Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4072

    Opprinnelig skrevet av sigurdsen
    S08 ryktes å ha lagt inn et bud på Aune Heggebø, på 10 mill. Jeg synes i utgangspunktet det høres ut som en veldig lav sum, men hvis den stemmer håper jeg vi er på ballen.
    Budet er vel kontant avvist av Brann og BA melder at det er uaktuelt å selge ham til en norsk klubb. Uavhengig av dette så tror jeg dessverre at vi er i en like ugunstig posisjon til å tiltrekke oss attraktive spillere nå, som vi vel har vært det siste året, med trenerbytter som rutine, fomling med både spillestil og hvor og hvordan spillerne skal brukes best.
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Lillelord
      Medlem
      Møteplager
      • Aug 2004
      • 79

      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

      Budet er vel kontant avvist av Brann og BA melder at det er uaktuelt å selge ham til en norsk klubb. Uavhengig av dette så tror jeg dessverre at vi er i en like ugunstig posisjon til å tiltrekke oss attraktive spillere nå, som vi vel har vært det siste året, med trenerbytter som rutine, fomling med både spillestil og hvor og hvordan spillerne skal brukes best.
      Samt nedrykksstrid…

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4072



        – På tide å kalle en spade for en spade og ikke lete etter lyspunkter. De må ta tak i få ting begge veier og dyrke det. Forenkle, sier RB-ekspert Nordlie.

        Elska þetta félag

        Kommentar

        • maxpayne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 1252

          Forfallet startet for 13 måneder siden. Svenskene er bare de som fullfører jobben. Jeg er meget usikker hvordan denne spillergruppa vil reagere på ett trenerskifte selv om det nå høyst sannsynlig tvinger seg frem. Det er ille å se at spillere som Dragsnes og Edh og ikke minst Mathew har blitt ersattet av middelnådigheter. Hadde jeg hatt sidebacker og en riktig midtbaneslugger som jeg stolte på defensivt så hadde til og med jeg lost dette laget trygt i havn.

          Kommentar

          • Pad
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2022
            • 732

            Blir bare trist av å se på laget og troppen man hadde for 2 år siden. Fra den oppstillingen er det i dag 2 spillere jeg hadde satt inn i det laget. Man har altså blitt svekket på 8 av 10 posisjoner iløpet av 4,5 vindu, over 100 millioner inn og to års arbeid på akademiet og kontorene.
            Altså man hadde en trio på midten med Knudsen-Mathew-Kairinen, man trenger faktisk ikke se veldig mye lengre for å skjønne hvorfor de 4.plassene nå er veldig langt unna.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3434

              Opprinnelig skrevet av Pad
              Blir bare trist av å se på laget og troppen man hadde for 2 år siden. Fra den oppstillingen er det i dag 2 spillere jeg hadde satt inn i det laget. Man har altså blitt svekket på 8 av 10 posisjoner iløpet av 4,5 vindu, over 100 millioner inn og to års arbeid på akademiet og kontorene.
              Altså man hadde en trio på midten med Knudsen-Mathew-Kairinen, man trenger faktisk ikke se veldig mye lengre for å skjønne hvorfor de 4.plassene nå er veldig langt unna.
              When we were young…
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Dumbo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2004
                • 499

                Opprinnelig skrevet av Pad
                Blir bare trist av å se på laget og troppen man hadde for 2 år siden. Fra den oppstillingen er det i dag 2 spillere jeg hadde satt inn i det laget. Man har altså blitt svekket på 8 av 10 posisjoner iløpet av 4,5 vindu, over 100 millioner inn og to års arbeid på akademiet og kontorene.
                Altså man hadde en trio på midten med Knudsen-Mathew-Kairinen, man trenger faktisk ikke se veldig mye lengre for å skjønne hvorfor de 4.plassene nå er veldig langt unna.
                Vel, jeg er ganske sikker på at Kjetil Knutsen ville klart å ta medalje med den troppen vi disponerer.

                Kommentar

                • Pad
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2022
                  • 732

                  Opprinnelig skrevet av Dumbo

                  Vel, jeg er ganske sikker på at Kjetil Knutsen ville klart å ta medalje med den troppen vi disponerer.
                  Ikke i nærheten engang. Men det er mer pga spillertyper enn kvalitet. Men gi han/Bodø de 100 millionene og samme utgangspunkt som før 2023 sesongen og de tar medalje innen 3 år. De gjør ikke LSK neste år.

                  Kommentar

                  • Dumbo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2004
                    • 499

                    Opprinnelig skrevet av Pad

                    Ikke i nærheten engang. Men det er mer pga spillertyper enn kvalitet. Men gi han/Bodø de 100 millionene og samme utgangspunkt som før 2023 sesongen og de tar medalje innen 3 år. De gjør ikke LSK neste år.
                    Vel, disse spillertypene har tidvis i år spilt den beste fotballen noe Lillestrøm-lag har gjort på veldig mange år. Hadde toppnivået vært stabilt, ville vi helt klart vært en medaljekandidat.

                    Kommentar

                    • Dumbo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2004
                      • 499

                      Ivar Hoff ønsker seg Dag-Eilev. Jeg antar at mange vil slite i et eventuelt valg mellom ham eller nedrykk.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4072

                        Opprinnelig skrevet av Dumbo
                        Ivar Hoff ønsker seg Dag-Eilev. Jeg antar at mange vil slite i et eventuelt valg mellom ham eller nedrykk.
                        Det er tilgitt at sikkert flere av oss kommer med idiotiske kommentarer i fortvilelsen!
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Dumbo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2004
                          • 499

                          Det blir interessant å se med hvor skarp penn Svesengen formulerer seg i dag. Forhåpentligvis har han mer på hjertet enn at spillerne må heve seg og at laget har en utfordring foran seg.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3434

                            Opprinnelig skrevet av Dumbo

                            Vel, disse spillertypene har tidvis i år spilt den beste fotballen noe Lillestrøm-lag har gjort på veldig mange år. Hadde toppnivået vært stabilt, ville vi helt klart vært en medaljekandidat.
                            Problemet vårt er at motstanderne våre nå har gjennomanalysert spillestilen og funnet en taktikk som fungerer:
                            Det motstanderne gjør offensivt er:
                            1. Vi sideforskyver veldig mye og har spillere som ikke evner å forflytte seg raskt nok til å tette rommene. Slå crossers og få store rom å jobbe i.
                            2. Når vi presser høyt, så blir det enorme rom mellom midtbane og forsvar som gjør det lett å tre igjennom. Vi har også et forsvar som merkelig nok foretrekker å rygge fremfor å støte oppi. Se forskjellen på hvordan motstander ligger limt i ryggen på Lehne kontra de rommene vi gir motstanders spisser. Det eneste vi er god på er å stange unna i luftrommet.
                            3. Når midtbanen vår endelig kommer hjem, faller den helt ned i forsvarsleddet. Dette gjør at de ikke klarer å støte ut på skudd fra distanse. De evner heller ikke å plukke opp løp bakfra.

                            Defensivt behøver de kun gjøre:
                            1. Presse høyt når vi forsøker frispilling bakfra. Vi evner ikke å tre gjennom midtbaneleddet deres, og kommer ballfører under press så snur han og spiller bakover.
                            2. Vi er fullstendig blottet for kontringsevne. Motstander kan trygt sende folk opp i vårt felt når vi presses bakover.
                            3. I etablert spill må de ligge tett sentralt da vi helst vil trille ball fra stoppere opp på sentral midtbane. Midtbanen vil da bare slå støttepadninger og begynne på nytt.
                            4. Når vi slår ut på backene, så er det bare å sende backene opp i press. Vi evner ikke å utnytte rommet som etterlates (motstanderne gjør dette på oss hele tiden)

                            Vi er blitt så forutsigbare at selv Blakern burde kunne legge opp en fungerende taktikk.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Zindrinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2019
                              • 531

                              Opprinnelig skrevet av MortenA
                              Problemet vårt er at motstanderne våre nå har gjennomanalysert spillestilen og funnet en taktikk som fungerer:
                              Det motstanderne gjør offensivt er:.
                              Her treffer du virkelig ball i hatt, det eneste jeg er uenig i er ordet "gjennomanalysert", det tok amund skiri ca 30min i åpningskampen å innse alt det du skriver her og gjøre livet surt for oss. Tok ikke mange rundene før motstander slutta å presse oss ved utspill fra mål og bare stod på Roseth istedet fordi de visste akkurat hvor ballen skulle.
                              Burde blitt tatt grep fra trenerbenk allerede da men det fantes jo ingen 2. plan eller engang plan 1.1, vi skulle bare "peise" på videre. Veldig feil ord å bruke om gåfotballen vår men..

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7080

                                Opprinnelig skrevet av Dumbo
                                Det blir interessant å se med hvor skarp penn Svesengen formulerer seg i dag. Forhåpentligvis har han mer på hjertet enn at spillerne må heve seg og at laget har en utfordring foran seg.
                                Sves innså først i går at hele dette prosjektet har vært galskap. RB har ivrig støttet opp om Georgson-prosjektet hele veien, og de har mistet masse troverdighet.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • Lillelord
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Aug 2004
                                  • 79

                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Vi har også et forsvar som merkelig nok foretrekker å rygge fremfor å støte oppi.
                                  Dette er et meget viktig poeng, som forsterkes av at a) avstandene mellom forsvar og midtbane i utgangspunktet er for stort når midtbanen presser høyt, og b) vi mangler fart på midtbanen til å løpe opp motstander når disse setter fart i mellomrommet. Ingen av midtstopperne våre har fart som sin største styrke, og det gjør at vi blir redde for å avgi bakrom. Tipper dette hadde sett helt annerledes ut om vi eksempelvis fortsatt hadde Ogbu, han løp jo opp alt.

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2280

                                    Opprinnelig skrevet av Lillelord

                                    Dette er et meget viktig poeng, som forsterkes av at a) avstandene mellom forsvar og midtbane i utgangspunktet er for stort når midtbanen presser høyt, og b) vi mangler fart på midtbanen til å løpe opp motstander når disse setter fart i mellomrommet. Ingen av midtstopperne våre har fart som sin største styrke, og det gjør at vi blir redde for å avgi bakrom. Tipper dette hadde sett helt annerledes ut om vi eksempelvis fortsatt hadde Ogbu, han løp jo opp alt.
                                    Vi skal heller ikke glemme at vi "ga bort" Edh, som selv på en dårlig dag løp opp alt motstanderne prøvde på.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4557

                                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                      Vi skal heller ikke glemme at vi "ga bort" Edh, som selv på en dårlig dag løp opp alt motstanderne prøvde på.
                                      Gadd ikke å gi Eskil lønna han ba om og henta en 32 år gammel Larsson i stedet. Rangers skade spiller jo også inn her, men jeg forstår ikke hvorfor vi er så raske med å kvitte oss med de lokale

                                      Kommentar

                                      • Holterkanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2009
                                        • 580

                                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                        Gadd ikke å gi Eskil lønna han ba om og henta en 32 år gammel Larsson i stedet. Rangers skade spiller jo også inn her, men jeg forstår ikke hvorfor vi er så raske med å kvitte oss med de lokale
                                        Flere av de lokale har godt av en tur ut også, kjenner til mer enn et eksempel der de krever mer enn innsats og resultat fortjener.
                                        ________________________
                                        TB

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2280

                                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                          Gadd ikke å gi Eskil lønna han ba om og henta en 32 år gammel Larsson i stedet. Rangers skade spiller jo også inn her, men jeg forstår ikke hvorfor vi er så raske med å kvitte oss med de lokale
                                          Vi har tre salg som i praksis har tvunget seg frem. Mulig vi kunne satt hardt mot hardt, men tror det ville skadet oss på sikt.

                                          Kommentar

                                          Working...