Sesongen 2024

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • EPA
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2013
    • 218

Opprinnelig skrevet av Kroktåa

Begge to hadde vært klare frispark ute på banen. På den første går HK-forsvareren i beina på Krone (?) uten å være i nærheten av ballen. Pål den andre ble Brann-angriperen helt klart sparket på "bakfoten". Man trenger ikke å bli utsatt for drapsforsøk for at straffen skal være klar. Offsidesituasjonen på nr 2 ble vurdert, men ikke funnet å være offside.
    Spesielt hvor merkelig straffe har blitt. Er det en minimal kontakt mellom føtter/bein og spiller kaster seg som om de er skutt blir det straffe hver gang helt uavhengig om det faktisk påvirker ballfører. Holdes det i skjorter, dyttes i rygg, klypes, dras etc blåses det nesten aldri selv om spiller påvirkes enormt av motstander… galskap!

Kommentar

• knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9525

Alle spillera, kommentator og treneren sjøl hyller grepet om å bruke 3 stoppere på slutten.

Om det bare fantes et kanari-forum som hadde vært inne på den tanken tidligere!

Moen Foss er knakende god ass.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2338

Opprinnelig skrevet av Svart og gul

Han er godt informert. RB er ikke i nærheten når det gjelder overgangsnytt.
        Rb har definert sin jobb som å melde nyheter. Skal vedde på at de samme personer som klager over at RB er sent ute med nyheter ville klage over at de tok feil hvis de var tidlig ute. Man kan kritisere hans jobb som kritisk journalist, men synes Sves gjør en helt ok jobb med å være etterrettelig når han "erfarer".

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2338

Det er på ingen måte noe grunnlag for å friskmelde klubben. Likevel, verdien av å hanke i land 3 poeng borte mot et lag på vei oppover skal ikke undervurderes. Hadde vi tapt denne kampen, kunne et godt overgangsvindu reddet oss fra en kamp i nedrykksstriden. Med seier går vi inn i EM pausen med 3 poeng ned til trøbbel, 8 poeng opp til medalje. Fortsatt langt opp, men psykologien i å gå inn i ferien med en seier skal ikke undervurderes. Et par gode overganger i vinduet, noen seiere på rad, så plutselig ser ting veldig mye bedre ut. TIL så fortapt ut for noen serierunder siden, nå er de ansett som et sterkt lag, i hvert fall på Romssa (Alfheim for de med hukommelse). Jeg er fortsatt positiv og tror vi ender foran Kåffa, KBK og Haugesund. Tror FFK faller av, men de har et forsprang. Barteby, Stavanger og Drammen er jeg usikker på. Gode overganger vil mer enn noe annet gjøre at vi får en bedre treningshverdag og bedre mulighet til å endre kampbildet når det trengs. Et par seiere på rad vil gjøre mirakler på både stemning og tabellplassering, det motsatte... Mao: Life goes on, berg og dalbane-turen er neppe over.

Kommentar

• Svart og gul
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 422

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Rb har definert sin jobb som å melde nyheter. Skal vedde på at de samme personer som klager over at RB er sent ute med nyheter ville klage over at de tok feil hvis de var tidlig ute. Man kan kritisere hans jobb som kritisk journalist, men synes Sves gjør en helt ok jobb med å være etterrettelig når han "erfarer".
            Grei nok tilnærming det, men det ser bare dumt ut når han erfarer om Krygård en halvtime etter at TV 2 har vært først ute. Her er det også forskjell på plattform. I Dødball-podkasten bør det for eksempel være rom for å melde mer, for eksempel om Tenton Yenne som mange har visst om siden mars.

Kommentar

• Svart og gul
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2004
              • 422

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
              Det er på ingen måte noe grunnlag for å friskmelde klubben. Likevel, verdien av å hanke i land 3 poeng borte mot et lag på vei oppover skal ikke undervurderes. Hadde vi tapt denne kampen, kunne et godt overgangsvindu reddet oss fra en kamp i nedrykksstriden. Med seier går vi inn i EM pausen med 3 poeng ned til trøbbel, 8 poeng opp til medalje. Fortsatt langt opp, men psykologien i å gå inn i ferien med en seier skal ikke undervurderes. Et par gode overganger i vinduet, noen seiere på rad, så plutselig ser ting veldig mye bedre ut. TIL så fortapt ut for noen serierunder siden, nå er de ansett som et sterkt lag, i hvert fall på Romssa (Alfheim for de med hukommelse). Jeg er fortsatt positiv og tror vi ender foran Kåffa, KBK og Haugesund. Tror FFK faller av, men de har et forsprang. Barteby, Stavanger og Drammen er jeg usikker på. Gode overganger vil mer enn noe annet gjøre at vi får en bedre treningshverdag og bedre mulighet til å endre kampbildet når det trengs. Et par seiere på rad vil gjøre mirakler på både stemning og tabellplassering, det motsatte... Mao: Life goes on, berg og dalbane-turen er neppe over.
              Vanskelig å spå fortsettelsen. Med flyt kan vi bli nummer fire, men tror det er mer sannsynlig med en plass midt på tabellen et sted.

Kommentar

• hekk
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2019
                • 251

Vi er definitivt ikke helt ute av dritten enda, MEN når har vi (med mindre jeg har regnet feil) en plass i europa i våre egne hender!

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2338

Opprinnelig skrevet av hekk
                  Vi er definitivt ikke helt ute av dritten enda, MEN når har vi (med mindre jeg har regnet feil) en plass i europa i våre egne hender!
                  Vi har ALT i egne hender. Med 19 strake tar vi medalje

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2338

Grei nok tilnærming det, men det ser bare dumt ut når han erfarer om Krygård en halvtime etter at TV 2 har vært først ute. Her er det også forskjell på plattform. I Dødball-podkasten bør det for eksempel være rom for å melde mer, for eksempel om Tenton Yenne som mange har visst om siden mars.
                    TV2 melder om alt, og får rett innimellom. For dem handler det om å være først, for RB handler det om å melde noe når de vet at de kan stå inne for det. Jeg tror at det hadde vært fair å respektere den vanskelig balansegangen man står i når man har noe innside info, men også har egne kilder. Hvis man tyter ut om alt man hører risikerer man at de som har reell info slutter å prate. Sves vet innimellom om ting basert på tillit. Men han må holde kjeft. Så melder TV2 basert på rykter, da er det mulig å erfare siden katta allerede er ute av sekken. Man kan godt kritisere Sves for å være for lite kritisk mot klubben, men synes det blir feil å kritisere ham for å være profesjonell. Regner med at du er uenig i den merkelappen, men det lever jeg greit med

Kommentar

• G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3247

Jeg føler med Henrik Skogvold, han virker helt ute av det om dagen. I går ble han løpende mye i et eget rom, hvor han hverken ble involvert fremover eller bakover. For meg virker det som om redselen for å mislykkes har tatt overhånd. Kanskje kunne et nytt utlån til Obos være nøkkelen for å restarte og finne tilbake til troen og evnen til å score mål?

Kommentar

• Zindrinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2019
                        • 584

Opprinnelig skrevet av G-Man
                        Jeg føler med Henrik Skogvold, han virker helt ute av det om dagen. I går ble han løpende mye i et eget rom, hvor han hverken ble involvert fremover eller bakover. For meg virker det som om redselen for å mislykkes har tatt overhånd. Kanskje kunne et nytt utlån til Obos være nøkkelen for å restarte og finne tilbake til troen og evnen til å score mål?
                        Han har vel spilt midtspiss i ca 40 minutter på 11 måneder nå, det er nok ikke helt optimalt for ham å starte på kantene, heller ikke at vi bruker TLO så mye som oppspillspunkt at vi som lag blir litt i villreda på hvordan vi skal bruke en midtspiss som ikke fungerer som oppspillspunkt når Skogvold først får spille i midten.
                        Ganske stor forskjell på hvordan AGRA vil bruke høyre og venstre ving og, så vi har i prinsippet bedt en ung midtspiss om å lære seg 2 nye roller i tillegg til å utvikles som midtspiss på 11 seriekamper. Altfor tidlig å bekymre seg for noe som helst syns jeg, veldig naturlig at han ikke kommer ordentlig inn i det når han verken får kamprytme eller stabilitet gjennom å spille i samma posisjon/rolle, et av mine ankerpunkt mot AGRA er at de bytter så voldsomt på roller innad i laget, de gjør både seg selv og spillerne en utjeneste når de i tillegg skal snu opp-ned på måten vi spiller ball på.

Kommentar

• EPA
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Aug 2013
                          • 218

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

Han har vel spilt midtspiss i ca 40 minutter på 11 måneder nå, det er nok ikke helt optimalt for ham å starte på kantene, heller ikke at vi bruker TLO så mye som oppspillspunkt at vi som lag blir litt i villreda på hvordan vi skal bruke en midtspiss som ikke fungerer som oppspillspunkt når Skogvold først får spille i midten.
                          Ganske stor forskjell på hvordan AGRA vil bruke høyre og venstre ving og, så vi har i prinsippet bedt en ung midtspiss om å lære seg 2 nye roller i tillegg til å utvikles som midtspiss på 11 seriekamper. Altfor tidlig å bekymre seg for noe som helst syns jeg, veldig naturlig at han ikke kommer ordentlig inn i det når han verken får kamprytme eller stabilitet gjennom å spille i samma posisjon/rolle, et av mine ankerpunkt mot AGRA er at de bytter så voldsomt på roller innad i laget, de gjør både seg selv og spillerne en utjeneste når de i tillegg skal snu opp-ned på måten vi spiller ball på.
                          Slik Skogvold fremstår vil jeg tro at den perfekte rollen for han er å spille i en toer på topp sammen med murbrekker som er god på stuss i bakrom til en rask spiller ala Skogvold. TLO tror jeg fint kunne vært den spilleren ved behov, men slik vi spiller er det lite sannsynlig at det er et senario vi vil se mye av. Syns også det er for tidlig å vurdere utlån til OBOS, men at Skogvold ikke helt er i flyt er vel enkelt å se.

Kommentar

• Pad
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2022
                            • 756

Skogvold bør starte mot Verdal og også muligens bli med til Trondheim en tur helgen etter. Gutten har ikke scoret et spillemål på over et år nå. Både han og Furaha bør få kjenne på den følelsen igjen tror jeg.

Kommentar

• Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4651

Sves melder i Dødball at budet Ajax har inne på Skaarud ligger på €1,3 mill, altså rett under 15 millioner. Hvis dette er garanterte penger, så er det greit å selge

Kommentar

• brune stakkeland
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2012
                                • 895

Han er godt informert. RB er ikke i nærheten når det gjelder overgangsnytt.
                                I dagens Dødball så meldte Sves at LSK knapt nok hadde hlrt om Muamer Brajanac, så de Wahl er kanskje litt kjappere på avtrekkeren, men er ikke nødvendigvis korrekt de ryktene han gjengir

Kommentar

• Svart og gul
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2004
                                  • 422

Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

I dagens Dødball så meldte Sves at LSK knapt nok hadde hlrt om Muamer Brajanac, så de Wahl er kanskje litt kjappere på avtrekkeren, men er ikke nødvendigvis korrekt de ryktene han gjengir
                                  Det kan godt være. Men LSK speider visstnok hardt i Skandinavia om dagen, så godt mulig at det dukker opp en danske i sommer.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4651

Digg å se at viser litt økonomiske muskler ref. Krygård. Til syvende og sist er det riktignok opp til spilleren. Horneland trente ham i Haugesund…

Kommentar

• Svart og gul
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2004
                                      • 422

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                      Digg å se at viser litt økonomiske muskler ref. Krygård. Til syvende og sist er det riktignok opp til spilleren. Horneland trente ham i Haugesund…
                                      Vi må vel også erkjenne at det er hakket mer attraktivt å spille for Brann..

Kommentar

• EPA
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2013
                                        • 218

Tror det er plusser og minuser ved begge deler,
                                        Det som taler i favør brann er vel kortere avstand til familie, de ligger skal til europa og ligger an til å gjøre det samme neste år.
                                        Vi er vel historisk mindre jojo klubb enn de, ligger mer sentralt i landet, sikrere spilletid/mer sentral rolle i laget.
                                        Så spørs det litt på hans forhold til Horneland og hva vi kan tilby av ting som betyr noe for hans avgjørelse... penger er neppe alt, og at han ønsker spilletid er det vel liten tvil om den tid han går tilbake fra et liv som benkeproff til å spille hjemme igjen.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4651

Absolutt et poeng, men jeg tror han skal slite mer med å spille seg inn hos Brann enn hos oss. Her er han klink i elleveren, mens han må utkonkurrere enten Heltne Nilsen, Horn Myhre eller Kornvig på midtbanen til Brann. Kartum er jo også en svært god indreløper, selv om han har spilt mye ving i år. Kanskje Branns sterkeste lagdel, midtbanen, selv om de mangler litt på bredden.

Kommentar

Working...