Sesongen 2024

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • brune stakkeland
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2012
    • 895

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Hoff, som vel knapt har trent med ball i år, har forstått måten de ønsker å spille på best? Lol
    Mulig jeg husker jeg feil, men syntes det var det de sa

Kommentar

• Fugggel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2020
      • 511

Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

Mulig jeg husker jeg feil, men syntes det var det de sa
      Det var presis det de sa. Å det sier litt om det mikrofonstativet RB og Svesengen har blitt.
      Hvordan kan en spiller som ikke har trent med ball bevist at han forstår måten de spiller på best?

For meg virker det som om at RB/LSK (vanskelig å skille hvem som er hvem) har startet en kampanje om å forklare hvorfor dette overgangsvinduet også blir elendig.
      huff, dette blir en lang sesong…

Kommentar

• LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3410

Hvis vi ender opp med Karlin, Lucky og re-signering av Lundemo kontra Mathew, Kairinen og Knutsen sier det det meste. Håper på noe mer, men dette vinduet fremstår mer og mer som en gedigen skuffelse.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2365

Opprinnelig skrevet av MortenA
          At folk tror Roseth kommer til å sitte på benken i år er nesten deprimerende lesing. Han er vår beste forsvarsspiller og bør være bankers så lenge han er skadefri.
          Vi har nå 5 stoppere med brukbar til solid cv. Tenker at Roseth er den beste med ball. Sander Moen Foss den beste All-round. Garnås best uten. Gabrielsen kunne være best i alt hvis han holder konsentrasjonen. Rogers ser ut som et klart sistevalg. Hvis vi skal satse på 4 bak bør han selges. Hadde seff vært mer verdt hvis han fikk spilletid, men få ham ut mens han ennå er verdt noe, han har et råpotensiale uten tvil, men for ustrukturert.

Et par som vil spille de fleste kampene vil nok utkrystalisere seg, men litt tidlig å si. Fra mitt ståsted er Roseth og Moen Foss de beste spillerne over tid, men ingen garanti for at de passer sammen.

Ingen grunn til å bli deppa av tanken på Roseth på benken. I så fall har vi et luksus problem

Kommentar

• EPA
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2013
            • 220

Hørt ferdig dødball, og nå er jeg helt avslappet og beroliget med tanke på både overgangsvinduet og sesongen... Harde pakker i fleng og garantert medalje!

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4264

Opprinnelig skrevet av EPA
              Hørt ferdig dødball, og nå er jeg helt avslappet og beroliget med tanke på både overgangsvinduet og sesongen... Harde pakker i fleng og garantert medalje!
              For oss som ikke har tid eller orker å høre på alt fjaset som 90 prosent av dødball pleier å være, kan du kanskje klargjøre hva du mener? Jeg antar at det er ironisk ment?
              Elska þetta félag

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2365

Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                Må si hele situasjonen med Lundemo grenser mot å være direkte useriøs. Om han er god nok, er et spørsmål. Et annet er at det kan gå så langt tid før man får en avklaring. Stallen er stor, og vi ser i treningskampene at spillerne må dele på spilletiden. Likevel har vi en spiller her som KANSKJE skal bidra kommende sesong.

Og hvor er RB? MÅ gå an å få tydeligere info om hva som er planen med spillerlogistikken, særlig sentralt på midten. Hvor er de kritiske spørsmålene til for eksempel Lundemo-sagaen?
                Synes det er verdt å merke seg at vi har vært vesentlig bedre i de fleste omgangene hvor Lundemo har vært anker enn når Karlin har samme rolle. Jeg har vært positiv, så skeptisk til Lundemo. Det spruter ikke av ham, men når han spiller har vi hatt en defensiv trygghet. Jeg tenker på ham som backup for Hoff. Vårt problem er ikke Lundemo eller Hoff, men at en av dem sammen med Ibra og Åsen blir fryktelig treigt. Der framstår Lucky som spennende, og jeg tror han kan bidra tidlig. Vårt hovedproblem er at Ibra, Åsen og Hoff er våre tre beste midtbanespillere. De holder hver for seg et veldig bra eliteserienivå. Sammen kan de bli et problem. Hvis Lundemo kan innordne seg og akseptere å konkurrere med Hoff om en plass er det helt greit å ha ham i troppen.

Det vi har sett av Karlin er så langt mer betenkelig. Synes han har noe av Kairinnens gode egenskaper, Ro, en god pasningsfot når han får plass nok. Når han ikke får tid og rom minner han mer om Bonke. Du bare venter på en katastrofe.

Det vi så i første omgang mot Sandefjord var muligens det dårligste jeg har sett av LSK på lang tid, motstanden tatt i betraktning. Likevel er jeg ikke stressa over den prestasjonen. Vi spilte 2 omganger med to forskjellige lag. Ingen av dem er i nærheten av vår førsteelver. Sett sammen de 5 beste fra hver omgang så har du plutselig et eliteserielag med 10 relativt gode utespillere.

Legg på Kitolano, så begynner det å lukte fugl Vi har selvfølgelig langt igjen til Molde og B/G, men bak der er det mange om beinet og ingen som er åpenbart bedre enn oss. Vi kan ende på 8. plass, men kan også ta bronse.

Kommentar

• brune stakkeland
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2012
                  • 895

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

For oss som ikke har tid eller orker å høre på alt fjaset som 90 prosent av dødball pleier å være, kan du kanskje klargjøre hva du mener? Jeg antar at det er ironisk ment?
                  Forholdsvis lite rør denne episoden, anbefaler en lytt. Nordlie løfter frem mange av problemstillingene det snakkes om her. F eks 433 mot 343, hva man trenger av spillere inn osv

Kommentar

• EPA
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2013
                    • 220

Lite som tyder på andre inn enn Kitolano, og det ser ut som vi kjører 4-3-3 som antatt etter 6 omganger i denne formasjonen. Hva vi skal med 3 stoppere på benk vet jeg ikke. Det vil jo si at vi nok en gang endrer formasjon i preseason selv om vi har spillematriale til 3 bak.
                    I fjor endret vi til 3-5-2, og alle husker jo hvor mye bedre det så ut enn den 3-4-3 versjonen vi omtrent ikke slapp inn mål i... Må vi finne opp hjulet hver vinter? At han ikke engang har forsøkt 3-4-3 en omgang er det jeg finner spesielt, når han gikk ut og sa at det er 4-3-3 og 3-4-3 som er grunnformasjonene de ønsker å benytte (la oss håpe de trener mest på 4-3-3 siden det er mest ukjent, men at 3-4-3 er et alternativ vi skal benytte mot bedre motstand eller for å overraske).

Kitolano blir indreløper sannsynligvis, ikke kant.. det ser jeg på som veldig positivt, for han har litt fart i beina.

Det var vel i store trekk det som var å melde, så det ble bare gaver fra H&M i år igjen!

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2365

Forholdsvis lite rør denne episoden, anbefaler en lytt. Nordlie løfter frem mange av problemstillingene det snakkes om her. F eks 433 mot 343, hva man trenger av spillere inn osv
                      Mengden rør er korrelert med Blakerns taletid, mengden repetisjoner med Nordlies. Selv om det er en del svada og rør vil jeg påstå at både Dødball og Harde Mottak er verdt en lytt for en ekte supporter. Innholdsmessig er det nok vel så mye rør i dette forumet som i nevnte podcaster. I de fleste fora finnes det ting som fortjener oppmerksomhet og de mer forglemmelige innlegg. Du finner neppe noe forum som er bare gull og ingen gråstein

Kommentar

• DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4264

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                        for en ekte supporter.
                        Ok!
                        Elska þetta félag

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2365

Ok!
                          Det var ment som en generell uttalelse, og var ikke rettet mot noen spesielle. For egen del aksepterer jeg en del rør fordi det også blir sagt et og annet innsiktsfullt

Kommentar

• Fugggel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2020
                            • 511

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Synes det er verdt å merke seg at vi har vært vesentlig bedre i de fleste omgangene hvor Lundemo har vært anker enn når Karlin har samme rolle. Jeg har vært positiv, så skeptisk til Lundemo. Det spruter ikke av ham, men når han spiller har vi hatt en defensiv trygghet. Jeg tenker på ham som backup for Hoff. Vårt problem er ikke Lundemo eller Hoff, men at en av dem sammen med Ibra og Åsen blir fryktelig treigt. Der framstår Lucky som spennende, og jeg tror han kan bidra tidlig. Vårt hovedproblem er at Ibra, Åsen og Hoff er våre tre beste midtbanespillere. De holder hver for seg et veldig bra eliteserienivå. Sammen kan de bli et problem. Hvis Lundemo kan innordne seg og akseptere å konkurrere med Hoff om en plass er det helt greit å ha ham i troppen.

Det vi har sett av Karlin er så langt mer betenkelig. Synes han har noe av Kairinnens gode egenskaper, Ro, en god pasningsfot når han får plass nok. Når han ikke får tid og rom minner han mer om Bonke. Du bare venter på en katastrofe.
                            Lundemo hadde en fin omgang på fredag, vesentlig bedre enn Karlin.
                            Men når det kommer til troppsammensetning så gir ikke Lundemo mening i det hele tatt. Han er kanskje bedre enn Karlin nå, men han er samtidig 9 år eldre.
                            Med all sannsynlighet vil signering av Lundemo bety at man ikke henter en midtbanespiller til og det er det som er mitt problem.
                            han er ekstremt skadeplaget og utviklingspotensialet er begrenset.

Hvorfor jaktet vi en type som Wenderson, men når man ikke får han så går man helt vekk i fra den spillertypen? Sves sa i dødball at man ikke henter noen, dersom spilleren ikke er bedre enn Hoff. Er Wenderson beviselig bedre enn Hoff?
                            Dersom man ønsket en type som Wenderson, hvorfor har man ikke flere slike typer på en liste?

For meg virker det som at overgangsstrategien er så skjør at man endrer retning ved et Nei. Det er ekstremt bekymringsverdig.
                            Last edited by Fugggel; 20.02.2024, 12:00.

Kommentar

• G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3263

Opprinnelig skrevet av EPA
                              I fjor endret vi til 3-5-2, og alle husker jo hvor mye bedre det så ut enn den 3-4-3 versjonen vi omtrent ikke slapp inn mål i... Må vi finne opp hjulet hver vinter? At han ikke engang har forsøkt 3-4-3 en omgang er det jeg finner spesielt, når han gikk ut og sa at det er 4-3-3 og 3-4-3 som er grunnformasjonene de ønsker å benytte (
                              Har reagert på akkurat det samme. Treningskamper er jo akkurat det: Trening - og da er det underlig at vi ikke trener i det som er en aktuell formasjon - spesielt når 4-3-3 ikke virker å sitte all verden.

Det som bekymrer meg mest pr i dag er den åpenbare mangelen på fart i laget. Overgangsspillet vårt minner mest om en dans i sirup.

Kommentar

• brune stakkeland
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2012
                                • 895

Opprinnelig skrevet av Fugggel

Hvorfor jaktet vi en type som Wenderson, men når man ikke får han så går man helt vekk i fra den spillertypen? Sves sa i dødball at man ikke hentet noen som man mener er bedre enn Hoff? Er Wenderson beviselig bedre enn Hoff?
                                Dersom man ønsket en type som Wenderson, hvorfor har man ikke flere slike typer på en liste?

Godt spørsmål, her bør klubben så absolutt ha flere alternativer (og kan hende de har det, men får nei eller at de holder veldig tett for å ikke la andre få mulighet til å kuppe overgangen)

Også må det påpekes at Sves sier "hvis de skal hente en sentral midtbanespiller så skal det være en som er bedre enn Hoff", og det er jeg helt enig i. De som skal inn nå skal være bedre enn de vi allerede har. (tror det sneik seg inn en nektelse i setningen din som ikke skulle vært der)

Kommentar

• Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 511

(tror det sneik seg inn en nektelse i setningen din som ikke skulle vært der)
                                  Helt korrekt, rettet opp i nå.

Kommentar

• hthaug
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2004
                                    • 440

Sagaen om Lundemo har ikke overbevist meg så langt, så håper vi ikke lander på det, men vi har fortsatt litt tid igjen ettersom vi enda ikke har satt et lag, men det burde skje noe i denne måneden.

Kommentar

• AB40
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Aug 2015
                                      • 78

Opprinnelig skrevet av kbs
                                      Vi har fått inn mye penger gjennom et par overgangsvinduer nå, og vi alle vil at det skal brukes mer penger på nye kvalitetsspillere. Må noe av midlene spares til de to afrikanerne som først kan signeres til sesongen 2025? Der er det vel alt gjort avtaler med akadamiet/ klubbene deres. Hva kan prisen for disse to være?
                                      Tviler sterkt på at disse to potensielle signeringene er så kostbare at vi ikke kunne kjøpt flere spillere for en ganske anselig sum.
                                      Signeringene dette vinduet har vel heller ikke vært særlig store økonomisk, kan anta at Kitolano er den dyreste, men sum totalt har jeg ikke foran meg, men foreløpige kjøp er jo Karlin, Lucky, og Kitolano. Resten er Bosman eller re-signeringer.

Synes dette er et svært skuffende vindu der vi har kun 1 klar forsterkning i Kitolano, resten er rotasjon/utviklingsspillere. Dessuten har vi rigget stallen for 3 bak, noe som ser stadig fjernere ut og vi er baktunge stallmessig og treige i 3-eren på midten.

Kommentar

• Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2192

Er Kitalano bekreftet klar da ?

Kommentar

• Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4668

Opprinnelig skrevet av Fugggel

Hvorfor jaktet vi en type som Wenderson, men når man ikke får han så går man helt vekk i fra den spillertypen? Sves sa i dødball at man ikke henter noen, dersom spilleren ikke er bedre enn Hoff. Er Wenderson beviselig bedre enn Hoff?
                                          Fordi Wenderson sannsynligvis ble spilt inn av Asterhed, akkurat som at Karlin ble spilt inn av vår nye trenerduo. Hva Mesfin og gjengen har lett etter i vinter, det får gudene vite. Jeg betviler ikke at de har jobbet hardt, men de har bomma. Re-signeringer av 20-minuttersmannen Bolly og Lundemo er falitterklæringer av ledelsen. Knudtzon er bare tull det og. Knallbra fyr, men hvorfor skal vi signere en som blir 36 år gammel i desember for at han skal vikariere på høyreback hvor vi har Uba, Ranger og Edh som alternativer?

For å spille djevelens advokat: Jeg skulle ønske Åsen gikk til Særp sånn at ledelsen ble tvunget til å foreta seg noe. Nå sitter vi her sidrumpa – men utrolig nok tilsynelatende fornøyde – med en midtbane som beviselig ikke har tempoet til å hevde seg i Eliteserien.

Tror aldri jeg har vært så skuffa over et overgangsvindu i hele mitt liv.

Kommentar

Working...