Sesongen 2024

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • banan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2018
    • 440

Det som skjedde i fjor er ikke tillitsvekkende, men så hadde han en lang skadeperiode bak seg. Med en god pre-season så bør han kunne komme opp på sitt beste nivå. Og da er han enkelt og greit veldig god. Både teknisk, som pasningslegger og til å gjenvinne ball. Og årets lag blir det mest spillende og forsøksvis kreative på mange tiår, og da må det være ballsikre spillere med pondus i midtbaneleddet. Og det er ikke noe tvil om at den nye taktikken kler han mye bedre enn de som har vært gjeldende før.
    Men jeg skjønner dere som har gitt han opp, for han har vært mye skadet. Og sjansen er ikke akkurat liten for at han vil bli skadet igjen.

Så jeg mener ikke at Lundemo må signeres, men ønsker å få fram at om han signeres så har det en potensielt stor oppside. Så skriver disse positive ordene mest for å jevne ut all den ensidige kritikken av han.

Det som er tydelig etter de to treningskampene er st vi trenger forsterkninger. Både i i midtbane-og i angrepstrioen.
    Last edited by banan; 08.02.2024, 13:51.

Kommentar

• DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4264

Det som er helt sikkert, er at ikke noe er sikkert! I alle fall ikke når det gjelder hvordan laget kommer til å fremstå når det blir et lag! Med det mener jeg når vi begynner å sette sammen en elver, når alle brikkene er på plass og trenerne kan velge fra en forhåpentligvis skadefri stall. Derfor velger jeg å se etter små, positive signaler, og samtidig legge ganske liten vekt på typen 3 ganger svake keeperinvolveringer som gjorde at resultatet ble som det ble.

Jeg synes det er noen glimt innimellom som gjør at jeg for min del ikke gidder å grave meg ned så tidlig på året. Jeg mener å se positive ting fra flere av unggutta, skal ikke trekke frem noen her. Uba ser mer spennende ut enn tidligere. For min del tror jeg at en skadefri Vebjørn Hoff, som også har uttalt at den fotballen Georgson ønsker å spille er mer etter hans smak, oftere kommer til å prestere jevnt på det høye nivået vi alle vet han har inne. Mye tyder på at Kitolano kommer og vi har også andre som kan vise seg å slå ut i blomst under et nytt regime og med en litt annerledes spillestil. Det kommer sannsynligvis også flere forsterkninger inn. Kanskje vil også TLO få en (enda) bedre sesong enn i fjor? Han kom jo til flere avslutninger på hodet enn det målet han scorte i går og med litt bedre timing kunne han fort ha lagd et mål til.

Med Georgsons bakgrunn må vi også forvente at vi blir mye bedre enn i 2023 til å forvare oss på dødball. Når det gjelder kampen i går, hadde vi jo full kontroll i første omgang, med Ruben og Sander Moen Foss, uten at noen av dem briljerte spesielt. Men når Roseth og Tønnesen kom inn, forsvant den defensive kontrollen. Uten at jeg skal eller vil gi skylda for det på de to, vi byttet jo alle mann! Både Roseth og Tønnesen kommer garantert! Keeperprestasjonene tror jeg skyldes mest konsentrasjonsproblemer, og de vil i all hovedsak bli luket bort når vi nærmer oss grønne baner og andre motstandere.

Det er fortsatt selvfølgelig helt i det blå om vi blir middels, svake, eller fantastisk gode! Jeg velger tro og håp inntil videre! Da har jeg i alle fall hatt en periode med sitrende forventning, selv om jeg eventuelt blir skuffet senere! Hvis jeg gir opp, og allerede nå avskriver muligheten for at dette kan bli bra, har jeg jo ikke engang hatt den moroa!
      Elska þetta félag

Kommentar

• banan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2018
        • 440

Dette blir en fantastisk spennende sesong med helt ny spillestil og spillere på vei inn. Dette er analysen, dog fryktelig tidelig å konkludere, etter kun to treningskamper:
        Keepere og forsvar:
        K: Er en spennende duell mellom MCH og Hagerup. Sveinhaug er back-up.
        MHC i førersetet, men Hagerup imponerer og keeper-situasjonen ser bedre ut enn i fjor.
        VB: Tønnessen / Elkær / Edh. Tønnessen hadde en dalende formkurve i fjor, og får håpe han så raskt som mulig kommer seg tilbake til toppnivået sitt. Ikke imponert i løpet de minuttene han har så langt, på tross av scoringen mot Tenerife B. Edh har spilt sine beste kamper på vb, og er nok der han er nærmest elleveren. Elkær blir det spennende å se hva kan bidra med når han blir skadefri.
        MS: Roseth / Moen Foss / Gabrielsen / Garnås / Rogers. Her er det fantastisk god dekning, og nærmest umulig å vite hvem som står først i køen. Ingen blir vel overrasket om Rogers blir solgt.
        HB: Ranger / Charles / Knudtzon. Charles er helt konge og er vel utrolig nok nærmest startelleveren. Imponerer både offensivt og defensivt. Ranger også god med nydelige innlegg som har resultert i mål. Knudtzon blir det spennende å se hvor blir prioritert, men forstår intervju av Edh som om Erling først og fremst konkurrerer på hb.
        Så forsvarsleddet ser imponerende bra ut. Vb mest å gå på etter treningskampene.

Kommentar

• Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1431

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Jeg synes det er noen glimt innimellom som gjør at jeg for min del ikke gidder å grave meg ned så tidlig på året. Jeg mener å se positive ting fra flere av unggutta, skal ikke trekke frem noen her. Uba ser mer spennende ut enn tidligere. For min del tror jeg at en skadefri Vebjørn Hoff, som også har uttalt at den fotballen Georgson ønsker å spille er mer etter hans smak, oftere kommer til å prestere jevnt på det høye nivået vi alle vet han har inne. Mye tyder på at Kitolano kommer og vi har også andre som kan vise seg å slå ut i blomst under et nytt regime og med en litt annerledes spillestil. Det kommer sannsynligvis også flere forsterkninger inn. Kanskje vil også TLO få en (enda) bedre sesong enn i fjor? Han kom jo til flere avslutninger på hodet enn det målet han scorte i går og med litt bedre timing kunne han fort ha lagd et mål til.
          Dette minner meg om min egen tankevirksomhet i off-season - ønsketenkning!

Jeg håper også på at planetene vil stå på linje, og at unggutter som Furaha og Skogvold slår ut i full blomst samtidig som TLO finner 2021-formen og Uba blir den spilleren vi hents.

Dessverre har jeg blitt såpass desillusjonert etter hvert at jeg er redd vi har et midt-på-treet-lag per nå. Vi avsluttet fjoråret svakt etter å ha mistet flere av de beste spillerne våre, og laget er ikke nevneverdig styrket siden da. Jeg tror vi minst må ha en sentral midtbanespiller og en 10-er av topp eliteserienivå for å være i nærheten av medalje sånn som det ser ut nå.

Heldigvis kan det fortsatt hende vi får det!

Kommentar

• banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2018
            • 440

Midtbanen:
            VSM: Åsen / Solberg / Skaarud. I denne posisjonen har Åsen pr dags dato ingen utfordrere. Åsen sett ok ut, dog noe anonym.
            DM: Hoff / Karlin. Hoff skadet, så akkurat nå kun Karlin på kontrakt som naturlig vil bekle denne posisjonen.
            HSM: Ibrahimaj. Heller her ingen reell utfordrer. Kun Lucky om han signeres og noen av de som jeg har ført opp på vsm, og Seferi som jeg vil føre på VA. Ibrahimaj har sett veldig bra og var vel Thomas som mente at han var den som hadde imponert mest ved siden av Charles.
            Denne lagdelen ser veldig tynn ut. Ved skade e.l. på Åsen / Hoff / Ibrahimaj så blir det kun nødløsninger sånn stallen er pr dags dato.

Angrep:
            VA: Skogvold / Seferi / Bolly. Skogvold har sett pigg ut uten å imponere nevneverdig. Seferi var god mot FFK og usynlig mot Tenerife. Bolly er et stort spørsmålstegn, men vil nok bidra med fart og futt i enkelte kamper.
            S: Lehne Olsen / Furaha. Lehne Olsen venter nok bare med å prikke formen til nærmere sesongstart. Furaha har vært helt enorm. Scoret i begge kampene, er fryktelig sterk og et monster feilvendt.
            HA: ? Furaha er nok aller best som midtspiss, men Lehne Olsen er nok klink midtspiss, sånn at Furaha pr dags dato er eneste reelle kandidat her av signerte spillere.
            Denne lagdelen er ekstremt tynn. Kun S som er godt dekket. Knudtzon havner vel fort på HA.

Jeg har null tro på noen kamp om medalje om vi ikke styrker oss godt i begge disse lagdelene. Så håper og tror at det vil skje og at dette er året hvor vi endelig kan smake på edelt metall igjen.
            Last edited by banan; 08.02.2024, 22:14. Begrunnelse: Glemte Bolly

Kommentar

• knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9539

Gleder meg som faen til årets sesong!

Mesfin har ess i ermet, med fart og mulighet til å komme seg forbi en mann, så detta blir gøy.

Surmuling rundt treningskamper har jeg slutta med. Har jo jaggu klart å skjønne hva de kampene er til for.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2365

Opprinnelig skrevet av banan
                Midtbanen:
                VSM: Åsen / Solberg / Skaarud. I denne posisjonen har Åsen pr dags dato ingen utfordrere. Åsen sett ok ut, dog noe anonym.
                DM: Hoff / Karlin. Hoff skadet, så akkurat nå kun Karlin på kontrakt som naturlig vil bekle denne posisjonen.
                HSM: Ibrahimaj. Heller her ingen reell utfordrer. Kun Lucky om han signeres og noen av de som jeg har ført opp på vsm, og Seferi som jeg vil føre på VA. Ibrahimaj har sett veldig bra og var vel Thomas som mente at han var den som hadde imponert mest ved siden av Charles.
                Denne lagdelen ser veldig tynn ut. Ved skade e.l. på Åsen / Hoff / Ibrahimaj så blir det kun nødløsninger sånn stallen er pr dags dato.

Angrep:
                VA: Skogvold / Seferi. Skogvold har sett pigg ut uten å imponere nevneverdig. Seferi var god mot FFK og usynlig mot Tenerife.
                SA: Lehne Olsen / Furaha. Lehne Olsen venter nok bare med å prikke formen til nærmere sesongstart. Furaha har vært helt enorm. Scoret i begge kampene, er fryktelig sterk og et monster feilvendt.
                VA: ? Furaha er nok aller best som midtspiss, men Lehne Olsen er nok klink midtspiss, sånn at Furaha pr dags dato er eneste reelle kandidat her av signerte spillere.
                Denne lagdelen er ekstremt tynn. Kun SA som er godt dekket. Knudtzon havner vel fort på HA.

Jeg har null tro på noen kamp om medalje om vi ikke styrker oss godt i begge disse lagdelene. Så håper og tror at det vil skje og at dette er året hvor vi endelig kan smake på edelt metall igjen.
                Du hoppa vel over Bolly + at Skogvold kan spille på begge sider.

Kommentar

• banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2018
                  • 440

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Du hoppa vel over Bolly + at Skogvold kan spille på begge sider.
                  Ja, takk, gikk litt raskt på slutten. Flettet han inn nå.
                  Og det er sant at han kan spille på begge sider. Det gjelder flere.

Kommentar

• *eLSKerLSK*
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 472

Nok en spennende uke på overgangsfronten har gått. Tålmodighet er en dyd…

…sa folk!

Kommentar

• kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2429

Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*
                      Nok en spennende uke på overgangsfronten har gått. Tålmodighet er en dyd…

…sa folk!
                      Mener det er en bra ting. Nå får Georg&co se gutta i aksjon i Spania. Så kan de gjøre seg opp en mening der de mener skoen trykker. Så får han/de ytre ønsker oppover om hvilke typer vi trenger for å spille slik han/de ønsker

Kommentar

• Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4668

Opprinnelig skrevet av kunden

Mener det er en bra ting. Nå får Georg&co se gutta i aksjon i Spania. Så kan de gjøre seg opp en mening der de mener skoen trykker. Så får han/de ytre ønsker oppover om hvilke typer vi trenger for å spille slik han/de ønsker
                        Joda, men det er én ting å få de spillerne de ønsker, og en helt annen å få dem til å forstå Georgson-ball innen sesongstart. Snart er det bare en måned til serien sparkes i gang. Det brenner på dass nå.

Først var unnskyldningen at vi trengte ny trener før vi signerte spillere. Så var unnskyldningen at det internasjonale overgangsvinduet var åpent. Nå messes det blant annet om at vi må ha balanse slik at unggutta ikke skyves for langt bak i køen. Jeg begynner å bli mektig lei unnskyldningene. Dette skulle være vinteren vi satset, men per i dag stryker ledelsen glatt. Er bare å ta en titt på stallen vår, så forstår man at det kommer til å bli knalltøft å komme like høyt som i de tre siste sesongene. Vi har ikke styrket oss det spor siden den horrible høsten i fjor, og det er det mange som – med rette – er skuffet over.
                        Last edited by Kanarivogel89; 09.02.2024, 23:35.

Kommentar

• fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1267

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Joda, men det er én ting å få de spillerne de ønsker, og en helt annen å få dem til å forstå Georgson-ball innen sesongstart. Snart er det bare en måned til serien sparkes i gang. Det brenner på dass nå.

Først var unnskyldningen at vi trengte ny trener før vi signerte spillere. Så var unnskyldningen at det internasjonale overgangsvinduet var åpent. Nå messes det blant annet om at vi må ha balanse slik at unggutta ikke skyves for langt bak i køen. Jeg begynner å bli mektig lei unnskyldningene. Dette skulle være vinteren vi satset, men per i dag stryker ledelsen glatt. Er bare å ta en titt på stallen vår, så forstår man at det kommer til å bli knalltøft å komme like høyt som i de tre siste sesongene. Vi har ikke styrket oss det spor siden den horrible høsten i fjor, og det er det mange som – med rette – er skuffet over.
                          Nå er det veldig liten aktivitet på overgangsfronten generelt, så jeg tror fortsatt vi må ha litt tålmodighet.

Det ligger vel også i kortene at Kitalano blir klar etterhvert, og foruten han er det vel ikke så veldig mye mer vi skal ha? Kanskje to til? Etablert spiss og kanskje Lucky evt han og en til på midtbanen?

Vil heller se Elscha, Skaarud, Uba, Solberg, Elkær etc enn å hente for mye.

Kommentar

• *eLSKerLSK*
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 472

Opprinnelig skrevet av fredpet76

Vil heller se Elscha, Skaarud, Uba, Solberg, Elkær etc enn å hente for mye.

Alle unge og uten særlig erfaring på dette nivået. Flere av dem allerede med skadehistorikk. Svært skeptisk.

Kommentar

• Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1431

Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

Alle unge og uten særlig erfaring på dette nivået. Flere av dem allerede med skadehistorikk. Svært skeptisk.
                              Spennende spillere med stort potensial, men skal vi hevde oss i toppen kan vi ikke satse på at noen av disse skal være fast i elleveren. Hvis én eller flere gjør det bra nok, vil de få spille uavhengig av om vi har etablerte spillere i samme posisjoner.

Skal vi være en topp fem-klubb må vi ha konkurranse om plassene og kjernen i laget må bestå av etablerte spillere, mener nå jeg. Da trenger vi heller ikke legge for mye press på unggutta, men la dem spille når de er klare.

Kommentar

• banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2018
                                • 440

Uba og Elscha er jeg overbevist om at vil få kamper fra start, mens de andre kun vil få sporadiske innhopp.
                                Greier Mesfin og co og lande Diop, Kitolano og et par andre med det aller første så blir det bra.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4668

Opprinnelig skrevet av banan
                                  Uba og Elscha er jeg overbevist om at vil få kamper fra start, mens de andre kun vil få sporadiske innhopp.
                                  Greier Mesfin og co og lande Diop, Kitolano og et par andre med det aller første så blir det bra.
                                  Vil slenge på Skaarud her og, med forbehold om at han holder seg skadefri. Han skulle jo egentlig starte kamper allerede i fjor.

Kommentar

• bjarmann
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 2995

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Vil slenge på Skaarud her og, med forbehold om at han holder seg skadefri. Han skulle jo egentlig starte kamper allerede i fjor.
                                    Skaarud er rett og slett en juvel
                                    I år så tar vi alt

Kommentar

• Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2962

Ah – I love the smell of unburnt pre-season dreams in the morning...

Kommentar

• MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3492

Jeg sliter litt med å forstå nyansene i Georgsons spillemønster og hvilke bevegelser vi skal spille med, men det er mer meg enn stilen. Det virker som om spillerne er entusiastiske. Når det gjelder spillerkjøp, så vil jeg gjerne se en sentral midtbane inn. Ellers er jeg tilhenger av litt is i magen, og spare midler til sommervinudet da det ofte er flere gode spillere tilgjengelig på markedet og vi ser hvor skader har skapt hull i stallen.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• banan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2018
                                          • 440

Kvaliteten i laget er rett og slett ikke bra nok. Uten å styrke laget med to, tre mann så er vi hektet av medaljekampen til sommeren.

Kommentar

Working...