferske trenerduo åpenbart har foreslått og som neppe var på radaren til klubben i desember. Hvilke spillere har vi egentlig jobbet med siden Geir og Petter dro?
Misforstå meg rett, jeg er ikke negativ til hverken Karlin eller evt. Wenderson, men jeg forstår ikke jobben som har blitt gjort det siste halvåret dersom dette er det vi står igjen med.
----
Obligatorisk p.s. om at det ennå er tidlig og at mye kan skje og bla bla bla.Kommentar
-
Regnes nok som en av de to bak / på siden av spissen.👍 2Kommentar
-
Sier meg enig med ChrisK over her, uten at jeg skal være for bastant på akkurat hvor Kitolano evt. er tiltenkt å spille. Enig i at summen for Karlin er meget god. Er mer usikker på om han er klar for å ha en såpass sentral rolle allerede i år. Samtidig utvikler han seg jo ikke om han ikke får sjansen. Det blir spennende å se ham fram mot sesongstart. Lundemo ser jeg gjerne at går videre. Ikke noe personlig, men han virker over middagshøyden sportslig og er i tillegg ekstremt skadeutsatt. Eliteserienivået har han nok fortsatt, men ikke for en klubb med våre ambisjoner. Til nød en bonusspiller, uten at jeg tror det er aktuelt for ham uansett.Kommentar
-
De er positive til ar Lundemo takket ja til å bli med til Tenerife.. jeg grøsser ikke av det. ..nettopp fordi jeg oppfatter at det ikke er selvsagt at det skrives ny kontrakt. Håper personlig på en med større fart..
Kommentar
-
Kommentar
-
Prøvd å sette opp noen forskjellige 11'ere, og dersom vi mot får inn alle vi tydeligvis sikler på (wenderson, kitolano, diop).... noe som selvfølgelig er helt utopi. I tillegg til Lucky ender vi opp med noe jeg syns minner om luksusproblemer og en bra stall med dobbel dekning i alle ledd.
Dette er selvsagt før vi får skader på 7-8 stykker og karantene på 2-3, men jeg syns det begynner å ligne noe dersom dette faller på plass. Testet både 3-4-3 og 4-3-3 og jeg kan ikke si jeg ser noen store hull noe sted, så dersom LSK evner å bla opp 30 mill for disse ser jeg lysere på denne sesongen enn jeg har gjort på lenge!
Merkelig følelse å være så positiv når ingen av de tre jeg nevner over er signert, men rykter gjør meg oppstemt tydeligvis
Når det gjelder Lundemo er jeg 100% klink på at han ikke bør få kontrakt. Jeg var positiv første gang han var her, men selv da gikk det alt for sakte med han... Han har ikke blitt kjappere, og er jo ikke akkurat skadefri hele tiden heller.Kommentar
-
Kommentar
-
Om man hører på siste "Dødball" podcast så hører men jo litt om hvordan man tenker å spille og rollene for indreløper/kanter er litt ulik avhengig av hvilken grunnformasjon man velger, men basert på hva jeg har sett av Kitolano tidligere, virker han å passe best inn i en 10'er rolle hos oss? Så avhengig av formasjon man lander på, kan det både være indreløper og kant man lander på å benytte han i på papiret.👍 3Kommentar
-
Om man hører på siste "Dødball" podcast så hører men jo litt om hvordan man tenker å spille og rollene for indreløper/kanter er litt ulik avhengig av hvilken grunnformasjon man velger, men basert på hva jeg har sett av Kitolano tidligere, virker han å passe best inn i en 10'er rolle hos oss? Så avhengig av formasjon man lander på, kan det både være indreløper og kant man lander på å benytte han i på papiret.Kommentar
-
Enig. Jeg synes det er veldig merkelig at han ikke ville spille kampen mot Fredrikstad, og forstod det som at det handlet om risiko for skade når han ikke er under kontrakt. Samtidig er han jo i en situasjon hvor han vel må vise seg frem både for trenerteam i LSK og for andre klubber, og det finnes vel ikke en bedre arena for nettopp dette enn i en treningskamp for LSK?Kommentar
-
Synes vi er linket mot veldig mye spennende navn. Karlsbakk, Diop, Kitolano virker som smarte kjøp om vi kan få de. Riktig alder og mye ball i de, samt at Diop er et klart videresalgsobjekt. Nå må vinduet stenges slik at Mesfin kan sette på gassen her!👍 2Kommentar
-
Enig. Jeg synes det er veldig merkelig at han ikke ville spille kampen mot Fredrikstad, og forstod det som at det handlet om risiko for skade når han ikke er under kontrakt. Samtidig er han jo i en situasjon hvor han vel må vise seg frem både for trenerteam i LSK og for andre klubber, og det finnes vel ikke en bedre arena for nettopp dette enn i en treningskamp for LSK?👍 2Kommentar
-
Tapte seg dessverre enormt når Saglien ga seg. Får håpe man satser litt mer igjen i år, og at det ikke bare blir Stokstad med litt ustødig hand og ivrig med zoomen. Bra at det er noe fra oppholdet nå.Kommentar
-
Vanskelig å si om dette er en gla'nyhet eller ikke - i den forstand at alle plastikklagene må omstille seg, men hardere baner påvirker alle i negativ retning på langt sikt vil jeg tro.
Men kanskje noen av lagene velger å gå tilbake til naturgress?
Fifa planlegger å innføre krav om at toppklubbenes kunstgressbaner må bli hardere. Det får flere Eliteserie-kapteiner til å reagere.
Kommentar
-
Da kan det virke som Kitolano kommer. Svesengen "erfarer" at klubben er enig med Molde og da stemmer vel det. Blir nok ny overgangsrekord for LSK. Spennende spiller som, forutsatt at vi blir enig med Kitolano selv og at han består medisinsk sjekk, vil styrke troppen og laget. Spennende også å høre hva prisen havner på! Synes det begynner å nærme seg tilstander som kan forsvare at vi kan håpe på at sesongen, og framtida, kan bli bedre enn de verste pessimistene har spådd!Elska þetta félagKommentar
-
Da kan det virke som Kitolano kommer. Svesengen "erfarer" at klubben er enig med Molde og da stemmer vel det. Blir nok ny overgangsrekord for LSK. Spennende spiller som, forutsatt at vi blir enig med Kitolano selv og at han består medisinsk sjekk, vil styrke troppen og laget. Spennende også å høre hva prisen havner på! Synes det begynner å nærme seg tilstander som kan forsvare at vi kan håpe på at sesongen, og framtida, kan bli bedre enn de verste pessimistene har spådd!Kommentar
Kommentar