Sesongen 2024
Collapse
X
-
-
Det var presis det de sa. Å det sier litt om det mikrofonstativet RB og Svesengen har blitt.
Hvordan kan en spiller som ikke har trent med ball bevist at han forstår måten de spiller på best?
For meg virker det som om at RB/LSK (vanskelig å skille hvem som er hvem) har startet en kampanje om å forklare hvorfor dette overgangsvinduet også blir elendig.
huff, dette blir en lang sesong…👍 5Kommentar
-
Et par som vil spille de fleste kampene vil nok utkrystalisere seg, men litt tidlig å si. Fra mitt ståsted er Roseth og Moen Foss de beste spillerne over tid, men ingen garanti for at de passer sammen.
Ingen grunn til å bli deppa av tanken på Roseth på benken. I så fall har vi et luksus problem👍 3Kommentar
-
For oss som ikke har tid eller orker å høre på alt fjaset som 90 prosent av dødball pleier å være, kan du kanskje klargjøre hva du mener? Jeg antar at det er ironisk ment?Elska þetta félagKommentar
-
Må si hele situasjonen med Lundemo grenser mot å være direkte useriøs. Om han er god nok, er et spørsmål. Et annet er at det kan gå så langt tid før man får en avklaring. Stallen er stor, og vi ser i treningskampene at spillerne må dele på spilletiden. Likevel har vi en spiller her som KANSKJE skal bidra kommende sesong.
Og hvor er RB? MÅ gå an å få tydeligere info om hva som er planen med spillerlogistikken, særlig sentralt på midten. Hvor er de kritiske spørsmålene til for eksempel Lundemo-sagaen?
Det vi har sett av Karlin er så langt mer betenkelig. Synes han har noe av Kairinnens gode egenskaper, Ro, en god pasningsfot når han får plass nok. Når han ikke får tid og rom minner han mer om Bonke. Du bare venter på en katastrofe.
Det vi så i første omgang mot Sandefjord var muligens det dårligste jeg har sett av LSK på lang tid, motstanden tatt i betraktning. Likevel er jeg ikke stressa over den prestasjonen. Vi spilte 2 omganger med to forskjellige lag. Ingen av dem er i nærheten av vår førsteelver. Sett sammen de 5 beste fra hver omgang så har du plutselig et eliteserielag med 10 relativt gode utespillere.
Legg på Kitolano, så begynner det å lukte fugl Vi har selvfølgelig langt igjen til Molde og B/G, men bak der er det mange om beinet og ingen som er åpenbart bedre enn oss. Vi kan ende på 8. plass, men kan også ta bronse.👍 3Kommentar
-
Forholdsvis lite rør denne episoden, anbefaler en lytt. Nordlie løfter frem mange av problemstillingene det snakkes om her. F eks 433 mot 343, hva man trenger av spillere inn osv👍 1Kommentar
-
I fjor endret vi til 3-5-2, og alle husker jo hvor mye bedre det så ut enn den 3-4-3 versjonen vi omtrent ikke slapp inn mål i... Må vi finne opp hjulet hver vinter? At han ikke engang har forsøkt 3-4-3 en omgang er det jeg finner spesielt, når han gikk ut og sa at det er 4-3-3 og 3-4-3 som er grunnformasjonene de ønsker å benytte (la oss håpe de trener mest på 4-3-3 siden det er mest ukjent, men at 3-4-3 er et alternativ vi skal benytte mot bedre motstand eller for å overraske).
Kitolano blir indreløper sannsynligvis, ikke kant.. det ser jeg på som veldig positivt, for han har litt fart i beina.
Det var vel i store trekk det som var å melde, så det ble bare gaver fra H&M i år igjen!
Kommentar
-
Mengden rør er korrelert med Blakerns taletid, mengden repetisjoner med Nordlies. Selv om det er en del svada og rør vil jeg påstå at både Dødball og Harde Mottak er verdt en lytt for en ekte supporter. Innholdsmessig er det nok vel så mye rør i dette forumet som i nevnte podcaster. I de fleste fora finnes det ting som fortjener oppmerksomhet og de mer forglemmelige innlegg. Du finner neppe noe forum som er bare gull og ingen gråstein👍 1Kommentar
-
Kommentar
-
Synes det er verdt å merke seg at vi har vært vesentlig bedre i de fleste omgangene hvor Lundemo har vært anker enn når Karlin har samme rolle. Jeg har vært positiv, så skeptisk til Lundemo. Det spruter ikke av ham, men når han spiller har vi hatt en defensiv trygghet. Jeg tenker på ham som backup for Hoff. Vårt problem er ikke Lundemo eller Hoff, men at en av dem sammen med Ibra og Åsen blir fryktelig treigt. Der framstår Lucky som spennende, og jeg tror han kan bidra tidlig. Vårt hovedproblem er at Ibra, Åsen og Hoff er våre tre beste midtbanespillere. De holder hver for seg et veldig bra eliteserienivå. Sammen kan de bli et problem. Hvis Lundemo kan innordne seg og akseptere å konkurrere med Hoff om en plass er det helt greit å ha ham i troppen.
Det vi har sett av Karlin er så langt mer betenkelig. Synes han har noe av Kairinnens gode egenskaper, Ro, en god pasningsfot når han får plass nok. Når han ikke får tid og rom minner han mer om Bonke. Du bare venter på en katastrofe.
Men når det kommer til troppsammensetning så gir ikke Lundemo mening i det hele tatt. Han er kanskje bedre enn Karlin nå, men han er samtidig 9 år eldre.
Med all sannsynlighet vil signering av Lundemo bety at man ikke henter en midtbanespiller til og det er det som er mitt problem.
han er ekstremt skadeplaget og utviklingspotensialet er begrenset.
Hvorfor jaktet vi en type som Wenderson, men når man ikke får han så går man helt vekk i fra den spillertypen? Sves sa i dødball at man ikke henter noen, dersom spilleren ikke er bedre enn Hoff. Er Wenderson beviselig bedre enn Hoff?
Dersom man ønsket en type som Wenderson, hvorfor har man ikke flere slike typer på en liste?
For meg virker det som at overgangsstrategien er så skjør at man endrer retning ved et Nei. Det er ekstremt bekymringsverdig.Last edited by Fugggel; 20.02.2024, 12:00.👍 5Kommentar
-
I fjor endret vi til 3-5-2, og alle husker jo hvor mye bedre det så ut enn den 3-4-3 versjonen vi omtrent ikke slapp inn mål i... Må vi finne opp hjulet hver vinter? At han ikke engang har forsøkt 3-4-3 en omgang er det jeg finner spesielt, når han gikk ut og sa at det er 4-3-3 og 3-4-3 som er grunnformasjonene de ønsker å benytte (
Det som bekymrer meg mest pr i dag er den åpenbare mangelen på fart i laget. Overgangsspillet vårt minner mest om en dans i sirup.
Kommentar
-
Hvorfor jaktet vi en type som Wenderson, men når man ikke får han så går man helt vekk i fra den spillertypen? Sves sa i dødball at man ikke hentet noen som man mener er bedre enn Hoff? Er Wenderson beviselig bedre enn Hoff?
Dersom man ønsket en type som Wenderson, hvorfor har man ikke flere slike typer på en liste?
Også må det påpekes at Sves sier "hvis de skal hente en sentral midtbanespiller så skal det være en som er bedre enn Hoff", og det er jeg helt enig i. De som skal inn nå skal være bedre enn de vi allerede har. (tror det sneik seg inn en nektelse i setningen din som ikke skulle vært der)Kommentar
-
Vi har fått inn mye penger gjennom et par overgangsvinduer nå, og vi alle vil at det skal brukes mer penger på nye kvalitetsspillere. Må noe av midlene spares til de to afrikanerne som først kan signeres til sesongen 2025? Der er det vel alt gjort avtaler med akadamiet/ klubbene deres. Hva kan prisen for disse to være?
Signeringene dette vinduet har vel heller ikke vært særlig store økonomisk, kan anta at Kitolano er den dyreste, men sum totalt har jeg ikke foran meg, men foreløpige kjøp er jo Karlin, Lucky, og Kitolano. Resten er Bosman eller re-signeringer.
Synes dette er et svært skuffende vindu der vi har kun 1 klar forsterkning i Kitolano, resten er rotasjon/utviklingsspillere. Dessuten har vi rigget stallen for 3 bak, noe som ser stadig fjernere ut og vi er baktunge stallmessig og treige i 3-eren på midten.👍 3Kommentar
-
Hvorfor jaktet vi en type som Wenderson, men når man ikke får han så går man helt vekk i fra den spillertypen? Sves sa i dødball at man ikke henter noen, dersom spilleren ikke er bedre enn Hoff. Er Wenderson beviselig bedre enn Hoff?
For å spille djevelens advokat: Jeg skulle ønske Åsen gikk til Særp sånn at ledelsen ble tvunget til å foreta seg noe. Nå sitter vi her sidrumpa – men utrolig nok tilsynelatende fornøyde – med en midtbane som beviselig ikke har tempoet til å hevde seg i Eliteserien.
Tror aldri jeg har vært så skuffa over et overgangsvindu i hele mitt liv.👍 6Kommentar
Kommentar