Spesielt hvor merkelig straffe har blitt. Er det en minimal kontakt mellom føtter/bein og spiller kaster seg som om de er skutt blir det straffe hver gang helt uavhengig om det faktisk påvirker ballfører. Holdes det i skjorter, dyttes i rygg, klypes, dras etc blåses det nesten aldri selv om spiller påvirkes enormt av motstander… galskap!
Sesongen 2024
Collapse
X
-
Rb har definert sin jobb som å melde nyheter. Skal vedde på at de samme personer som klager over at RB er sent ute med nyheter ville klage over at de tok feil hvis de var tidlig ute. Man kan kritisere hans jobb som kritisk journalist, men synes Sves gjør en helt ok jobb med å være etterrettelig når han "erfarer".👍 8Kommentar
-
Det er på ingen måte noe grunnlag for å friskmelde klubben. Likevel, verdien av å hanke i land 3 poeng borte mot et lag på vei oppover skal ikke undervurderes. Hadde vi tapt denne kampen, kunne et godt overgangsvindu reddet oss fra en kamp i nedrykksstriden. Med seier går vi inn i EM pausen med 3 poeng ned til trøbbel, 8 poeng opp til medalje. Fortsatt langt opp, men psykologien i å gå inn i ferien med en seier skal ikke undervurderes. Et par gode overganger i vinduet, noen seiere på rad, så plutselig ser ting veldig mye bedre ut. TIL så fortapt ut for noen serierunder siden, nå er de ansett som et sterkt lag, i hvert fall på Romssa (Alfheim for de med hukommelse). Jeg er fortsatt positiv og tror vi ender foran Kåffa, KBK og Haugesund. Tror FFK faller av, men de har et forsprang. Barteby, Stavanger og Drammen er jeg usikker på. Gode overganger vil mer enn noe annet gjøre at vi får en bedre treningshverdag og bedre mulighet til å endre kampbildet når det trengs. Et par seiere på rad vil gjøre mirakler på både stemning og tabellplassering, det motsatte... Mao: Life goes on, berg og dalbane-turen er neppe over.👍 2Kommentar
-
Rb har definert sin jobb som å melde nyheter. Skal vedde på at de samme personer som klager over at RB er sent ute med nyheter ville klage over at de tok feil hvis de var tidlig ute. Man kan kritisere hans jobb som kritisk journalist, men synes Sves gjør en helt ok jobb med å være etterrettelig når han "erfarer".Kommentar
-
Det er på ingen måte noe grunnlag for å friskmelde klubben. Likevel, verdien av å hanke i land 3 poeng borte mot et lag på vei oppover skal ikke undervurderes. Hadde vi tapt denne kampen, kunne et godt overgangsvindu reddet oss fra en kamp i nedrykksstriden. Med seier går vi inn i EM pausen med 3 poeng ned til trøbbel, 8 poeng opp til medalje. Fortsatt langt opp, men psykologien i å gå inn i ferien med en seier skal ikke undervurderes. Et par gode overganger i vinduet, noen seiere på rad, så plutselig ser ting veldig mye bedre ut. TIL så fortapt ut for noen serierunder siden, nå er de ansett som et sterkt lag, i hvert fall på Romssa (Alfheim for de med hukommelse). Jeg er fortsatt positiv og tror vi ender foran Kåffa, KBK og Haugesund. Tror FFK faller av, men de har et forsprang. Barteby, Stavanger og Drammen er jeg usikker på. Gode overganger vil mer enn noe annet gjøre at vi får en bedre treningshverdag og bedre mulighet til å endre kampbildet når det trengs. Et par seiere på rad vil gjøre mirakler på både stemning og tabellplassering, det motsatte... Mao: Life goes on, berg og dalbane-turen er neppe over.Kommentar
-
😂 1Kommentar
-
Grei nok tilnærming det, men det ser bare dumt ut når han erfarer om Krygård en halvtime etter at TV 2 har vært først ute. Her er det også forskjell på plattform. I Dødball-podkasten bør det for eksempel være rom for å melde mer, for eksempel om Tenton Yenne som mange har visst om siden mars.👍 3Kommentar
-
Jeg føler med Henrik Skogvold, han virker helt ute av det om dagen. I går ble han løpende mye i et eget rom, hvor han hverken ble involvert fremover eller bakover. For meg virker det som om redselen for å mislykkes har tatt overhånd. Kanskje kunne et nytt utlån til Obos være nøkkelen for å restarte og finne tilbake til troen og evnen til å score mål?Kommentar
-
Jeg føler med Henrik Skogvold, han virker helt ute av det om dagen. I går ble han løpende mye i et eget rom, hvor han hverken ble involvert fremover eller bakover. For meg virker det som om redselen for å mislykkes har tatt overhånd. Kanskje kunne et nytt utlån til Obos være nøkkelen for å restarte og finne tilbake til troen og evnen til å score mål?
Ganske stor forskjell på hvordan AGRA vil bruke høyre og venstre ving og, så vi har i prinsippet bedt en ung midtspiss om å lære seg 2 nye roller i tillegg til å utvikles som midtspiss på 11 seriekamper. Altfor tidlig å bekymre seg for noe som helst syns jeg, veldig naturlig at han ikke kommer ordentlig inn i det når han verken får kamprytme eller stabilitet gjennom å spille i samma posisjon/rolle, et av mine ankerpunkt mot AGRA er at de bytter så voldsomt på roller innad i laget, de gjør både seg selv og spillerne en utjeneste når de i tillegg skal snu opp-ned på måten vi spiller ball på.Kommentar
-
Han har vel spilt midtspiss i ca 40 minutter på 11 måneder nå, det er nok ikke helt optimalt for ham å starte på kantene, heller ikke at vi bruker TLO så mye som oppspillspunkt at vi som lag blir litt i villreda på hvordan vi skal bruke en midtspiss som ikke fungerer som oppspillspunkt når Skogvold først får spille i midten.
Ganske stor forskjell på hvordan AGRA vil bruke høyre og venstre ving og, så vi har i prinsippet bedt en ung midtspiss om å lære seg 2 nye roller i tillegg til å utvikles som midtspiss på 11 seriekamper. Altfor tidlig å bekymre seg for noe som helst syns jeg, veldig naturlig at han ikke kommer ordentlig inn i det når han verken får kamprytme eller stabilitet gjennom å spille i samma posisjon/rolle, et av mine ankerpunkt mot AGRA er at de bytter så voldsomt på roller innad i laget, de gjør både seg selv og spillerne en utjeneste når de i tillegg skal snu opp-ned på måten vi spiller ball på.Kommentar
-
Sves melder i Dødball at budet Ajax har inne på Skaarud ligger på €1,3 mill, altså rett under 15 millioner. Hvis dette er garanterte penger, så er det greit å selge👍 4Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Det kan godt være. Men LSK speider visstnok hardt i Skandinavia om dagen, så godt mulig at det dukker opp en danske i sommer.👍 2Kommentar
-
Digg å se at viser litt økonomiske muskler ref. Krygård. Til syvende og sist er det riktignok opp til spilleren. Horneland trente ham i Haugesund…Kommentar
-
Kommentar
-
Det som taler i favør brann er vel kortere avstand til familie, de ligger skal til europa og ligger an til å gjøre det samme neste år.
Vi er vel historisk mindre jojo klubb enn de, ligger mer sentralt i landet, sikrere spilletid/mer sentral rolle i laget.
Så spørs det litt på hans forhold til Horneland og hva vi kan tilby av ting som betyr noe for hans avgjørelse... penger er neppe alt, og at han ønsker spilletid er det vel liten tvil om den tid han går tilbake fra et liv som benkeproff til å spille hjemme igjen.Kommentar
-
Absolutt et poeng, men jeg tror han skal slite mer med å spille seg inn hos Brann enn hos oss. Her er han klink i elleveren, mens han må utkonkurrere enten Heltne Nilsen, Horn Myhre eller Kornvig på midtbanen til Brann. Kartum er jo også en svært god indreløper, selv om han har spilt mye ving i år. Kanskje Branns sterkeste lagdel, midtbanen, selv om de mangler litt på bredden.Kommentar
Kommentar