Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4563

    Skuffende sum. Med mindre Daniel selv presser gjennom denne overgangen, synes jeg dette er en tabbe. Er så piss at vi skal selge alt som kan krype og gå med en gang det kommer interesse. Her skal vi ha enormt med videresalgsprosenter for at jeg skal være fornøyd.

    Samtidig hyller jeg ambisjonen om å ha 3–4 spillere til klare innen overgangsvinduet åpner. Sånn skal det gjøres!

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3387

      Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

      Og forhåpentligvis Rodgers. (trengs det årsmøtevedtak på å ikke hente folk som heter Rodgers?)

      Slipper sikkert noen av unggutta på lån og
      Det slipper du for navnet er Sam Rogers.

      Kommentar

      • brune stakkeland
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2012
        • 894

        Opprinnelig skrevet av LS89

        Det slipper du for navnet er Sam Rogers.
        Shit, jeg er ikke våken i dag tydeligvis.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3447

          Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

          Aner ikke, men vil tro noen i midtbaneleddet ihvertfall. Kitolano ryker ikke, Åsen har verdifull spisskompetanse og Lundemo flytter vel neppe på seg heller. Kan hende Hoff eller Ibra får gå om det dukker opp noe. Og forhåpentligvis Rodgers. (trengs det årsmøtevedtak på å ikke hente folk som heter Rodgers?)

          Slipper sikkert noen av unggutta på lån og
          Åsen blir neppe sluppet denne sesongen, men Elkjær virker å ha en vel så fin venstrefot så spisskompetansen til Åsen er ikke like unik som den har vært i foregående sesonger. Jeg tviler også på at Hoff slippes. Vi trenger dekning sentralt med tanke på begge spillernes skadehistorikk. Ibrahimaj hadde det vært fristende å si er på vei ut da han har hatt en formdupp de siste kampene, men samtidig har han ikke fått spilt på vingen som er hans beste posisjon.

          At noen av unggutta blir sendt på lån er nok mest sannsynlig. Hvem det blir avhenger av hvilke posisjoner som styrkes.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Svart og gul
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 389

            Opprinnelig skrevet av MortenA

            Åsen blir neppe sluppet denne sesongen, men Elkjær virker å ha en vel så fin venstrefot så spisskompetansen til Åsen er ikke like unik som den har vært i foregående sesonger. Jeg tviler også på at Hoff slippes. Vi trenger dekning sentralt med tanke på begge spillernes skadehistorikk. Ibrahimaj hadde det vært fristende å si er på vei ut da han har hatt en formdupp de siste kampene, men samtidig har han ikke fått spilt på vingen som er hans beste posisjon.

            At noen av unggutta blir sendt på lån er nok mest sannsynlig. Hvem det blir avhenger av hvilke posisjoner som styrkes.
            På sikt mener jeg verken Ibra, Åsen eller Hoff forsvarer en plass i elleveren om vi skal kjempe om medalje (som bør være målet). Håper og tror Lucky har potensial nok til å ta den ene plassen som indreløper etter hvert, og at Karlsbakk tar den andre plassen. Så trenger vi et anker av topp, topp klasse (Mathew-nivå).

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3447

              Opprinnelig skrevet av Svart og gul

              På sikt mener jeg verken Ibra, Åsen eller Hoff forsvarer en plass i elleveren om vi skal kjempe om medalje (som bør være målet). Håper og tror Lucky har potensial nok til å ta den ene plassen som indreløper etter hvert, og at Karlsbakk tar den andre plassen. Så trenger vi et anker av topp, topp klasse (Mathew-nivå).
              Åsen og Lehne blir 33 i år, så de er ikke fremtiden. Vi bør nok finne erstattere for dem. Jeg håper vi har funnet Åsens arvtaker i Elkjær. Hoff mener jeg kan forsvare en plass. Det vi så i fjor var at han ble tvunget til å forsøke å dekke både sitt eget rom og Åsen sitt. Lucky kan fort være inne elleveren allerede neste sesong. Karlsbakk må jeg faktisk se før jeg uttaler meg for mye. Ellers lider midtbanen vår av at indreløper er hverken Ibrahimaj eller Åsens beste posisjon. Etter min mening er de best som vinger.

              Uansett, så vil troppen om to år se veldig annerledes ut enn dagens. Garnås, Ruben, Erling, Bolly, Larsson og Lundemo er nok borte i tillegg til Ibrahimaj Lehne og Åsen. Det er 1/3 av dagens utespillere.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Svart og gul
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2004
                • 389

                Opprinnelig skrevet av MortenA

                Åsen og Lehne blir 33 i år, så de er ikke fremtiden. Vi bør nok finne erstattere for dem. Jeg håper vi har funnet Åsens arvtaker i Elkjær. Hoff mener jeg kan forsvare en plass. Det vi så i fjor var at han ble tvunget til å forsøke å dekke både sitt eget rom og Åsen sitt. Lucky kan fort være inne elleveren allerede neste sesong. Karlsbakk må jeg faktisk se før jeg uttaler meg for mye. Ellers lider midtbanen vår av at indreløper er hverken Ibrahimaj eller Åsens beste posisjon. Etter min mening er de best som vinger.

                Uansett, så vil troppen om to år se veldig annerledes ut enn dagens. Garnås, Ruben, Erling, Bolly, Larsson og Lundemo er nok borte i tillegg til Ibrahimaj Lehne og Åsen. Det er 1/3 av dagens utespillere.
                Blir nok et lite generasjonsskifte, ja. Da er det viktig at vi får på plass noen nye bærebjelker.

                Er ellers ikke enig angående posisjonen til Ibra og Åsen. Vet at Georgson ønsker å spille med én innoverkant, men jeg foretrekker mer gjennombruddshissige vinger som også kan gå av spillere. Det er verken Ibra eller Åsen. Førstnevnte har heller ikke bra nok med målpoeng. Åsen har ok med målpoeng, men hadde vært best i en fri rolle bak spissen der farta hans ikke hadde blitt avslørt like mye. Når han skal være indreløper defensivt, blir det for store rom å dekke.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4563

                  Nå synes jeg det skjer en del bra på logistikkfronten. Karlsbakk er en finfin signering og Krygård på besøk er helt ypperlig. Leser at mange Brann-fans mener han bare er en ålreit spiller. Da har de ikke fulgt godt med, for Krygård er klasse i ES-målestokk. Nettopp fylt 24, og kan bli en real bærebjelke for klubben. Håper inderlig vi får napp.

                  Veldig spent på hvilke andre caser som lusker i bakgrunnen. Utrolig digg at vi virker å være tidlig ute i år. Dette har mange av oss mast om lenge.

                  Jaggu dukka ikke Magnus Knudsen opp på treninga i dag også *sikle*

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2151

                    Jeg er kjempeglad for at ledelsen ser at vi trenger
                    ’nytt blod’ inn. Men la oss få en spiller eller to vi
                    ‘alle ‘ kjenner til , som vil styrke vår første ellever.
                    Siste par årene har det blitt mere kvantitet enn kvalitet.
                    Føler og tror at vi fortsatt svømmer i den samme bobla?

                    Kommentar

                    • Zindrinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2019
                      • 535

                      Hvis vi får inn Krygård og har vi fått tak i 2 som vi har vært ute etter lenge, de må vel være scouta såpass bra at vi kan satse på at de ikke bare går rett inn på laget men også passer sammen med troppen vår.

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2301

                        Den første vi må bli kvitt er Rogers. Er han ikke på utlån bare fram til sommeren?

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2301

                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                          Skuffende sum. Med mindre Daniel selv presser gjennom denne overgangen, synes jeg dette er en tabbe. Er så piss at vi skal selge alt som kan krype og gå med en gang det kommer interesse. Her skal vi ha enormt med videresalgsprosenter for at jeg skal være fornøyd.

                          Samtidig hyller jeg ambisjonen om å ha 3–4 spillere til klare innen overgangsvinduet åpner. Sånn skal det gjøres!
                          Vi gjør det nok fordi vi synes vi må. Det kan godt hende at Daniel har signalisert at han ikke vil undertegne en forlengelse. Tipper som noen andre at garantert sum er (et stykke) under 10, men med et potensiale til å komme opp et sted mellom 10-20 gjennom god utvikling. Videresalgsprosenter kommer vanligvis i tillegg fordi det er umulig å beregne. I utgangspunktet en god sum for en spiller som ikke har fått et eneste minutt eliteseriefotball i år. Når man tenker på hvor mye vi har slitt med midtbanen vår er jo det i seg selv et paradoks. Hadde han blitt brukt 15 minutter i 8 av kampene kunne vi doblet summen.

                          Det er ingen tvil om at Daniel kan bli en veldig god spiller, men her tror jeg faktisk at oppsiden ligger i videresalgsprosenten. Selv flopper i Ajax akademiet går for langt over de summene vi her snakker om. (uten at jeg har noen eksempler på dette) Normalen er vel 15%, av og til noe mer. Får han litt spilletid for a-laget til Ajax er han fort i 100 mill klassen.

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2301

                            Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                            Hvis vi får inn Krygård og har vi fått tak i 2 som vi har vært ute etter lenge, de må vel være scouta såpass bra at vi kan satse på at de ikke bare går rett inn på laget men også passer sammen med troppen vår.
                            Jeg er kjempepositiv til denne, men det kan fort bli budkrig mellom oss og Brann. Her strekker vi oss nok ikke ekstremt langt, men vi trenger ham mer enn det Brann gjør og er kanskje derfor villig til å gi noe ekstra.

                            Kommentar

                            • Svart og gul
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2004
                              • 389

                              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                              Den første vi må bli kvitt er Rogers. Er han ikke på utlån bare fram til sommeren?
                              Det stemmer. Har hørt flere ganger at det skal være så lett å selge ham tilbake til MLS, men begynner å tvile litt...

                              Kommentar

                              • brune stakkeland
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2012
                                • 894

                                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                Jeg er kjempepositiv til denne, men det kan fort bli budkrig mellom oss og Brann. Her strekker vi oss nok ikke ekstremt langt, men vi trenger ham mer enn det Brann gjør og er kanskje derfor villig til å gi noe ekstra.
                                Ifølge Stian André deWahl i gårsdagens Mercato så har LSK midler til å kjøpe han fri, mens Brann ikke har midler tilgjengelig per nå. Så LSK ligger visst lengst frem i løypa der. Han sier også at vi fremdeles jobber med Tenton Yenne fra Armensk liga og Muamer Brajanac fra Randers

                                Kommentar

                                • Svart og gul
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2004
                                  • 389

                                  Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                                  Ifølge Stian André deWahl i gårsdagens Mercato så har LSK midler til å kjøpe han fri, mens Brann ikke har midler tilgjengelig per nå. Så LSK ligger visst lengst frem i løypa der. Han sier også at vi fremdeles jobber med Tenton Yenne fra Armensk liga og Muamer Brajanac fra Randers
                                  Han er godt informert. RB er ikke i nærheten når det gjelder overgangsnytt.

                                  Kommentar

                                  • *eLSKerLSK*
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 461

                                    Helt sykt hvordan dommerne med drittvar belønner Det Vestnorske Teateret…ubegripelig. En helvetes gravitasjon må legges til grunn slik de faller.

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2937

                                      Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*
                                      Helt sykt hvordan dommerne med drittvar belønner Det Vestnorske Teateret…ubegripelig. En helvetes gravitasjon må legges til grunn slik de faller.
                                      Begge de to straffene var helt greie.

                                      Kommentar

                                      • *eLSKerLSK*
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2005
                                        • 461

                                        Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                        Begge de to straffene var helt greie.
                                        Deg om dét. Begge «softe». Nummer to trolig offside i tillegg.

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2937

                                          Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                                          Deg om dét. Begge «softe». Nummer to trolig offside i tillegg.
                                          Begge to hadde vært klare frispark ute på banen. På den første går HK-forsvareren i beina på Krone (?) uten å være i nærheten av ballen. Pål den andre ble Brann-angriperen helt klart sparket på "bakfoten". Man trenger ikke å bli utsatt for drapsforsøk for at straffen skal være klar. Offsidesituasjonen på nr 2 ble vurdert, men ikke funnet å være offside.

                                          Kommentar

                                          Working...